Uzavřená beta očekávané akce Tom Clancy’s The Division 2 probíhala od 7.2 do 10.2 a hned v úvodu nás příjemně překvapilo famózně zpracované intro uvádějící do příběhové linie. Nejde sice o video v plném slova smyslu a neužijeme si scénky nabité efekty a přestřelkami, ale i tak pohybující se famózní obrázky se špičkovým zvukovým doprovodem zaujmou více, než by se dalo očekávat.
Dále mě překvapily vcelku široké možnosti editace postavy. Ačkoliv beta umožnila měnit postavu pouze kliknutím na náhodně vybraný vzhled, změny mezi jednotlivými postavami byly poměrně výrazné. Pak už se objevíme na mapě ohromující svou komplexností a po asi miliónů vysvětlivek můžeme sprintovat k prvnímu boji.
I tentokrát hraje klíčovou roli krytí za objekty, zpoza kterých střílíme na své nepřátele. Likvidovat je třeba nejen pálící nepřátele, ale pozor si musíme dát i na granáty, které po nás sem tam někdo hodí, stejně jako vojáky, kteří se na nás rozběhnou klidně jen s páčidlem. Pořádně nám pak zavaří různí roboti, ať už jezdící vozítka s kulometem nebo létající drony s výbušninou, jež nás může vyřídit jediným úderem. Z dálky nás pak mohou odstřelovat snipeři a vůbec největším ohrožením jsou samozřejmě bossové.
Pokud jste hráli první díl série The Division, pak vám druhé pokračování bude pravděpodobně připadat jako obsáhlejší DLC. Všechny hlavní principy zde totiž zůstaly zachovány, a kromě okolního prostředí vytvářející kontrast mezi zničenými budovami a bujnou vegetací, nedoznala velkého vylepšení ani grafická stránka či ozvučení. Zejména zpracování obličejů postav je u tak velkého vývojáře, jakým Ubisoft bez pochyby je, zklamáním. Najdeme zde i stejné bedny na doplňování munice, spousta animací taktéž vypadá naprosto totožně, a dokonce i navržené budovy jsou dosti často podobné těm z jedničky. Naprosto minimální změny jsou i v systému boje a totožné zůstalo i navigování k misi či holografické přehrávání dávných události na místě činu.
Příběhové linie nás zavede do postapokalyptické doby, kdy ulicím vládnou nejrůznější agresivní gangy. My jsme naopak klíčoví agenti budující pořádek a nový systém se sídlem přímo v Bílém domě. Po mapě máme rozmístěné malé základny, které můžeme stejně jako hlavní budovu postupně vylepšovat a odemykat tak další možnosti a mise. Konkrétně vylepšením základen získáme důležité lidi, kteří pak mohou pracovat v základně hlavní. Zejména v okolí základen pak potkáme naše hlídky, u kterých vyskočí nápis, co přesně dělají, například hlídkují nebo jdou pro zásoby jídla. A to příjemně oživuje svět.
Po mapě jsou rozmístěná místa určená ke spuštění hlavní mise, vedlejší mise či celé řady dalších úkolů. Cíle hlavních misí byly v betě docela zajímavé, avšak vedlejší mise už byly vyloženě o soubojích. Mimo to samozřejmě náhodně narážíme na hlídky nepřátel, což je občas trochu otravné, zvláště když míříme k misi, na kterou se těšíme a cestou musíme několikrát bojovat s náhodnými nepřáteli. K dispozici jsou i mise obsazení určitého prostoru, kdy nejdříve vystřílíme nepřátele, následně pomocí světlice zavoláme spojenecké vojáky a ihned se bráníme příchodu další soupeřovy vlny. Vyzkoušeli jsme i temnou zónu nebo PvP skrimish, kdy se utkají dva týmy po 4 hráčích. I PvP se víceméně povedlo, ale ani zde vyloženě špičkovou hratelnost nečekejte.
Jedním z největších taháků postupu vpřed jsou tradičně skilly. The Division 2 ukázal 8 odlišných skillů, například automatický turret, létající dron či granát jež sám jede po zemi k nepříteli. Z toho jsou však 4 skilly víceméně převzaty z předchozího titulu a 4 kompletně nové skilly v betě k vyzkoušení nebyly. I zde jsme tak očekávali větší inovaci. K dispozici jsou také skilly pasivní neboli perky. Ty přidávají různé bonusy, jako je například automatické doplnění munice a granátů při návštěvě základy nebo možnost nést více granátů a lékárniček.
Pokud jste očekávali nový systém vybavení, pak budete zklamáni. The Division 2 totiž nabízí naprosto stejné druhy vybavení, kterých je bez zbraní celkem šest. I vybavení má stejně jako naše postava určitý level a úrovně jsou stejně jako v jedničce zásadní při výběru misí. I tentokrát je mapa rozdělena dle určitých levelů a není radno vydat se do špatné oblasti, protože nepříteli prostě nebudeme moct téměř ubrat žádné zdraví. Už v betě bylo možné spatřit mapu, a ačkoliv šlo procházet jen její část, stačilo to na vytvoření měřítka a odhadu na celkovou velikost. Bohužel i tentokrát se zdá, že mapa bude poněkud malá, což jsme vyčítali i u Division 1, kde se to řešilo řadou placených DLC.
V druhý den bety byly každému hráči nabídnuty 3 postavy na maximálním levelu se špičkovým vybavením, a především odlišnými specializacemi. Jde o jednu z novinek The Division 2, kde si každá postava od určitého levelu zvolí specializaci, což doprovází odemknutí určitého typu granátu, některých druhů aktivních skillů a tzv. signature zbraň. V betě jsme mohli otestovat zaměření snipera, ale vyzkoušeli jsme i kuši střílející výbušné šípy či demolici s granátometem. Ať už jsme vybrali kohokoliv, překvapilo nás značné omezení v množství munice. Signature zbraně totiž měly zhruba jen 5 nábojů a v boji jsme tento typ munice téměř nenašli. Když tak za 40minutoovu misi vystřelíte sotva 6x, své specializace si tolik neužijete.
Specializace jsme mohli testovat ve speciální misi ve vnitřním komplexu. Mise byla překvapivě dlouhá a trvala zhruba 50 minut, což vzhledem k rychlé akci a multiplayeru není moc praktické. Když jsem měl totiž po 30 minutách ve hře důležitý telefonát, musel jsem hru ukončit a celou misi hrát znovu. Příliš se neosvědčila ani sniperka, protože v takovém komplexu byly mnohdy příliš stísněné prostory a takhle dlouhá zbraň s přiblížením byla poněkud neohrabaná. Překvapivé chování mnohdy předvedli soupeři, kteří se nerozpakovali běžet přímo na nás, klidně proběhnout kolem a začít se krýt až za našimi zády. To bohužel praktikovali i bossové, což znamenalo zdrcující sevření – zezadu odolný boss a zepředu vlna nepřátel.
Ti nejpevnější fanoušci prvního dílu tak mohou být spokojení s tím, že se druhý díl od fungujícího konceptu příliš nevzdálil. Stejně tak hráči, kteří nezkoušeli jedničku, mohou nyní být ohromeni nadprůměrnou hratelností. Mnozí z nás však po třech letech vývoje od hry přece jen očekávali nějaké pořádné vylepšení, zkrátka něco, proč by hráč neměl problém dát 60 euro za hru, jehož předchůdce v akci stojí pouhých 5 euro. Jenže beta ukázala jen hezčí prostředí, 4 nové skilly a mise, jejíž průběh se od jedničky prakticky neliší. Těžko říct, kolik toho Ubisoft ukázal v betě a kolik es v rukávu si schovává do plné verze. Zatím ale The Division 2 vypadá jako jen lehce vylepšená jednička s novým příběhem, prostředím a misemi.