Jste-li náruživí hráči MMORPG, jistě znáte ten pocit, kdy má všechno neustále potřebu do určité míry kopírovat krále žánru od Blizzardu. Na první pohled by se mohlo dát tomuto názoru za pravdu, jenže už na ten druhý zjistíte, že tomu tak vlastně není. Obzvláště minulý rok přinesl hromadu titulů vybočujících z řady alespoň malými posunky směrem od kořenů položených WoWkem. Mezi nimi pak jednoznačně vynikl Star Wars: The Old Republic, neboť se nebál od nich odpoutat úplně. Přinesl skutečný příběh, emoce a zcela nový pohled na virtuální realitu v MMO hrách. Naštěstí ani letos nepřijdeme o extravagantní hity, jež by směle mohly odlákat určitou hráčskou obec od WoWka. Navíc k nim patří i dlouho očekávaná TERA. Povede se jí splnit vše, co se od ní žádá?
Prioritou autorů bylo, je a bude vytvořit nejlepší MMORPG napříč galaxiemi a bez časoprostorových zábran. Podobně obrovské břímě si zpočátku nebral ani samotný World of Warcraft, přičemž Bluehole Studio nejenže tvrzení o „nejlepším MMORPG“ nepředkládá jako sen, ono se jím doslova živí, obléká se do něj a v superlativech o něm mluví všude, kam zavane. Pravda, musí porazit prudce se rozvíjející Star Wars a hromady MMO pomalu ale jistě přecházejících k free-to-play modelu, avšak pokud vám nejsou lhostejná JRPG, s nimiž má TERA velmi mnoho společného, zjistíte, že na výrocích autorů možná i něco je. A když už existuje možnost nahlédnout do uzavřeného betatestu, proč si to nezajít ověřit přímo do hry?
Ještě než jsem však přistoupil k zabíjení monster a expení na všem co se hýbe, čekalo na mě po spuštění hry malé uvedení do příběhu, který sice nemá tolik dominantní postavení jako například v již několikrát zmiňovaném titulu od Bioware, ale přesto vás dokáže podnítit ke sžití se s vaší postavou, a to nejen v PvE, jeho drobky jsou totiž rozházeny i ve světech zaměřených na boj hráčů mezi sebou. Beta mi sice nenabídla dost času na to, abych se do příběhu dostatečně ponořil a vykoupal se v něm, avšak vývojáři o něm podali dostatek informací ještě v samotných počátcích vývoje, takže jsem od začátku věděl, na čem jsem. Jeho pramenem byla láska. Ne však obyčejná, byla to láska nadlidí. Zemi zmítanou válkou se proto Arun a Shara rozhodli opustit a vytvořili si vlastní, mnohem krásnější a mírumilovnější vesmír. Útok mimozemské rasy argonů bohužel během chvíle idylku zničil a zbyly z ní nakonec jen cáry papírů ze smluv a dohod národů žijících na planetě. Argoni se navíc chystají zasadit světu poslední, smrtelný úder, v čemž jim musíte zabránit spolu s dalšími miliony dobrodruhů putujícími za slávou a bohatstvím.
Nebyli byste ale úplní bez vašeho vlastního hrdiny, a proto si ho samozřejmě musíte před prvními švihy mečem nejprve vytvořit. Když jsem uviděl základní obrazovku tvoření postavy s výběrem rasy panáčka, nemusel jsem přemýšlet ani pět sekund a už jsem byl pevně rozhodnut pro člověka, neboť klasika se neodmítá a mít všechno „napůl“ se hodí do každé situace. Pro fanoušky fantasy ras naštěstí TERA připravila šest dalších kousků k výběru, a kdybych měl zájem, mohl by se ze mě v tu ránu stát temný elf či třeba obrněný hrdlořez baraka, jenž sice disponuje obrovskou silou a skvělou obranou, jenže na druhou stranu postrádá pro hru důležitou obratnost. Specifickou skupinkou jsou Asií inspirované rasy popiri a elin, z nichž jedni vypadají jako maličcí medvídci panda a druhé zastupují manga holčičky s až nadpozemskou roztomilostí.
Druhá obrazovka se mnou zmítala o něco více, protože i když vám výběr rasy určí několik málo schopností, vše zbylé závisí na třídě, jíž si vyberete. Možností je vcelku osm a nechybí mág, léčitel, lučištník, tank ani válečník zaměřený na udělování co nejvyššího damage. Výsledkem mého rozhodování se nakonec stal Berseker, jehož název snad mluví za vše. Třímajíc obrovskou válečnou sekeru jsem se posunul ke třetí a zároveň poslední obrazovce. A kdo by to čekal, s otevřenou náručí mě přivítal neskutečně obsáhlý editor postavy, za nějž by se nemusela stydět ani série The Sims. Ač se to zdá jako úplná malichernost, ve hrách obvykle postavy vypadají nepřirozeně a velmi prapodivně. Zde ne. Každý vytvořený kus chlapa vypadá originálně a překvapivě i dobře. Třeba plnovous mého zabijáka by slečny ve středověkém hostinci dozajista přilákal jako včelky na med. To však nebyl čas zjišťovat, důležitější bylo podat světu pomocnou ruku.
Přestože se příběh vzhledem k dostupným informacím zdál omšelý a nepřekvapivý, hned po startu na mě čekala příběhová cut-scéna, v níž jsem se dozvěděl něco málo o tom, že mě čeká obrovské dobrodružství, do něhož se musím bezhlavě vrhnout hned teď. Něco podobného však nabídne téměř každé MMORPG. O to více jsem byl překvapen, že jen o pár chvil později přicupitala další animovaná sekvence, jež rozhodně nebyla ani poslední. Samozřejmě je nepotkáváte na každém kroku a pouze doplňují příběhové questy, nicméně přesto by bylo nelidské si je neužít, už proto, že vás stokrát lépe vtáhnou do univerza než zbylé questy, jejichž zadání ani nemáte potřebu si přečíst.
Druhou věcí, jež mě na první pohled zaujala, bylo atmosférické prostředí, které mě s každým dalším krokem ve hře stále více překvapovalo. Nečekal jsem zatuchlé pahýly ze zbytků pokácených stromů s šedí okolo, ale přesto si hra drží asijské zásady nadměrné barvitosti a veselé nálady, což ale hře ani v nejmenším neškodí. Grafika perfektně balancuje na pomezí mezi asijskou a západní kulturou, a proto se až na malinkaté výjimky necítíte jako v Pokémonech. Jakmile jsem ale přešel do jiné oblasti mimo uvítací ostrov, zaskočilo mě, jak moc se vše změnilo. Veselá příroda vystřídala město po okraj naplněné živými hráči i NPC postavami a jen o vteřinku později jsem byl na temnotou nasáklém území za nepřátelskou linií. Každá z navštívených lokací ve mně vyvolala odlišné pocity, což též považuji za jednu z obrovských předností TERY.
Hned co mi byla do rukou vložena má první válečná sekera a zorientoval jsem se na minimapce zasazené v pravém dolním rohu, bylo jasné, že musím vyrazit na potvory. Kolem mě to žilo, a i když potvůrky, na něž jsem si měl v plánu dovolovat, zaujímaly teprve první level, cítil jsem, že by v tom mohlo být něco víc. A bylo. Přišlo něco, co jsem v MMORPG v životě neviděl a co mě zaskočilo po první ráně, která padla vedle. Soubojový systém vás zde na rozdíl od všech ostatních her nutí mířit. Použijete nejnákladnější skill a netrefíte se? Váš problém. Tady vás nikdo omlouvat nebude. Stejně tak to ale platí i u nepřátel, a proto s důmyslným poskakováním, uhýbáním, bráněním se a s vypilovanou taktikou lze zdolat i o dvacet levelů silnější monstrum, přestože to bude trvat kapku déle než by bylo zdrávo. Nejde o statistiky vašeho vybavení, jde o vás a vaši schopnost se situaci postavit čelem.
Jakmile jsem si navykl na souboje, už si pro mě přišlo prvních pár levelů a po několika splněných úkolech jsem dostal příležitost si nakoupit nové skilly. Nemusíte se obávat pěkně košatého stromu schopností s milionem možností, ani rozdělování bodíků do statistik postavy, stačí myslet. Hra téměř vše udělá za vás, ale naštěstí je zjednodušení v dostatečně malé míře na to, abyste stále mohli svobodně myslet a nepodřizovat se hře a jejím plánům s vámi. Vlastně by to byl docela nesmysl. Při boji skutečně musí každý vymyslet svoji vlastní strategii, která by vám s podstrčenými schopnostmi nemusela příliš vycházet, a to by mohlo poté vaši postavičku pořádně bolet. Obzvláště pak při naražení na silného, monumentálního bosse, jenž se možná skrývá v dungeonu až za hromadou potvor, ale co kdybyste tam omylem zabloudili a zcela náhodou je všechny zabili?
Spolu s 11. levelem, hned co jsem dostal příležitost vyrazit pryč ze základního ostrůvku, jsem se vydal do největšího města tamějšího světa, neboť už jsem neměl co na práci a všichni protivníci byli oproti mně jen malí růžoví králíčci. Nakonec jsem si ve městě sice ani tak nezabojoval, jako spíše zašil pár roztrhaných ponožek, ale překvapivě mi to vůbec nevadilo. Konečně se mi totiž dostalo náležité pozornosti i ze strany umělců meče, brnění a lektvarů, kteří vás tak velmi rychle zaučí v celkem šesti odvětvích craftingu, jež hra nabízí. TERA si pro mě nachystala dokonce i koníka a možnost začít chovat prvního vlastního peta, o jehož užitečnosti by se bohužel dalo následně dosti polemizovat. Nechyběla však ani spousta obchodů se suvenýry či další aktivity, které kupříkladu zahrnovaly i zlepšování statů vašeho vybavení za pomoci vkládání krystalů.
Komu by se však neustále chtělo tlachat pouze s NPC postavami. Přece jsem v MMORPG, a tak by tu se mnou měly být tisíce dalších hráčů! A taky že jich tam pár tisíc bylo, nehledě na to, v jaké fázi hra v současnosti je. Sociálních funkcí vám hra dopřeje zatím o něco méně než třeba WoWko, kde už se můžete v zásadě i ženit a dělat si děti, ale přesto nechybí velmi kvalitní a propracované PvP, takže se nemusíte bát, že byste případně nenakopali do zadku Lojzu z bytu odvedle. TERA si na něm dokonce staví, což je vzhledem k originalitě soubojů i docela logické. Též je zde možnost se s ostatními spřáhnout v gildě, či si jen tak vyrazit společně s přáteli na expení do přírody, stejně jako naverbovat nejluxusnější partu pod sluncem a vydat se na obrovské bosse číhající na koncích dungeonů. Až úplně nakonec mi zbyla jedna malá položka v menu, která mi dala možnost dobírat si všechny ostatní. Samozřejmě, že má pod palcem všechny tabulky výkonnosti, kvalit jednotlivých hráčů, skóre a hromady achievementů, které při řádném hraní dostáváte téměř instantně.
Z bety jsem si odnesl jednoznačně pozitivní pocity. TERA je doopravdy jiná než ostatní hry, a to díky neotřelému soubojovému systému, jemuž nezáleží na statistikách, ale na schopnostech samotného hráče. Také mě zaujalo prostředí, jež na rozdíl od těch v konkurenčních titulech žije a dýchá vlastní atmosférou. Je jasné, že vzhledem k tomu, že hra ještě není dokončena a vypilována do posledního detailu, často na pomoc přibíhaly občasné poklesy snímků za sekundu a nenačítání textur postav, protože server vzhledem k náporu hráčů nestíhal. To jsou nicméně jen malé chybky na jinak čisťounké tvářičce hry, která by letos mohla dozajista zazářit jako jedno z nejlepších MMORPG na trhu. Času na dokrášlování už má jen pomálu, každopádně až 3. května tohoto roku vyleze z ulitky a představí se celému západnímu světu, věřím, že se do ní nadšeně vrhne nejeden milovník WoWka a odláká ho od něj na pěkně dlouhou dobu.
Miluju když autor článku na GP hraje hru na low nebo med detaily, nahraje screenshoty a lidé podle toho hodnotí grafiku. Todle je přesně ten případ, mohu potvrdit že Tera na Full vypadá o dost jinak.
... Jasně, že jak Guild Wars 2
To bude teprve NEXT-GEN MMO
Tera si hraje na revoluci a přitom se nic takového nekoná, akorát nové pěkné MMO, které už tu ale bylo.
Jednoduše celá hra se podobá Aionu nebo Lineage 2, sbíra odsuď spoustu prvků a zaměrování crosshairem, je jakási falešná marmeláda, sice se to tváří, jakože musíte mířit ale ve finále hra vůbec nebere ohled na osu Y a splash DMG na ose X vše dokončí tak, že vlastně míříte stejně jako ve Wowku, prostĚ tak aby jste stáli čelem k mobovi, případně hráči.
Grafika hezká, ale náročná. Osobně se mi více líbí artstyle GW2 ale to je názor člověk od člověka. Celkově si odemě Tera odnáší 7/10 a konkurenční Guild Wars 2 za to jaké je v betě 9/10.
Neříkám co je celkově vzato lepší nebo horší, ale troufnu si říct že blíž WoWku je určitě GW2. Což je pro mně osobně nevýhoda a sympatičtější je mi Tera.
Tak sem si Teru zkusil a vazne teda nic moc , proste ty uchylove v ty Koreii nedelaj snad nci jinyho nez vymyslej porad a porad ty same mmorpg nebo ja uz nwm :D a ten combat je sice novej ale nci revolucnyho to neni proste me to nebavilo a casem to bude F2P......kazdej stejne ceka na GW2 to bude neco
Jako na game park sem nebyl uz 2 roky ale prispevek HONZUNA me dostal natolik ze sem si nechal preposlat registracni udaje jen abych se mu tet moch vysmat protoze rict ze GW2 na blis k wow tomu se neda odolat ,......
WOW max lvl 85 (momentalne) levleni nedilna soucast hry cm vic tim lepsi staty
GW2 (nema max lvl) lvl nema zadny dopad na obsach
WOW low lvl lokace na max lvl 0 zabavi moby IK
GW2 zadne low lvl lokace nejsou level je jen orientacni cislo mobove vas seresou stejne na lvlv 1 jako na lvl 2
WOW +-15 dungu stejnych dungu 2 botiznosti
GW 45 dungeonu kazdy pro vsechny lelvely kazdy ma az 30 variant cesty k bosovy a 6 variant bosu az 100 variant rozmisteni trashe
secteno podtrzeno gw ma cca 300000 jednotlivich dungeonu
WOW PVP k smichu hraci sou trestani za latence jinych hracu ci jejich sestavy world pvp vetsinou spoiva na bezhlavem mlaceni jednotlivcu bez potreby vetsi kooperace nez jdete vsicni tam
PVP EQ tresta nove i kdys nadane hrace protoze nehraji tak dlouho
GW2 PVP prevzato z GW1 6 let za sebou nejlepsi ocenni za pvp ... cele pvp zalozeno na spolupraci
PVP rozdeleno na CAUSUAL a COMPETIVE
CAUSUAL ... WOW STILE (pouze world vs world)
COMPETIVE stejny eq stejny staty zalesi na skilu a sehrati skupiny (2v2 3v3 4v4 CORE 8v8 turnaments)
WOW questy 95% q ZABIJ tolik a tolik mobu prines to a to pouzij na tolik a tolik mobu item ... kazda frakce 3500 core q cca 250 dayli
GW2 QUESTY pouze poukazuji na mista rozvoje charakteru
Ve hre je zivy vyvyjejici se svet questy nedostavate ty se okolovas deji a muzete prohrat pirati opravdu prepadnou karavanu opravdu ji zabiji zadny respawn
DOpad questu rozvyji dale svet
Nezachranite vesnici od Kentauru ? fajn ale pak se nedovte kdys budou po cestach chodit jejich patroli .... nechate je chodit fajn pak se nedivte ze zautoci na dalsi mesto a nakonec se budete muset vsude probijet .....
EVENTY graduju
WOW mob fight 1v mob easi 2v mob stupid 50 v 1 mob wtf boooring
GW 1 v mob nice 2v mob chalenging 50 v 1 mob EPIC BOSS FIGHT
WOW moby se tapuji komunita hraje stylem hlavne si nahrabat
GW2 eventy sou spolecny komunita se snazi pomahat si a učit nove cleny
Ja myslim ze bych moch pokracovat dorana ....
...ale po betě dávám naději spíš více konkurenční hře Guild Wars 2, kde mě hra nechtěla za žádnou cenu pustit. Tera mě sice bavila, ale ne na dlouho - po 12 lvlu jsem hru vypl. Systém zaměřování (mimochodem hraju 3 mmmorpg s tímto systémem) je posléze nudné. Ještě bych na závěr dodal, že jsem se tam setkal až podezřele moc s nápadama "jako z WoW" - například mining, leatherworking, jewelcrafting - to jde prostě udělat tísíckrát jinak. Nechci hrát hru, kde bude dost podobných systémů, jako z jiných her.
Sečteno podtrženo - nudil jsem se a byl jsem nucen vypnout hru. 6/10
... nevm jestli je důvodem k takto low detailed screenum výkon počítače autora, či nějaký budg, který normální detaily nedovoluje, ale tímto způsobem zabíjet hru ještě před jejím vyjitím... Nevím co by na to řekli autoři Tery, pokud by zjistili, že nejnavštěvovanější portál v dané zemi přikládá k recenzi screeny v low detail. Myslim že by autora vyhodili z okna a cestou dolu do něj v každém patře kopli.
hra ma totalne nezaujiala..odinstaloval som ju po ani nie hodinke.. lutujem ze som ju vobec stahoval..
....to nebylo tak poznamenaný tím východem (Asii), kde je to až moc ppjapoštění, počínšítění, nebo pokorejštění (píšu blbě schválně) . Grafika by mohla být dobrá, kdyby nebyla jak nahoře psáno. Hratelnost nemůžu hodnotit, protože jsem to ani nehrál, ale taky tam je určitě něco z WoWka. Ale WoW se dá považovat za takového priarchu všech takovýhlech MMORPG . Článek jako takový je dost výstižný ;)
hral sem to cca 20 minut a pak sem sel na Diablo. Hned mi bylo jasny ze je to jen novej Lineage. Mozna az to bude F2P tak si to zahraju dalsich 10 minut. Ted se uz jen ceka na GW2.
to divnej_nick: říct něco o hře po 20 min. WTF?
Autorovy screeny. WTF?
Odsuzovat hráče za to že ma jiné
"chuťové buňky" a radši hraje jinou hru než vy.
WWWWWTTTTTTTFFFFFF?????
Levely. Na tom je něco špatného?
Lokace rozdělené dle levelů. Viz. předchozí.
-+15 dungeonů? Nevím, kde bereš čísla? Z vanila WoWka starého více jak 7 let?
WoW PvP není ideální, kde taky je. A nevím, kde si nabral ty kecy o latency.
95% questu zabij apod. Asi si hrál jinou hru zase. Patrně čerpáš pořád se staré vanily. Cataclysm je o něčem jíném a MoP přinese ještě větší rozmanitost Q. Počet questů byl v datadisku WotLK 7650. Cataclysm všechny předělal a dost jich přidal a MoP jich přidá ještě více. Číslo neznám, ale nedivil bych se, kdyby těch Q bylo už 10k.
Styl questů u GW by mohl být zajímavý. Stejně tak se zajímavý systém míření v TERA.
Prostě jsem zvědav a budu s pobavením sledovat komentáře tebe a tobě podobných lidí o tom, jak je ta jejich hra dobrá a bude lepší jak WoWko. mimochodem, tohe se tvrdilo i o SWTOR, který měl v únoru 1,7 miliónů předplatitelů, teď jim to klesá a analytici odhadují počet na 1,25 miliónů. Na top, že to měl být zaručený "WoW killer", pomalu se dere ke dnu, jako Aion a další podobné tituly. :)
Jžs co jsi hrál? Jsi hrál Warcraft 1 ne? Neříkám že wow je nejlepší, ale podle toho co jsi popsal ty, vůbec nemáš ponětí jak to vypadá ani v logovacím okně. Questů je tam nespočetně a neznám nikoho na světě kdo udělal všechny questy, které mohl. Lvlování...tak prostě to k wow patří a aby jsi něco dokázal musíš nejdřív vyexpit. Myslím že to je hodně dobrý. Máš čas na seznámení se s postavou, ozkoušení skillů a zjištění co umí ostatní chary. Rozdělení lvl podle lokace--> to že v GW není lvlování a ty nevíš jaký to je dělat lvl tak se ani nedivim že na něco takovýho nadávaš. No mohl bych tu být do večera a vyvrátit ti podloženými argumenty vše co jsi napsal, ale nějak mě to nebaví. Až si opravdu zahraješ wow, tak potom můžeš psát nějakou kritiku. Napsat něco o něčem co neznám...asi nic no ;)
Tak teď porovnávám screeny z těmi co jsem si udělal ve hře já sám, a musím říci, autore autore ? na čempak to hrajete, to se pak nedivím že každý článek na GP se naváží do grafické stránky hry, no jooo autoři hrají na LOW, že se ani nedivím, šak jsme na GP zde je možné vše možné i nemožné.
Za screenshoty se omlouvám. Problém není ve výkonu počítače, ale v nastavení programu, kde jsem se omylem překlikl a místo screenování v .png jsem nevědomky screenoval v .jpg, a když jsem si toho následně při nahrávání obrázků všiml, v tu dobu už byla beta ukončená, a proto nebylo možné vyscreenovat nové. Ještě jednou se omlouvám, snad to pochopíte.
Dami a panove tak pro zajimavost vedu uspesnou gildu na ofic 8/8 slozili sme to uz pred nerfama kdys si otevriu statistiky na postave co ma vsechny q hotov tak me vyjde ze horda ma 3500 q a to sem nektery delal jeste na VANILA WORLD vzhledem k tomu ze je ali a horda arozdelena tak to opravdu NENI 7000 ale 3500 nakazdej charakter ano celkem tam je 7000 ale rofl 7000 q za 4 DATADISKY kdys GW2 ma 3000 eventu pristupnych vsem samo o sobe ....
Co se tyce dungeonu pocitam zasadne jen ty pristupne vsem na danym lvl tudis na 85 pochubuju ze chodite RFC kvuli eeru nebo zabave ... tudis opravdu max 15 dungeonu zatimco GW2 se dungy meni podle vaseho lvl
Questy we wow mozna maji par kosmetickych zmen ze misto zabiti 50 mobu rucne letite na drakovy a hazete bomby ale porad je to zabiti 50 mobu nejde o spusob ale oto ze porad jen kidlite mobi nebo kosmeticka zmena typu pouzij item na moba a pak ho zabij zase zabijite moba questy typu pokecej tady odevzdej tam pak opravdu neberu jako questy
Faktem zustava kdys quest splnim tak se nestane vubec ale vubec nic Narozdil od GW2 kdy se celi uzemi promeni dle vysledku
CO me ale dostava je prave ta demence srovnani wow hraju od TBC cca 3.5 roku už predtim sem hral GW1 na Ligove urovni (48 misto na svete )
A co sem se z GW1 naucil je ze wowkari nikdy nebudou moct hrat WOW a naopak sou to tak moc rozdilne hry ze hraci se proste nestihaji chytat kdys hrac GW pride do wow tak stoji cumi a nechape proc si lidi nadavaji a honi se za eq po case ho to okamzite prestane bavit protoze je zvykel hrat hru co vyzaduje skill zatimco wow je sice heske ale pak pride nerf a pro nej nesnesitelna nudaaaaaaa vraci se k GW
WOW hrac pride do GW zance se prat o itemi nadavat lidem nasledkem toho nedojde ani zakladni lokace protoze eq neznamena vubec nic jde o skill a o spolupraci kdy team je tak silny jako nejslabsi clanek na pokusi hracu ho to naucit je posle do .... hru konci v tutorialu na lvl 10 stim ze sou vsichni demenci a on je letadlo vraci se k WOW
Schrnuti
WOW spise solo hra odmenujici hrace za vlastni skill ci eq
GW1-2 Hra odmenujici hrace hrajici jako team pomahajici ostatnim
tohle sou 2 nejdulezitejsi rozdili a duvod proc wowko GW2 opravdu neohrozi
Určitě vyuzkouším ;)
osobně si myslím že je to furt to samé na styl WoW,nevím možná se mi to jen zdá ale prostě to tak vypadá.
Lool, tak ty Vaše komentáře stoji teda za to, hrál jsem wow od prvního dne co vyšlo a hrál jsem ho až do Cata.Když čtu Vaše komentáře tak to vypadá, že většina z Vás má tak 15 let a snaží se tu obhájit již dávno nedostačujici hru WoW... Jo hold kdybych byl od 12 závisly na tom huntit gear a v 18 si říct, že jsem borec, protože jsem něco ve wow dokázal, určitě bych si do něho nenechal kecat.Musím ale stát za guardiánem, jakožto držitel full level postav na každém datadisku mohu s klidem na srdci říct, že je to čistě odrbaná stereotypní hra a co že tam přidají létající auta, nemění to nic na tom, že se vše točí dookola.Zabíjení v Q a dungy, člověk když toho trošku více vyexpí přijde na to, že se toho až tak tolik v tom wowku dělat nedá, podle mě je to opravdu hra, která před 3-5 lety předběhla hry ostatní, ale v dnešní době už celkém propadák.Už se těším až se tady do mě pustíte, místní borci :)
Pravdu díš -já to teda hrál prakticky jenom když byl TBC
Ale abych řekl i něco k recenzi-podle mě napsaná dobře jen screeny mohly být trochu lepší, rozhodně mě navnadila abych tuto hru alespoň zkusil.
GW2 neohrozi wow, protoze je to f2p. Kazdej, kdo si muze dovolit platit wow si urcite muze dovolit koupit gw2 a hrat to zdarma soucasne s wowkem.
já osobně jsem pro TERU .. objednal jsem si sběratelskou edici a beta mě neskutečně baví .. ovšem o GW2 jsem to zkoušel a hned jsem to vypl hnus to už radši runescape nebo wowko
sry ale GW je odpad a dvojka bude to samý
Na to ze se to ma za tyden spoustet je to nedodelany. Tesil sem se na novej a revolucni combat system a ono hovno... nezazivny Q ve stylu jdi- zabij- dones bez jakyhokoliv pribehu sem si zazil pred x lety v prvnich verzich wow a uz se k tomu nechci vracet. Ani zacatek me nenadchnul tak jako u jinejch her. Ja si to urcite nekoupim
Moje dojmy? NULA-ZERO-OU-NIČ-NUDA-O-00000. Jednoducho hrôza. Absolútne nezaujímave. A Článok tiež totálne pr.... Neviem, kto tie články vyberá, ale niektroé majú hodnotu
u každé recenze každého MMORPG někdo napíše že to kopíruje wowko ... a tito lidé si zřejmě neuvědomují že před wowkem ... také bylo mnoho MMORPGček ... a že i wowko cosi kopíruje ... a že pokud chcete udělat něco co "nebude kopírovat wow" musíte to udělat asi jako notch s tim jeho majnkraftem ... nebo jako na začátku udělali ultimu ... dnes už je to jen směska různých aspektů různých mmoček a už jen záleží na tom jak moc dobrá kombinece to bude až to z toho micéru vytáhnete ... třeba aion se mi líbil ... a co se týká tery ... nevím dost mi to ten aion připomíná ... uvidíme co to udělá ;)
Tato hra mi připadá uplně jako METIN2 ;) A ja metin2 vubec nemusím protože to je jen asijské primitivní hra ;) a tohle sa mi nepáčí ;) blééé
Tak jako Tera má našlápnuto dobře stát se stálicí MMO nebe (betu sem hrál). Sem odkojenej Lineage2 a Anime takže grafika se mi líbila (jen te fialové míň) a jelikož vím jak některé věci vypadali před westernizací tak mě občas štve USA prudérnost. Elinky sou v originále o dost hezčí. Já teda zkoušel Amana Bersekera a Elfku Lučištnici. Berseker o dost lepší. To míření za lučištníka je strašně jednoduchý. Non target system je super! Ale herní principy sou na můj vkus až moc wowkovatý. Takže si myslím, že ti co příjdou z wowka si řeknou njn je to dost podobný. Osobně si myslím že Tera stejně jako Aion nebo SWOTR krále mmo z trůnu nesundá. Spíš si myslím, že na to má The Secret World, který má úplně jiné herní mechanizmy a mohl by zaujmout, jen to je bohužel mmo, které nemá takovou mediální tlačenku jako Tera nebo SWOTR, takže nejspíš shoří na tom a WOW bude bohužel stále králem mmo :(
ten lock z EQ?:D
Nemůžete srovnávat WoW a GW.
Každá hra si zakládá úplně na něčem jiném a mají společný koncept, ale s mnoho rozdíly.
To je jako srovnávat Armu a CoD nebo Heroes s Total warem...
Osobně mám rád GW, ale hrál jsem i wow(do TBC) a oboje má svoje. GW je zaměřené na pvp ve kterém rozhoduje pouze skill a sehranost týmů.
WoW je spíše o PvE a získávání výbavy + PvP, které se mi nikdy vůbec nelíbilo.
Jinak já čekám na GW2 a to čekání mi zkrátí Diablo 3..:-)
Po dlouhé době nějaká dobrá hra, pandaria to už je demence, populace se rozpadne a par jich přejde na teru.
Souhlasím s názorem že to vypadá hodně podobně jako Aion, docela se mi při tom vybavily hrátky s Clericem :P ..
Teru bych vyzkoušel možná na private serverech, ale abych za ni platil? .. bojím se že kdybych si ji koupil, zbytečně bych utratil peníze.
Takže já osobně čekám až výjde GW2 které si mile rád koupím protože jsem fanouškem GW a na hru Bless která doufám že bude aspoň na omezený čas F2P, protože jak to tak vypadá tak systém-prý- zaměřený na pohyby prstů taky nemusí být k zahození :)
boze vy si myslite ze wow nejaka hra rok 2012 da pod vrchol hrani kdyz uz je na vrcholu 7 let a star wars ma stejni loot system jako wow tadze jen debilna kopie boze wow bude vzdy nejhranejsi hra nikdy ho neporazej klidne at je 500 mega mmo hral jsem metina drakensang vsechno picovini to bude stejne kdo hral wow od roku 2004 zustane u neho
hraju ho uz 6 let
Lidi co tu maji v komentech zkratku "WoW"...
Jsou retardi ! :D
Tahle hra pochází od původních tvůrců Lineage 2 z NCsoftu, kteří měli velký podíl na jeho vývoji až do verze INTERLUDE, u L2 jsem proseděl asi rok a půl tudíž moje očekávání bude jak už to u těhle korejských MMORPG bývá nekonečný časem ubíjející grind. Systém zaměřování ? Budiž. Už jsem se s ním setkal např. u nedokončené MMO global agenda, ale na pvp to chce řádně vybrousit aim, jinak si ho nikterak neužijete a budete zuřivě bušit pěstmi do klávesnice, s tímto systémem jde ruku v ruce i nutnost výkonného PC protože u aimu ( i když někteří hráči budou namítat) dělají FPSka svoje. Grafika pro mě u MMO nehraje tak velkou roli takže tu posuzovat nebudu, jde mi čistě o zábavu a hromady možností, které se ve světě tery budou moci dělat. Hraju momentálně ono tisickrát výše jemnované Wowko, které mě nijak zvlášť už nebaví a hledám něco nového neokoukaného. Využil jsem možnost zahrát si na pár dní zadarmo SW:TOR ale ani to, ačkoli jsem býval za mlada veliký fanda Hvězdných válek mě nijak nenadchlo. Je to o tom, že nově vydané MMORPG stále zakládají na stejných principech expení, questení a snaží se nějak vylepšit pvp systém ale to jádro je stále se neměnící, je to jak už někdo zde psal miš-maš, různých titulů. Abych se vrátil k zpátky k Teře, moc do ní důvěry nevkládám, zařadil bych ji do kategorie tuctových vydaných her které opravdu brzo omrzí a jeho budoucnost vidím F2P s DONATE systémem. Z vašich postů které jsem si všechny přečetl mě zaujaly ty ,ve kterých se zmiňujete o GW a připravovaném druhém titulu, o hře vím, že existuje i že má celkem pozitivní ohlasy ale ještě jsem se k ní nedostal, to ve mě vzbudilo pocit, že možná tahle hra bude nabízet něco jiného a nového než to čeho se nejspíš od TERY nedočkáme. Takže můj celkový dojem je následující, pokud jste už ostřílenější hráč a máte už dost odzkoušených MMO titulů a hledáte něco nového jako já TERA online pro vás nejspíš není to pravé, pokud jste fanda L2 a jiných podobných korejských her, nebo už jen s mmorpg začínate, či chcete zabít jen tak čas tak vás tento titul dokáže určitě na nějaký ten čas zabavit.
Když už jsem se zmiňoval, že to chce nějakou novou neokoukanou hru od jednoho hráče z global agendy jsem se dozvěděl o připravovaném titulu Planetside 2 což by měla být MMOFPS střílčeka možná MMO akční rpg. Zkoukněte videa na youtube vypadá to celkem zajímavě :)
Hrál jsi prosimtebe SW: TOR? Jak můžeš napsat, hned na začátku článku, že SWTOR se odpoutal od zajetých věcí z WoW? "Mezi nimi pak jednoznačně vynikl Star Wars: The Old Republic, neboť se nebál od nich odpoutat úplně."
Očividně jsi to neměl ani na minutu zapnuté, protože SW: TOR, pokud budeme hodně mírní, je podobný WoW... pokud to vezmeme z gruntu, tak je to modifikace WoW zasazená do světa SW :D
Tak příště piš fakta prosím.
jedinej retard ses tady ty kdyz tu spamujes takovyhle nesmyslny komenty... jestli sem lezes jen proto, abys tu spamoval kokotiny nebo vyvolaval flame war tak muzes jit klidne do pr*dele, na to tu neni nikdo zvedavej.... :P
Jestli nekdo nevi tak Tera je od Blizzardu kterej spolupracoval s Lanage takze to jenom spojili jak se to chytne me osobne to moc nenadchlo ale mnoho hracu urcite ano :)) ja zustavam u stare klasiky WOW kam se sere Lanage a jejich grafika :)
Souhlas s 40.
SWTOR je uplne to same jako wowko. Jedine, co se do hry pridalo je dabing (+moznost konverzovat s NPC ve skupine) a tim to konci, nic vic. Pribeh postavy tvori stezi 10% hry a cely zbytek stoji, az na pekny Star Wars svet, uplne za prd. Vyexpil jsem bounty huntera na 50ku, sel raid, par dungu, pak jsem vyexpil asi na 26ku assassina a vypnul jsem to nadobro.
opravdu mazec a podobá se to skyrim v
to bych si zahral a uz by me nikdo neodlepil od kompu jen prace :D
Tak TERA betu jsem zapl s vcelku dobrým pocitem, že to bude stát za něco..bohužel to byla nehorázná nuda a po 20-30 minutách jsem to vypl a odinstaloval. GW2 ..to je jiná;) ..u toho jsem strávil od pátka do pondělí cca 30-35 hodin...výborné PvP..žádné tupé questy alá WoW (nejsem žádnej WoW hater co to nikdy nehrál-hrál jsem i cata na offi), vybalancované classy zkrátka téměř vše až na optimalizaci(snad to opraví, když to byla jen beta;)) bylo skvělé, což o TERA říct nemohu.
ja sem vernej champions online :)
Bylo mi naprosto jasny ze odepise nekdo kdo bude mit v ikonce znak hordy :D ..
Ja tim nic nehodlam zacinat .. Ja jen narazim na to JAk tu kazdej d*m*n* Napise Jak vsechno vychazi z wow. Hrajte si co chcete, pro mne zamne, ja mam wow taky rad, Ale nesnasim cist komenty tohoto typu. Vsechny MMORPG kopirujou POUZE JEDNU HRU.. A to je prvni MMORPG ktera kdy byla........ WOW .. L2 .. SWTOR vsechno vychazi z uplnych pradedecku mmorpg her. Podobat se musej vsechny protoze to sou MMORPG, a v tech jde vsude o to m samem, co se tyce technologie.
od této hry mám velká očekávání, vím o ní už hodně dlouho a těším se až si jí zahraju.. můj názor je že by klidně mohla překonat i legendární world of warcraft.. uvidíme jak to dopadne ;)
WoW nedokazala znicit ziadna konkurencia.. tak teda jedina cesta je samodestrukcia.. konkrete Mist of Pandaria.. a tym padom sa tvorba sudruhov sikmoohych vyrovnala bohuzial wow =/
Možná to zkusim vypadá to zajímavě
Tato hra vypadá uplně stejně jak Aion.! :D
Vypadá to slušně :)