Jak jsme vás informovali v sekci novinek, na přelomu června a července 2017 proběhla poslední otevřená beta hry LawBreakers. Nebylo to však poprvé, co jsme se titulu podívali na zoubek. Hru jsme zkoušeli již v září 2016, náš článek z oné doby si zvědavci mohou přečíst zde. Byli jsme tedy zvědaví, kam se za tu dobu hra posunula a především, jak asi bude vypadat po vydání. Taková beta pouhý měsíc před plánovaným vydáním (8.8.2017) již předkládá z velké části hotový produkt.
A skutečně, v drtivé většině času titul působil jako dokončený a funkční projekt. Sice se stalo, že servery vypadly a několik hodin se na ně nešlo připojit nebo náš hráč chvíli trčel v nějakém objektu při respawnu, celkově se však již jedná o záležitosti, které se za zbývající měsíc dají v pohodě stihnout. Titulu tak zřejmě nehrozí problematický start, který doprovázel některé jiné velké tituly (např. AC: Unity). Do vývoje se pustilo americké studio Boss Key Productions a zdá se, že jde překvapivě o jejich vůbec první titul. Někde sice lze najít informaci, že pracovali na hře BlueStreak, avšak tento název je jen starším kódovým označením právě pro LawBreakers. Oficiální stránky hry mimochodem najdete zde.
V úvodu jsme nakousli srovnání s oblíbeným Overwatch. Obě hry totiž mají v podstatě totožný koncept. V obou proti sobě bojují dva týmy, ve kterých si hráči vybírají jedno z povolání, aby se utkali na život a na smrt v řadě herních módů. A ačkoliv nechceme působit dogmaticky, Overwatch je očividně v každém ohledu lepší, ať už jde o grafiku, hudbu, prostředí, atmosféru, propracovanost hrdinů či celkovou hratelnost.
V menu hry je nabídnut tutoriál. Po jeho rozkliknutí na nás však nečeká klasické osahání si principů na vlastní pěst, ale pouhá videa. Ty představují jednotlivé povolání, jejich zbraně, schopnosti a doporučenou taktiku boje. Nejde o žádné rychlé spoty ani zbytečně dlouhé a nudné filmy na celý večer. Každé video má zhruba 5 minut. Je navíc s podivem, že si je nelze prohlížet při čekání na nalezení konkrétní bitvy, kdy zrovna nic jiného na práci nemáme Zvláště začínající hráči by volného času jistě rádi využili.
Právě orientace v devíti dostupných povolání by se totiž úplnému začátečníku hodila. Samotní vývojáři mluví o devíti “rolích”, při čemž každá má odlišný počet životů, jinou rychlost i schopnosti. Jedna aktivní schopnost obvykle slouží k pohybu. Druhá pak má nejrůznější využití od útoků, přes neprůstřelný štít až po léčení všech okolo. Pomyslnou třešničkou na dortu skillů je aktivování superschopnosti, která se ze všeho zmíněného dobíjí nejdéle. Zato má samozřejmě největší účinek. Přes počáteční chaos si hlavní vlastnosti všech postav zapamatujete za zhruba 3-4 hodiny hraní. V naší betě bya role Harriera (postava s laserovými botami i laserovým kanónem) po celou dobu zamčená. Zřejmě ještě není dokončená.
Postavy asi mohly být o něco nápaditější. Tak trochu podivná “náhoda” je mezi Tracer z Overwatch a Gunslingerem z LawBreakers. Obě totiž dřímají dvě pistole a především jsou oba schopni se teleportovat v krátkých skocích, po čemž se tato jejich schopnosti musí zase nabít, aby mohli “skákat” dále. Najdeme zde však také klasického vojáka se samopalem, rychlého asasína bojujícího na blízko, odolného robota s brokovnicí či chlápka s dredy i bazukou. Skvělou práci vývojáři odvedli při vyrovnávání sil jednotlivých povolání. Ve hře jsou prakticky zcela vyvážení, což dokazuje i fakt, že hráči si zhruba stejně často volí všechny povolání.
Na konci každé bitvy jsou vyhodnoceny naše zásluhy, ať už se jedná o počet zabití nepřátel, léčení spoluhráčů nebo plnění úkolů daného módu. Vše se tedy počítá a čím vyšší je skoré, tím více zkušeností získáme. Po získání dostatečného množství zkušeností se posouváme na vyšší level a získáváme truhlu, kterou později otevřeme v menu. Z ní nám vypadnou čtyři předměty, jež slouží pro vybavení hrdinů. Ale pozor! Nejde o žádné zbraně, brnění či jiné futuristické vymoženosti, jež by nám kdo ví jak pomohly v boji. Naopak, v truhle najdeme jen věci pro trochu povrchní cíl – stát se největším fešákem. LawBreakers totiž nabízí úpravu vzhledu a právě nové věci k okrášlení se je to, co truhly skrývají. Pokud je vám však jedno, jak vypadáte, protože při pohledu z první osoby o tom téměř ani nevíte (vyjma skinů zbraní), začne vám být upřímně jedno, co v truhlách vlastně je. Tím pádem je také jedno, jaké máte skóre a kolik získáte zkušeností.
Levely zároveň slouží pro vyrovnávání týmů. Přesto se samozřejmě občas stane, že lidé z vašeho týmu nejsou úplně ve formě a ačkoliv vám to jde od ruky a zvládáte práci za 2-3 hráče, kvůli zbytku týmu prostě nemáte valnou šanci na výhru.
Zatím se vývojáři na svých stránkách zde rozpovídali pouze o čtyřech herních módech, které šlo zároveň vidět v betě. Prvním z nich je uplink, kde je třeba vzít speciální zařízení ukrývající data, donést ho do své základny a bránit ho, dokud se nestáhne 100% dat. Soupeři mohou uplink odnést, při čemž nahrané informace zůstanou, takže již získaný postup třeba 32% je trvalý. Prakticky zcela stejný je i mód Overcharge, kde jen místo uplinku nosíme baterii, jež má naši základnu dobít. Překvapivě je třeba baterii v základně ubránit ještě asi 20 sekund po dobití na 100%, abychom získali bod. Vývojáři si zřejmě podobnost dobře uvědomují, protože v přehledu módů dali popis těchto dvou módů tak daleko od sebe, jak jen to šlo. Blitzball pak ukrývá úkol získat míč uprostřed mapy a donést jej do brány soupeře, což je v podstatě jen konkrétní místo v nepřátelské základně. A konečně Turf War spočívá v obsazování tří míst, které se odemknou najednou. Za každé obsazené místo dostaneme bod a vyhrává tým, jež dosáhne 16 bodů. Již obsazený bod se uzamkne a do dalšího kola jej druhý tým už nemůže převzít. Když se ještě vrátíme k prvním dvou módům, najdeme zde malý problém, že ten kdo drží baterii/uplink ve své základně, má značnou výhodu. Jeho hráči se totiž jen pár vteřin po smrti respawnou právě v základně, kde mají svůj objekt, zatímco útočníci musí běžet přes celou mapu. Proto je velmi obtížné získak objekt zpět. Životy se hrdinům automaticky sice nedobíjí, ale v mezičase si obránci jednoduše doběhnou do léčící stanice, která je kousek od místa držení objektu. Případně se lze léčit sebráním levitujících malých lékárniček. Čtyři módy nakonec nejsou zase tak moc a mohou brzy začít nudit. Navíc mi tady chybí obyčejný (team) deathmatch.
V plné síle vyjde LawBreakers 8. srpna 2017 a to pro Windows a PlayStation 4. Zatím hru vidíme jako průměrnou střílečku, která sice osloví výtečným trailerem viz výše, ale v praxi to pak zase taková pecka bohužel není. Přesto nejde o žádný velký fail a mnoho hráčů si hru zajisté plně užije. Tak nějak jsme si však představovali něco víc… nebo je naše redakce jen moc náročná?