Celá hra se odehrává v budoucnosti, kdy lidem už nestačí zničená země a tak kolonizují i další planety. Jedna z nejlepších je celá ledem pokrytá, avšak obyvatelná, a tak se na ní lidé usadí a začnou zakládat civilizaci. Když je vše dobře rozjeté a osidlování pokračuje, objeví se hmyzí rasa, kterou si místní nazvou Akrid, a která lidstvo postupně vytlačí až do hor, kde přežijí jen zbytky. O několik desítek let později, kdy planeta žije vlastním životem, se o kolonizování pokouší další lidé znovu. Máme tu tedy tři znepřátelené frakce. Noví dobyvatelé s mocnějšími zbraněmi a stroji, staří obyvatelé, kteří jsou považováni za piráty a hmyzí rasu, která je početně nejsilnější.
Jako hlavní hrdina Wayne se stanete obětí jednoho obzvláště tuhého boje mezi dobyvateli a hmyzím nepřítelem a boj sice přežijete, ale ztratíte paměť. Po zachránění se vydáváte napříč planetou hledat odpovědi na nezodpovězené otázky a vlastně i sami sebe. Nevíte kdo je s vámi, kdo je proti vám, co jste komu udělali a co kde komu dlužíte a jen pomaličku se dozvídáte co vám zanechal váš otec, kdo vás zradil, co se chystá a co v sobě nosíte…
Relativně malá demoverze (cca 400MB) nabízí dvě mise z plné hry. V jedné bojujete proti hmyzím nepřátelům a ve druhé se dostáváte do základny původních obyvatel – sněžných pirátů. První co vás u hry udiví je grafická dokonalost. Vše vypadá naprosto realisticky a živě tak, že při brodění postavičky sněhem vám bude běhat mráz po zádech. První krůčky sněhem a střelba do přilehlých barelů ukazují, že ve hře je přítomna i fyzika a prostředí je částečně zničitelné. Můžete tak rozstřelit sudy a jejich výbuch smete vše kolem. Výbuchy vůbec jsou jeden z nejlépe udělaných grafických efektů, na které ve hře narazíte.
Brodím se sněhem tedy dále a ejhle nějaké vozítko, nebo spíše nosítko. Jedná se o Vital Suit, jakého si mecha, do kterého si sednete a ovládáte ho. Mech má dvě různé zbraně, kterými můžete separátně střílet (standardně levé a pravé tlačítko myši). Zbraně se dokonce dají sundat a vzít si je sebou což vypadá ultimátně, protože zbraň je asi dvakrát větší než vaše maličkost a naopak můžete zbraně napojit na ramena stroje. Zbraně sebou můžete nosit jen dvě, takže je třeba pečlivě vybírat. V demoverzi lze narazit na brokovnici, kulomet, rotační těžký kulomet, sniper pušku, raketomet, plasmovou pušku, hromadu granátů a možná ještě něco, čeho jsem si nevšiml.
První nepřátelé padají pod kulometnou palbou mého mecha a zůstávají po nich oranžové kapičky plasmy. Ta je důležitá pro udržování vašeho tělesného tepla. Krom ukazatele zdraví máte také druhý ukazatel ve formě čísla, který postupně klesá. Tento ukazatel znázorňuje „nabití“ vašeho ochranného obleku, který vás brání před všudypřítomným chladem a léčí vaše fyzická zranění. Pokud ovšem tento ukazatel klesne na nulu, začne vám ubývat zdraví a to už je kritické. Proto je třeba sbírat plasmu, která „dobíjí“ oblek. Množství plasmy je závislé na velikosti zabitého nepřítele a tak motivuje k zabíjení těch největších. Oblek se dá nabít ještě jedním způsobem – zapnutím majáku, který vám krom dobití ukáže směr, kterým se máte dále ubírat.
Ve „hmyzoidní“ misi narazíme na velké pavoukoidní nepřátele, menší pavouky, létající potvory a nakonec se utkáme v jeskyni s velkým broukem, který se umí schoulit do koule a valit se na všechny směry, přičemž na vás strhává kusy skal. Naštěstí se všude povalují zbraně a staří mechové. Druhá mise nám nabízí lidské nepřátele – piráty. Začínáme kousek od jejich pevnosti, do které je se třeba probojovat za pomoci sniper pušky a ničení všeho co je třeba. Vojáci nemají žádnou extra inteligenci, ale jedná se o demo, takže verdikt si nechme na plnou verzi. Čeho si musí všimnout každý, jsou propracované animace smrti. Pokud zastřelíte vojáka, tak někdy s křikem spadne na záda, přičemž stále mačká spoušť kulometu a střílí do nebes. I na konci této mise nás čeká velký bosák v podobě robota, který skáče a je velmi tuhý.
Prostředí je poměrně interaktivní a v boji proti nepřátelům si můžete pomoci výbuchy barelů a aut, utrháváním kusů skal nebo sestřelením trubek z jeřábu a dalšími objekty. Například hned v první misi na vás útočí několik velkých brouků a pro pomoc s jejich likvidací můžete ustřelit několik skal, které se začnou valit do údolí a smetou vše co je v cestě (včetně vás, pokud si nedáte pozor). Kam nevyskočíte, můžete se nechat vytáhnout příručním lankem s kotvičkou. To vám pomůže i ve chvíli, kdy neuváženě spadnete třeba z útesu – kotva se automaticky vystřelí a udrží vás nad propastí. Jeho dosah je omezený a tak se samozřejmě nedá dostat do míst, kde vás už vývojáři nechtějí.
Herní pohled se dá přepínat jak komu vyhovuje od pohledu z vlastních očí až po vzdálený pohled třetí osoby. Samozřejmě lze natáčet pohled do všech směrů, jen ne kolmo nahoru a kolmo dolů. Váš hrdina dokonce umí střílet při couvání, přičemž všechny jeho pohledy vypadají naprosto fantasticky a realisticky – holt dobře využité motion capture snímání.
Ovládání si lze nastavit podle svého gusta a žádné velké nedostatky způsobené konverzí jsem neobjevil. Hrát se dá dokonce gamepadem, přičemž je potřeba aby měl analogové kloboučky nebo jiné ovládací prvky pro velké množství akcí. Preferován je samozřejmě přímo Microsoft Xboxový ovladač. Jakmile ale v demu zkusíte hrát ovladačem, tak už hra nevezme zpět klávesnici a myš, je třeba celou hru vypnout a nastavit znova.
Ruku v ruce s grafickou krásou jdou i hardwarové nároky. Na mém Core2Duo E6300, 2GB ram, ATi Radeon X1900GT, které dávno není špičkovým strojem, se hra perfektně hýbe na 1024*768 se vším více méně na max (kromě HDR osvětlení). Na 1280*1024 musím snížit vše na minimum abych se dostal aspoň přes hratelných 30 fps. Kdo má silný počítač, užije si opravdové grafické orgie. Pro ty se slabším počítačem doporučuji raději stáhnout rozlišení než efekty, protože hra pak ztrácí své kouzlo. Demoverze vyšla i pro DirectX10, což jsem ale neměl možnost vyzkoušet, protože nevlastním DX10 kartu, na které by zlepšení bylo viditelné.
Demoverze nás příjemně navnadila a tak už se nemůžeme dočkat prázdninové plné hry. Sice se asi nebude jednat o takovou pecku jako v případě konzolové verze, ale příjemných akčních stříleček se spoustou možností a skvělou grafikou není nikdy dost.
A nakonec ještě několik screenshotů:
podporující DX10 co?
Seká se to jako prase na Plné :) a to nemám zrovna sračku ... Ale když tam hodim něco na Medium tak to pod DX9 chodí slušně .. jinak solidní střílečka ... Ale chtělo by to DX10kartu pak ta grafika může být super :D DX9c nic moc :(
Jako jednoduchá hra se vším všudy, ale chytlavá a prostě....nádherná, jakmile bude k mání, hraju a dohraju:) jinak HW nároky jsou docela tuhost, ale dá se to hrát v pohodě:)
Mám nvidia 8800GTS (320) intel E6420 , 1GB ram a na max detaily to jede v pohodě.
PS: hraju to na DX9 na visty jit nechci.
i D915 2GB 8800GTS 320 Visty dx10 masakr skoro vse high (1180x?) krom stinu a cca 30fps ale efekty bezkomentare proste huste
a co mas za kartu?
zahral sem si demo na GeForce 6600GT :D a tesim se na 8600 nebo na 8800..si to hezky povodim s DX10:)ale fakt pecka hra...konecne japonci ukazali aspon poradnou grafiku ve hre
Mam C2D E6600 2.4 ghz, 2GB ram a na max detaily to sice de ale dycky se mi to po naky dobe sekne a musim tvrdej restart jedu na xp profikach dx9 ostatni hry f poho na max jako ranbow six vegas, oblivion atd vubec nevim proc mi to nejde
Hele todle delalo kamosovy taky ,tak jsem mu vypnul jednu blbost v biosu a uz mu to nedela ,sry ale ted nevim jak se to jmenuje:)
Bohužel jsem byl nucen díky náladě mého starého počítače upgradovat dřív(asi o tři měsíce:D, tudiž jsem neměl tolik peněz...mám Radeon x1950PRO 512
HW naroky, na plne detaily se mi moje 8800GTX celkem za chvili prehreje (zasluhu na tom ma taky spatny case) a FPS teda taky nic moc, proste naprosto nehorazne neoptimalizovana hra, ale to se dalo cekat kdyz byla puvodne na konzole...
ze na tuhle hru se moc tesim ale chtelo by to zas nejaky videjko
Sem to chvíly hrál a jinak je to podprůmerna strilecka......... A jeste k tomu na picu optimalizovana
neoptimalizovana...a slušný fps jsou prostě na low.. (teda aspoň u mě). Ale s zkouška na high a s tim motion blurem...prostě libová grafička...ale hra samotná mě jako moc nechytla...prostě demo..plná bude snad lepší
Já jsem to hral tech 1280*720 vsechno na hight i s tim blurem ,AA4x atd... a mel jsem kolem 30fps (s x1950XTX)
Je to trial demo vezre dlouho pred vydanim takze si myslm ze se to jeste hodne zlepsi.
vsichni tu pisete jak je to strasne neoptimalizovane , podle me a spouste jinych, kteri se toci kolem vykonu PC ,bych spis rekl ze nemate pravdu ..
Uvedomte si ze hra je velmi narocna na efekty pocet rizene inteligence a fyziky ve hre obsazene ,takze hra na to ze je to demo je velmi zdrarila a full ver nam urcite predvede co se da jeste vytahnout z DX9 SM3 a samozrejeme paradni efekty na DX10. O hratelnosti se nema cenu bavit kdo zkusil vi sam.
Pravda je takova kdo bude chtit graficke orgie bude musi zainvestovat do HW ,ale hratelne to bude i na slabsim pc ,sice ne s takov. prozitkem ,ale na mensi rozliseni se to bude hejbat solidne.
"Doba de dopredu a kdo zustane pozadu ma smulu"
O hratelnosti nepochybuji právě proto, že jsem to zkusil, byť jen demo:) HW nároky na nejlepší možné budou hodně krvavé, ale zase nebuďme pořád takoví, že musíme mít nejnovější věci a vše nejlepší;)
ja seru na konfiguraci, mě tam jen jebou ty cihly, bo když už jsu na jiné planetě tak to značí o vyspělosti Země jako takové, to znamená mezi planetární lety atd. No ale ty cihlové baráky to je asi omyl nebo si znás dělaj prdel.
Grafika vypadá opravdu hezky (AMD Athlon X2 A64 4800+, 2GB RAM, ATIRadeonX1600Pro) na 1024x768 všechno med-hi, ale nějak ta hratelnost mě nechytla... snad to bude demem.
No vypada to dost dobre mel bych to skusit:D
Mám Procesor 4800 M2 ,ram 2G,a karta 8800 gtx .Widle profi a nerozeběhnu to.4ím to je po nainstalocání mi to napíše že nelze najít součást D3DX9-33 DLL...TAK FAKT NEVÍM CO STÍM.DÍKY ZA RADU
mas starou DX, musis si stahnout tu uplne nejnovejsi ktera je tusim z dubna, tohle mi to delalo taky, musis aktualizovat