Pro fanoušky upírů jde v současnosti o velice krušné období. Ukončena byla dokonce i série Stmívání, bez níž již déle není nikde k vidění naleštěná hruď Roberta Pattinsona třpytící se více než diamant, který své snoubence pořídil Leonardo DiCaprio ve svém posledním filmu The Wolf of Wall Street. Přišel ale čas na to, aby se se svojí představou nebezpečných antihrdinů cucajících po nocích v barech panáky Bloody Mary ukázali i další tvůrci. Trocha krve z koutku úst ukápla i chystanému kousku Nosgoth, jehož tvůrci se nás rozhodli pozvat do právě probíhající uzavřené alphy. Chtěli byste spolu s námi odhalit, jak si hra vede a jakými triumfy na vás ještě bude moci v budoucnu vybafnout, až budete uprostřed noci procházet temnou uličkou vedoucí k nejbližšímu kontejnerovému hnízdečku? Pak se nebojte a čtěte dále.
Titul pochází z dílen úspěšného studia Psyonix, které možná na první pohled nevypadá na to, že by mělo příliš mnoho zkušeností, což však není v žádném případě pravda. Jeho tvůrci totiž potichu spolupracují na multiplayerových složkách her, které musí znát snad každý, kdo se do herního průmyslu namočil alespoň špičkou palce u levé nohy. Na mysli máme kusy jako Gears of War, XCOM: Enemy Unknown, Homefront, Bulletstorm či Mass Effect 3. Samozřejmě se však v minulosti nebáli pustit ani do svých vlastních projektů, jež každopádně v žádném z případů neměly takové ambice jako hra, kvůli níž tu jsme dnes.
První spuštění Nosgothu nás bez větších zdržování uvedlo do jednoduše sestaveného menu, které vám okamžitě naservíruje vše, co je zapotřebí. Dvě kliknutí stačí na to, abyste mohli začít vyhledávat svůj první zápas, jehož jsme se samozřejmě nemohli dočkat, protože zakusovat se do krků nic netušících obětí je zábava vždy a všude, ačkoli nás nakonec přece jenom přemohlo nutkání se porozhlédnout, co všechno může tato krvavá akce nabídnout zajímavého. Brzy se před nás tak postavila položka „Inventář”, v níž se nachází všechny předměty, jimiž můžete vyzbrojit své hrdiny předtím, než s nimi vběhnete do prostředka bojiště. S překvapením v očích jsme zde každopádně objevili i schopnosti hrdinů, jichž je, jak jsme následně zjistili, víc než dost a na výběr máte u každé z postav z celé řady možností.
Návštěva další záložky menu nám představila i všechny třídy postav, za něž si je ve hře možné užít. Vzhledem k tomu, že se titul odehrává ve světě série Legacy of Kain, která se točí kolem boje lidstva a upírů o moc nad kontinentem, po němž je Nosgoth pojmenovaný, je za vším třeba hledat dvě různé rasy. V případě obou jsou vám nicméně k dispozici tři různé bojové třídy, jež se liší rychlostí, zbraněmi, počtem životů a především schopnostmi, bez nichž v této hře nedokážete zabít ani mouchu povalující se na hrotu šípu, jejž v daný moment usazujete do svého luku či kuše. Právě zde si máte možnost upravit, jaké zbraně bude kdo používat, jak budou vaše postavy vypadat a s pomocí čeho před nimi budou padat nepřátelé na kolena. Pro začátek máte u všech tříd ve všech slotech jeden předmět, přičemž další kousky do sbírky si můžete nakoupit v obchodě, k němuž se dostanete skrze ikonku v pravém horním rohu obrazovky.
Podobně jako každá jiná free-to-play hra si na sebe i Nosgoth vydělává mikrotransakcemi, ačkoli, jak sami tvůrci tvrdí, nejde v žádném případě o pay-to-win kousek. Každý z předmětů se dá získat poctivým hraním a ještě o mnoho důležitější je, že vám lepší výzbroj nezajistí jistou výhru, protože, jak můžeme sami potvrdit, jde v první řadě o schopnosti vás samotných. Taktika, pohyb, týmové akce a přehled o mapě jsou mnohem důležitější než to, jestli vaše zbraně vypadají jako koště paní uklízečky v hotelu chlubícím se jednou hvězdičkou, spíše než Nimbus 2000, pokud bychom se na moment měli přesunout do světa Harryho Pottera.
Poté, když už jsme měli konečně všechno dopodrobna prostudováno a prozkoušeno, nastal čas na zmáčknutí tlačítka „Play”. To nás přeneslo na obrazovku, kde si pravděpodobně budeme v budoucnu moci vybrat z dostupných herních módů, jež jsou v současné verzi bohužel pouze dva. V obou případech jde navíc o klasickou týmovou bitvu, kde se do sebe navzájem pouští dva týmy o pěti hráčích, z nichž jeden samozřejmě zastupují lidé a druhý upíři. První z módů, určený pouze pro úplné začátečníky, se každopádně po napojení zdál být zcela opuštěný, a když se k nám po pěti minutách čekání nepřipojila jediná živá duše, rozhodli jsme se pochlapit a vrazili jsme do otevřených dvěřích druhého módu, kde se nikdo žádnými začátečnickými řečmi neomezuje. Zde jsme se konečně setkali se štěstím a pouhé dvě minuty stačily na to, aby se nám před očima objevila načítací obrazovka značící, že bitva již každou chvílí započne.
Slavný příchod do hry, která se hemžila hráči, jež za sebou museli mít již minimálně dvacet zápasů, bohužel pro mého hrdinu nedopadl tak, jak jsem očekával. V prvním kole se mi do rukou na druhou stranu dostal upírský obr, kterému se měnila kůže v kámen a doslova probíhal nepřáteli, jako by byli jen poněkud knedlíkovitým vzduchem. Pocit moci na mě tak doléhal ze všech stran, ačkoli jsem si uvědomil, že je hra pro mě neuvěřitelně chaotická, ačkoli se může pochlubit přizpůsobivým ovládáním, které sedne do rukou doslova perfektně. Zkušenější hráči v mém týmu, kteří již věděli, co dělají, naštěstí ukázali, co v nich je, a brutálně rozdrtili všechny, kdo jim stáli v cestě, takže jsem se se svými několika smrtmi doprovázenými čistým kontem, co se týče zabití, nemusel schovávat do kouta.
Přibližně na polovinu hry je pak připravena výměna stran, takže ti z hráčů, kteří prve byli upíři, rychle naskočí do těla obyčejných lidí a jde se znova do akce. Hraní za lidskou rasu vám automaticky zajišťuje zbraně využívající větších vzdáleností. To bohužel příliš velkou výhodou není, když se do žádného z monster pomalu ani netrefíte a dokonce i vaše schopnosti jsou z velké většiny mířené na pohybující se cíle. Zároveň však pocítíte závan pozitivní energie, protože se za lidi mají hráči větší tendenci semknout a nenechat zemřít žádného ze skupinky za pomoci účinné spolupráce. Již v této fázi se navíc Nosgoth zdá být skvěle vybalancovaný, přičemž, jak už bylo zmíněno, vše závisí čistě na vašem skillu a rychle pochopíte, že o nakoupených předmětech tento titul v žádném případě není.
Základ hratelnosti člověk dokáže pochopit prakticky ihned. Aby se do ní ale skutečně dostal a dokázal využít všeho, co hra nabízí, chvíli to potrvá. Důležité je především zjistit si, co která ze speciálních schopností dělá, s čímž je možné mít zpočátku problémy. Rozhodně by neuškodil ani menší tutoriál, jenž by se dle našeho názoru ve hře mohl objevit v některém z patchů směřujících ke konečnému vydání, na což si ale ještě pár měsíců počkáme. Po grafické stránce hra vypadá velmi dobře a výhodou pro mnohé hráče budou v každém případě nižší hardwarové nároky, neboť i s nejnižšími nastaveními vypadá překvapivě obstojně.
Na Nosgothu je v každém případě vidět, že vývoj ještě není ani zdaleka u konce. Nakročeno má titul nicméně skvěle a moc rádi bychom se podívali na to, co s ním tvůrci v příštích měsících ještě dokáží. Pokud se vám to, co vidíte kolem, líbí a chcete to vyzkoušet také, v průběhu několika následujících týdnů by se měla ukázat veřejně dostupná beta. My bychom vám ji mohli jedině doporučit, protože ve hře vidíme potenciál, i když je otázkou, zda nezůstane neuvyužit. Zajímavý koncept nicméně funguje skvěle a s trochou ladění by se kus mohl bezproblémů v budoucnosti zařadit k úspěšnější a slavnější vrstvě free-to-play her.
bohužel...sám jsem nikdy se serií neměl nic společného, ikdyž znám název.
jsem ale čověk který se nebrání změnám pokud je na nich vidět, že se hra jako celek drží původních námětů ale jsem taky lore freak a mám rád když na novém díle, nebo spinoffu poznám že jsem ve světě který znám
z toho co jsem slyšel od svého známého to ale tady neplatí, a například i původní věci jako počet prstů upírů neodpovídá serii.
Jemu to osobně zkazilo zájem o hru, která podle něj profituje na slávě značky ale jinak s ní nemá nic společného. Osobně k tomu nemám co řict protože zkušenosti nemám, ale ani tak jsem k téhle serii nikdy neprorazil a asi ani nehodlám
Legacy of kain upíři mutovali (evolvali) a čím byly starší tím se méně podobali původní podobě,to muže vysvětlit počet prstů...
to je zase recenze
Tak tohle mě hodně nalákalo, jdeme na to!