Příběh sleduje osud jediného přeživšího, který po řádění podivné elektromagnetické bouře padá coby pasažér letadla a ocitá se tak v opuštěné ledové krajině. Odkud tahle nezvyklá bouře přišla a jak dokázala natrvalo vyřadit veškeré elektronické zařízení, netušíme. Hráč ve hře vlastně ani nespatří samotné letadlo či události vedoucí k havárii. Najednou se zkrátka objeví uprostřed neznámého prostředí, pořádně neví, co dělat a žádná nápověda či návod není k dispozici.
Brzy také zjistíme, že jsme zde absolutně sami. Narazíme sice na mnoho domů či aut, ale jediné lidské bytosti, které potkáme, jsou dávno umrzlé mrtvoly válející se venku. Jedinou společnost nám zde tak dělají volně žijící zvířata, jako jsou králici, vysoká zvěř nebo vlci. Právě poslední zmínění jsou krajně nebezpeční, a pokud se k nim přiblížíme, čeká nás boj o holý život. Krvelačný vlk se k nám totiž začne okamžitě přibližovat, a pokud se nám nepodaří mu utéci, brzy po nás neohroženě skočí. V zápalu boje ho pak můžeme zabít nebo zranit (a tak zastrašit). Obvykle však vyvázneme s hlubokými zraněními, které vyžadují brzké použití lékárničky. Kromě krvácení můžeme dostat i infekci a tak je třeba poraněná místa vyčistit a patřičně ošetřit obvazy. Vyčištění není povinné, nemusí se nic stát, ale je to samozřejmě risk. K řádnému ošetření je pochopitelně potřeba zdravotnického materiálu, který ale nejdříve musíme někde získat.
Tím se dostáváme k hlavní činnosti celé hry – totiž získávání životně důležitých věcí, jako jsou nejen zmíněné lékárničky, ale co je potřebnější – jídlo, pití či různé materiály. To vše přitom slouží k jedinému účelu – přežití dalších pár hodin. Již samotní vývojáři hru často uvádí otázkou „Jak dlouho dokážete přežít?“. Nejdůležitější tak je sledovat svůj aktuální stav, který se skládá z několika ukazatelů – hladu, žízně, vyčerpání a především promrznutí. V jakoukoliv chvíli je možné zobrazit si aktuální teplotu vzduchu, sílu větru a účinek oblečení, tedy nakolik nás oděv chrání před zimou a větrem. Ukázán je naštěstí i tzv. pocitová teplota, což je výsledný účinek na naše tělo po shrnutí vnějších vlivů a odolnosti oblečení. Pokud ukazatel dosáhne svého maxima, hra okamžitě nekončí, ale bude nám postupně ubývat zdraví. Pokud jsou všechny ukazatele v pořádku, zdraví nám pomalu, ale jistě zase přibývá.
Cestu nám často zkomplikuje počasí, které se umí velmi rychle měnit a je tak zcela nepředvídatelné. Někdy může být celý den taková vánice, že nevidíme ani na krok a bloudění přírodou sem a tam, aniž bychom tušili, kterým směrem co je, vede snadno k umrznutí. Dobrá taktika je tak mít neustálou představu o nějakém místu v dohledu, kde se lze v případě nouze schovat. Ani to ale není zárukou přežití, protože při bouři můžeme procházet těsně vedle nějakého úkrytu a tak je často nutné pořád se otáčet doprava a doleva, jestli tam náhodou něco není. Při otáčení se na původní směr (úkrytu) se však snadno otočíme o pár stupňů špatným směrem, což může stačit k tomu, abychom cíl minuli.
Určitým řešením přežitím v přírodě je rozdělání ohně, na které je ale zapotřební mít zápalky, něco snadno hořlavého (např. noviny) a dřevo. Samotné rozdělávání chvíli trvá a nemusí se vůbec podařit, přičemž o materiál přijdeme v každém případě. Opakování je však matka moudrosti a tak naší postavě postupně vrůstá skill a tak i šance na úspěch. Do ohně můžeme přidávat další palivo, aby hořel déle a především se u něj konečně pořádně ohřejeme. Plamen lze ale využít i k přípravě jídla nebo uvaření vody. Nouzově se lze vyspat i ve spacáku, avšak díky poměrně hustě rozesetým obydlím to není téměř nikdy potřeba.
Dřevěné chaloupky, mnohdy zdobené kanadskou vlajkou, jsou tím pravým útočištěm ztroskotance. Je zde znatelné teplo, žádný vítr a především mnoho zásob. Je pravda, že prohledávání desítek skříněk může být někdy trochu otrava, zvláště když u každé čekáme asi 4 vteřiny. Při prohledávání se nám při nálezu okamžitě objeví předmět ve 3D a jediným kliknutím jej hodíme do svého inventáře.
V domech bývá často tma a tak je obvykle třeba rozsvítit svítilnu, kterou lze nejen nosit v ruce, ale také kdekoliv položit, aby nám odtud hezky osvětlovala místnost. Občas je nutné doplnit do ní palivo nebo ji opravit. To ale není žádná rarita, protože v téhle hře se rychle opotřebovává snad vše. Nejenom různé vybavení, ale i naše ošacení je nutné kontrolovat a zašívat. K tomu je zapotřebí látka (u bot kůže) a šicí náčiní. A jelikož budeme nacházet velkou spoustu oblečení, od vlněných ponožek, přes vesty, různě tlusté svetry, až po kabáty či zimní bundy, nepotřebné věci je výhodné recyklovat. Tím se věc zničí a získáme z ní materiál, hodící se k následnému zašívání. V domě samozřejmě najdeme i postel, ve které si konečně pohodlně odpočineme a zahřejeme se. Jakmile ale vstaneme, musíme počítat s nemalým hladem i žízní. Hlídat si nakonec musíme i počet kalorií, aby nám nedošly síly.
Zapomenout bychom ale neměli ani na dary přírody. Občas totiž narazíme na použitelné listí/jehličí, jedlé bobule nebo hřiby. Jedinečnou příležitost pak nabízí malé dřevěné budky, ve kterých je kromě krbu k dispozici díra v ledu. Ta je bohužel zpravidla znovu zamrzlá a je třeba ji obnovit, avšak následně již nic nebrání chytání zdejších rybek.
Dodejme, že hru tvoří studio Hinterland a hra je stále ve vývoji. Nemůžeme ji tedy finálně hodnotit, vždyť zatím nejde spustit ani samotný story mód a hru je tak nutné hrát pouze v režimu sand-box. Na výběr je i ze tří úrovní obtížnosti a dokonce i dvou pohlaví, což má ale vliv pouze na výjimečný zvukový projev postavy. Grafika je na tom podprůměrně, textury jsou často ostré, kostrbaté, objekty se často opakují. O to lepší jsou však světelné efekty, které vypadají velmi hezky, ačkoliv často nerealisticky. Přestože občas narazíme na nové oblasti na mapě, různorodost zase není tak velká, jak by mohla být.
The Long Dark má co dohánět, ale už nyní je velmi zábavným bojem o přežití, který prochází zdařilou evolucí. Hru jsme totiž testovali před pár měsíci a upřímně se to nedalo téměř hrát. Od začátku je celý koncept dobrým nápadem a zpracování se mílovými kroky zlepšuje, takže v budoucnu by se mohlo jednat o hodnotný herní skvost. Dokončení hry se odhaduje na konec roku 2015 a hru si kromě Winodows užijeme na PS a Xbox One.
Hru jsem sám hrál a nic moc,ikdyž mě to zaujalo.Doufám,že to opravdu vypilujou tak jak to jen půjde