Agents of Mayhem nemile překvapí hned v úvodu. Hráč je totiž donucen prokousávat se řadou okének, které vysvětlují poměrně složité mechanismy hry. Počáteční zaplavení informacemi tak vyvolává nepříjemný pocit zmatku či chaosu, kvůli kterému se nelze plně věnovat dějové lince. Ta se přitom rozjede hned v úvodní misi, kdy narazíme na bosse zlé organizace Legion. Tu jinak vede vychytralý Morningstar, který nějaký čas bude operovat zpozadí. Neustále spřádá zákeřné plány a my se tak musíme neustále snažit mu je překazit. Často však vůbec netušíme, co přesně má aktuálně za lubem. Proto nás kromě boje čekají i mnohá vyšetřování. Tak například začnou na celé město padat devastující meteority, takže jezdíme po spadlých kusech a analyzujeme je. Jelikož jsme ale hrdí superhrdinové a ne vystudovaní vědci, dělat rozbor meteoritů nebo rozebírat stovky kódů v nabouraném systému, není úplně naše parketa.
Naštěstí jsme členem organizace Mayhem. Tu vede rázná (a vcelku nesympatická) Persephone. Právě díky tomuto napojení dostáváme mnoho důležitých informací od zvědů a k dispozici máme i řadu vědců, jež si poradí s čímkoliv odborným. Stejně tak můžeme kdykoliv zavítat do ústředny zvané Archa, kde na nás čeká konzole pro volbu mise i celá řada specializovaných oddělení. Jedno z nich nám například umožní změnu vozidla či jeho vzhledu. Celkově naše organizace dosti připomíná Avengers. I zde je centralizované vedení, které koordinuje práci superhrdinů. Ti sice občas brblají, ale nakonec zkrátka jen plní rozkazy shora.
Jak již bylo nakousnuto, zdejší svět je světem budoucnosti. To je poznat už jen dle vzhledu okolních budov či vozidel. Koncept otevřeného světa dosti připomíná sérii GTA. I zde se dostaneme panáčka z pohledu třetí osoby, který se svobodně prohání po městě, ať už pěšky či v právě zabaveném vozidlu. Jelikož jsme ale dobráci a nehodí se nevinným civilistům neustále brát auta, existuje možnost kdykoliv si přivolat fáro vlastní. Po stisknutí tlačítka naše vozidlo do tří vteřin samo přijede na nejbližší vozovku. Pokud na cestě již stojíme, naše postava na auto rovnou skočí a teleportuje se dovnitř. Příjezd naší káry je zábavný, avšak možná až příliš agresivní. Jede totiž plnou rychlostí a vůbec neřeší ostatní automobily, které rozhazuje všude kolem. Pokud své auto vidíte opodál a přivoláte ho, jistě vás překvapí jeho zmizení a příjezd z jiné strany. Jde tedy o vždy novou akci (animaci), která si neláme hlavu s logikou či realističností. Auto pro příjezd zkrátka vždy vytvoří znovu. Skvělé ale je, že naše superauto je výjimečně odolné, rychlé a zvládá dokonce i turbo. Konkrétní charakteristiky pak ale záleží model od modelu.
Agents of Mayhem mnohé zaujme možností vybrat si z celé řady hrdinů. Jistě stejně jako já na začátku očekáváte výběr jednoho vyvoleného hrdiny. Ve skutečnosti si ale postupně vybereme hned celou trojici. V jednu chvíli však budeme zpravidla hrát za jednu postavu, která se však během vteřiny dokáže kdykoliv změnit v jiného superhrdinu. Pokud náš bojovník zemře, k dispozici nám až do konce mise zůstanou pouze další dva (avšak existují výjimky). Zdraví hrdinů se přitom obvykle samo neléčí a je tak potřeba neustále brát zdraví dropnuté soupeři. Naštěstí naše zdraví chrání neviditelný energetický štít, který se již sám dokáže dobíjet. Pokud tak vidíme, že je náš štít zničený, přepneme na hrdinu s plným štítem a bojujeme dále. Na útěk tak rovnou zapomeňte.
Hned od začátku máme k dispozici tři hrdiny. Hollywood je klasický voják se samopalem. Hardtack je chlap obrovité postavy, jež funguje jako tank. Vyzbrojen je brokovnicí, jež má na kratší vzdálenost slušný damage. Poslední je hbitá slečna Fortnute, která disponuje létajícím dronem, jež po aktivaci sám útočí na soupeře. Další postavy lze získat skrze plnění speciálních misí. Ty začínají krátkým představením příběhového pozadí dané postavy, po čemž již v této misi rovnou hrajeme za nového hrdinu. Díky tomu jej poznáme přímo v akci. Již asi tušíte, že každý náš bojovník má jiné zbraně i schopnosti. K dispozici máme několik málo slotů, na jejichž místa si volíme některý z dostupných skillů. Ty se odemykají spolu s dalšími levely. K dispozici jsou aktivní schopnosti, pasivní i bonusový skill, jež dokonce působí na celou trojici hrdinů. Pravděpodobně si rychle oblíbíte některé hrdiny, se kterými pak budete hrát většinu misí. Aby vás brzo neomrzeli, hra umožňuje měnit jejich vzhled pomocí skinů.
Před každou misí si do naší hlavní trojice můžeme zvolit jiné hrdiny. Celkem je jich k dispozici jedenáct. Při výběru nám mohou pomoct ukazatele zobrazující dostřel, damage či odolnost. Hned pod tím vidíme speciální atributy. Oproti GTA je zde rozdíl v pohybu po svých. Dokážeme totiž skákat opravdu vysoko a dokonce i běhat po zdech. Jelikož jsou mise často ve vysokých patrech či přímo na střechách domů, skákat budeme hodně. Dokonce mě onen pohyb brzy omrzel, jelikož zpočátku byla většina misí zbytečně vysoko.
Obtížnost je defaultně nastavená nečekaně nízko. Hráč si však může zvolit z celé řady těžších obtížností, při čemž každá z nich dává o 5% více zkušeností i financí. Obtížnosti jsou pro přehlednost navíc očíslovány. Čím vyšší číslo, tím obtížnější. Osobně jsem si zvolil obtížnost šest (několik úrovní nad původním nastavením). Přesto mi hra stále přišla příliš jednoduchá.
V titulu najdeme celou řadu možností, jak si mise zpestřit. Tak třeba se můžeme jen tak poflakovat po městě, zkoušet podivně vypadající vozidla a testovat jejich vlastnosti. Dříve či později dokonce narazíme na supervozidla nepřátel, která můžeme, ale nemusíme zničit. Lze také obsadit určité oblasti, za což pak automaticky získáváme peníze. A pokud vám ani to nestačí, můžete sbírat sběratelské předměty rozmístěné po mapě.
Hru vytvořilo studio Deep Silver Volition, které zároveň stojí za známou sérií Saints Row. Co jistě řadu hráčů naláká, je výtečně zpracována grafika. Město z budoucnosti, postavy, světla a odrazy, to vše ukazuje na titul se zcela moderním vzhledem. Ačkoliv mohlo být město trochu pestřejší, čekají nás i tak vcelku zajímavá prostředí.
Suma sumárum, Agents of Mayhem mnohé ohromí svým vzhledem a možností volně se pohybovat ve futuristickém městě, nemluvě o parádních jízdách autem. V praxi ale hra bohužel není tak zábavná, jak jsme očekávali. Nutnost hledat mise po střechách, příliš složitý systém vylepšování, nezáživný boj a absence zajímavého příběhu, ze hry dělá béčkovou záležitost. Hodnotíme na 75%.