Cestování časem budilo již odpradávna zájem velké skupiny lidí. Vzpomeňte si sami, kdy jste naposledy zatoužili alespoň na pár minut zastavit čas a užít si tak onu jedinečnou chvíli, nebo naopak čas urychlit, aby vám rychleji uběhla činnost, kterou právě vykonáváte. A to nemluvím ani o všech možných bájných strojích času objevujících se ve filmech, které měly údajně tu moc volně nás přesouvat do dob již dávno minulých, což je však pochopitelně čistý výplod fantazie. V ohledu manipulovatelnosti s časem pak můžeme hlavnímu hrdinovi chystané akce TimeShift v každém případě jen závidět – narozdíl od obyčejných smrtelníků mu totiž byla tato výsada udělena.
Tyto své schopnosti pak poprvé a v plném rozsahu ukazuje v nedávno vypuštěné demoverzi o velikosti necelých 600 MB. Jestliže jste snad tento objemný balík dosud nestahovali, rozhodně by vás mohlo zajímat, co vlastně Timeshift demo obsahuje a jak se celkově hra po důkladném ozkoušení této ukázky jeví.
Abyste tomu všemu rozuměli, Michael Swift, hlavní hrdina hry, ke svým schopnostem přišel víceméně náhodou. Po citové ráně, kterou mu utržila ztráta vlastní dcery, se nechal přemluvit k testování speciálních obleků, které mají právě ono cestování v čase zajistit. Vše se ale již klasicky vymkne z rukou a Swift se tak rázem ocitá v době již dávno minulé, zhruba na začátku dvacátého století. Zde se však nic ani zdaleka nepodobá tomuto období, jak jej známe z vyprávění pamětníků, fotek, obrazů. Ba právě naopak, okolní svět vypadá jak vystřižen z nějakého sci-fi filmu z daleké budoucnosti a celý svět ovládá hlavní záporňák, Kronos.
Do děje vás tak uvede krátká úvodní animace, kde jste přibližně seznámeni s okolím a vašim prvním úkolem, který vypadá jakožto velice slušný rozjezd celé této velkolepé zábavy. Vašim úkolem pak není nic jednoduššího než se probojovat přes rozlehlé zástupy nepřátelských a po zuby ozbrojených jednotek až k jedné podzemní garáži, která by vám měla posloužit jakožto vstupní brána do Kronova království.
Průběh celé této akce pak pochopitelně nebude nikterak snadný a hladký, jak byste si dost možná naivně představovali. Tomu ostatně odpovídá také zbraňový arzenál, jež je vám hned do začátku udělen. Jedná se konkrétně o tři kousky, z nichž první je pouze základní pistolka, druhá rychlopalná zbraň typu Stalker a třetí velice užitečný plamenomet. Počítat je pak třeba jak s primárním, tak i sekundárním módem střelby, což má za následek, že takový Stalker vedle rychlopalné pistole může posloužit k rychlé likvidaci celé skupinky nepřátel, neboť v sobě obsahuje zabudovaný granátomet.
Koho by však zajímaly nějaké zbraně, ač velice šikovně provedené, když nám tvůrci nadělili natolik zajímavou možnost jako je právě již zmiňované posunování časem. Pochopitelně to není poprvé, co se s něčím podobným na herní scéně setkáváme, jakožto příklady úspěšné aplikace podobných možností lze uvést známá dílka jako Max Payne či třeba právě sympatický Princ z Persie, který měl také tu moc s časem dle svého uvážení manipulovat.
Schopnosti Michaela Swifta jsou od zde již zmiňovaných herních hrdinů v mnohém ještě dokonalejší. Co se týče práce s časem, má totiž k dispozici hned dvě možnosti, kterak toho využít. První možnost spočívá v celkovém zpomalení okolního dění, což ale nemá vliv na vaší osobu, tudíž zatímco si hlídači u brány stačí říct sotva jedno krátké slovo, vy jednoduše přeběhnete celou ulici až k jejímu konci, přičemž oni o tom nebudou mít ani sebemenší zdání. Tuto možnost nebudete využívat jen v případě boje, ačkoliv je nutno dodat, že právě v situaci obrovské přesily se podobná schopnost hodí nejvíce. Zpomalovač času vám poslouží i ve chvíli, kdy budete muset otevřít neproniknutelné dveře za pomocí páky a následně jimi prolézt. To vám ale bude znepříjemňovat fakt, že očima obyčejného člověka se brána otevře pouze na několik málo sekund, což se prostě nedá za normálních okolností stihnout.
Ještě užitečnější je pak možnost druhá, spočívající v absolutním zastavení okolního dění, kdy jediným hýbajícím se a normálně existujícím subjektem bude právě vaše maličkost. Tuto možnost pak budete nuceni využít hned na začátku. Cesta k podzemní garáži totiž vede pouze jedna a na ní stojí zdánlivě neproniknutelný, velice hustý a nebezpečný oheň, jež by se obyčejnému smrtelníkovi nepodařilo proběhnout ani ve speciálně upraveném obleku. Také zde existuje jednoduchá rada – prostě zastavíte čas, plameny přestanou pálit a vám tak bude na několik málo sekund otevřena přístupová cesta do další herní oblasti. Podobné možnost pak nejsou pochopitelně neomezené a zpomalování a zastavování času můžete použít pouze ve chvíli, kdy není ukazatel zcela vyčerpán.
Jak jsem již zmiňovala, onen úvodní úkol spočívající v proniknutí do podzemní garáže působí jakožto příjemné rozehřátí či předkrm, po němž by snad mělo následovat „něco více“. Omyl, možná budete po několika málo minutách stejně šokováni jako já, ale ve chvíli, kdy se ocitnete na kraji podzemní garáže, hra končí krátkou reklamou na plnou hru a její obsah, což je tedy každopádně škoda. I v případě, že byste si totiž demo rozhodli projet hned několikrát a to na různé obtížnosti, které jsou zde k dispozici celkově tři, nezabaví vás tato hratelná ukázka na déle než 15-20 minut, což je doba vskutku ubohá.
I přes tento nepříjemný fakt ale za těch několik málo minut stihlo demo potvrdit, že v případě TimeShift se máme tedy rozhodně na co těšit! Cestování v čase totiž poslouží jako velice zajímavé zpestření jinak veskrze obyčejné akce z futuristickým nádechem. K ojedinělému a rozhodně zajímavému konceptu si pak ještě přidejte vyvedené technické zpracování, kdy jednotlivé textury, stejně jako celkově okolní svět vypadají nápaditě a na pohled každopádně příjemně. Co dodat? Těšíme se na druhé čtvrtletí, kdy má TimeShift spatřit světlo světa.
jako za stara ;)
JAK ZA MLADA -)
..však je to demoverze, tady prece tolik neva, že je krátká...., ale kdyby vydali plnou hru zadarmo.... by vubec nevadilo =o)
Demo hry Timeshift, která mě po prvním zhlédnutí již před několika dny zaujala, jsem zkoušel. Sice na notebooku, pravda, ale běží mi na něm Doom 3 i Quake 4. A co se nestalo! Vždycky, když jsem použil jednu ze TŘÍ!!! možností (ano - máte skutečně TŘI možnosti zacházet s časem, ještě ho můžete vrátit a udělat něco jinak!), pokazil se mi obraz. Místo zvlněného obrazu podobnému tomu, který je v datadisku k Doomu 3, když používáte gravitační zařízení, mi celá obrazovka zšedla - manipulace s časem mi tedy byla na dvě věci a hra šla pěkně z počítače. Mám ATI, ale možná je to i něčím jiným, nebo jsou zkrátka některé demoverze poškozené. Takže - POZOR na to!
Vyzkoušim NVN Demona .) ještě ale musim stáhnout datadisky .) pockejte Hraci NWN to bude fičák .))
Stejně mě vždy bavilo čas zastavit,vyběhnout,dát 4 vojáčkům headshot a pak čas zase pustit normálně....pánové se sesypali jak hromádky neštěstí a já jen v klídku pokračoval dál:)
Opet ta trapna manipulace s casem.Ma pak cenu to vubec hrat,kdyz si muzete cas libovolne zpomalit,zastavit,ci dokonce vratit?Kdyz to neumis v realu,tak jdi radsi od valu jak se rika u nas na Sibiri.Proste lame.
...
hrál jsem demo a jeto apsolutni pecka jen tak dale))
Hmm, jak by ses ptal jestli ma smysl hrat Maxe Payna nebo Prince... me tenhle prvek prijde jako super vec... zrovna ten prince of persia by me bez tech figlu s casem rozhodne tolik nenadchl...
no newim....multiplayer este mozna jo.....ale jinak, CoD: UO rulezzZ...... :-)
CoD:UO SuX HArD
totalni pecka.. neco jako mala revoluce.. uz aby se mi do ruky dostala plna verze tydle supr pecky =)
počkat....vždyť tak moc libovolné to s tím časem není,je to dost omezené.....nemůžu si dělat přímo,co chci....a propo u PoP to bylo dost snazší s tím časem....a zpomalený byl déle než je to v TimeShift.
P.S.: mně spíš PoP nadchl těmi triky než manipulací s časem...je to sice hezké,ale ta jeho akrobacie je nehorázná....stejně tak jako u PoP:WW....ooo,už se těším,až si zapařím Two Thrones.
Já teda nejsem žádnéj studovanej fyzik, ale z čistě selského rozumu: žár je proud energie - a i když zastavíš čas tak energie se neztratí a tebe to spálí v momentu kdy se jí dotkneš úplně stejně - snad jen že není nahrazována dalšími "vlnami" (nevím jak to vhodně nazvat)
Kdo máte ČVUT v kapse tak pls řekněte jak si myslíte že to je :-)
suxxx unreal, OFP rulezzz :)
HALUZ !!!! deme troch kradky ale to neva !je to dobrý!!!!! (ach jo kdyby to slo ve skutečnosti!) :=)
No taky nejsem študovanej fyzik.....ale odůvodním si to tak,že když dám ruku nad plamen,bude mě to pálit po nějaké vteřině nebo tak něco,ale tím ohýnkem proběhnu docela rychle:D + ten čas tam stojí,takže až zase poběží,spálí mě to:)
Právě že je to PROUD energie... Stojí-li čas, nedochází k pohybu částic.
Kdyby se zastavil čas, tak by došlo k poklesu teploty na -273°C, protože by se zastavil pohyb částic a chudák by zmrznul.
I když vlastně nezmrznul, protože ta změna by postihla všechno a tím by se to zakonzervovalo.
Kdyby se zastavil čas tak by se už nikdy nedal znovu do pohybu, protože k jakýkoliv akci co by ho dala znova do pohybu by byl potřeba *čas*, bez času nelze nic dělat.
BTW nejsem fyzik :)
Řeknu to takhle...čas nezastavíš....jen ty jsi o moooooc rychlejší,máš to jako když přjedeš rukou přes plamen,také ti to nic neudělá a ty jsi natolik rychlí,že to vypadá,jakože čas stojí.....ale nejde to víc rozvádět....prostě to pochopte,že v této rychlosti ti ta částice(ohýnek)neudělá ani ň:)
Nejsem ani chemik
Nejsem študierovaný fyzik ani chemik, ale možná budu fyzik... ;) Spíš se přikláním k tomu zrychlení, kdo zná StarGate ví, o čem je řeč, když Carterová vymyslela, že jim ta silová pole nebudou dělat problémy, protože proběhnou v "mezeře" mezi kmity toho pole... Hold antické technologie jsou antické technologie... :)
2Gavrilo_Princip:
Bude to právě tak těžké, aby to BEZ STROJE ČASU NEŠLO UDĚLAT!!! Už tě vidím, jak naklušeš do místnosti PLNÉ relativně inteligentních a po zuby ozbrojených oponentů a pak z ní vyjdeš jediný živý... :)
Jak říká zde výše uvedený (a propo Star Gate je the best a Cartrová asi ten nej mozek na světě),přesně tak to je....
No možné to je,naběhnout mezi ty pozuby ozbrojené:)ale jen s tímto stroječkem času,protože "zastavit čas"(tedy absolutně se urychlit) je velice dobré,naběhnu tam jen tak jakoby nic s pistolkou v ruce,každému pošlu jeden přesně mířený headshot,a pak vše vrátím do normálu....hop,všichni se klátí jako hromádky neštěstí(s dírou v hlavě):)
tohle bylo taky ve stargate, ze kdyz se pohybujem ultra rychle, ztracime velice rychle cukry a musime je doplnovat, ale to v ty hre asi nejde, ale bylo by to zupa... tak co si date: 4 stavnaty stejky, ty nejvetsi, co tu mate... kolik platim?.......
to zastaveni casu by mohlo byt nebezpecne : (za predpokladu ze to zrychleni pusobi jen na vas) by ste vystrelili kulku a ta se okamzite po opusteni zastavila ve vzduchu zasli by ste za protivnika a v tu chvili vam dosla ta energie a kulka by se rozbehla a prosla by nepritelovou hlavou... a kdyby se nezastavila... >.<
ps jsem student :P
mam to ale nejak to muj komp neskousne
v singlu si pořád hraju s časem:D
tak tato hra je dost gooood
Good game ale chtelo by to vylepčit
Hra je to pekna to se musi nechat
vsichni tuto hru vychvalujou, ale ja bych ji dal tak 40%...
asi si ji nikdy nehral, je to vyborna hra
pěkná grafika jinak mě moc nezaujala