O MOBA hry nouze určitě není a to ani v případě, že výběr omezíme pouze na ty opravdu kvalitní, které lze označit za AAA. Nabízí se Smite, Dota 2 nebo samozřejmě stále jedna z nejhranějších her současnosti – League of Legends. Když se na MOBA hry podíváme jako na celek, zjistíme, že jde vlastně o jeden z nejrozšířenějších herních žánrů a to je ten důvod, proč mnoho vývojářů, včetně právě Epic Games pracují na dalších a dalších titulech. Vzhledem k tomu, že konkurence je opravdu silná, chce to i dost odvahy, protože nároky kladené hráči nejsou vůbec malé a aby si takováto hra udržela svojí komunitu, nestačí jen vytvořit kvalitní tutul, ale je potřeba i v průběhu se o hru starat, opravovat a ideálně rozšiřovat její obsah, protože toto jsou jedny z hlavních bodů, které každý hráč požaduje. Epic Games si věří natolik, že jsou všechny tyto body schopni splnit a aby to dokázali, spustili otevřenou betaverzi.
MOBA hry jsou plné kouzel či jiných fantasy prvků, takže často bývá vítána spíše nějaká kreslená grafika, než ta blížící se realitě. Celkově se ale většinou jedná o celkem nepodstatný prvek, hráči těchto her nesledují grafické zpracování, ale rozmanitost hry, ovládání a zábavnost. Každopádně určitě semnou budete souhlasit, že se lépe kouká na hru, u které byla grafické stránce věnována větší péče než na jinou, která se tváří jako 10 let stará. Paragon patří k těm, kde se nešetřilo a je to vidět. Smysl pro detail zde nechybí, textury jsou propracovány a okolí je skutečně do detailu propracováno a působí velmi věrohodně. Paragon bych zařadil mezi jednu z nejlépe graficky vypadajících MOBA her.
O něco více podstatnou součástí je spektrum hratelných hrdinů. V současné době se jich nabízí 21 a jejich počet se může nebo spíš pravděpodobně bude zvyšovat. Všichni se rozdělují do několika tříd: Fighter, Assasin, Support, Ranger, Caster a Tank. Každý vyniká nejen svým vzhledem, ale především stylem hraní a schopnostmi. Ty se na začátku každého kola klasicky resetují a během hraní je otevíráte a zvyšujete jejich úroveň. Co mi ale trochu motalo hlavu byly karty. Ihned po zapnutí na Vás hra vychrlí najednou poměrně hodně informací, pro ostříleného hráče bude většina z nich jasná, ale co se týče zmíněných karet, mohlo by i u takového hráče dojít k menším nesrovnalostem. Je proto ideální první hru věnovat spíše těmto kartám a nastudovat jejich funkci i použití. Měnit je lze pouze na respawnu, kam se dostanete buďto úmrtím nebo teleportováním. Abych objasnil funkci těchto karet, slouží k vylepšování schopností, útoku, obnovování „many“ nebo odolnosti. Použít jich lze více najednou a také je možné je kombinovat.
Velice milým překvapením pro mne byla aréna. Nevím, zda plná verze přinese více map, ale kdybych měl arénu srovnat například s League of Legends, tak Paragon vyhrává. Nemám tím na mysli grafické zpracování, mluvím čistě o rozmanitosti, spletitosti a celkovému taktickému uzpůsobení. Aréna je celá propletená uličkami, některé jsou tajné, jiné se nacházejí v puklinách skal a nechybí ani hlavní cesty, vedoucí k věžím. Po mapě jsou navíc rozmístěny jakési kašny, ve kterých jste pro nepřítele neviditelní. Navíc to všechno krásně vypadá, všude jsou sochy, zbytky starých chrámů, vegetace a bude trvat skutečně dlouho, než se takováto aréna okouká, pokud někdy vůbec.
Nevím, zda-li není zbytečné vysvětlovat princip hry, ale ne každý je znalý co se týče MOBA her, takže si myslím, že to nebude na škodu. Váš úkol je naprosto jednoduchý, zničit všechny nepřátelské věže a jádro. Nejen, že se Vám do cesty postaví nepřátelští hrdinové, ale i tzv. minioni. Jde o malé vojáčky, kteří se automaticky respawnují, chodí a útočí na vše nepřátelské. Hlavní úkol ale mají vždy hrdinové, tedy Vy. Postupně ničíte nepřátelské věže, které velmi silně útočí a pomalu se posouváte blíže k nepřítelovo základně. Vyplatí se co nejméně umírat. Každý další respawn je o něco delší, což znamená, že nepřítel má zase o něco více času útočit na Vaše věže. Tyto hry je většinou nutné hrát ve spolupráci, nikoli solo. Vítězný tým je ten, který zničí nepřátelské jádro.
To, že hra běží na Unreal Enginu 4 dost jasně napovídá, že celková fyzika, včetně všech pohybů budou na vysoké úrovni. A je tomu tak. Hra díky tomu působí opravdu přirozeně, pohyby nejsou křečovité a každý chloupek, kus oblečení, keř, prostě všechno reaguje na vítr, otření a pohyby. V čem je ale Paragon hodně unikátní, je způsob pohledu. U MOBA her jsme zvyklí, že se na postavu díváme spíše shora, ale zde se hraje z pohledu třetí osoby a musím uznat, že pro mě více vyhovující. Na charakterech je vidět kus práce a smysl pro detail, takže by byla škoda vidět je jen shora.
Abych byl upřímný, žánr těchto her jsem nikdy moc nehrál a to jsem vyzkoušel mnoho titiulů. Paragon na mě zapůsobil tak, že u něj strávím ještě minimálně několik desítek hodin. Hra se opravdu hraje dobře a nabízí spoustu možností úprav a samozřejmě i nějaké ty vzhledové. Pokud budou vývojáři takto pokračovat, mohlo by se LoL pomalu začít bát, protože to vypadá, že Paragon bude i celkově rozsáhlejší ve všech směrech. Zatím hru nebudeme hodnotit, ale na 100% počítejte s plnohodnotnou recenzí ihned po vydání. Hra je ještě stále v otevřené betaverzi, která je samozřejmě zdarma, takže neváhejte a hru vyzkoušejte. Myslím si, že zaujme věrné MOBA hráče, ale i hráče jiných žánrů nebo občasné hráče. Vlastní zkušenost.