Už je tady. Konečně. Ležím na chladné zemi už několik minut a moje nohy jsou nateklé k prasknutí. Prostor, kam jsem byl nucen se schovat, není o moc větší než přepravka pro nějakýho přežranýho králíka. Což se o mě, který za posledních několik dní snědl maximálně kousek nepřátelskýho mozku, a to ještě nedobrovolně, říct nedá. Jeho stín se náhle mihl jako splašený kůň a hned v tom okamžiku jsem zahlédl jeho rozložitá záda, přes které měl svinutou naši ukradenou vlajku. Postupoval opatrně a pomalu, takže než jsem se dostal neslyšně z úkrytu, ušel jen pár metrů. Nohy mě sice vůbec neposlouchaly, ale to v této chvíli nebylo podstatné. Klanová vlajka musí být zachráněna za každou cenu. Na zemi v leže jsem zamířil brokovnici na jeho kolena a rychle zmáčkl obě spouště. Vždycky mě překvapí, co dokážou moderní zbraně udělat s lidskou tkání. Jeho nohy od kotníků nahoru se v podstatě vypařily do prostoru. Vlajka je zachráněna, alespoň pro tuhle chvíli.
V netradičním úvodu jsem vám nastínil, jak by mohl ve WarPathu mohl vypadat jeden z mnoha soubojů. Celá hra je dílem chlapíků ze studia Digital Extremes, kteří jsou podepsaní třeba pod sci-fi FPS Pariah. WarPath by pak měl být ze stejného soudku, tedy akční sci-fi FPS se strategickými prvky. Hra má být primárně zaměřena na multiplayer, kterému je přikládán největší význam. Jednou větou ale vývojáři upozorňují, že nezapomínají ani na singleplayer kampaň, která rozhodně nemá být odfláknutá a co do hratelnosti má být MP bratříčkovi více než zdatným konkurentem. O tom, zda se nejedná jen o planá slova, se nás pokusili přesvědčit na konci minulého týdne, kdy vyšlo 260MB velké demo, zaměřené čistě na multiplayer. Zda se jim to povedlo, se dozvíte v následujících řádcích.
Nepochybuji o tom, vzhledem k tomu že se nacházíme na herním portálu, že máte kvalitní připojení k internetu, umožňující bezproblémové hraní. Pokud tomu tak náhodou není a přesto toužíte po tom si tohle demíčko vyzkoušet, nezoufejte. Hra umožňuje zahrát si i po lokální síti. Že i tohle je problém? Snadná pomoc, vývojáři mysleli i na vás a můžete se vyřádit při hraní proti botům. To sice nikdy nedokáže nahradit hru proti živým a myslícím (no jak kdy, že) oponentům, ale za tuhle možnost se rozhodně zlobit nebudeme.
Dost bylo té omáčky okolo a vrhněme se již na demo. Jak už je napsáno v úvodu., hra má být akční. Tuhle představu plní do puntíku a je opravdu hodně rychlá, na nějaké otálení zde není místo. Pokud jste někdy hráli Quake 3:Arénu, budete v minutce jako doma v bavlnce. Na druhou stranu už vás taky nic nepřekvapí, protože Q3 je tu cítit z každého pohybu a měl jsem skutečně chvílemi dojem, že hraji právě ho. Demo nabízí k vyzkoušení tři mody a to DM, TDM a CTF. K tomu se váže další poznámka z úvodu a to že ve hře mají být blíže nespecifikované strategické prvky. Ať jsem hledal, jak jsem hledal, nic podobného v MP není. Já tedy za strategii nepovažuji to, jestli se vydám chodbou vlevo nebo vpravo, popř. jestli střelit dřív do nepřítele vlevo nebo vpravo. Jen doufám, že si tu strategickou část autoři plně nechali do SP, tam by chyběla už hodně citelně.
Možná máte z předchozího odstavce trochu divný pocit a nevíte teď na čem jste. Nemám vůbec nic proti hodně rychlým a hodně akčním hrám, kde vezmete myš do ruky a střílíte a střílíte a střílíte. Ovšem zde to významně kazí jedna věc a tou je velmi dlouhá doba dobíjení zbraní. V praxi to vypadá tak, že letíte po mapě a kosíte všechno, co se pohne a nenese barvy vašeho teamu. Do toho přichází dlouhé několikavteřinové pauzy, které jsou na přebití těch dvou zbraní, co máte k dispozici, potřeba. Velmi akční a nadějná hra je tak uměle a zbytečně zdržována. Při přebíjení je nejlepší se hodně rychle někam schovat, jak potkáte připraveného nepřítele je s vámi ámen. A ono struktura map je taková, že místa kde je možno se zašít moc není.
Srovnání s Q3 se nevyhnu ani při zhodnocení grafiky. Jak by řekl Cimrman: Nuda, nuda, šeď, šeď. Připadá mí, že autoři mají tak trochu úchylku na vybledlé a nevýrazné barvy, protože jiné ani v podstatě ve hře nejsou. Navíc prostory jsou dost tmavé, takže aby člověk něco viděl musí si hru trochu přesvětlit, což atraktivitě okolí vůbec nepřidá. Překvapila mě jedna zajímavá věc. Graficky nádherné a dokonalé hry nejsou na screenech až tak překrásné, prostě pohyb a snímkování udělá svoje. U Warpathu dochází k pravému opaku. Na screenech vypadá docela hezky, ve skutečnosti je to ovšem daleko horši.
Ke grafice ještě pár slov. Autoři sice zapracovali do hry pár efektů, jako vlnící se vzduch při výbuchu granátu atp., ale demo je na můj vkus velmi neoptimalizované. Když si pustím Q3 na plné detaily, dostanu na své sestavě něco kolem 200 snímků za vteřinu. Warpath, ačkoli mě osobně se graficky líbí méně než Q3, měl něco kolem 25-35 snímků, což je na rychlou a pohodovou hru hodně málo. Na to jak hra a engine vypadá je pomalá až běda.
K rychlosti patří ještě jedna zajímavost, i když z jiného soudku. Už v době, kdy demo vyšlo bylo k dispozici jen pár serverů, v době dokončování této recenze už dokonce jen jeden. Z toho vyplívá, že najít nějaký server se slušným pingem se rovnalo téměř zázraku. Co mě proto velmi překvapilo, že i při pingu stabilně kolem 300ms (všech hráčů ve hře), byla hra pořád slušně hratelná. To, že mám tak vysoký ping, jsem v podstatě vnímal jen při pohledu na skóre tabulku. Může to ale také znamenat, že v ukazateli pingu je hrubá chyba a ty jsou ve skutečnosti o mnoho nižší, uvidíme v plné verzi.
Dojmy z prvního pohledu na Warpath jsou u konce. Plná hra se objeví již tento měsíc a nemá tedy cenu tady rozebírat každou maličkost a příliš zabíhat do detailů. I když se to nemusí zdát, demo je zábavné a docela jsem se bavil. Ale je to zábava tak na jedno krátké odpoledne, poté už nevidím žádný důvod, proč se ke hře vracet. Vzhledem k tomu, že v plné už se moc vylepšení nedočkáme, nevidím to s MP příliš růžově a nějakou dlouhou budoucnost mu nevěštím. Otázkou je, co pro nás vývojáři připraví v singleplayer části a jak ta bude dlouhá a hratelná. Díky nízké budgetové ceně by tak Warpath mohl být zajímavou a levnou alternativou pro ne příliš majetné hráče. To se ostatně ukáže již velmi brzy.
Hezky a povedlo se ti to na 00:00 :D
no tak nak skvele ta hra nevypada
zajimava hra :)
Někdo se tu snažil v grafice napodobit d3 nebo q4 až na to že d3 má stokrát lepší stínování a podle autora článku běhá i rychleji :)
no celkem zajimave ale pripada mne o jak Star Wars :))
jeto skvele bozi hra jak cip a ty lamky c orikaji ze toje shit tak at drzi radsi hubu a hrajou maria doma na televiznich hrach!
# 1st 11.3.2006 0:10 Sprite
Hezky a povedlo se ti to na 00:00 :D
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
si to za tech 10sekund prectl co? .. omg :X
Rekl bzch ye bz si uy meli dat pokoj s vzrabenim her na ypusob unrealu
zajdi na očni esi si myslis ze napodobujou grafiku d3 nebo q4 , unreal engine 2,5 vypadá teda dost odlišně je totiž hezčí než d3 engine protože se tam vsechno neleskna jak kdyby to bylo z bakelitu.Jo a víte vy vubec že nebýt digital extremes tak teď žádnej unreal neexistuje, tak je furt nebuzerujte blbečci
Dalsi pripominajici quake ... :)
pane bože co to psalo za človjeka,je to ostuda srovnávat tu hru s q3(možná je v článku chyba a má to být q4)protože q3 je nehorázná píč..ina.A to demo vyšlo sice až ted ale je z roku 2005 a zřejmě je děláno chvíli po pariah protože to z dema de hodně cítit ,a tím si dx chtěli asi ušetřit čas na otravování se s tím teď.A ve članku je plno blbostí které nikdy tvůrci neřekly např. strategické prvky,vydatný singlplayer(na kterém tvůrcům moc nezáleží a bude to jen takový trénink)atd.
good ale napodobovani Quake3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a to neni dobry :D
- strategicke prvky ve hre maji byt
- sigleplayer ma byt "plnohodnotny", v jake forme je stale otazka
- ke Q4 bych si to nedovolil prirovnal, Warpath je budgetovy titul a blizi se "podle me" spis ke Q3
- demo je nekdy z roku 2005? - jak jsi na to prisel, nebo kde se o tom pise?
- doporucuju ti precist si tenhle clanek http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=17245
asi te vykastruju a koule povesim vedle obalu od q3..
hele nevypada to skoro jako unreal tournament 2004 ??
dík za odpověď,článek jsem četl ale jediný server kde o strategickích prvcích mluví je právě tiscali ale na bonus web,level.cz,hrej a další nic jen sem našel že některá území budou mít strategické výhody ale pokud je to pravda tak uřímně řečenou hráč snad není tak blbý aby si neuměl naplánovat strategicky výhodnou cestu aniž by na hře bylo napsáno HRA SE STRATEGICKYMY PRVKY.A taky si to moc dobře neumím představit,o singlu sem již ale četl nový článek že budou dvě části singlu a to obyč trénink a asi jakš takš dobrá kampaň. A to stím Q3 beru opravdu jako špatní vtip ja jsem se nezasmál.Možná máš rádši quake ale ja preferuju hra od epicu a digital x mislím si že má milovaná UTéčka sou mnohem lepší ale o tom se nech ci s nikím hádat. Takže se omlouvám všem kerích se to dotklo ale v tu chvíli sem byl nasr..ní za to s tímQ3. Neomluvám se tomu debilnímu neandrtálci co říka že mě pověsí za koule proto že blb sám žádní nemá a žije furt v představě že Q3 je nejlepší mp řežba na svěťe (q3 vlastně nikdy nebyl nejlepší vždy to bylo UT,03,04 a bude 07)tak je na omylu, zahraj si UT a pak něco teprve vypusť z té tvé huby ps:ten hnusnej obal od q3 si strč do prdele. JO game park je jinak lepší než ten za píp..píp..píp..píp ičenej pgamerskej gamezone gamepark rulez.A zdravim všechny UTečkáře. uffff konec
Vypada to jako obycejna strilecka,,ale rad si to zkusim..
Možná to bude dobrý
ammoni@c to s tim 2005 je při nahrávání po tom obdelníku s loge warpath a tou planetou pak je logo unreal enginu a nad tím warpath 2005 warpath demo copiright2005,grove games trademark a takový ty krávoviny a taky sem to kdesi četl.Jinak si myslím že ta hra bude takovej dobrej zákusek přéd ut 2007
hral sem to demo a je to nic moc gameska podle mě jen smíchali kváka s nějakou jinou gameskou (CSS) a to je všechno, jenomže tyhle dvě hry se smíchat nedaj...
no nic no to demo si určitě zahrajte na chvíli zabijete čas (20min) a uvidíte...
muhehe
neni poradne videt v tom sedivym nadechu a pak me jeste nasral pohyb mysi
neco proti šedi? v kazde hre nemusi byt pastelovy gej*****.. barvy....:p
..naopak je docela pěkně šedej, ono to bude tim, že Digital Extremes ho taky měli na svědomí (99 určitě, zbytek nevim..). Nemusí bejt vůbec špatná hra.. někdy testnu.
Nejsem si jistej kam až chtěli s touhle hrou chlápci z Digital Extremes dojít,ale zminovaná šed nemusí být zase tak moc od věci.Digital Extremes a lidí,kteří k ní patří jsou přece dost zkušeným(důkazem je třeba zminvaný Pariah)týmem,na to,aby nedokázaly hru trošku"přibarvit".Podle mě je tohle zámeř pro hráče,kteří už nějakou tu dobu tyhle akce po netu paří...Co z toho vyplívá?Čím mín barev a vice šedi.....tím lepší máte přehled o pohybu nepřítele po mapě.... .Na druhou stranu,dlouhé nabíjení v takovéto hře mi příjde něco víc než jen nevyhoda,kazící hratelnost.Jen sem chtěl říct,že monotonní šed nemusí být vždy nevýhodou,a už vůbec ne pro hráče,kteří to z hraním myslí trošišku "vážneji".Hraju Q III a po nasatvení cfg souboru potom na monitoru nevidím nic než šed,protože je to značně přehlednější a každý zkušenější hráč to má stejně.Nic zatím tady kecám o věci,kterou sem ještě nehrál,takže stáhnu a pokud to na mím postarším počítači rozjedu,tak se ještě určitě ještě projevím:-)Paja-xx
me se to nelibi, pripada mi to jako nastavovana kase po vsech strankach