Ravenfield jsem měl možnost si zahrát již v jedné z nejranějších verzí, kdy prostředí i postavy působily ještě mnohem jednodušeji, než jak tomu je nyní. Na přiložených obrázcích tedy už vidíte novou verzi hry, kdy panáčci již připomínají vojáky. Dříve přitom vypadali jen jako barevní panáci. Přibyly také mapy, zbraně, vozidla i herní módy. Je tak vidět slušný progres nezávislého studia SteelRaven7, které rozhodně nelení a pracuje v plném nasazení. Vlastně ani nelze mluvit o studiu v plném slova smyslu. Dle popisu na oficiálních stránkách zde, jde pouze o jednoho jediného vývojáře.
Tahle akce láká svou neuvěřitelnou jednoduchostí. Je to jako vzít Battlefield, vyhodit realistický vzhled oknem, odstranit až příliš mnoho možností a tadá! Máme tu Ravenfield v celé své kráse. Podoba s Battlefieldem člověka napadne především díky rozměrným mapám, na kterých vojáci běžně využívají celou řadu bojových vozidel. Narazíme na obrněné tanky, džípy, čtyřkolky, ale dokonce i čluny, letadla a helikoptéry. Na druhé straně pokud nám spojenci vše vezmou a ujedou, pěší chůze po svých je dosti zdlouhavá a nudná. Ovládat helikoptéru či trefit s letadlem protihráče na zemi není vůbec jednoduché a chce to více než trochu tréninku. A ani pak se mi tyto prostředky nezdají být příliš efektivní. Hodí se však čitě pro přepravu. Ne že by s nimi (zvláště letadlem) bylo jednoduché přistát, ale není problém vyskočit ve vzduchu a jednoduše dopadnout na zem. Žádné zranění nárazem nás totiž nečeká.
Ve hře nenajdeme žádné třídy. Zapomeňte na volení snipera, medika a podobně. Zde pouze dostaneme několik slotů, které naplníme libovolně zvoleným vybavením. Hlavní zbraň může být třeba odstřelovačka, samopal či brokovnice. Na výběr je z několika modelů, které se liší svou přesností, uděleným poškozením, rychlostí střelby, velikostí zásobníku i zaměřovačem. Ačkoliv zbraně jsou vcelku vyvážené, kvůli téměř výhradnímu boji na velké vzdálenosti (kvůli velikosti map) nejčastěji zřejmě využijeme odstřelovačku (a naopak brokovnici téměř vůbec). Aby ale odstřelovačka nebyla natolik účinná, její střela na delší vzdálenost letí o něco déle, než je v jiných hrách běžné. Proto se můžeme občas minout.
Dále se vybavíme jednou ze tří krátkých zbraní, tedy pistolí. Narazíme také na pistoli s tlumičem nebo revolver. Mezi zbývajícím vybavením najdeme klasický granát, oslepující granát jež doslova paralyzuje nepřátele, noční vidění pro mise v noci, ale také krabice munice či lékárničku. Dvě poslední věci se používají tak, že je prostě hodíme na zem a všichni v okolí automaticky získávají munici či životy. Tak trochu překvapivě si ve vybavení lze zvolit také bazuku či jinou zbraň proti vozidlům. Jedině tak se účinně vypořádáme s tankem či jiným problematickým vozidlem. Například zmíněný tank vydrží dvě střely, pak začne hořet a jeho posádce zbývá jen několik vteřin, aby stihli utéci a vyhnuli se tak zničující explozi. Pokud to nestihnou, uslyší BUM a je z nich rázem pomazánka.
Na výběr je aktuálně jen několik málo map, které vypadají stejně jednoduše jako samotné postavy. Nenechte se ale zmást. Jsou totiž poměrně dobře promyšlené a nabízejí mnoho zajímavých lokací k boji. Je však samozřejmě pravda, že hrát na 3-4 mapách hráče nezabaví donekonečna a vývojáři by co nejdřív měli přidat další prostředí. Na mapě najdeme několik stanovišť, které se jedna i druhá strana snaží obsadit. Jakmile se tak stane, hráč si na mapě ono místo mohou vybrat pro respawn. Respawn trvá jen několik málo vteřin a trest za smrt většinou spočívá v nutnosti doběhnout (dojet či doplout) z bodu narození na nejbližší bojovou linii. Jedinou výjimkou je když je zrovna v ohrožení naše stanoviště, tedy můžeme se na něm rovnou narodit, abychom jej bránili vlastním životem.
Abychom nebyli tak na ráně, můžeme se samozřejmě schovat za kdejaký objekt. Dle mého odhadu vývojář nechtěl ze hry udělat taktickou akci, kdy by bylo mnohokrát výhodnější „kempovat“ a vyčkávat na přicházející protihráče a tak například nedovolil možnost lehnutí si. Tato poloha je pro „kempery“ jak dělaná. Můžeme tedy jen klečet nebo se maximálně vyklonit za roh. Bitvy tak zůstávají dynamické a opravdu zábavné.
Následující věta vás zřejmě překvapí a zároveň zklame. Ravenfield bohužel neoplývá hrou pro více hráčů. Všechny jednotky kromě nás tak ovládá umělá inteligence. Ne že by byla dokonalá, ale je docela solidní. Vypíchnout můžeme třeba to, že když jde malá skupinka vojáků, ten vzadu jde pozadu a kryje tak skupinku před útoky ze zadní strany. Nebo některé jednotky neútočí přímo na nepřátelské stanoviště ale jdou nejdříve do strany, aby útok probíhal z více stran. Hra pro více hráčů ale nechybí proto, že by to náš osamělý vývojář nezvládl. Jeho předchozí hra Root Arena z roku 2013 totiž online je. Dá se tedy předpokládat, že multiplayer přibude časem, protože hráči zajisté vyžadován je. Zároveň je však podivné, že nikde není zpráva o plánu multiplayer vytvořit. Mezi budoucí cíle však patří udělat kampaň či další herní módy. V budoucnu tu například najdeme mód, kdy coby malá jednotka zaútočíme na sídlo nepřítele, při čemž na respawn můžeme rovnou zapomenout.
Co bych ještě rád vypíchl, je několik faktů. Za prvé je zapnutá možnost zabít vlastní jednotku, takže je třeba přemýšlet, kam házíme granát či střílíme bazukou. Za druhé je to možnost zpomalit čas a to na neomezenou dobu. V případě, že se před námi objeví hned několik nepřátel, nám to může vyloženě zachránit život. Stačí zde totiž dostat jen několik málo ran a hned natáhneme bačkory. Originální je i krev. Ta je sice v případě červeného týmu červená, avšak v případě modrého týmu nese barvu modrou. Při blízkém výbuchu nebo postřelení spadneme bezvládně na zem a vzpamatujeme se až za několik vteřin. Pokud nás tedy někdo nedorazí, pokračujeme v boji, ačkoliv HP máme pochopitelně o něco méně. Kvůli tomu je dobré již padlé vojáky hlídat či pro jistotu do nich střelit, ačkoliv již leží. Jistota je jistota.
Přestože je Ravenfield tepve v ranné fázi, koupě se bát nemusíte. Staví totiž na neskutečně zábavných základech a i při citelně omezeném obsahu dokáže člověka skvěle odreagovat. Škoda jen (zatím) chybějícího multiplayeru, ale uvidíme, jak to nakonec dopadne. Hra vyjde na 15 euro a je dostupná pro Windows, Mac OS X, Steam OS a Linux.
sice to není jako dnešní hry nejake ty našláplé více texturové hry . Al tahle vypadá dobře a je už spíše pro starší hráče co si ji rádi zahrají