Od mnoha her se ještě před vydáním očekávají zázraky, o některých víme, aniž bychom se o ně kdovíjak hlouběji zajímali. A jsou i takové, které vyjdou, aniž by o nich kdo předtím něco vypustil. Respektive něco se dostane ven vždycky, jenže v některých případech informaci média natolik profiltrují, že se k hráčům zkrátka nedostane. Co si budeme nalhávat, takovéto tituly jsou stejně obvykle přinejmenším špatné, když ne přímo hrozné, a tak si na jakousi mediální cenzuru nikdo nestěžuje. Čas od času se ale objeví hra, o níž jsme nevěděli vůbec nic a podaří se jí nás zaujmout. Je to případ i A.I.M 2: Clan Wars. Jde pochopitelně o pokračování, nicméně přiznáme se, že předchůdce jsme nehráli. O to překvapenější jsme byli vydáním druhého dílu. Ne že by šlo o nějakou hitovku, v děsivém letním suchu si však pozornost jistě zaslouží.
Na Zemi již nežijí lidé, ale tzv. Mechminds. To jsou nesmírně vyspělí roboti, kteří se tu etablovali po mnoha společenských či kataklyzmatických změnách. Nyní se vše točí kolem nich – dokáží normálně komunikovat, obchodovat a ukazuje se, že jsou i stejně agresivní jako lidé. Přestože vám to vše přijde familiérní, ve hře nenarazíte ani na jediného člověka. Příběh vypráví o tom, kterak Mechminds objevili nové sektory na planetě a jali se je prozkoumávat. To pochopitelně vyžaduje spoustu dobrodruhů z jejich řad, kteří jsou ochotni podstupovat nebezpečí. Toho se totiž zase jednou nakupila spousta a velmi složitá klanová hierarchie se dala do pohybu. Zatímco staré klany mizí, objevují se nové, přinášející sebou hrozbu. Popravdě jsme se v celém ději poněkud ztráceli. Hra toho na vás už od počátku chrlí spoustu a zjevně tu funguje návaznost na předchůdce. Samozřejmě se můžete propracovávat vcelku rozsáhlými textovými dokumenty, ale podle vlastní zkušenosti víme, že bohatě stačí pochytit zadání úkolů a o víc se nestarat. Příběh se nám totiž zdál až příliš přetechnizovaný a tak trochu anonymní. Inu, není se čemu divit, hru mají na svědomí Rusové a ti takovéto monstrózní podivnosti rádi. Máte-li stejný vkus, budete chrochtat blahem.
Důležité však je, že příběh není pilířem hratelnosti a ta tím pádem funguje zcela sama o sobě. Zpočátku nám hra příliš nesedla, protože hned jak jsme se vydali do vod tutorialu, přišel nám kluzák, jenž je středobodem hry, hodně špatně ovladatelný. Na sebemenší doteky myši reagoval smýkáním do všech stran, až to vypadalo, že si se hrou pohrává zlý bug a že ji budeme muset přinejmenším odložit. Nakonec stačilo stáhnout citlivost myši na minimum, pár minut si zvykat na určitou setrvačnost v pohybu, a bylo vše v nejlepším pořádku. V této konstelaci jsme pak absolvovali celý tutorial, jenž se nakonec ukázal být velmi slušným úvodem do hry, který nenásilně zaškolil ve všech důležitých aspektech, aniž by stačil vyloženě otravovat triviálností. Krom osvojení si pohybu jsou důležité i „výskoky“ k překonávání překážek, sbírání předmětů a samozřejmě i samotná akce. V závěrečné fázi tréninku se nám ale jednou podařilo zemřít, a jaké bylo naše překvapení, že hra nedovolila opakovat pouze tento konečný díl, ale museli jsme celý tutorial absolvovat od znova. Inu, platí, že Rusové za vás ukládat nebudou, a tak to čiňte hojně sami, protože v A.I.M 2: Clan Wars jeden nikdy neví, co ho čeká za rohem.
Ačkoliv rohy tu zrovna moc nejsou. Po tutorialu se podíváte rovnou na základnu, kde se nesmí střílet, jinak vás zpacifikují silné hlídací věže, a to rovnou do hangáru. Ten je důležitým místem hry. Jednak se tu dozvídáte o vývoji příběhu, jednak si tu vybíráte nové úkoly (většinou si můžete zvolit jeden z mnoha, podle toho, jak se vám zamlouvají jejich popisy, podle obtížnosti se řídí i odměna), ale také vylepšujete svůj kluzák, nebo dokonce kupujete nový – celkem jich ve hře je hluboko přes třicet a některé jsou vskutku speciální.
Vydáte-li se na misi, objevíte se přímo před hangárem a letmý pohled na minimapu v pravém horním rohu obrazovky dá jasně najevo, kde se po vás kýžená akce žádá. Zdejší svět působí obrovským dojmem a za kniplem někdy skutečně strávíte klidně i deset minut, což je přeci jen hodně, obzvlášť když se kolem nic neděje. Prostředí je navíc z devadesáti procent generické, to znamená, že jde o zoufale podobnou, místy zvlněnou a někdy dokonce špatně otexturovanou krajinu, čas od času zpestřenou nějakou tou základnou. Rozhodně by neškodilo svět trochu zkompaktnit a tím zvýšit jeho kvalitu a naopak snížit nudné cestování. Ale jsou hráči, kterým podobná volnost vyhovuje.
První desetinu hry navíc získáte pouze omezený náhled na širokou škálu funkcí, jež tento projekt nabízí. Jste totiž relativně osamoceni a plníte běžné úkoly typu „znič konkrétního nepřítele“, popřípadě „dovez zásilku na to které místo“. Dřív než vás tyto monotónní questy ale začnou nudit, objevíte zřejmě nejlepší vychytávku hry. Ona to vlastně není ani tak vychytávka, jako elementární součást, bez níž by A.I.M 2 bylo poloviční. Poměrně brzy totiž dostanete možnost budovat si svůj vlastní klan. Po světě se pohybuje velké množství dalších Mechmindů, a pokud jsou přátelsky naladěni, není problém je získat do své skupiny. Parťákům pak lze zadávat užitečné rozkazy a ze hry se tak záhy stane mnohem větší zábava, nehledě na to, že výrazně klesne i stupeň obtížnosti. Osamoceni jste vůči přesile většinou velmi zranitelní a jelikož je ovládání přeci jen trochu jiné než v klasické akci, bude to pro někoho možná nepřekousnutelný oříšek (i na nejjednodušší ze tří volitelných stupňů obtížnosti. Jak už jsme ale řekli, odměna je sladká. Pokud navíc vydržíte hrát opravdu dlouho, neujdete ani příležitosti získat pod svou kontrolu celé základny. Je radost sledovat, jak se v dynamickém světě rozvíjí především váš klan.
Co se týče samotného boje, nejprve je nutné si zvyknout na onen lehce netradiční pohyb, protože dokud se v bitvě neumíte správně hýbat, prakticky nemáte šanci. Poté už stačí ovládat tři zbraňové systémy. Tím nejobyčejnějším jsou dva kanóny, dalším potom bomby s krátkým dosahem. Vůbec nejlepší jsou ale rakety – nejprve bez, později s naváděcím systémem. Zbraně si samozřejmě v průběhu tažení budete neustále vylepšovat, typově si však zůstávají podobné. Ale nejen lovem živ je Mechmind. Jdete-li především po penězích, mnohem lépe uděláte, když se vydáte cestou obchodníka. Položme si však ruku na srdce – ta není tak zábavná, a proto se obě role vyplatí kombinovat. Akcí uspokojíte touhu po adrenalinu, obchody zase přinesou nutné peníze na zlepšováky.
A.I.M 2: Clan Wars je budgetový titul. Nelze tak od něj očekávat vyspělou grafickou prezentaci. Přesto se jeho autoři snažili. Bohužel na texturách a vůbec většině prostředí je znát, že prostředků nebylo nazbyt. Na druhou stranu jsou kluzáky a některé efekty zpracovány poměrně pěkně. Grafika by tak případným zájemcům rozhodně neměla stát v cestě. Jestliže máte chuť se do hry propracovávat trochu déle, a to i za cenu menší frustrace, klidně tento titul zkuste. Nabízí opravdu hutný obsah, vydrží na dlouho a časem je to i docela dobrá zábava. 70%.
co to je za kravinu ? :D
co to ma byt? radsi se úpodivejte sem http://bf2142.7x.cz/
Lol:))
a video ziadne?
niesom prvy
bf2142.7x.cz
vic nic
proc to hodnotis podle grafiky?
TO sem hrál jako malej, teda jedničku...no jako malej moc ne, ale docelamě to bavilo.....jenže to nebylo cod...
Tuhle jru by snad utahl i Tamagoči :D looooool ale jinak vypada to skromne ... autori si teda nedaly velkou praci
hnus.. o ničem 50%
Jde videt ze GP je plne deti.Proc myslite ze ta hra je spatna hrali jste ji?Dle meho nazoru by to mohlo byt dobre proc by to jinak dostalo 70 procent coz je dobre score.Deti se podivaji na grafiku prectou prvni sloupec a reknou propadak vazne zamyslete se nad sebou.
pekny hov*o :D
podobnou hru sem kdysi hrával... nějak Velocity terminal se to menovalo, výborná hra... kluzáky, bossové, teda ne uplně kluzák, ale bylo to výborný až na páru bugů... ještě někde to mám v recenzi Excaliburu (Levelu) z roku 1994/5...todle vypadá zábavně a velice podobně stylem hry :)
že se ty děti nezdrží komentářů, hodnotit podle grafiky může totiž jen tupec...
Je to fakt sranda, veľmi dobre sa to hrá...... GP dmnce.... ľudia nesudte hru podla screenov... ked to hráte to ukáže úplne inak. Odporúčam si túto hru zahrat.
chtělo by to videjko aby to nás přesvětčilo že jeto pařba:)
Nezní to tak strašně...vsadím se,že polovina lidí ani nečetla recenzi,skoukla obrázky a hodnotili podle grafiky...too Low man,too low...možná bych to i zkusil :) ale sem línej :D
nechtěli byste do recenzí psát hw nároky? obvykle to bejvá vzadu na krabici, sou tam takový písmenka a číslíčka a... víte jak
napriklat takovy mount and blade-super parba z turecka, grafika nema na nextgen hry, ale je dobra a hra se taky dobre hraje.
Super pařba, nemálo hodin sem u ní proseděl. Doufám, že 2ka je stejná pařba.
je to jedna z nej her co znam myslim 1. dil grafika uz u jednicky byla dost dobra alespon podle meho nadherne sci-fi svety kluzaky upgrady lodi a silny pribeh s paralelnimi deji moc dobra hra jen nevihoda ze sem musel crackovat i plnou hru protoze hra nebyla schopna ulozit nastaveni grafiky atd a pak po uvodnich reklamkach padla musel sem to preplacnout anglickym souborem z dema a slo to jak po masle doporucuju je to hra s nevetsi dobou hrani co sem kdy mel
Starlencera. A jestli to ma i stajnej pribeh a hratelnost tak by to mohlo bejt dobry.
Předpokládám, že to je ta hra, kde jsou různé druhy robotů, které se dokážou přeměnit v "jiné druhy robotů". Jednička mě bavila.. :)
Hostile Waters.... toe taky stara parba ale je to super parba. Tohle vypada taky jako zajimava hra. A jeste neco ke gp dmnci... kdyz je to podle vas takovej hnus, proc neudelate neco lepsiho? no proc? Jste jenom maly retardovany decka, co umej otevrit gp, kliknout na cod 2, vybrat mistnost (nejlepe s nazvem "nazev mapy BY #^SkiLL____ ?!"). Prvni se naucte delat aspon tohle, a pak neco rikejte, ale do ty doby STFU frackove malinci :X
To vypada jako kopie onlinovky Space cowboys
multiplayer neni ?? by byli dobrý klanový bitky v kluzácích :D
no moc me to nezaujalo:)
je to vyborny je lepsi nez 1
ti debilove co rikaji fuuuj to nehrali
zrovna sem si tu hru koupil tak uvidime