Po strašlivě suchém létu se konečně stavidla herního průmyslu otevřela dokořán. Takovou ochutnávkou všech těch pamlsků, které nás ve vrcholném podzimu čekají, představují demoverze. A že se jich za posledních několik dní vyrojilo značné množství. Většinu čtenářů GameParku jistě potěší skutečnost, že se jedná především o akční kousky. A zároveň ty nejtěžší kalibry, co vůbec mohou být. Vždyť na Unreal Tournament 3 čekají miliony hráčů dlouhé roky. Série se s ním měla dostat do nové generace, ale jakoby s tímto úkolem měli v Epic Games nějaký problém. Původně měl být UT 3 první hrou na Unreal enginu 3.0, nakonec ho předběhly výtvory, které si tento nástroj pouze licencovaly. Konečně se ale zdá, že se skutečně dočkáme. Napovídá tomu právě vydané beta demo, které má z pochopitelných důvodů řadu nedostatků, přičemž by mělo posloužit k jejich odstranění. Proto nelze vynášet úplně zásadní soudy, řadu věcí ale již tato ukázka, která bude následována oficiálním demem někdy v listopadu, spoustu věcí nastiňuje.
Po odklikání enormního počtu všech možných společností a značek, co se na titulu nějakým způsobem podílely, se dostanete do menu, které se od předchozích dílů do značné míry liší a připomíná spíše obyčejné akce než specifika Unreal Tournamentu. Máme na mysli především nejrůznější nastavení, kterými byl UT proslulý. Volby nyní z velké části vymizely a zůstaly pouze ty základní. Právě tohle je parketa, kde by se do plné verze mohlo ještě leccos změnit. Závan starých dobrých časů ale neomylně přináší zvolená hudba. Přestože je jiná než v minulých dílech, evokuje tu starou známou ponurost a touhu vydat se přímo do akce.
Demo, ač není příliš objemné, toho nabízí kupodivu dost. Na výběr jsou hned čtyři módy, byť jsou to zrovna ty, které příliš objevného nepřináší. Nesmí chybět Deathmatch, Team Deathmatch, potom tu je Duel, což znamená boj jeden na jednoho a čtveřici uzavírá Capture the Flag, tedy boj o vlajku, nicméně v atraktivním provedení s řadou nejrůznějších vozidel a poletuch, jichž bylo do ukázky implementováno překvapivě hodně, s trochou hledání bychom se nebáli říci, že snad téměř všechny.
Tři obyčejné módy si lze vychutnávat na dvou univerzálních mapách. První je futuristická HeatRay, jež se odehrává v jakémsi, pro třetí UT poměrně typickém městském prostředí. Popravdě řečeno si mě svým designem příliš nezískala. Působí lehce genericky, má jen málo význačných míst, což ústí ve skutečnost, že po ní víceméně zmateně pobíháte, aniž byste se jí rychle dokázali opravdu naučit. To znamená, že boj tady je spíše o štěstí než skutečných kvalitách hráčů, obzvlášť když se jich připojí hodně. Pro demo byl stanoven limit čtyřiadvaceti lidí na jednu partii a i to už je na tuto mapu docela hodně. Nechceme ale a priori tvrdit, že je špatná. Naopak – pro oddychový Deathmatch apod. se docela hodí, jen si troufáme tvrdit, že z velké škály levelů v plné verzi si nejspíše vybereme jiné oblíbence. Nakonec design úrovní byl vždy přední disciplínou kluků a holek z Epicu.
To dokazují už druhým levelem, který je pojmenován ShangriLa a je silně inspirován japonským střihem architektury. Nepostrádá tak ani určitou dávku atmosféry, pokud se o něčem takovém dá v případě multiplayerové akce vůbec mluvit. Tento povedený kousek je tvořen několikaúrovňovým dvorem uprostřed a připojenými budovami se spletitými chodbami po okrajích. Návrh je tedy poněkud jednodušší a také vzdušnější než v případě HeatRay a brzy si tak tuto mapu oblíbíte. S protivníky tu na sebe narážíte v mnohem zajímavějších kreacích.
To bychom měli dva tzv. deathmatchovské levely, ovšem zbývá ještě jeden. Ten je určen pro mód CTF Vehicle a jmenuje se Suspense. Jeho výstavba je, pokud si odmyslíte majestátní architekturu, nejprůhlednější ze všech. Centrem je obří most, který spojuje dvě nepřátelské základny. V obou je pochopitelně vlajka a kolem tohoto útočiště každého týmu je rozmístěno přehršle vozidel, případně létajících mašin. Ze zmíněných důvodů se největší množství bitev odehrává uprostřed mostu, kde je adrenalin znásoben faktem, že je tu prostor přeci jen trochu stísněnější a na mnoha místech není možnost úkrytu. Další boje, ale především už pěchotní, se pak rozpoutávají okolo vlajek. Celkově vzato jsou dojmy ze Suspense určitě pozitivní, byť je třeba si chvíli zvykat na některá specifika, jako například opravdu efektivní využití strojů v boji o vlajku. Někdy totiž skutečnost, že všichni vyrukují do boje v obrněncích, může působit spíše kontraproduktivně.
Nastala vhodná chvíle si říci něco málo právě o strojích. Vyzkoušeli jsme si například tank, mantu, buginu atd. Ovládání není špatné, ale je třeba si na něj nějakou dobu zvykat. Především tank nereaguje úplně tak přesně, jak bychom si přáli. Týká se to hlavně natáčení trupu, nezávislá hlaveň, kterou vedete pomocí myši, je zcela v pořádku. Ovšem s jízdou po mostě vyvstaly občas problémy, jelikož jsme se zpočátku až příliš často stýkali s betonem uprostřed či na krajích. Dá se na to zvyknout, ale připravte se na to, že několik prvních her se takto stanete poměrně snadnými oběťmi. U ostatních vehiklů nás příjemně potěšil svižný fyzikální model, který přesně zapadá do strhujícího tempa hry. To můžete v případě potřeby ještě zrychlit, když si pod nohy hodíte jakési vznášející se prkno a letmo uháníte mnohem vyšší rychlostí. Především při úniku z nepřátelské báze s vlajkou v ruce se to hodí. Vrcholem strojového parku potom je tzv. Dark Walker. Ten hostuje v mapě HeatRay a k vidění je jenom zřídka. Každopádně pouhý pohled na tento mohutný a těžce vyzbrojený tripod stojí za to. A co teprve požitek z jeho ovládání…
Na hře je stále poznat, že se jedná o Unreal Tournament. Vděčíme za to především oné nesmírně dynamické a svižné hratelnosti. V obrovském tempu razíte mapou a likvidujete nepřátelé – to je zkrátka pocit, který v UT 3 musíte zažít. Zpočátku jsou dojmy samozřejmě lehce rozporuplné, protože došlo k určitým změnám, které je nutno reflektovat, na druhou stranu se lze hodně rychle dostat do onoho tempa a akční ráže. Pak si hru budete opravdu užívat. Zase se nám přihodilo, že jsme u ní uvízli několik hodin vkuse, přičemž na okolní čas a dění jsme úplně zapomněli. Mohou za to i staré známé zbraně, jež opět dokáží napáchat pěknou paseku. S jednou podmínkou – musíte to s nimi umět. Nechybí ani vychytávky typu fingování smrti apod., které dodávají hře další rozměr. V beta demu lze otestovat i schopnosti botů. Škála jejich umělých inteligencí je hodně široká, takže si můžete vybrat úplné neumětele, nebo se vrhnout do boje s poměrně vyspělými nepřáteli či parťáky.
Beta demo ještě naplno nerozbalilo svůj grafický potenciál, především textury jsou v nižších rozlišeních, nicméně už takhle vypadá hra výborně. A dokonce běží i na velice slabém hardwaru. Minimem je dvougigahertzový procesor, 512 MB RAM a grafická karta úrovně Radeonu 9600. Na této sestavě si samozřejmě zahrajete v naprosto ořezané verzi a troufáme si tvrdit, že kvůli tomu hra ztratí leccos ze svého kouzla. Podobně širokou škálu grafického nastavení ale jednoznačně chválíme, protože UT 3 dokáže využít i ten nejmodernější hardware dneška. Opravdu kvalitní podívané si ale užijete už na pouze nadprůměrných mašinách. Zamrzely nás ale velké problémy s lagováním, a to i tam, kde jsme měli velice slušný ping.
První ochutnávka Unreal Tournament 3 příjemně polechtala naše chuťové buňky, a přestože jsme si zpočátku museli maličko zvykat, brzy nás hra plně pohltila. Kvalitu multiplayerového titulu samozřejmě není možné hodnotit po několika dnech hraní – ta se ukáže až po týdnech a měsících. Máme ale pocit, že UT 3 má dobře našlápnuto a vy byste jeho ukázce měli věnovat něco ze svého času.
to bude pecka ;)
... podle dema, jeví se to jako slušná odreagovačka, jen na ni mít adekvátní hardware. Na noťasu s C2D T5500 (1,66GHz), 1GB DDR2 a GF Go7600 to zrovna dvakrát hratelné nebylo, lépe řečeno, na takovouhle hopsačku je potřeba framů mnohem víc :o). No, uvidíme, jak to pujde na desktopu, který ale není o moc výkonnější.
...to demo mě naprosto chytlo...grafika fantastikcká,hratelnost jakbysmet..
...jinak co se toho hw týká, na mé sestavě to běželo v průměru 40fps v rozišení 1024x768 vše na max.a 2xantialising(cpu X2 4200+EE,2,5GB DDR2 800Mhz,MSI ati rad. x1800GTO 256MB/256bit)
hra se hýbala hodně svižně.
Jj musm souhlasit ... UT 3 bude hodně dobrá odreagovačka a myslim že má dost dobrý nášlap na to aby pokořila UT 2004 :o)
Osobně se mi to líbilo a hlavně ten "TRIPOD z HL2" ... ovládat ho je prostě super, dokonce leze po barácích :o)) je to mazec ...
Jinak opět chválim ENGINE, hodně dobře optimalizovaný, jako v CoD 4 ... Konečně si programátoři uvědomili jak vypadá optimalizace!! Takže mají u mě za 1!
A jak říká ten nademnou v plných to chodí hezky na x1800, mám jí také :o)
..jj, je to sice už celkem "postarší" grafárnička, ale šlape náramně....zatím jsem neměl s ničím problémy a to jsem zkoušel i Clive Barkers Jericho, nebo World in Conflict, kde se tvrdí, že i nejsilnější grafiky dostávají občas na prdel...
můžete mi říct, proč devastujete každý screen tak výraznou jpeg kompresí??? Vypadá to jak zblité a díky deformaci obrazu vypadá vždy grafika hry na screenech a o řád hůř... ono je to nejspíš tím, že to někdo "printscreenne" a hodí do malování, že? :)
newska a dojmy dobry, jen bych nesouhlasi s autorem ze hudba je jina nez v predchozich dilech. Je sice trochu pozmenena ale je to porad ta stara znama skvela melodie z jednicky:)
...a nutno říci je je zremixovaná velmi dobře.
abych pravdu rekl, tak na sestave P4 2.66GHz, 1,5GHz RAM a GeF 6600NX to nejede zrovna nejlip,fps okolo 15-20 vplnym bez AA, na teto hre se pozna, ze potrebuje lepsi rozdeleni prace HW, tze dvoujadrovy a vicejadrove procaky by tomu fps zvysili celkem slusne navrch
komu to jede na sux tak at si nainstaluje novy ovladace na grafiky. :)
ono vzdycky nepomuze si nainstalovat nejnovejsi ovladace, ale ovladace njelip optimalizujici tvoji kartu
co treba hodit par servru na gp? Jinak se dockame brzkeho padu UT3 v čr.
S ovladači je to blbost. Vždy se optimalizuje na nový, železo. Musíš mít solidní HW. S GF6600 si v nových hrách prostě už neškrteš to je logický, ještě v 1024x768 bože. :D
to bude řežbička už se těšim !!!!!!!!!!!!
me to jede na PIV 3.0, 512 ram, a 5let starej Radeon 9700
v 800*600 30-50 fps vse lowest
jinak staci par uprav cfg :) a mate toto
stejne koho zajima grafika...
http://www.esreality.com/files/inlineimages/2007/60235-joltut3inife2.jpg
je to fakt BOOOOOOOMBA!!!!Hral sem beta demo!!!Je strasne goooooood!!!!
vznasej ve vzduch a nikdo z postav nedrizi, jako bylo nejak tezke je tam pridat, ty ruce co drzej zbran, toja asi jedina vec co me na UTecku vadilo
Hodně dobrá hra. Menu je samozřejmě na nic, ale na tom už se pracuje.
Hratelný to je až běda. Doporučuju. :)
pro UT sem nikdy nenašel pochopení.....maximálně dobra grafika ale jinak demence
a to hodne velky. Na mym ntb C2D 1,83GHz 2GB RAM a dedikovany ATi x1600 256MB se to hejbalo v grafice zminovany nekym s tim R9700 priblizne v 30-40FPS coz povazuju za hodne velkou ostudu, protoze uz v ty hre moc k pocitani nezbylo a predpokladal bych, ze v podobny grafice to bude mi tak 200FPS ale nestalo se tak. UT99 jsem proste hral. UT2004 jsem si koupil (fungovalo to jak na GF2MX tak na R9800Pro coz byl tenkrat vrchol). A UT III ? Pokud s tim neco neudelaj (tzn nesnizej HW narocnost) tak se mnou jako s kupujicim pocitat nemuzou :)
o jednoho min. to nas nezabije :)
Přidejte to na GZ jako s demem ut 2k4 dík
-BlackFlag
Pekne to mas :) Asi bys mi neposal tvoje INIcka ze? Ja vim, da to praci... ale lina huba, holy nestesti ;)
Tak nevim, jestli to rozjeli na max na x1800GTO a já na svý X1950GT to rozjedu sotva na střední (35-15FPS) tak nevim. Mám Athlona64 2,5GHz, 1Gb ram. Fatk netušim :(((
TAK NA TOHLE SEM SE TESIL OD TY DOBY CO VYSLO NECO JAKO ''PREWIEV'' PROSTE NAREZ HRA !!! A COD4 SE NA TO NEHRABE ....
myslim preview ne prewiev :-D
7600gt 256, dual 2ghz a 2gb ram si to da (1280x1024) na nejvyssi kolem 30fps a a minimalni bez ini tweaku 60+.
jinak, kdo chce byt radoby "pro" tak si muze stahnout ini - omlette.tek-lab.de/Video/UTEngine.ini
hey tack tohle je maso...UTE da beSt...hoši se zas předvedli, tohle bude prostě pařba!
ještě ty servery tady by to chtělo, ať je to pořádně kde zapařit a bylo by to dokonalé.
sou dost vymakany potom cekani sem cekal vic ale furt je to husta hra hlavne vozitka!!!!
mam AMD64 3000+(2.01Ghz)754 / 3x512MB (400Mhz) / AGP X1950GT / nForce3 a ide to celkom v pohode skušal som to hrať na 1024x768 zbytok naplno a išlo ako tak čisto ale to vehicle ctf tam to sekalo ak boli ťažke boje :)
inač veľmi sa mi nepačilo to ak to dam naplno world detail tak take je všetko rozmazane a tak....
.... som si to dal na 1280x960 world detail na 1 a tým pádom zmizlo to akokeby rozmazavanie od ktoreho akosi po čase začala bolieť hlava :) a texture detail som dal na 2-3 a je to pekne a pri dosť vysokým fps ide čisto hral som aj cez internet tež super :) inač na tu hru je malo 1024x768 ta hra je mos vyšperkovana preto to vyzera aj pri 1024x768 ako keby to bolo na 800x600 ...
Je to psáno v článku, ale pro ty, co se dívají jen na obrázky :).
Někteří budou možná zhrozeni HW náročností, jiné to možná potěší.
Grafické nastavení je funkční pouze do středních detailů, je to kvůli nedokončené optimalizaci. Textury jsou menší, aby demo nebylo tak objemné.
Dobrý článek o nastaveních hry: http://www.gamespot.com/features/6180936/
Mělo by snad vyjít ještě finální demo, ve kterém by mohla být zpřístupněna plná grafika.
Možná na to GP ještě čeká a pak nejspíš spustí server.
INFANTRY od ted pari jak UT 3 tak UT 2k4 :)
kdyz bude chtit nekdo dat nakej war tak napiste me nebo na web: http://hosting.pilsfree.net/infantry/
btw: ta beta je dost omezena v nastaveni a kravne FPSko nekde, doufam ze to daj do kupy :)
a k ty plynulosti... co cekate na starejch srotech jako je 6600 GT, 7600 GT, X1600 a pod? to chce minimalne starej high-end takze 7900 GT/GTX a X1900 XT/XTX alebo dnesni 8600 GTS nebo X2600 XT aby to slo i pri akci na hratelne FPS.... 2 GB jsou plne dostacujici na low detaily a dvoujadrovej procak minimalne, zkopnuty na listu mi to zere obe jadra na 100 % :)
snad to do plny doladi
Bylo by super, kdyby se objevil server dema na gameparku. Nakonec byl by to testik před příchodem plné verze, která není daleko a čeští hráči by se měli kde scházet + vaše šance na polapení komunity a podílení se na jejím budování a navíc právě zde samozřejmě .)
Unreal Tournament 3 je skvělá hra, byť jako PC hráč a dalo by se říci milovník série bych na ní několik věcí ihned změnil. Vlastně veškeré berličky a neduhy zahrnuté zřejmě kvůly konzolím. Tedy menší a kompaktnější menu (veškeré) a úplně překopat vyhledávač her. Dát raději jednoduchou grafiku, ale udělat ho kompaktnější, přehlednější a opravit několiik bugů. Například zarovnávání dle pingu provádí abecedně (1,119,19,225,25), atd.
ve hře přímo není tolik široké, ale trochu odbornější hráči nebo ti, kteří jsou schopni obstarat potřebné informace enbo mají trpělivost veškeré změny testovat, mohou hru mnhem detailnějí nastavit pomocí konfiguračních souborů. Uživatelské ini soubory jsou přítomny v adresáři Dokumenty/UT3betademo enbo tak něco.
... ut serie neni o kravavych bojich plnych temnoty .
Ut serie je o adrenaůlinovych bojich .
Coz sice boje v UT07 budou , ale ta temna atmosfera se k nim moc nehodi
Gamepark by mohl vytvořit UT3 Demo servery, to by nebylo spatny, uz me nebavi hrat s retardovanejma nemcema co nevedi jak vypada mantarun nebo ted uz i raptorrun, a hrajou v ctf jen sami za sebe.
Jinak hra docela dobra, ale je to spis takovej konzolovej port. Chtelo by to vytvorit komplet jiny menu pro PCckare.
Nevíte co mam zmačnout abych vysunul to vznášecí prkno, když hraju s (botama) tak nanich občas sou. Prosim kdo ví at´ napíšě.
Q
Demo UT3 nejede příliš valně alespon na 2800+,1.3gb ram,1650xt 256mb.Pevně věřím že to ale tvurci doladí, ta zamlženost je děs!Unreal Tournament 1 je ale asi nepřekonatelný.Stejný engine u M.O.H Airborne má užasnou hratelnost a vypadá skvěle!!!
Dík, za tu radu se vznášecím prknem.
amd 2500+, 512ram, radeon 9800... a ide to plynule na 1280x1024 v strednych detailoch :D
Ja mam jak nekteri tady pisou dvoujadro 2,8 (32 bit) graf. kartu 7600 GT 3giga ram (+- 600mhz tusim) a nedavno formatovany hard takze je to vsechno takrka poporadku a jede mi to na 1280*1024 na full betademo detaily uplne vpohode...abych si vic zahral tak snizim ty detaily na z 5 na 2 a jedu totalne vpohode :-).. Jinak mam stahnuty (kvuli formatovani hardu) ovladac z nvidia stranek na grafarny rady 7 ..melo to nejak 65 mb potom je to na panelu woken tam si hodim vykon systemu na vysoky. a jeste mam vetracek k procaku zapnuty tak aby to chladil co nejvic to jde...jo a dulezita vec..mam wokna XP...vista nedoporucuji ani jestly je chcete kvuli DX 10..zatim sou celkem k hovnu, pokud mate malou ram tak jeste vic. Na hry jsou hold zatim best XP..Pařbě zdar
ja mam core 2 duo 3.4Ghz doma taktovany [2.66Ghz] vodou chlazeny, 4GB RAM 667 Mhz CL 44412, ATI X1900XTX 512MB 720 MHZ taktov. a 550W zdroj a parim to na 1680x1050 s HDR a AA-6x, AF 16. me fps je 112:) jsem rad pac v 17 si nasetrit na takovejhle
comp za rok je fuska ale tesi me to:)
bylo by to fajn :)
btw neshani gamepark adminy na UT 3 ? :))))))))))
O takovehle mašině si můžu nechat zdát..kdoví tak možná za tři roky už to bude běžná věc. Taky si na plný pařím hry ale tak rok az dva staré :-)
cus nevite nekdo jestli uz i demo chce pixel shadery3???muj kamos o rozjel na x550.....ma jenom ps2..neni to divny??
Je to možný. Vono to demo ještě nemá "plnou náročnost a grafiku" takže je docela možný že plná hra už mu jet třeba nemusí ale žádný důkaz k tomu nemám jsou to odhady laika ;-)
Nevím jak Vám, ale mě pravidelně po několika minutách hraní VCTF padá beta demo. Chci se zeptat, jak jste na tom vy. Vyskakuje mi tabulka, že v aplikaci ut3Demo došlo k problému a je třeba jej ukončit.
Spouštím ji pod Win XP 32-bit SP2 na stroji C2D E6400, 2GB RAM, nVidia 7900GS.
Díky.
Jeste bych se chtel dodatecne omluvit a opravit. Nemám 7600 GT jak výše píšu ...tu ma tatik...mam 7300GT no vidite aj tak si zahram :-D
P4 northwood 2.66 Ghz, 512RAM DDR, FX5700 VTD256.... zkoušel jsem lecos, hra bohužel při spouštění hodí eror typu "chcete odeslat microsoftu", a tím se ukončí.
Nevim přesně co je potřeba za GK, tahle "prý" má ještě jít. Shader model 2.0 má....
...imho...
vsechny geforce FX 5xxxx maj ten SM 2.0 ale jinej nez radeony 9600 treba :)
byl to podfuk od nvidie proste :D supreme commadner pod FX nepsutis a pod 9600 jo ...
a stejne i kdybys to pustil tak na ty FX bys mel tak 10 FPS max :)
Je to velka pecka mozem dosvecit. A naj na tom je ze to mozte hrat aj po nete :) Aj ked mi to obcas lagne ;)
No mas pekny kompik a vis jak si ho vylepsit coz ja neumim takze se musim spokojit se zakladnim vykonem.Nicmene mam intel core2duo E6850 4GB ram 800MHz a nVidia 8800GTX vse naplno 1680x1050 a bezi to v poho bez jedineho zaseknuti a muzu mit spusteny i jiny programy proste mazec.Neni to nic prelomovyho ale dobre se u toho clovek odreaguje to je pravda.
Jinak nechces mi to prijit taktnout mam sice vzduchovej chladic ale zmakne procik na 3,5 GHz v poho tak se stav :D
Good Hra