Herní sucho zasáhlo počátek roku nebývalou silou, která je i v tomto období spíše výjimečná. Hráči si sice mohli v klidu doplnit resty z minulého roku, ostatní se vrhli na Burning Crusade, ovšem i tak zůstala velká část herní obce ve velkém očekávání. Jak byl leden slabý, tak by naopak další měsíce – a tím myslíme i únor a březen – měly nabídnout slušný přísun kvalitního materiálu. Ochutnávky se objevují již nyní, jako třeba demoverze Infernal od polských Metropolis Software. Je pravdou, že očekávanost tohoto titulu nikdy nedosáhla kdovíjakých výšin, na druhou stranu nikdo příliš nepochyboval o tom, že by další titul tvůrců povedeného Gorky 17 měl dopadnout dobře. My se přesvědčili o tom, že takový postoj byl až příliš u zdi, jelikož Infernal, jakkoliv je tradiční střílečkou, se hraje moc příjemně a fanoušky akcí možná i nadchne.
Hlavní roli dostal Ryan Lennox – správný to drsňák žijící v blízké budoucnosti, který užívá života plnými doušky. Pohodář, řekli byste si na první pohled, ovšem Ryan nemá ledasjakou profesi. Je totiž agentem toho nejvyššího veličenstva, jaké si vůbec dovedete představit. Samotného nebe. Zní to možná až příliš přízemně, ale je to tak. Nadpozemské bytosti na vše nestačí, a tak pod rouškou organizace EtherLight slučují smrtelníky, které pro ně plní všelijakou špinavou práci. Ryan je jedním z nejlepších, ale nerad se vzdává pozemských požitků a pak jsou tu ta jeho nešťastná řešení situací, se kterými si sice poradí, ale tak nějak po svém – netradičně, což se andělům shůry příliš nelíbí. Rozhodnou se tedy Ryana jednou provždy zbavit. Jenže se tak trochu přepočítali. Tenhle borec má vážně tuhý kořínek a především mocného spojence v zádech. Po Ryanových službách všemi deseti sáhlo samo peklo, které má rovněž svou organizaci. Abyss. V zásadě se tak postavíte proti svému bývalému chlebodárci. Kdo by ovšem čekal jasné rozdělení na dobro a zlo, čímž by byl Ryan odsouzen do role jasného antihrdiny, byl by na omylu, jelikož hra nabídne natolik zajímavý příběh, který odkryje nejrůznější zákulisní pletky. V demu jsme z něj zatím příliš neokusili, ale už z výchozí premisy lze očekávat, že na poměry akcí bude nadmíru propracovaný.
Demoverze poskytuje poměrně rozsáhlou úroveň v areálu neustále zasněžívaného kláštera a dle mého soudu dává dobrou ukázku celkové hratelnosti. Především je nutné si uvědomit, že se tvůrci nesnaží konkurovat vysloveně vysokorozpočtovým titulům, jako je Half-Life 2 či F.E.A.R. Pokud k Infernalu budete přistupovat se zdravou skepsí a nepřeháněnými očekáváními, dokáže potěšit. Zapomeňte na volnost. Průchod hrou je natvrdo lineární, ačkoliv některé prostornější lokace dávají jiný dojem. Jakmile však zjistíte, že otevřít se dají jediné dveře, rychle poznáte, která tady bije. Třeba Max Payne 2 na tom byl stejně a jak dobrý dojem zanechal. Stejně jako on, i Infernal je third person akcí, ze subjektivního hlediska pak říkám, že mnohem lepší než třeba český El Matador.
Procházíte tedy místy trochu fádními, místy však rozhodně atraktivními koridory, jež jsou občas přerušeny nějakým rozlehlejším prostorem. Především zde se pak odehrávají přestřelky, v demu takřka výhradně s jakýmisi kybernetickými mnichy. Provedení jsou sice hezky, na druhou stranu bychom čekali větší variabilitu, co se druhů nepřátel týče. To se snad v plné verzi zlepší, ostatně jde jen o modely. Mnohem důležitější je zjištění, že umělá inteligence funguje vážně dobře. Povětšinou stísněné prostory sice nedovolují ukázat jejich plný potenciál (například v kooperaci), ale především jeden na jednoho jsou protivníky více než jen zdatnými. Skrývají se za překážkami, takže jim je často vidět pouze těžko zaměřitelná část hlavy a pokud už se nemají kde schovat, snaží se provádět všelijaké úhybné manévry. Jeden mnich dělal neustále rychlé kotouly do stran, přičemž po Ryanovi ani nestřílel, a trvalo hezkou chvilku než schytal smrtelnou dávku olova. V demu na vás čeká i jeden boss, kterého není úplně jednoduché vyřídit – jeho vyřízení vyžaduje aspoň malou dávku důvtipu. Infernal před vás vůbec čas od času postaví nějaký ten menší zádrhel, jako je nutnost získání klíče pro další postup, dálkové otevření brány či poplachové senzory. Nebojte se však, že by vás tyto momenty zdržovaly – obvykle jsou hned vyřešeny.
Na rozdíl od jiných 3rd person akcí, nesází Infernal na profláklé prvky typu bullet-timu, který byste zde hledali marně. Ryan však čerpá velkou sílu ze spolupráce s peklem. Konvenčním zbraním, ale třeba i shurikenům (vrhací hvězdice) lze díky tomu dodat mnohem mocnější efekt. Další specialitkou je teleport, který slibuje zajímavé možnosti, zatím se s ním ovšem zachází až příliš neohrabaně. Lze si na to však zvyknout, obzvlášť když některé situace bez něj zkrátka nevyřešíte, ale i protivníkům dokáže pěkně zamotat hlavu. Ryan vstřebává energii z usmrcených těl, ovšem nad každou mrtvolou je třeba strávit několik sekund, než se všechno (i náboje a zbraně) „nasaje“. V zájmu svižnosti hry mohla být tato záležitost vyřešena plynuleji.
Jednoznačně musíme vyzdvihnout grafickou položku, která je výborná. Pohyby postav jsou krásně rozanimované, ponurý klášter je vyveden dokonale, hustou atmosféru navíc dokresluje sněžení i další barevně zajímavé efekty. Zkrátka je na co se dívat. Kvalitního vizuálního zážitku si navíc užijí i majitelé podprůměrných sestav. I prachmizerný Athlon XP 2500+, 512 MB RAM a Radeon 9600 Pro docílil slušného framerate v rozlišení 1024×768 a střední detaily, kdy už pokoukání stojí za to. Vedle dobré optimalizace za tuto přednost jednoznačně mohou rozlohou malé úrovně, ale i tak se majitelé starších sestav mohou tetelit blahem, že si zase jednou vychutnají novinku v takřka plné kráse. Infernal za to bezesporu stojí, a to i vlastníkům mnohem silnějších počítačů. Nejde sice o nic světoborného, co by zde už několikrát nebylo, ovšem tentokrát se hratelnost podařilo ustálit na příjemně vysoké úrovni. Vše hezky odsýpá a vy pořád hrajete a hrajete. Za pozornost určitě stojí i příběh, takže na počátku března, kdy má hra vyjít, si ji jistě nenecháme ujít.
Nic moc....
..je děs, srry. Jen muj názor. Jednička 10x lepší. A tohle vypadá zajímavě, Gorky 17 byla skvělá hra..
Vypada to supr ... tesim se :D
vypada to dobre......
mam z tohoto dema vyborny pocit!..autor uz vse vypsal, takze se nebudu opakovat:o)...tesim se na plnou verzi...mohla by to byt hodne velka pecka..
cau nechapu jak se ovladaj ty teleporty pres ty lasery respektive ty dalsi skoky tech laseru ... dik za rady
Port je naprosto jednoduchy. staci zamirit zamerovacem tam kam se chces portnout a podrzet leve tl. mysi. Pak se jen staci portnout k ovladacimu panelu a tim vypnes ty sapry co tak nechutne ubiraji energii.
Bo nevi nedko jak na bosse?????
Vim ze mam rozstrilet ty svetla (nabijece stitu) ci co to je, ale dal nevim, pze ikdyz mu rozbiju vsech (mam pocit, ze je jich) 5, tak mu vzdy nejaka cast stitu zustava.
grafika jak ve fearu + par vylepseni, hratelnost skvela a rezba nehorazna :))
Nebaví mě to, nuda =(
garika ta je nehorazne brutalni ...hukot aspon me se to dost libi ...na 3.2 P4 1gb ram 6600gt to ficim na very high s AA na druhem stupni ...a grafika snad jeste lepsi nez fear ^^
to vapda vice nez dobre =) jdu asi zkusit tu demoverzi :) a pokud to bude fakt genialni, tak si to hned jak to vyjde pujdu koupit =) STOP piratum :D (ba ne ;) jen chcu trosku rozfofrovat vyplatu :p )
myslim ze by to mohla byt pohoda-ale smrdi s toho Max Payne ovsem na brutalnim enginu
To doggystyle. Světla jsou tam celkem 3, ty jsem rozstrilel, pak jsem vylezl k němu nahoru a kopal ho a mlátil. Ten štít má pořád, ale když světla zničíš, tak se mu zeslabí. Když se ale vzpamatoval a světla zapl znovu, štít se mu opět zesílil a tak jsem světla znovu rozstrřílel a zkopal ho tak že už nestoupl. :-D
Mimochodem - grafika fantastická, skvěle optimalizovaná akční hra.
omggggggggggggg :D:D:D ty svetla roztrilis a ono ti to ve tme zacne nabijet manu ...pockas co nejdyl a pak ho pravym tlacitkem sejmes (ta ohniva ruka ) ...udelas to tak trikrat a je po nem ...pohoda a nemusis ani nikam lozit :)
Diky za info... jdu to prubnout.
zdar! poradíte mi jak v demovce otevřít ty první dveře? dík moc!!
tak tuhle gamesku sem si sehnal a je to fakt maso..
Zdravim potřeboval bych poradit hraju infernal sem teprve na začátku tam u nějakejch paprsku a když nima projdu tak to začne všechno houkat a já nemužu dál jestli někdo víte jak dál tak prosím o radu a nebo jestli víte kde najít návod ja sem ho nikde nenašel
Hele jestli si chcete někdo kopit fullverzi tak fakt doporučuju už jí mám aq je to fakt výborný...
Hele jestli si chcete někdo kopit fullverzi tak fakt doporučuju už jí mám aq je to fakt výborný...
Cece ted jsem to hral a tak za 5 minut jsem to prosel. Nejakým písmenem (teď newím jakým) vyvoláš telepatii k počítači kterej je hned na začátku.na chvilku se převtělíš do svého druhého já a právě tím svým druhým já deaktivuješ paprsky. Jak snadné :). A vzhuru kupředu.
Nevym co mam dělat v ty laboratoři furt to tam houka a zadny dvere nejdou otevřít
Zdary poraďte mi někdo jak sejmu to ho druhýho parchanta s tim štítem,vydím tam dvě světla nad nim který by mu mohli dávat energii ale nejdou mi sestřelit.Jeto v první misi hned jak se vyjde z toho zámku na takový prostranství.díky
Zdary poraďte mi někdo jak sejmu to ho druhýho parchanta s tim štítem,vydím tam dvě světla nad nim který by mu mohli dávat energii ale nejdou mi sestřelit.Jeto v první misi hned jak se vyjde z toho zámku na takový prostranství.díky
Potřebuji, aby si někdo, kdo má hru Infernal stáhl tento save kód: http://www.gta-iv.org/temp/quicksave!.rar , přešel doprostřed místnosti, počkal až skončí video, savenul a poslal mi save na martinpelant@gmail.com Mě vždy po shlédnutí té animace zčerná monitor a hra se sekne. Děkuji. Místo odehrávání: 3.mise(aspoň si to myslím) - letadlo - velká místnost(tuším, že sklad) - 2 roboti - jste beze zbraní a schopností(máte jen miny)
stojim u paprsku na zacatku s alarmem vim ze ste psali vyvolat telepatii ale vubec netusim jak!!!půeas HELP
Zdravim poradite mi nekdo prosim?Jsem ted v Katedrale (asi jeste 1.kolo) jak mne tam zamkne ta zenska.Kdyz projdu ten labyrint,na konci kdyz vyjdu zpatky na chodbu tak se ukaze video jak s ni mluvim.Potom je tam jen chodba a zacinaji pronikat laserove paprsky,ktere nijak nemuzu projit,ani kdyz 2krat zmacknu W.A vsechny dvere kolem jsou zamceny.A ty paprsky vyplnuji celou šiřku a vysku chodby tak fakt to nejde.Diky moc
Jako ja to faram baví mě to ale někdy mě to dost sere protože nevím co tam mám dělat a ani do toho není čeština ani návod měli bys te stím někdo pohnout.
Musíš střílet do těch sipek u těch štítů. Pokaždé jsou na jiné straně. Doporučuju hned běžet dopředu a střílet je z blízka nebo tě potom dostanou. Neví někdo jak v první misi dostat tu plošinu na to 3. patro od vrchu?
nevim jak hazet granaty poradte
Je to takovaaa kulata hala a uprostred je jakasi vez a na vrchlu sedi profesor a nevim co delat kdyz rozstrilite ty svetla tak sa to zacne tocit a pak je to na hovno a nevim co delat.ty svetla sa porad obnovuju a ja tam letam a strilam je jak kreten a nevim co delat prosim poradteVelky diik!!!icq 375822453
lidi jak ho sejmu? uz ho mam plny kecky paka jednoho.Je to na namesti v klastere,asi:)
Ty paprsky jak kdyz jima projdes spusti se alarm prekonas, kdyz dvakrat zmacknes za sebou sipku dopredu. Udela kotoul(nakej "mimo realitu") a alarm se nespusti
Spis chci vedet jak preskocim z jednoho mista schodiste na druhou stranu???????
Tak uz vim, kdyz to nejde preskocit,pritulte se ke zdi
Potřeboval bych poradit jak na teleportaci, v návodu je tl.Q potom LTM a potvrdit E. Dělám to a pořád mne to vrací na začátek k výchozímu bodu.
díky.
Taky me to tak dela, vubec nevim co s tím.... Prosim poradte nekdo...