Vyšperkované, propracované trailery i videa ze hry, unikátní a epické obrázky. Tak vydavatelé zpracovávají hráče, aby následně snadněji investovali často nemalé částky. Že takto servírovaná reklama prakticky vůbec neodpovídá realitě, ví dnes zajisté už každý hráč. O to důležitější slovo mají bezprostřední dojmy ze hry, a právě takové tu pro vás dnes máme. The Elder Scrolls Online je sice teprve v beta verzi, ale naší redakci se už podařilo získat přístup a hru řádně otestovat. A co jsme zjistili?
Nepříliš originálně hra začíná ve vězení, kde zrovna probíhá povstání a zároveň hromadné prchání vězňů. Po rozhovoru s tajemným prorokem nám jeden z uprchlíků otevírá celu, po čemž na cestě ven probíhá základní tutoriál pohybu, útoku i obrany. Vcelku líbivé je nalezení zbrojírny, kde si můžeme ihned vybrat z několika druhů zbraní tu svou vyvolenou. Nedlouho poté dorážíme k východu a plni nadšení se odhodlaně vydáváme do světa TESO. A z čeho že to vlastně plyne ono nadšení?
Po celou sérii The Elder Scrolls hráčům chyběla možnost užít si všechnu tu zábavu společně s přáteli, bok po boku. Není tedy divu, že po oznámení vývoje TESO se začali všichni fanoušci pořádně těšit. To bylo navíc ještě podpořeno skvělými videi ze hry i dobře vypadajícím obrázky. Vše nasvědčovalo tomu, že právě tento titul by mohl být přelom, revoluce v MMORPG. Po nástupu do samotného hraní nám však postupně docházelo, že musíme brzy vystřízlivět. TESO není zase takový unikát, jak jsme si představovali. Velmi však záleží, jak se na TESO díváme. Pokud bychom očekávali kromě hry s kamarády i řadu zajímavých či převratných vylepšení, pak brzy dojdeme ke zklamání. Můžeme na hru naopak pohlížet jako na klasický TES, jak ho známe, pouze s několika novinkami – pak bychom titul mohli chválit.
A teď ke konkrétním novinkám. Hráči si vybírají ze tří frakcí, při čemž každá z nich zahrnuje tři dobře známé rasy z předchozích her série. Následuje výběr jednoho ze 4 povolání – Templář, Dragonknight, Sorcerer nebo Nightblade. Samozřejmě je třeba přemýšlet, čím přesně chceme ve hře býti, neboť jak rasa, tak povolání nám dávají určité propozice. Vcelku úchvatně vypadá vytváření postavy, kterou můžeme načrtnout do nejmenších detailů. Pokud jste četli náš preview, už víte, že hra je zasazena do období 1000 let před poslední TES, tedy Skyrim.
Grafická a hudební stránka titulu zůstává zhruba na stejné kvalitě, jako Skyrim. Ne příliš oslnivá grafika je však částečně vynahrazena obrovskou rozlohou světa, jenž obsahuje dostatek mystického prostoru pro průzkum a s ním spojená dobrodružství. Lokace zde jsou ale zároveň i více strhující a zajímavé aneb radost se zde pohybovat. Jasně, že se můžeme hojně poflakovat s přáteli a spolu zabíjet všechny nestvůry kolem. Výnosnější však je vzít si patřičné úkoly a následně je ve skupině splnit. Zde musíme bohužel dodat, že úkoly zde (až na výjimky) spočívají v běháním se a tam, při čemž naše práce spočívá pouze v konverzaci s dalšími osobami. Sice si takto můžeme popovídat s řadou zajímavých osob, ale po půl hodině takové činnosti, to trochu leze na mozek.
Občas se nám do rukou dostane možnost ovlivnění příběhu, neboť výběrem z možností odpovědí ovlivníme, jak daná situace dopadne. Část hráčů si však příběh, ani pokec moc neužije, neboť je vše pouze v anglickém jazyce.
Mapou se pohybujeme zcela volně a bez omezení, za určitý poplatek se pak můžeme i teleportovat na již známé lokace. S ostatními hráči se dostáváme do interakce prakticky na každém kroku. Vlezeme například do jeskyně, abychom získali určitý svitek a hle! V tajůplné jeskyni to vypadá jako na skromné párty. Hráči společně zabíjí soupeře, ale úkoly plní samostatně a zcela nezávisle. To občas vypadá trochu krkolomně, třeba když cizí hráč před vámi dělá kouzlo, snažící se zničit magickou bariéru, po čemž jí proběhne. My ale vidíme jen to, že kouzlil a následně proběhl z našeho pohledu stále existující bariérou. Abychom prošli my, musíme ji zničit za sebe. Existují zde však i dungeony pro skupiny hráčů, kde lze získat řada zajímavých odměn.
Odvážlivci se pak budou chtít pustit do sebe, jak je to tedy v s PvP? Jak jsme již uvedli výše, hráči jsou od začátku rozděleni do tří frakcí. A právě ty spolu budou svádět nekonečné bitvy o území, hrady na k tomu určeném území, zvaném Cyrodiil. Takové boje mohou zahrnovat až stovky hráčů zároveň. Když tak záludně a neočekávaně zaútočí jedna frakce na druhou, bude to zajisté pořádná a nezapomenutelná podívaná i zážitek. Nejúspěšnější hráč pak získá ten nejmimořádnější titul hry, stane se samotným císařem Tamrielu. A ještě jeden dodatek – jakmile vlastníte určitou pevnost, můžete ji také spravovat a rozdělovat tak svým přívržencům určité podíly. Ve své frakci se vám postupně také zvyšuje hodnost a maximum je slušné číslo 50!
TESO skrývá taktéž cech mágů, bojovníků, zlodějů, neohrožených a temné bratrstvo. Můžeme se stát členem kteréhokoliv z nich, plnit úkoly a získávat odměny. Stát se můžeme i vampýrem, vlkodlakem a o své nepřijdou ani lovci duší, jenž své úlovky mohou uzamykat v kamenech. Stejně tak ve hře narazíme na craftování následujících profesí: oblečení, alchymie, výroba potravin, očarovávání, práce se dřevem nebo kovářství. Některé z nich se pak dělí ještě na sub-profese.
Plněním úkolů a vražděním nepřátel získáváme zkušenosti a následně i nový level. To znamená, že můžeme investovat jeden bod do zdraví, many nebo výdrže. Druhým bodem si pak volíme určitý skill, ať už aktivní či pasivní. Každý skill dosahuje vyšších a vyšších úrovní, čímž se stává stále silnějším. Jaké skilly si můžeme zvolit, určuje jak typ postavy, tak zbraň a brnění, na které se specifikujeme. Novinkou pak jsou speciální kameny, které jakmile najdeme, započítá se nám bod. Jakmile našetříme 3 body, získáme jeden skill point navíc. Změnilo se i pojetí knih. Nenajdeme zde už knihovnu plnou samostatných knih, jenž můžeme přemisťovat a číst. Zde je knihovna s knihami jako celistvý objekt. Pokud knihovnu otevřeme, otevře se nám i kniha, čímž můžeme snadno a rychle zvýšit úroveň svých schopností.
Proměnou prošlo i otevírání zámků, které je nyní kompletně 3D. Princip nyní spočívá v pomalém zamačkávání každé západky, při čemž paklíč musíme uvolnit, jakmile se západka začne viklat. Opět není obtížné zlomit paklíč a navíc je celé otevírání limitováno krátkým časem, takže adrenalin zde postrádat určitě nebudeme. Hezky vyřešená je interakce s okolními hráči. Stačí na ně ukázat kamerou, zmáčknout příslušné tlačítko a hned se nám otevře nabídka možností – můžeme napsat zprávu, přidat si jej do přátel nebo jej třeba pozvat do skupiny. V současné době vám nemůžeme ukázat vlastní obrázky ze hry, neboť to pravidla testování bety zakazují.
Řekněme, že se nám The Elder Scrolls Online zamlouvá, na kolik tahle hra ale vlastně vyjde? Na výběr je hned ze dvou edic. Standartní digitální edice vyjde na oficiálních stránkách na 55 euro, tedy asi 1500 korun. Kromě samotné hry získáme o 5 dní dřívější přístup do hry (tedy před vydáním). To samé získáme i v digitální Imperial edici, kromě toho však také unikátní postavu, bílého koně, věcičky k výrobě, vybavení, prsten a mazlíčka v podobě kraba – cena ovšem je 2200 korun. A teď přijde ta špatná zpráva – obě edice obsahují pouze 30 volných dní hraní, po čemž si hráč musí zakoupit další měsíc za téměř 360 korun. Ceny tedy dvakrát lákavé zrovna nejsou. Hra je dostupná na PC, MAC (těm odpovídají uvedené ceny), dále pak na nejmodernější konzole PlayStation 4 a Xbox One.
The Elder Scrolls Online se pomalu, ale jistě blíží ke svému vydání, které bude 4.4.2014 na PC a Mac. PS4 a Xbox One si pak budou muset počkat až do června. Do té doby zřejmě dále poběží beta verze a vývojáři tak ještě mají nějaký ten čas hru vylepšovat. Neodsuzujme (ani nechvalme) tedy hru už nyní. Nový král MMORPG na celé čáře to asi nebude, zato možnost zahrát si TES s přáteli je k téměř nezaplacení!
Měl jsem možnost 3 dny si zahrát beta verzi a musím uznat že toto velkolepé dílo mě neskutečně zaujalo. Jako zarytý WOWkař jsem nikdy neocenil ostatní MMORPG, ale tento počin mě doslova vtáhnul a pustil až tehdy, když beta skončila. Musím říct že je to skoro na chlup stejné jako Skyrim, což je jenom plus. Questy nejsou nudné a svět je rozmanitý a rozlehlý. Opravdu to stojí za to vyskoušet. K tomu všemu jetě přidáme fakt že hra se obejde bez měsíčních poplatků a máme tu vhodného kandidáta na trůn MMORPGček s obrovským potenciálem.
musim reagovat na prvni post nevim o tom ze by to melo byt F2P co bylo naposledy jako info tak hru si musite koupit a jeste musite platit mesicni poplatky... jinak co jsem mohl se podivat na urcita videa vypada to zajimave ale jestli to pritahne dost fanousku/hracu to ukaze teprve cas a praci vyvojaru
Fakt že se hra obejde bez měsíčních poplatků? Jaký fakt? Ten co sis zrovna teď vymyslel? Nebo to je k jiné hře? Proč to sem teda píšeš?
Fakt je, že TESO MÁ MĚSÍČNÍ POPLATKY.
Nebo která část věty : "obě edice obsahují pouze 30 volných dní hraní, po čemž si hráč musí zakoupit další měsíc za téměř 360 korun. " ti dělá problémy?
Teď ke hře, betu jsem zkoušel, combat stojí za vyliž prdel, za 40e + měsiční poplatky fakt ee. Bud jedno nebo druhé.
Hra je dostupná na PC, MAC (těm odpovídají uvedené ceny) :D (y)
Nemám námitky tahle hra se fakt povedla jak single player tak online vzalo mě to víc jak Zaklínač ;)
Nechci vam kazit naděje ale ESO je děs běs.... nemluvě o tý ceně myslim že i casual hraci budou mít po měsíci nebo dvou všechno prolezly a budou se zdráhat platit 360 každej měsíc za pár novejch skinů nebo questu typu "mluv mluv dojdi mluv zabi odejdi mluv" at uz budou mít sebelepsí pribeh..
PvP je ciste Zergfest, zadnej skill... muze bejt narazove docela zabava obzvlašt v guilde ale nemá žadnej dlouhodobej potencial... rychle omrzí
Souboje sou takovy krkolomny bez ducha..
u mě dost zklamaní a za ty prachy to nestojí to si radši pudu znovu zahrát perfektní Skyrim...
Souhlasím s některými výše, za ty prachy to určitě nestojí, snad pro někoho, kdo nic pořádného ještě nehrál, ale poté co jsem prošel X onlineovek je to dost nuda. Soubojový systém je stejný jako ve Skyrim (ten mě moc nebavil), grafika ujde, ale neoslní. Co se tomu musí nechat, má to jakous takous atmošku, která se mi v betě líbila. Ale i tak po asi 3 hodinách jsem byl otráven a znuděn. Kdyby to neneslo titul Elder Scrollu, myslím, že by po tom neštěkl pes:).
Docela sem se na tu hru těšil ale zabily to měsíčníma poplatkama takže bohužel to nebude hra pro mě https://www.gamepark.cz/img/smile/cry.gif
nuda nadevše!
Kdo si umí počkat tak nebude muset platit měsíčně nic, takže všecky ty vaše haterské komentáře si nechte pro sebe. ( Holt kdo je blbec tak to nepochopí)
Co to furt meleš ty blbe? To že hra nejspíš neuspěje a bude muset přejít na podobný systém jako třeba SWTOR nebo Aion a tudíž bude bez měsičních poplatků?
To je SPEKULACE ne FAKT. Jediný kdo nechápe, jsi ty.
ani nedostal, přišel mi aktivačni mail a když jsem klikl na odkaz tak to napsalo invalid verification tak bych se na ně už tak vys.al, a těma poplatkama mě to přestalo uplně zajimat ta hra nebo to skonči jak nfs world
https://www.youtube.com/watch?v=U7Q7NlyrE_4
Měl jsem možnost hru testovat minulý víkend.. A dopadne stejně jako SWTOR, velký potenciál zabitý blbostí vydavatele.. Napřed to bude boom a po měsíci "zdarma" jim to většina lidi už nezaplatí, a do roka přejdou na pay to win model..
Žádná revoluce to není. Ale kdo ví, při tom kolika blbcům,nevadí, že jim každý rok vydavatelé a vývojáři prodávají recyklovaný hry ve stylu CoD 15, Battlefield 13, Fifa 2020 a NFS 19 a podobně...
Grafika: na to jaký máme rok a hardware, tohle nebylo nic moc, a to jsem to měl na maximum - grafika hru nedělá a důležitější je pro mě hratelnost, jen konstatuju, že nic moc..
Questy: bože jak mě nebaví dělat pořád dokola jedno a to samé, bohužel je to úplná wow klasika, přijdeš k "vykričníku" odběhneš támhle, vrátíš se ke stejnýmu týpkovi, který má nad hlavou "otazník" odevzdáš a opakuj tisíckrát do zblbnutí. (jen tu není ten žlutej otazník a vykřičník)
Souboje: nuda a otrava - blok, útok, silný útok a když zmáčknete obojí, tak přerušíte mobce její special ability. Už na lvl 4 mi to začalo vadit a nebavilo mě to.
Pokud od toho čekáte Skyrim online, asi se Vám to bude líbit.. Pokud ale čekáte něco novýho nebo zábavnýho, tak musíte čekat dál.. Tahle hra to nebude
vkuse platiť za hru aj ked si ju kuim .... :/
Nenadávej lidem co mají valstní názor. To že se to tobě nelíbí ze mě nedělá blbce. Vůbec lidi nechápete co hry znamenají a co všechno za jejich vývojem stojí, jen furt kritizujete a kritizujete. Bla bla bla chtěl bych vidět tebe udělat hru pro 10 mil. rozdílných lidí...
Oblivion, Skyrim, atp ...sem mel hodne rad, ale tohle me silene zklamalo ... atmosfera me vubec nevthala, neustaly loading otravoval a grafika opravdu neokouzlila .... cela hra mi prisla strasne nudna, questy nezajimave ...a za to vsechno chtej v dnesni dobe jeste tak prepalenou cenu ? Jak tu uz par lidi psalo, ocekavam, ze po par mesicich to prejde na f2p a nebo to krachne. Ta hra toho moc nenabizi, na dnesni dobu mi prijde spis podprumerna. Hodne sem se na to tesil, ale je to asi nejvetsi zklamani za poslednich par let.
morrowind forever :)
taky mi přišel zvací mail,ale nějak sem to nestihl.....To videjko s rozbalováním spešl edice dobrý,chvíly jsem rozmejšlel o koupi...opravdu se měsíčně platí???
Jsi idiot protože za prvé, sám nadáváš a použil jsi horší nadávku. A za druhé nenadávám ti za tvůj názor ale za to, že píšeš, že je to bez poplatku a v dalším komentáři neumíš přiznat chybu a snažíš se to uhrát do outu, proto jsi idiot a já jím být nemůžu, jelikož tu vůbec nejde o názor ale o tvoji blbost v první řadě :D
Jaký názor? Ta hra NEMÁ měsíční poplatky. To není názor, to je FAKT. Nesnaž se to zakecat, meleš hovna o kterách nemáš sebemenší pojetí.
ted sem koukal n JRC,povídaj plus poplatky..jak to je...
Samozřejmě. Píšou to i v článku i na ofic. stránkách, to co píše Syrius je naprostý nesmysl.
Pomineme-li nedostatky v komunikaci, které vykázal Syrius, předpoklad samotný je docela pravděpodobný. Ale jistota to není. Je-li zájem, vyplatí se prostě chvíli počkat. Čím nižší budou počáteční prodeje, tím dříve vycukají...
Tak sem se na to těšil a o to vic jsem byl zklamanej. Atmosfára žádná + ty nejnudnější Q co sem kdy v mmo hrál.... jdi- zabij-přines. Katastrofální combat system, čekäl sem něco lepšího než mačkání 1, 2, 3, 4,,, pro cast kouzla, kouzla co nemůžeš vykástit ani jen tak, když nemáš target.... Je rok 2014 a v tyhle hře sou tak zastaralý prvky že to ani neni možný. Takovejch her vyjde několik za rok a všechny skončí stejně, nic originálního a už vůbec ne zábavnýho. A grafiku sem si představoval lepší ale o tu přeci jen nejde. I to 10 let staré wowko je lepší než tahle zplácanina.
Tak třeba to zachrání české studia s hrami jako je http://kingdomcomerpg.com/ a http://azulgar.com/ :-)