Série Worms je jednou z největších videoherních klasik, která v letošním roce oslaví už své 25. narozeniny. Od svého prvního vydání v roce 1995 se vždy držela jednoho a toho samého 2D turn based konceptu, který sem tam dostal nějaký ten 3D spinoff, aby vývojáři hru trochu ozvláštnili. Když na začátku července letošního roku oznámili nový díl Worms Rumble, každý se hned začal ptát, zda studio Team 17 přinese něco nového, nebo zda zůstane ve starých zajetých kolejích.
Už od oznamovacího traileru bylo jasné, že Wormse čeká (r)evoluce. Z turn based fomuly vývojáři přešli na real time akci, která už nebude záviset na jednom vašem výstřelu nebo hozeném granátu. Původně jsem měl strach, že to Worsmům nebude vůbec sedět a že se vývojáři rozhodli pro něco, co nebude vůbec fungovat, ale po několika hodinách hraní jsem si novej styl hry vlastně i docela oblíbil a jedná se o příjemnou změnu, která určitě zaujme řadu hráčů, ale zároveň zklame spoustu skalních fanoušků původní hry.
Worms Rumble v beta verzi obsahoval tři herní režimy, a to Deathmatch, Last Worms Standing a Last Squad Standing. Všechny tyto módy se hrály v 32 hráčích, což je další obrovskou změnou pro již zaběhlou sérii. Dobrou zprávou ale je, že mapy by měly být dostatečně rozlehlé na to, abyste se nesetkávali se spawn killem nebo s tím, že se krátce po narození setkáte s několika nepřáteli.
Mapy ovšem dostaly jednu zásadní obměnu, a to tu, že terén v nich už nelze ničit. Ve Wormsech jsme totiž byli zvyklí, že v podstatě všechno kolem nás šlo rozstřílet na maděru a vy jste si tak mohli udělat k nepřátelům svoji vlastní cestičku, což už v tomto díle nebude možné. Malou útěchu tomu dává samotný design map, který do arén přináší několik pater, mezi kterými se můžete pohybovat buď sami skákáním skrze předem připravené díry, využíváním eskalátorů nebo i výtahem, který vás vždy o jedno či více podlaží během zlomku vteřiny přenese.
Velkou devízou Wormsů byla vždy velká škála palebného arzenálu, která se nachází i zde. Oproti původnímu konceptu se ale distribuce zbraní výrazně liší. V novém díle se totiž narodíte s náhodnou zbraní, přičemž pokud chcete nějakou jinou, musíte ji buď najít na zemi, otevřít v bedničkách, které jsou po celé aréně rozsety, nebo zabít protihráče a vylootovat jeho mrtvolu. Co se týká samotných zbraní, můžete se těšit na brokovnici, bazuku, SMGčko, banánky nebo třeba pro hru velmi typický holy grenade, který je vlastně tím nejsilnějším, co můžete na někoho hodit. Novinkou pak je možnost mít u sebe hned dvě primární zbraně a dva granáty nebo gadgety, mezi které patří například jet pack, což dává hře mnoho dalších možností. Můžete tak například letět s jet packem na zádech a zároveň na někoho hodit granát a pokropit ho palbou a musím se přiznat, že je to někdy sakra zábavné.
Svůj odstavec si zaslouží i docela rozsáhlá customizace, která i v betě dovolovala hodně úprav. Svému Wormsíkovi můžete upravit oči, nos, pusu, zuby, můžete mu nasadit brýle, dát různé oblečky a podobně. Já se jenom bojím, aby toho vývojáři v plné hře moc nevyužívali a nedali do hry haldu mikrotransakcí, což by celou hru dost pokazilo. Co se týče bety, tak v ní bylo samozřejmě vše zdarma. Věci se odemykali pomocí levelování nebo ingame měny, kterou dostáváte za každý odehraný zápas. Pokud by to tak mělo zůstat i v plné hře, byl bych jen rád, ale obávám se, že se v roce 2020 bez mikrotransakcí neobejdeme.
Celkově musím říct, že mě hra Worms Rumble zatím mile překvapila a jsem zvědavý na její plnou verzi. Jedná se o zábavnou real time akci, která v podstatě ve všem vybočila již od zaběhlého konceptu, který si na celém světě našel miliony fanoušků. Otázkou je, jak dlouho vydrží hra být zábavnou a zda se o ni budou vývojáři starat, protože si neumím představit, že by s pár mapami a stejnými zbraněmi vydržela někoho bavit dlouho.