Dostalo se nám možnosti vyzkoušet uzavřenou multiplayerovou betaverzi střílečky, která má sice zvučné jméno, ale tak trochu hledá své místo na výsluní. My jsme této možnosti samozřejmě beze zbytku využili, i když nás hned na začátku zarazily neobvyklé komplikace. Ty vás určitě také budou zajímat v okamžiku, kdy hra nabídne otevřený betatest. Ten probíhal na konzoli Xbox 360. Dostali jsme sériové číslo, pár desítek minut hledali, kde jej vlastně zadat (nový design prostředí konzole je všechno, jen ne přehledný), zadali kód a konečně stahovali očekávanou hru. Vyhráno ovšem zdaleka nebylo. Hra se spustila, přehrála úvodní animaci, ale chybovou hláškou oznámila, že tento účet není pro spuštění hry vhodný. No nebudeme vás napínat, znamená to, že musíte mít koupený Gold účet a bez něj si ani uzavřenou betaverzi hry nezahrajete.
To jen trochu postěžování si na úvod a jdeme se věnovat samotné hře. Dostali jsme na vyzkoušení hned dvě mapy. Hrát můžete za tři postavy, v tomto ohledu se žádné překvapení nekoná. Scout, technik a Assault, postavy se od sebe liší vybavením a dalšími možnostmi. Co vás rozhodně překvapí jsou možnosti, které hned na začátek máte, co se zbraní a vybavení týká. Doslova každou zbraň můžete rozebrat na šroubeček a složit si ji podle vlastních představ, a to i co se barevného odstínu týká. Samozřejmě ji můžete i vylepšovat a dát jí daleko lepší vlastnosti, ale tyto možnosti jsou ze začátku uzamčené. Otevřít je můžete, až když ve hře získáte lepší level.
Hra tak využívá dnes už klasické levelování. Za hraní získáváte body, tím pádem se dostanete k lepšímu vybavení a to by vás mělo pozitivně nutit stále hrát. Bohužel a proč to neříct hned na úvod, i když se Future Soldier hraje z pohledu třetí osoby, až příliš inspiruje u ostatních her, dalo by se říct u těch nejúspěšnějších stříleček na trhu. No dobře, už to vážně nebudu dál protahovat – hraní mi až moc připomínalo poslední díly Call of Duty říznuté Battlefieldem 3. Na Xboxu nejhranější hry v multiplayeru, které denně spouští miliony hráčů, a to ostatní vývojáře nenechává chladné a snaží se to napodobit. Jenže jak už to tak bývá, pokud se snažíte napodobit mistra, většinou to skončí jen u toho, že výsledek vypadá jako napodobenina. A to bohužel ve výsledku i dojem, který v nás Ghost Recon zanechává.
S tím, že některé věci jdou už přes míru a samotné hře to podle našeho názoru může jen uškodit. Pokud si vzpomenu na období před několika lety, my starší hráči jsme nadávali jen u toho, kdy se na ve hře objevila mapa, na které se vám jako tečky zobrazovala pozice vašich nepřátel. A stačilo i to, aby byla pozice vašich nepřátel viděna jen na okamžik, hru to zkrátka dělalo o mnoho méně napínavější. V Ghost Recon jdou její autoři ještě o hodně dál a pro mne osobně za únosnou mez.
Vzpomínáte si ještě, jak vypadal cheat s názvem wallhack ve starých hrách jako Call of Duty 1 a 2 či Counter-Strike? Kdy jste protivníka viděli i přes stěny jako barevně odlišenou postavu, měli přesně přehled o tom, kde se právě nachází a jestli běží nebo leží na místě apod. Tak přesně tohle v Ghost Recon uvidíte. Ne neděláme si srandu. Uvidíte všechny nepřátele, ať se pohybují kdekoliv jako červené obrysy. Svoje spolubojovníky vidíte jako panáčky se zelenými obrysy. Přes celou mapu. Pokud se voják na chvilku zastaví, jeho postava se stává neviditelnou a zřejmě ostatním zmizí z wallhacku, ehm pardon z dohledu. Tuto “funkci” aktivujete pomocí speciálního granátu, takže není aktivní pořád, ale i tak. Možná už jsem na podobné záležitosti příliš starý a mám až moc zakořeněno, že podobné “vychytávky” nemají ve hře co dělat.
To už jsem schopen akceptovat jiná vylepšení. Třeba létajícího droida, který vám pomůže získat nadhled nad celou mapou a zároveň informuje vaše spoluhráče. Zároveň po chvilce hraní poznáte, jak důležité je, aby všichni v jednotce spolupracovali. Je až tristní rozdíl v tom, pokud se na mapu nahrnou hráči nadržení po akci a bezhlavě se vrhnou nebezpečí vstříc, nebo natrefíte na partu, která spolu komunikuje, předává si informace a postupuje společně. Bohužel je vám asi jasné, že většinou narazíte na první případ a to nejen teď v uzavřené betě. Bude tak hodně záležet na tom, a jakou sortou lidí zrovna budete hrát, či ještě lépe, kolik kamarádů si půjde s vámi zahrát.
Na vyzkoušení jsme dostali dvě mapy. První s názvem Mill ukazuje pěkné lesní prostředí kolem starého mlýna, s mostem a vyschlým korytem řeky. Všude je spousta úkrytů, zídek apod., takže není problém se schovávat. Vaše postava se umí pomocí tlačítka A k překážkám nebo rohu budovy “přicucnout” a odtud se zákrytu pálit, čehož je radno hojně využívat. Druhá mapa s názvem Pipeline je naopak z husté městské zástavby. Styl hraní se o něco změnil, i když obě mapy jsou designovány tak, aby si i sniper mohl užít trochu té zábavy. Mně obě mapy hojně připomínaly poslední díly Call of Duty, zvláště pak druhá jmenovaná a opět se mi zdálo, že autoři si v designu map z jmenované hry berou jasnou inspiraci.
I mody na vyzkoušení jsou dva a nutno autory pochválit, že nevsadili jen na osvědčený Teamdeathmatch. Prvním módem je Sabotage. Uprostřed mapy je bomba. Tu musí útočící tým sebrat a donést doprostřed tábora bránících se. Že je to většinou pořádný masakr a překonat bránící se vojáky je pěkně obtížné, vám jistě musí být jasné. Druhý mód Conquest je ještě o něco zajímavější. Postupně dostáváte úkoly, které se odehrávají různě po celé mapě. Musíte tedy nejen dobře střílet a sledovat, kde jsou vaši nepřátelé, ale zároveň i dávat pozor, kde se boje zrovna odehrávají. Po smrti máte možnost respawnovat se u bojujících kamarádů, což mnohdy bývá životně důležité.
Ghost Recon se po vzoru dalších stříleček ovšem nezaměřuje jen na samotnou hru, ale i na všechny drobnosti a vychytávky okolo. Tím máme na mysli jednak přehledný web, kde máte k dispozici podrobné statistiky a můžete se podrobně věnovat analýze svých dovedností. V Ubisoftu jdou ovšem ještě dál, takže chystají i aplikace pro chytré telefony a tablety, kde si třeba můžete hrát s nastavením zbraní apod. Dává to smysl, protože jak už jsme si napsali na začátku, nastavení zbraní stojí za to a projít všechny možnosti, navíc když každá ze tří postav má jiné, není otázka deseti minut. Tak se během cesty ze školy nebo práce můžete na telefonu věnovat piplání zbraní a po příchodu domů pustit konzoli a rovnou vše vyzkoušet. Rádi bychom podobné vychytávky viděli i u dalších her!
Ghost Recon Future Soldier vypadá, že má obrovské ambice. Samozřejmě pořád musíme brát v potaz, že se jednalo pouze o betaverzi a spousta věcí ještě může být jinak. Samotná hratelnost vypadá dobře, tedy pokud se sejde dobrá parta lidí, která postupuje podle daných pravidel, ale to je bohužel problém většiny taktičtějších her, kam se připojuje kvantum neznámých lidí. Co osobně zřejmně nepřenesu přes srdce je “wallhack”, který vám zcela detailně odhaluje pozice vojáků a kazí mi výrazně dojem z hraní. Pokud ovšem vám podobné věci nevadí, mohla by se vám plná hra líbit. Plná verze se vedle konzolí XBox 360 a Playstation 3 objeví se zpožděním i na PC.
http://www.holbafotky.cz/holba-users/vote/43
to je super hra super :D
Hra vypadá výborně a také s ena ni hodně těším.Ubisoft dělá hodně kvalitní hry,tak uvidíme jak doapdne tato.
..sra*ka.
Howgh, domluvil sem.
Ta novínka pro smartphone už je trochu přehnaná, to nabízej dětem do 16let ne? Kdo by si takhle hrál jak malej kluk s výbavou, když může dělat cokoli jiného...
mistama asi autor clanku nevi ze tato hra ma pojednavat o blizke budoucnosti, takze asi nechtene a nevedomky schazuje svuj vlastni clanek
Hmm takže další shit pro Xbox lossery super.
No Pro tu customizaci zbraní si to možná stáhnu (pokud to vůbec na PC vyjde), ale jinak nas*** ehm :p
Vypadá super a singel bude na pc nebo ne?
Vypadá to slušně,uvažuju o koupi
mocna tahle hra
nejlepši ha vśech dob
Doufam ze se mi to rozjede
Vypadá to celkem dobře jak bude dostupná hned zahraji
Na touto hru jsem se těšil a ona nezklamala