Osobně považuji Worldshift za jednu z nejnadějnějších realtime strategií, jež jsou v současné době ve vývoji. O to podivnější je, že se jí média zdaleka nevěnují v takové míře, v jaké by si zasloužila. Tedy podle papírových předpokladů. Měli jsme možnost zúčastnit se pokročilé betaverze, která ukázala jak jasné klady tituly, tak i zápory, které bohužel nejsou úplně zanedbatelné. Každopádně i po první zkušenosti se hrou se na ni těšíme. Autoři se nebáli zariskovat a posunout žánr RTS zase o kus dále. Dříve tu byli především strategie se stavbou základny v popředí, pak zažily doslova boom druhoválečné kousky, kde hráč pochodoval jen s omezeným počtem jednotek a v případě Worldshift se tento koncept přetváří do multiplayerové podoby. Autoři mluví dokonce o masivně multiplayerovém titulu. Je sice pravdou, že se na bojišti mohou objevovat desítky, možná i stovky jednotek, ty ale nejsou ovládány stejným počtem hráčů – jejich reálné množství je o poznání menší.
Ale Worldshift se neorientuje jen na multiplayerová klání. Autoři mají zájem i o sólové hráče, a tak připravili vcelku propracovaný příběh, který se bude odvíjet v osmnácti misích kampaně. V budoucnosti dojde ke kataklyzmatické katastrofě, která vrátí lidstvo „zpět na stromy", respektive je z technologických výsep donutí k hojné spolupráci s přírodou. Důsledky jsou ale dalekosáhlejší: někteří lidé jsou zasaženi více a stávají se z nich mutanti, kteří si zachovávají o poznání větší technologickou vyspělost. A pořádná RTS musí mít tři rasy, tudíž není divu, že katastrofou byli na existenci nějaké té Země upozorněni také mimozemšťané, kteří přilétli obhlédnout terén. Kampaň si projdete výlučně v roli lidského velitele, což je vzhledem k atraktivitě ostatních ras docela škoda.
V betaverzi jsme mohli vyzkoušet pouze první misi, ta nás ale bohužel příliš nenadchla. Bez většího vysvětlování se ocitnete na okraji jakéhosi pralesa, a to jednak s jednotkou vašeho alter ega a také opodál stojícím otcem, nejspíš dosavadním vůdcem ozbrojených sil lidstva. Toho však nemůžete ovládat, nýbrž mu musíte hrdinou a několika pěšáky proklestit cestu, aby mohl nerušeně projít. Na tom by nebylo nic divného, jen kdyby se na zemi neustále neobjevovaly ošklivé zelené šipky ukazující směr, kterým se máte dále vydat. Jistě, díky nim se nemáte šanci ztratit, na druhou stranu si dovedeme představit mnohem elegantnější a méně rušivé řešení. Takhle jde jen o lineární běh na určená místa, přičemž po cestě potkáváte buď ozbrojené vojáky nebo místní agresivní fauny.
V boji nám chyběla jakákoliv taktická hloubka. Stačilo nakliknout nepřítele a naše jednotky se do něj už svými palnými zbraněmi pustily. Po chvíli bylo hotovo a šlo se dále. Jediným podstatnějším zásahem do bitvy může být aktivace jedné ze speciálních schopností hrdiny, například léčení či zmatení protivníků, kteří na chvíli začnou střílet proti sobě. Jistě nepřekvapí, že jak hrdina, tak svěřenci získávají zkušenosti, v betaverzi se jejich dopad ale příliš neprojevil. Když jsme byli zhruba v půli mise, přišel zvrat – otce hrdiny, osamoceného na počátku úrovně, někdo napadl. Hrdina se chtěl vrátit, otec však pateticky zvolal něco ve smyslu „nech mě zde, splň úkol". Tak se také stalo a jelo se dále podle stejného mustru – až se nám podařilo osvobodit jednoho z důležitých lidí. Tím nevalně designovaná mise skončila. Nezbývá než doufat, že dalších sedmnáct bude zpracováno přeci jen lépe, a to především v tom smyslu, aby hráče dokázaly více zahrnout do hry. Troufáme si tvrdit, že zlepšení bude dosaženo už kooperativní variantou hry, která do striktně navržené mise vrhne aspoň další lidský prvek.
Ovšem důležitější součástí je přeci jenom opravdový, nefalšovaný multiplayer. V betaverzi byl k dispozici pouze deathmatch, ale je pravděpodobné, že do plné verze budou zahrnuty ještě další módy. Worldshift obsahuje interní vyhledávač vhodných protivníků, takže stačí jen několika kliky zvolit jednu ze tří ras, barvu, počáteční set jednotek a může se jít na věc. Mohli jsme si vyzkoušet hru jeden na jednoho, dva na dva a tři na tři, přičemž zcela úměrně platilo, že čím více hráčů na kolbišti bylo, tím lépe jsme se bavili.
Jak už jsme naznačili, těžba ani výstavba základny nehraje ve Worldshift takřka žádnou roli, přesto tu určité elementy mikromanagementu jsou. Jde především o kontrolování na mapě rozmístěných krystalů, které se starají o konstantní přísun kreditů. Díky nim si potom můžete objednávat speciální pomocné údery, ale také nové jednotky, a to prostřednictvím zvláštních portálů. Musíme přiznat, že multiplayerové boje jsou velmi zábavné a především okamžitě přístupné. Není třeba dlouhých tutoriálů, zkrátka vstoupíte do hry a hned víte, jak se věci mají. Samozřejmě, chvíli trvá, než si osaháte speciální schopnosti hrdinů a některých jednotek, ovšem to vše se vám dostane poměrně rychle pod kůži. I díky tomu, že žádná ze tří ras toho nenabízí kdovíjak přehnané množství. Jednotek je jen několik typů, dále pár hrdinů a návdavkem velcí, elitní bojovníci. Překvapivě to ale stačí, byť opět platí, že taktické operace nedosahují nijak závratných výšin. Na druhou stranu už v multiplayeru můžete uplatnit své zkušenosti a šikovným zacházením se zdroji a kapacitami dosáhnete úspěchu. Worldshift však sází především na akci a dynamiku. Kdo si tedy libuje v dlouhých rozvahách, nejspíš nadšen nebude. Na druhé straně hráči, kterým obvykle strategie příliš nevoní, by zrovna téhle mohli přijít na chuť.
Graficky hra nevypadá špatně, ovšem musíme přiznat, že zatím jsme viděli jen jedno prostředí – džungli za deště. Detailů je poměrně hodně, kamera se dá příjemně oddalovat i přibližovat a čas od času budete svědky pěkného efektu. Například když zahřmí a o chvíli později se objeví blesk – ten zakryje obrazovku do černobílých kontur a může na okamžik vyvést z koncetrance. Pochválit je třeba také velmi bojovně naladěnou hudbu.
Pravda, od Worldshiftu jsem čekal přeci jen trochu více. Singleplayerová mise mě nenadchla vůbec, multiplayerové bitvy jsou o poznání zábavnější, ale visí nad nimi otazník, který se jasně táže na to, kdy v nich začne převládat stereotyp. Doufejme, že autoři v plné verzi nabídnou dostatek zajímavých módů, map a dalších jednotek, aby to bylo co nejpozději. Úplně jasno nemáme ani v datu vydání. Oficiálně je to stále konec dubna, ovšem podle rozporuplných zkušeností z betaverze se autoři mohli rozhodnout vydání oddálit a na hře ještě zapracovat. Tomu by odpovídalo i několik dnů staré prohlášení českého distributora US Action, že Worldshift uvede v české lokalizaci ve 4. kvartále tohoto roku. Nevíme však, zda je zpoždění dáno rozhodnutím distributora, nebo nějakou klauzulí ve smlouvě, která uvedení na českém trhu umožní až takhle pozdě (možná kvůli velmi příjemné ceně 299 Kč). Jasno by mělo být již brzy.
teda nevypada to nejak skvele :)
a ja si do ted myslel ze svetlo je rychlejsi nez zvuk :)
"Například když zahřmí a o chvíli později se objeví blesk "
Ja to zahraju :)
článek kterej blokli, ale dobrej https://www.gamepark.cz/blog/kadibudka_aneb_kdyz_se_chce_holka_vykaditnavod_24940.htm?k0#comments
Nic MOc Nic MOc Nic MOc Nic MOc Nic MOc Nic MOc Nic MOc Nic MOc
To jako bude stát 299Kč jo ????
No tak nejspis si to tady pan redaktor popletl , ale copak je pri bource jen 1x hrom a 1x blesk ? .... klidne ten blesk mohl být z druhé sady hromoblesku ...
Nuda , zadny poradny efekty , jenom samy bum prask ....., snad jen ty stiny za neco stoji
Nejlepsi je Comand conquere ... nej nej nej , ale malo map do multiplayeru
Po přečtení můsím reagovat:
Obravdu nevím kde beermonster hrál tuto Betu.Já osobně jsem jí hrál a tady dám malí výčet.
Single mise
Je jich přesně tolik,kolik beer napsal až na to,že v Betě šli všechny.Zasekl jsem se až kolem poslední mise ( ten robot vážně nešel zničit ).Celá kampan má dokonalou linii příběhu a postupně se stává tězší a tězší.Příběh hra vypráví skrze loading a to je vcelku dobře.
Multiplayer
Takže co se multiplayeru týče tak nebyl povolen jen deathmatch mod,ale i co-op mode + practice mode.
Deathmatch je spíše o tom kdo umí rychleji obsadit doly a poté kempit dokud nemá dostatek kreditu na masování jednotek.Suma Sumárum z taktiky je zběsilý závod o dobívání-stereotip.
Co-op bych označil jako největší páteř hry.Hráči zde musí spolupracovat,aby vůbec přežily začátek.
Celkově jde "jen" o to,abyste našli bud bosse nebo např. základnu nepřitele,ale na to musíte mít dobře sehraný tým hráčů.Hráči si poté rozdělí artefakty a jde se dál...
Practice je trening.Je to deathmatch,který se neukládá do žádných tabulek a ani nemůžete získat artefakty.Dokonalost je že se může nastavit UI a hrajete proti počítačem ovládaným nepřátelům.
Tudíž sečteno a podtrženo-stereotip se nekoná,pokavad nemate v úmyslu hrát deathmatch.
Grafika je dokonalá.Vipadá tak jak má.Na některých místech sladká,na jiných temná.Naročnost je kvůli použitemu enginu nízká ( můj spoluhráč nerozjede ani Call of Duty 4 s mím upraveným configem a toto rozjel naprosto dokonale ).
Hudbu a zvuky nemůžu hodnotit,protože v době mého hraní mi nějak nešla.Ani po reinstalu a ani po kontrole zvukovky.
Osobně bych hře dal zatím 81%,ale je to jen odhad.Autoři mají ještě mnoho práce před sebou.