Natěšení hráčů je vyšponováno takřka na maximum. Dobře nadávkované informace o projektu Hellgate: London docílily bezmála davového šílenství a udělaly ze hry jeden z nejočekávanějších titulů tohoto roku. Není vůbec divu. Po sedmi letech, jež uplynuly od vydání Diabla 2, hráči hladoví po jakémkoliv kousku, který by zestárlého krále žánru akčních RPG vystřídal. Ne že by byl nedostatek pokusů – v minulých letech se s clickfesty roztrhl pytel, a přestože se některé, jako Titan Quest či Sacred, pozitivně zapsaly do srdcí hráčů, nedá se říci, že by se některý hratelnosti Diabla 2 přiblížil. Nebo je to nostalgie? Magická síla značky Blizzard? Uvidíme již brzy, protože komu jinému než samým autorům Diabla 2 by se mělo podařit tento klenot překonat? Ti už totiž nepracují v továrně na hity, ale založili si studio Flagship. Po dlouholetém vývoji konečně klepe na dveře výsledek horečného snažení. Dostali jsme se k hratelné verzi.
Jedním z nosných pilířů hry je její prostředí. Apokalyptický Londýn na první pohled zkrátka ohromí. Není divu, že si autoři vybrali toto starobylé město. Volba na britskou metropoli nepadla jen díky unikátnímu křížení moderní a viktoriánské architektury, ale především díky tomu, že zde našel opodstatnění podzemní svět – takřka stejně velký jako ten venkovní. Jedná se o spletité londýnské metro, jehož tunely jsou ideálními dungeony a zastávky dobře rozmístěnými centry odporu, kde může hráč po náročné šichtě, spočívající v plnění rozličných úkolů, vydechnout, nakoupit si výbavu, probrat nasbírané předměty, zkombinovat je a v neposlední řadě si u označených osob vyzvednout další questy. Vše, až na tyto stanice, je ve světě Hellgate náhodně generováno. Překvapilo nás, že nejde pouze o jinak rozmístěné ulice, popřípadě proházené tunely v podzemí. Často se liší i styl prostředí. Těžko se to popisuje, ale již nyní můžeme prohlásit, že ani po několikerém rozehrání nebudeme narážet na známé konstrukce. Dokonce i úkoly nejsou striktně seřazené za sebe. Obtížnost sice stále stoupá, to však nebrání v jejich rozličném prohazování či dokonce vyškrtávání. V závislosti na generátoru, ale i hráčových činech totiž může dojít k tomu, že některé postavy podruhé nepotkáte, jiné zase přibudou.
Aniž by měla zápletka stavící na pekelné invazi v akčních RPG kdovíjakou důležitost, nestaví ji ve Flagship Studios na vedlejší kolej. Pochopitelně nenarazíme na sáhodlouhé rozhovory s mnoha morálními volbami, to však neznamená, že její vyprávění nebude intenzivní, mnohdy napínavé, a co hodnotíme jako velké plus – je dobře zakomponováno do příběhových questů. Ty nestojí jaksi mimo a neplníme je jen proto, aby měl příběh nějakou příležitost se posunout, ale jsou smysluplným způsobem zakořeněny v ději. Přes značný faktor náhody jsme po dobu asi půldruhé hodiny hraní měli pocit, že to, co děláme, má nějaký význam.
Z toho pochopitelně plyne i zajímavost jednotlivých úkolů. Ty nejdůležitější, jichž jsou zhruba tři desítky, jsou pochopitelně pevně dané (ve smyslu, že se příliš nemění jejich průběh, zmíněné pořadí klidně může). Díky tomu nedochází k přehnané podobnosti. Naopak – Hellgate by měl originalitou úkolů skutečně překvapit. Vyzkoušeli jsme si misi v mozku šíleného vědce, jehož alter ego se roztrojilo do formy tří tříd postav, jež má hráč zpočátku na výběr. Nebo jsme se zúčastnili velkolepé bitvy ve vypuštěném korytu řeky Temže, kde se zbytky lidstva bránily proti drtivé invazi pekelníků. Nejdůležitější úkoly jsou obvykle zakončeny bojem s bossem, tedy hodně vypečeným, zpravidla i fyzicky několikrát větším protivníkem. Na některé z nich narazíme i ve vedlejších misích, přičemž pouze celkový počet těch opravdu nejvýznamnějších se vyšplhá na čtyřicet. Nechybí tu ani o něco menší, ale stále hodně tuzí nepřátelé, kteří svou významnost podtrhávají tím, že se na rozdíl od běžných monster objevují méně často.
Stejně jako mají kasty nepřátelé, mají je i předměty. Potěšilo nás, že i za relativně krátkou dobu hraní jsme našli slušné množství opravdu použitelné a zajímavé výbavy. Některá se sice nehodila do krámu templáři, za něhož jsme hráli, protože ten si libuje především v práci s chladnou ocelí, nikoliv hojně se vyskytujícími palnými kousky. Zatímco běžných zbraní jsou všude tuny, vzácnějšími, jež jsou zvýrazněny barvami, se šetří, aby pro hráče bylo stále zábavné se za nimi pídit. Nechybí nejluxusnější kusy, jichž naleznete třeba pět za celou hru, ale zato s nimi možná vydržíte až dokonce, setové předměty, které dostanou nový rozměr v případě, že posbíráte celý komplet a možná nejvíce si vyhrajeme se socketovatelnými zbraněmi a brněním. Ty se doplňují bonusy přinášejícími esencemi a docela nás potěšilo, že jejich vsazování do výbavy není definitivní. Jakmile naleznete lepší předmět a chcete ho vylepšit o ony bonusy, není nic jednoduššího než rozebrat starší kousek a esenci z něj vyjmout. Flagship dobře ví, že akční RPG jsou na sběratelské vášni do značné míry postavené, a tak nabídnou adekvátně silné věci i v několikerém rozehrání. Autoři mysleli i na vyladění předmětů. Jistě nechcete vypadat jako klauni, když se věnujete tak závažné činnosti, jako je záchrana světa. Proto tu je jednoduchý editor, který se s vašim lehkým přičiněním postará, aby vám to slušelo.
Překvapil nás i naprosto intuitivní interface, který sice na pohled přetéká funkcemi, ale lze si ho osvojit za pár minut i bez tutorialu (i ten tu ale pro úplné nováčky je). Prakticky jediné negativum, které nám i po delší době utkvělo v mysli, je určitá fádnost prostředí. Nerozumějte nám ale špatně – jako celek působí poničený Londýn na jedničku a po jeho centrech, zvýrazněných významnými budovami, je radost se procházet. Problém je ale možná ve značné rozloze hry (možná i v zatím nedokonalém generování prostředí). Párkrát se nám totiž stalo, že jsme plnili vedlejší úkol v lineárním koridoru, na kterém nebylo vůbec nic zajímavého. Všude kolem nevýrazné textury a na cestě pouze kosení nepřátel. Není to ale ani zdaleka pravidlem a mnohé úkoly (i vedlejší) se odehrávaly v atraktivních instancích (z důvodu generování se vždy vytváří nová lokace, takže loadingu se nevyhnete).
Bouřlivé diskuze vzbudilo prohlášení, že onlinový mód Hellgate: London bude částečně zpoplatněn. Za zhruba deset dolarů ale hráči budou pravidelně dostávat nové questy, výbavu a uvažuje se i o nových třídách. Neplatící navíc nebudou nikterak omezování, budou hrát prakticky singleplayer, pouze ve více lidech. Šéf vývoje Bill Roper navíc potvrdil, že partičky spolu budou moci tvořit platiči i neplatiči.
Letmé zahrání Hellgate: London v nás tak zanechalo příjemné pocity a zvýšilo naději, že se skutečně dočkáme jakéhosi Diabla 3, pouze s jiným názvem. Fandy můžeme uklidnit i tím, že skutečně nejde o ryzí akci – reflexy hrají roli pouze v případě, že si zvolíte povolání lovce. S ním je potřeba aspoň základně reagovat a mířit. Jinak je hlavní důraz kladen na hodně dynamické RPG, s mnoha schopnostmi, třídami postav, předměty a vším, co k tomu neodmyslitelně patří. Vydání 2. listopadu se tak již nemůžeme dočkat.
pekne......moc pekne.......
velmi pekne a moc se na to tesim...mohla by to byt super hra :)...tak snad mi to vydrzi to nadseni :D
vubec se mi to nelibylo az na to posledni video s tou buchtou co ma dva mece ale ty bytky taky nic moc beha tam jak kdyby litala a to je vse .Ja si to asi nezahraju nikdy vypada to spatne :(
Podle me adept na hru roku...nebo min. RPG roku :-)....fakt hukot....
Vypada to desne , to hrat nebudu tak nizko neklesnu
jestli si hral diablo jako ze asi jo (to skoro kazde) tak se ti divim protoze diablo legenda a todle mno je spise o ty rezbe ale RPG jak vysity to stejne bude NÁŘEZ moc se tešim!!!
nepochopim fakt vas nepochopim
na videu to vypada dobře doufam ze to bude stat za koupi
Ja sem cet v Gamestar o tom a tam pisoui ze to je 3D
jak muzou srovnavat fantasy rpg hack and slash z horniho pohledu kde navadite postavu klikem mysi s touhle rpg strileckou z pohledu treti nebo prvni osoby? za chvili budete srovnavat nhl 08 s crysis :) fakt to nechapu.....srovnani diablo vs titan quest je na prvni pohled jasny ale toto? svet se zblaznil
kolik ti je blbecku? hry se nehraji kvuli grafice ale kvuli ZABAVE !!!
..to úplně stejnej hack n slash jako Diablo 2. :) Kolik je v D2 postav čistě na blízko? Pala, barb, asska. Zbytek sou hybridi nebo čistě odstřel z bezpečné vzdálenosti. Tohle má templáře na blízko, cabalistu na kouzla a marksmana na odstřel a engineera jako mechanickýho necra. :) To samý jen v jiným kabátku a ty screeny co tu jsou nejsou nic moc, nejvyšší detaily a DX10 vypadaj sakra dobře..
Ale v kdyz je to peknym kabate tak to je jeste vetsi narez :-) .....coz todle je....tak Yurri drz radsi hubu a zdrz se dmntnich komentu....
Mám pár dotazů,díval jsem se na videjka a nějaké ty trailery,a vypadáto že postavu neposilám z místa na místo pomoci kursoru,ale že jí ovládám na klávesnici.Dále nikde jsem zatím nesehnal minimální požadavky,a na konec,podle některých obrázku to vypadá že se dá hrat i jako FPS akci.Předem díky za odpověď.
rofl yurri idiotek :D haha hodnoti hru podle screenshotu
Me se to nahodou liby neco jako DIablo a Titan quest dohromady i neco jako akcni mne se to proste liby :)
co na to řict. grafika : jakš takš .
ale jinak totalni kktina je to klasika pouze chodička + střilečka , něco na zpusob Quake, až na ty skilly ,
možna mě to bude bavit ale asi tak prvních 50 minut . moc po tom netoužim ale když se naskytne přiležitost tak to zkusim zapařit
to kecali, je to 2D ... nc
naprostá blbost newim koho to baví vyrábět nebo spíš koho to baví hrát...lol
A tys to snad už hrál?
tak nevystrčí prdele z domů :-D
tahle hra si myslym nebude sahat diablu ani po kotníky na diablu bylo hezký jak tam postavy vypadali jakštakš normálně tady to spíš vypadá jako mutantni a bude to asi dost nepřehledné.
zda se to jako kravina roku :D takovydle RPG desny , ten prvni obrazek vypada huste ale zbytek neee, koupim si to jen abych si manualem mohl vytrit prdel
co je na pravdy na tom, že jeden známej už to hrál asi před dvouma měsícema...
Výňatek z jeho xfire profilu:
Hellgate: London Hellgate: London - 29 hours
No RPG to rozhodne neni.. - Never winter nights, fallout, Baldurs gate... to jsou RPG.
Toto je jen mlaticka.. no me to teda nejak neoslnilo. (Diablo jsem hral a bylo to fajn, je to legenda. Ale toto mi uz od pohledu prijde jako docela nuda.)
No, je fakt, že Xfire už má připravenou ikonu pro Hellgate: London ... ale je dost možný, že tvůj kamarád akorát ochstal Xfire, aby si myslelo, že hraje Hellgate: London (není to nic těžkýho, takhle se třeba Counter-Strike 1.5 NS mohlo tvářit jako CS 1.6 Steam ;) )
ty voe tohle nema s diablem nic spolecnyho:D
RPG..role-playing game........kde je napisane ze vsetky RPG musi vyzerat ako oblivion, baldurs gate a podobne hry? Mne sa toto paci ovela viac, ako to vsetky RPG co maju historicky nadych. A ne to konecke neco inovativne v zanry RPG, tak ako aj Tabula rasa bude neco nove medzi MMORPG. Na obidve hry sa strasne tesim.
rpg - nejde o to ze to neni z ,,historie,, ale ze to je cista akce...ale to je fuck, dneska uz to stejne vsichni pletou dohromady
hlavne aby se to solidne dalo hrat jako multiplayer
..absence mozku na GP se projevuje všude. Bylo by líp, kdyby si lidi sehnali nějaký info o hře než tu začnou psát úplný blbosti.
RPG= roleplaying game= hra s vývojem postavy... Takže jakej mentál srovnává RPG podle toho jestli vypadá jako diablo nebo ne...Každá hra kde jsou skilly a levely je RPG protože tam vyvíjím postavu. A tohle bude sakra mazec, žádná střílčka, čistý RPG
pro me nejlepsi RPG = System Shock 2.. (bioshock uz pro me neni RPG) na 2 miste se deli Baldurs Gate a Diablo... Tohle je RPG na 100%, ale nejak se mi nezda, jak tam bojujou... To bude jen o tom porad drzet sipku dozadu od nepratel a pritom strilet a mit porad kam utikat... Omg... V diable se neutikalo... (krom vyjmecnych pripadu) Tady na tom traileru se utikalo permanentne. (krom vyjmecnych pripadu) Tesil sem se na to jako malej kluk, ale ted me to v posledni dobe nejak odrazuje.. Na 100% si to zahraju rad, ale ted jde o to kolik tomu dam bodu... V posledni dobe u me vitezí RPG/MMO ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS.. (fakt se to povedlo)
RPG neni to kde se postavy vyviji, ale to kde ta postava ma nakej svuj zivot a hraje nakou svoji roli ve svete.... Kdo hral Dracatko vi o cem mluvim... Proste hra ve ktere si hrajete na nekoho uplne jineho a vzivate se do jeho sveta potazmo zivota..
Jen te poupravim, puvodni RPG vychazi hlavne z ideologie Hrej za svou unikatni postavu.... jde o to ze tyto hry by se spise mely jmenovat ARPG , action role playing game, kde jde prevazne o akci a samotne RPG jde stranou, je tu snad nejaka moznost jak ovlivnit dej??? muzes se snad pres nejakou zapletku jen ciste prokecat namisto prostrilet??? Velky prdlacky :-) tohle je jen tuctova rezba :-)
no podle mne kdyby se diablo prehodilo do 3D tak vypada stejne ......akorat ze tady cucite zpoza ramena a v diablu z vrchu
Ale jen ze zacatku pak me to zaclo nudit nwm proc