Máme za sebou na demoverze velmi úrodný měsíc, kterých není do roka mnoho a některé datovým limitem omezené linky jistě dostaly pořádně zabrat. Vždyť velikost dema kolem 0,5GB je, jak se zdá, již zcela standardní. Ani dnes hodnocená hratelná ukázka hry GTI racing není výjimkou a instalační bumbrlíček má krásných 420MB. Možná vám název hry něco říká, ale nemůžete si vzpomenout. Hra se totiž dříve jmenovala jinak a to Volkswagen Golf Racer. Pracují na ní polští vývojáři z Techlandu a její srdce tepe na enginu Xpand Rally.
Každý má rád nebo tíhne k automobilům nějaké značky. Pokud se vám líbí vozy z německé automobilky Volkswagen, zpozorněte na maximální úroveň. V této hře se totiž bude závodit jen s vozy této značky. Celkem by v plné verzi mělo být k dispozici 15 nabušených aut, na kterých, jak je možnost už v demu vidět, bude možnost dále provádět tunning. Bohužel tato vychytávka ještě nebyla přístupná, takže více se o ní nyní nedozvíte. A jaké vozidla si tedy v demu otestujeme? Jsou to Golf I, Golf V a New Beetle RSI, tedy nová verze legendárního „brouka“.
Tratě
Vozy známe, ale těm se budeme věnovat až později. Nyní se podíváme na tratě. Ty jsou, aby se to nepletlo taky tři. První z nich je situována do Velké Británie a jedná se o klasický závodní okruh, lemovaný zátarasy proti nedobrovolnému opuštění tratě. Nic co by nás mohlo překvapit, snad až na klasické anglické zamračené počasí a sem tam ostřeji skosenou zatáčku. Druhá trať nás přivede do Německa. Zde konečně protáhneme naše VW miláčky po otevřené krajině. Třetí a nejdelší trať je situována na suchou texaskou poušť a vede třeba i přes staré letiště. Když jsem na začátku testování spustil první závodní lokaci, říkal jsem si, to má být proboha co. Tak jestli takové budou všechny tratě, tak tuhle hru už nezachrání vůbec nic. Druhé dvě lokace mě ale přesvědčily, že tak hrozné to nebude, ale že by ve mně vyvolaly nějaké nadšení, to určitě ne. Okolí sice vypadá poměrně atraktivně, ale je to jen vyumělkované pozlátko. Po jednom projetí tratě už vás nic nepřekvapí, nějaké variabilní průjezdy, kdy bychom si mohli vybrat sekundární cestu neexistují. Škoda, snad to zbylé tratě v plné verzi napraví.
Auta
Jak už bylo zmíněno na začátku, vozy na otestování máme celkem tři. Nějaké větší či dokonce drastické rozdíly v ovládání jsem tedy rozhodně nenašel. Nebýt toho, že před sebou člověk vidí kapotu vozu, ani by nepoznal, v čem to vlastně sedí. Další věc, která mi úplně neseděla je zdánlivá lenost aut. Sice je na ukazateli napsáno, že třeba zatáčku projíždím rychlostí 120Km/h, ale pocit mám, že se ze zatáčky pomalu plazím. Na rovinkách není problém dosahovat rychlostí přes 170Km/h, ale ani to rozhodně neodpovídá realitě. V reálu pravidelně ve Volkswagen Golf jezdím, takže vím jak takové projetí zatáčky ve vysokých rychlostech vypadá. Ta nejpodstatnější věc na kterou je třeba si zvyknout je velká přetáčivost vozidel. Asi je to dáno necitlivým ovládáním přes klávesy, ale je to docela nepříjemné. I v mírných zatáčkách má auto tendenci jít do smyku a tak se její projetí rovná spíše neustálému opatrnému mačkání kláves. Mám osobní neověřenou teorii, proč autoři takové ovládání udělali. Ono je totiž jinak řízení aut poměrně jednoduché a tohle přehnané smykování nabuzuje dojem umělé náročnosti. Mě osobně spíš vadilo a odpuzovalo od dalšího hraní.
Nějaký zapracovaný model poškození vozidel taky není přítomen. Po pár kolizích sice dojde k vzhledovému porušení skel, ale to je asi tak všechno. Můžete bourat dle libost, srážet značky a patníky, nic nezanechá byť jediný škrábaneček na karoserii. Stejně tak k nějakému ovlivnění jízdních vlastností nedojde nebo jsem ho alespoň nezaznamenal. K jízdním vlastnostem ještě jedna poznámka. Několikrát se mi podařilo slušně vylítnout z trati a skončit na nedalekém kopečku. Jaké bylo moje překvapení, když můj VW poměrně strmý svah bez problému vyjel (v 100Km/h) a na vrcholu zase sjel na druhou stranu. Ve skutečnosti by se za těchto okolností stal spíše nedobrovolným letadlem.
Grafika
Když jsem si před hraním pročítal o hře údaje na oficiálních stránkách, narazil jsem na zajímavé tvrzení, kde je slibována neuvěřitelná a realistická grafika. Vím, že můj Radeon 9800pro už je v podstatě obstarožní kousek, ale přesto jsem nastavil hru na high detaily a v očekávání spustil hru. Odměnou za nastavení mi bylo framerate kolem 20-30FPS, pro závodní hru tedy v podstatě nehratelné. Na medium nastavení už se dá krásně plynule jezdit, samozřejmě za cenu horší grafiky. O hezké obrázky ze hry jsem vás nemohl ochudit. Tak jsem zatnul zuby a všechny screeny do článku natípal při vysokých nastaveních. První půlka obrázků je pak dělaná při vypnutém a druhá při zapnutém antialiazingu. Můžete zkoumat rozdíly, na statických obrázcích to sice není tak vidět, ale ve hře je tahle změna docela citelná a to k lepšímu. Zajímavé je, že při zapnutém antialiazingu se hra hýbala svižněji a dosahovala o cca 5-10 snímků více, než při vypnutém.
Zvuk
U Golfu GTI asi používají hodně dobré odhlučnění kabiny, protože k nějakému pořádnému vychutnání řevu motoru jsem nedostal příležitost. A není to jen můj dojem. Shodou okolností mě při testování dema navštívil kamarád, který se živí jako profesionální řidič a jeho první otázka byla, proč to auto mele z posledního. Při změně pohledu je zvuk pořád stejný, i když v kabině řidiče to zní určitě jinak, než když jsme s kamerou přilepeni na přední masce. Škoda, právě tohle si je myslím ten konečný stupínek k vytvoření lepšího dojmu z hraní. Hudbu tvoří opakující se elektronické motivy, které mi absolutně nic neříkali a po pár okruzích jsem je raději ztlumil na téměř neslyšitelnou úroveň.
Hodnocení
Ač jsem byl v hodnocení dema spíše kritický, tak hrozné to s ním zase není. Podle mě má hra tu smůlu, že bude patřit k šedému průměru, v podstatě nepřinese nic nového, ale přitom nabídne standardní porci zábavy. Takových her je na trhu spousta a co přesvědčí běžného spotřebitele, aby se odtrhnul od svého NFS a běžel si do obchodu koupit právě tohle dílko? Jak to nakonec všechno dopadne se ukáže již brzy, plná verze by se měla na trhu objevit již koncem dubna.
Ta grafika nic moc ale hratelnost bude snad lepsi ale jak vydim jedna z mala her kde je kokpit ridice a jde videt i kousek volantu. No pockam si na plnou.
takdle hra me vubec neuchvatila, grafika mozna, ale hratelnost nikoliv, neni nad R factor, (tam je taktez vide z kokpitu vseci budiky i volant :D )mnohem lepsi ovladatelnost a nesmirne spusty tlacitek na postelovani karky, asi nejlepsi simulator co jsem kdy hral, ale at zas nekrividm LFS, taky nnei spatnej ale na r factor si myslim ze to nema :) Tadyta hra mi sla z hdd uz do haje, zklamani..
Mno asi takto: TOCA, GranTurismo rulezZz!!!
NApisou treba 85% A tak ... To by se sem siklo..Bobek
už sem o tom psal nikdo nereaguje je to mrtvý ... bye
procentni hodnoceni byva u recenze, kde ma sve misto... tohle jsou "prvni dojmy" - tedy rozebrani dema a nahled, co muze prinest plna verze, u ktere uz to % hodnoceni bude ;-)
mno nic moc
naaajs!! sem uchylnej na golfiky tak uz sosam :)))
Hmm nic moc
tak sem to ted vypnul >> zhovadilost.. ani to nesosejte :'(
mno demo som hral s tych par kol bolo dobre len to akokeby v mexicu pust prach atd . ale hra je dost shitna onicom po hratelnej stranke aj po grafickej toto na xpand rally nema "!
To by me zajmalo jesli tu taky je
...TAHLE HRA TAKHLE NÁHODOU WORDL RACING 2 ???
ne neni ;) .. w2 je nahodou docela dobry oproti tomuhle
Kolik to ma stat? ze bych to koupil otci k narozeninam, anebo az k Vanocum... tak do 500,- bych to dal :) je ujetej na VW :D
moc mě to graficky nenadchlo ale třeba to bude dobrý
jo je to good hra doufam ze se da hrat i po internetu :D ale lepsi se mi zda juiced to je good hra tak zdarec lamy:DDDD klan esuba:)
Ujde to!!!
nepoběží si to koupit o nic míň lidí než kdyby to bylo lepší než všechny NFS dohromady :D