Další hrou z portfolia Electronic Arts, kterou jsme měli možnost vidět na nedávno uplynulé GamesCom v Kolíně nad Rýnem, byl druhý díl úspěšného RPG Dragon Age. Prezentující se nejprve pochlubil, že Dragon Age sklízelo celosvětově vysoká hodnocení, což jsme tak nějak věděli, ostatně si drží na metacritics stálé hodnocení přes 90% a prohlásil Dragon Age za nejlépe prodávanou novou IP. S tím polemizovat také nemůžeme, ostatně z naší recenze si hra odnesla podobné hodnocení. Poté jsme se již mohli podívat na připravenou prezentaci obsahující také gameplay.
Hlavním hrdinou druhého dílu bude osoba jménem Hawk. U ní si nebudeme moci zvolit rasu a bude to automaticky člověk, ale zůstane možnost vybrat si z několika herních tříd, zvolit si pohlaví postavy a definovat si vzhled vašeho avatara. Jak na tato omezení zareagují skalní fanoušci, si netroufáme odhadovat. Hawk pochází z Lotheringu, tedy vesnice zničené v Pramenech, ze které utekl s rodinou po smrti krále. Příběh se bude částečně překrývat s dílem prvním, bude začínat ve stejný čas, ale budeme se na něj dívat z jiného pohledu a sledovat jiné hrdiny, i když narazíme i na některé staré známé. Příjemnou změnou je, že uvidíme vývoj příběhu doslova tak, jak si ho během hry utvoříme. Celá hra bude totiž rozložena do období jedné dekády, takže hrdinové budou společně s hraním skutečně stárnout a měnit se. Výsledky našeho konání se tedy dozvíme daleko dříve, než ve shrnující animaci na konci hry.
Nyní už se podívejme na samotnou prezentaci. Ta sleduje vyprávění trpasličího vypravěče Varicka, který vypráví výjevy z vaší historie jisté lady Cassandře, která o váš život zajímá. Varick je ale známý svým přeháněním a od toho se také odvíjí první část příběhu, která byla hratelná. V ní sledujeme hlavního hrdinu Hawka společně s kouzelnicí Bethany, kterak čelí ohromné přesile bojovníků Darkspawnu Hurlockům. Díky dobré výbavě a široké plejádě kouzel se oba dva prosekávají davy nepřátel doslova jako nůž máslem a na boj je skutečně radost se podívat. Závěrem bitvy se musí utkat s jedním obrem. Zdárně jej porazí a sleduje stále sílící hordy nepřátel. Nato se objeví obrovský drak a příběh přeskočí zpět na vypravěče. Lady Cassandra totiž vyprávění poněkud nevěří a protože ví, že Varick rád přikrášluje, nechá si vyprávět příběh znovu tak, jak se skutečně stal.
Vracíme se tedy na začátek a složení party je trochu jiné. Najdeme tu opět Hawka, jeho mladšího bratra Carvera, sestru Bethany a některé další členy rodiny a přátel. Utíkají zrovna ze své rodné vesnice a řeší, jak kam se posunou dále. Opět je napadnou hordy nepřátel včetně obrů, ale tentokráte je boj o dost těžší, protože hrdinové nejsou tak dobře vybavení, nemají všechna kouzla a zkrátka jim to tak neodsýpá od ruky. Boj rozhodně vypadá reálněji a také je to větší výzva. Přesto se po poražení obra znovu objeví další davy nepřátel a také zmíněný drak. Ten vzlétne a svým ohnivým dechem zničí všechny nepřátele v cestě. Poté doletí k partě našich hrdinů a během chvilky se změní na čarodějku Flemeth, matku čarodějnice Morigan z prvního dílu. Ta partě nabídne, že jim pomůže s bezpečným průchodem do Blightlands, ale výměnou za doručení jisté zásilky. Z počátku tento úkol vypadá jednoduše, ale postupem času se určitě vyvine do něčeho složitějšího. Zde prezentace skončila a my se tedy můžeme podívat, co zajímavého jsme si z ní odnesli.
První dojem jsou pozměněné rozhovory, které jsou kompletně dabované, včetně vaší osoby. Rozhovory se opět dají ovlivňovat výběrem možnosti z nabídky, ale tentokráte bude mít každá varianta symbol označující styl, kterým hlavní postava odpoví. Některé odpovědi tak budou ofenzivní, neutrální, diplomatické nebo vřelé. Je to systém do jisté míry převzatý z Mass Effectu, kde dobře fungoval, takže proč ho nepoužít. V rámci naší prezentace volil předvádějící varianty spíše tvrdé a drsné, kterými glosoval například úmrtí jednoho z party a tak si mohl některé členy party znepřátelit. To se údajně může projevit klidně až za dlouhou dobu, kdy bude chtít některý člen dokázat, že není takový, jaký jste si mysleli, nebo vám naopak po Brutovsku vrazí kudlu do zad ve chvíli, kdy to budete nejméně čekat. Volba vašich odpovědí samozřejmě ovlivní zbytek hry a postava se začne postupně přizpůsobovat typům vaší odpovědi a bude podobně reagovat i ve chvíli, kdy odpovědi neovládáte vy.
Dalším herním prvkem, nad kterým stojí za to se pozastavit, jsou souboje. Při zmínce, že mají být více akční, zřejmě většině fanoušků vstanou vlasy na hlavě, ale prý se nemusíme bát, že by to byl nějak extra velký rozdíl. Znamená to v podstatě, že se soubojový systém posune více diablovskému stylu hraní na klávesy, ale samozřejmě zůstane i možnost hru zapauzovat a rozdat příkazy ručně, jak se na pořádné RPG sluší. Na PC dokonce získáme novou možnost poletovat kamerou volně nad bojištěm (zřejmě v místech, kam vidí postavy, a udělat si tak komplexní dojem o aktuální situaci. Konzolisté budou bohužel o tuto funkci ochuzeni. Akčnějšímu pojetí bude odpovídat i trochu přepracovaný interface, který bude v podstatě čítat jen lištu v dolní části obrazovky a na konzolích kruhový interface, který se objeví po stisku jednoho z tlačítek. V pravé dolní části navíc přibudou rychlé odkazy na lahvičky pro doplňování staminy a životů. Přepracování se dočkal i přehled skillů a schopností, které nadále budou rozděleny do několika stromů podle své příslušnosti a tak například v jednom stromě najdete skilly vyžadující štít a meč, v jiném zase skilly pro magické hole a podobně. Mělo by to rozhodně být přehlednější.
Prezentace dobře ukázala, že autoři zapracovali také na umělé inteligenci a to jak party, tak nepřátel. Pokud jste v prvním díle nadávali nad schopnostmi vaší party, kdy byl mág schopný stoupnout si přímo před nepřítele, určitě vás potěší, že ve dvojce se parta bude chovat úměrně situaci a tak mágové budou hledat místo spíše vzadu mimo dosah chladných zbraní nepřátel, zatímco tanky budou vpředu držet obranou linii. Samozřejmě budete moci kdykoliv určit, kdo má kde stát, ale potěší, že se o ostatní nemusíte starat jako o malé děti. Stejně chytří jsou ale nepřátelé a tak se vás snaží instinktivně obklíčit a útočit z více stran, snaží se zaútočit na slabší členy party a vůbec se chovají mnohem lépe.
Co nás ale maximálně zarazilo, byla úroveň grafiky. První část prezentace probíhala na konzoli a vypadala skutečně ošklivě. Postavy byly zpracovány slušně, ale prostředí bylo neuvěřitelně strohé a barvy, slušně řečeno, vyblité. Musíme přiznat, že se nám hra v tu chvíli vůbec nelíbila. Další část už probíhala na PC a tak vypadala minimálně o několik řádů později, takže si musíme počkat do finální verze hry, abychom se přesvědčili, jak výsledek dopadl. Nebojíme se ale říct, že PC bude mít tentokráte pořádně navrch. Celá hra je nyní více stylizována a trochu se můžeme ztotožnit se slovy jednoho zahraničního kolegy, který mezi zuby procedil, že ta hra vypadá trochu jak cartoon (kreslené komixy).
Celkový dojem z Dragon Age 2 není špatný, ale po perfektní jedničce jsme možná čekali trochu něco víc. Neházejme ale flintu do žita a počkejme, až vyjde plná verze. Ta je plánována na 11.března 2011 a to pro PC, Xbox a Playstation 3.
jedno z top-class RPG za rok 2010 x))
Uz se nemuzu dockat :)
ta hudba v tom traileru BOZIII
no asi mi trochu bude líto tej změny v dialozích - přeci jenom v MASS Effectu (a to je taky dobrá hra) je jasně vidět jak se situace bude vyvýjet podle těch odpovědí. Co se mi v dialozích v DA líbilo bylo právě to, že nikdy člověk nevěděl jak se potom situace skutečně vyvine dál a vpodstatě žádná odpověď nebyla tak uplně ideální jak z nějakého bájného příběhu o nejvíc svatým mužíčkoj. Nicméně Bioware stoupá a tak věřim, že DA2 bude naprosto luxusní game jako tomu bylo v prvním díle.
Vypadá dobře
a) ty dialogy se mi taky vážně nelíbí.. moc se to tak klasifikuje.. lepší je udělat si vlastní názor o každém diaologu. Žádné rozdělení na slušný nebo drsný dialog.
b) Jediná hratelná postava? Člověk? S tak blbým jménem? To je na pytel. To mě vážně štve. To byla na Dragon Age jedna z nejlepších věcí.. každá postava byla trochu jiná.. jinak se chovala a jiné postavy na ni jinak reagovaly. Tohle bude béčkový.
c) ta grafika váně taky nevypadá nic moc...
...já tu dvojku snad nebudu ani shánět.
hele nevím jako ale podle těch obrázků se mi zdá, že je to hnusnější než jednička, ta jako byla pěkná, ale tohle nějaký moc hranatý a divný :) doufám, že je to hodně hodně brzká verze :)
Nejsem si úplně jist, ale myslím, že tyhle obrázky jsou právě z konzolové verze. Ta PC vypadá opravdu o řád lépe. Více uvidíte až budou dostupné pořádné screeny.
přijde mi že datum vydání na Dragon Age 2 je příliš brzy na to aby to byla skvělá hra...
tak jestli ten týpek z videa je ten Hawk tak si myslim že to bude dost hustý .. bojový mág good...
Dragon ae 1 bola super tak dufam ze ma v 2 diely nesklamu
tak pc screenů se dočkáme tak leda na "pc tuningu" po vydání jestli budou dělat rozbor a to je tak všechno, jelikož dnes je všude jen konzolový ukazování a gameplaye. Ale rozhodně to bude supr, rozhovory byly v ME vážně dobře udělaný, sice jasně rozškatulkovaný, takže žádná překvapení člověk nemohl čekat, ale zato víc gradovaly příběh.
Proboha, dyť jednička už tak byla MOC akční, až mi to často vadilo... a dvojka má být ještě víc? To jako fakt diablo-style? Zajít do vesnice, nakoupit lahvičky, prodat loot a znovu killit potvory? Tohle má být "top-class" RPG? Proboha, kam se ztratily RPGčka, které měli fakt příběh? Tohle je mlátička s RPG prvky. Žádné RPG. Nebo jste zapoměli, kolik textu bylo v Morrowindu? Jaké byly rozhovory v Baldurs Gate? To fakt si můžu hrát nějakou klikačku a k tomu si pustit nějaký filmeček...
Mě se trochu nelíbí, že ten příběh půjde stejně časově jako jednička... pakliže se nebude děj odehrávat na jiném území, pak to je pro mě dost nesmyslné.... ano jiné osudy, jiní hrdinové, ale v jedničce se hrdina za kterého se hrálo stal zachráncem, hrdinou, známým široko daleko.... takže buď to bude pojetí, že ve dvojce budeme hrát za něco "míň", než byl hrdina v jedničce, nebo naopak..... ještě mě leda napadá možnost jakéhosi hrdiny, který se však nedává vidět.... ale i tak to podle mě v příběhu udělá naprosto nesmyslnej guláš a hlavně ve dvojce nemůžou být vyšší cíle, než kterých se dosáhlo v jedničce, arcidémon zabit, v datadisku se dosáhlo míru mezi zplozenci a "lidmi" (samozřejmě záleží jak kdo hrál)..... no uvidíme, nejlepší by bylo, kdyby uprchl z Lotheringu někam úplně jinam, kam hrdina z jedničky ani nepáchl :)
Krasna .. ale musim rict ze ty trailery delaj fakt luxusni ale ta hra je tak 50% z traileru :D ... ale Jinak to je cele bezva 5/5
o jednicce sem neslysel dobry slovo, ale dvojku bych moh zkusitttt
tak na tuto hru se celkem těším, jednička mně opravdu chytla a to i přes to,že tento žánr moc nemusím:)
Ale aspon ta hra má příběh a dohrát ji můžeš několika způsoby za 1 postavu a na výběr jich tam máš hodně
No nedávno jsem dohrál jedničku i s addony a datáčem.
Musím říct že fakt bomba.
Doufám že tentokráte vydají všechny verze multi languege. Páč jsem měl českou verzi a addony anglicky(datáč jsem měl taky česky). To mě švalo, sice anglicky umím, ale dělá to krapet neplechu když se vám do českého textu míchá anglický.
Jinak fajn hra dohrál jsem ji snad 4x. Za trpaslíka-war, Člověk-mág, Elf-lotr, Člověk-war.
Myslím že nejpoutavější začátečický příběh mají trpové, jelikož jsem za ně hrál jako první docela mě zklamalo že na tak vysoké úrovní nejsou i další začátky. Třebä Dálští elfové. No co vašeho kamáráda vcuclo nějaký zrcadlo, neměli jste ani čas se sním sžít. Člověk, bylo ajsné hned od začátku jak to dopadne(možná kvůli tomu že jsem jedničku dohrál?) a dozvěděl jsem se komu patřil ten pes.
Naopak za trpaslíka na začátk usjem strávil myslím skoro hodinu hraní, natož ostatní jsem měl za 10 miut prolítlý a byl jsem Ostgardu.
Jinak si myslím že nejjedoduší hra je za bojovýho mága(Heavy brnko set už nevím jaký ale snižuje únavu o 40% z jeho nošení)
první slot na zbraně malý štít s mečem co můžete získat v zmrzlým chrámě, když hledáte nějakej popel, aby jste vyléčili Earla v Redcliffu. Druhá zbraň nějaká dobrá stafka, nejlépe Dragon tooth za 120zl a nebo v Wardens keepu můžete najít docela brutální stafku.
Nejlepší složení skupiny se mi osvědčilo:
1 tank
1 lotr
1 heal mág
1 bojový mág
Neměl jsem problém snimi skolit i ty největší potvory, včetně samotného arcidémona na konci na nejtěžší obtížnost.
A musíte hrát az bojovéh mága a a heal mágovy nastavit co má dělat, páč ne jednou jsem prohrál bitvu díky tomu že mág metal firebolly a ledové bouře do míst, kde bojovali moji bojovníci a jelikož cd heal kouzel je docela dlouhej a každý hp je třeba, tak mě to stálo tanka a často krát i celou bitvu. Sice ho můžete oživit(1x za 120sec) ale to už se mě vrhali nepřátelé na mágy a na lotra.
naprosto sdílím názor. Hra typu Diablo je pro mne noční můra a taková bezmozečná simplifikace, kdy při hraní může mozek dělat tisíce jiných věcí, neb ke hře jej netřeba, se mi nelíbí. jakkoli je to bohužel vyžadovaný aktuální trend.
Nepřemýšlet - proboha jen nemít odpovědnost za vlastní rozhodnutí - atp. atp.
Černobílost rozhovorů a předem jasné důsledky té které věty mne děsí a úplně ničí žánr RPG.
Diablo byl přelomový a otřesný zlom v RPG, který tento žánr (zcela v duchu Mrkvochvostu), obávám se, zničil a neustále se to ukazuje.
Snad budou alespoň dále vycházet hry jako Risen, Drakensang nebo Ego Draconis.
tak na tuhle hru se tesim
Musím říct že hra vypadá dobře ,grafika není špatná článek máš pěkný
skvela hra
moc se mi to libi tohle bych hral od rana do vecera
moc se mi to libi tohle bych hral od rana do vecera
Dragon age je dobrá a hodně propracovaná hra ...
jednicka byla supr a tohle vypada jeste o trochu lip
tuhle hru uz jsem hral a je to fakt husty , nema to chybu.
vipadá to nedodělaně no nevim jednicka byla dobrá ale tohle nevim
mazec
Ehm neni trapny,ze prirovnavate DA k Diablu ? ;)
Skoro kazdy rpg ma neco kouzelnyho :)
Ja jsem se u DA nenudil ani chvili jiste ze treba Tes 3 u kteryho jsem nahral nespocet hodin bylo famozni ;) ale dalo se dohrat do 23 minut :) bylo to na youtube rekordni cas ;)
Ale ja to hral podle svyho jako tes 4
Jiste,ze v dnesni dobe uz to neni jako driv ;) je to spis prachy prachy
Ty mene znamy rpg jsou mnohd zajimavejsi a lepsi ;)
Jak zminoval re: 20: Drakensang celkem dobry :) sice Risen uz tak dobry neni ale rozhodne lepsi nez posramoceny g3 datadisk ,ktery delali nejaci indove
Ty reci jako,ze chte bych videt tebe jak vytvoris nejakou hru me nezajimaj tyhle lidi maj tezky prachy je jich desne moc treba >Mount&Blade delali snad 4 lidi a stala se z toho AAA hra takze takle lidi si muzou delat mody takze parada proste pro fanousky :) a ne pro prachy,z tehle by si vetsi meli brat priklad .. nejaky dlc balicky za ktery se plati nikdo nestoji
Doufam,ze DA 2 bude jeste lepsi nez 1 me bavila zajimavy dialogy i sranda byla :)
Já si myslim, že by ten příběh neměl být nový a tím, že tam uvidíte pár známých z minulých titulů tomu také za dobré neudělají. Já bych klasicky navazoval na příběh jako navazoval Awakening na Origins. V Origins jste se dozvědělli na konci hry, co se stalo a stane a bioware na to prostě navázal a udělal Awakening, kde to všechno odpovídalo těm textům, co byly na konci základní hry. Jestli jste vy týpci, kteří si stěžujete na grafiku nečetli tu recenzi, tak to ještě nebyla na ukázce plná hra, takže tam mají vývojáři ještě co k dočinění. Navíc, mně moc nešlo o tu grafiku, mně šlo o ten bezva příběh, který je prostě škoda nahradit něčim jiným.
Dragon Age bylo bezesporu nejlepší RPG co jsem v poslední době hrál a nemá smysl spekulovat o tom jak tvůrci navážou na příbeh prvního dílu, já ale doufám, že bude 2ka ještě lepší než jednička, u které jsem strávil celé dny, protože ... neměla chybu.
joo těšim se na to ale ještě víc se teším na Fable 3,AC:Brotherhood,Fallout new vegas :D to bude řadné no :D
jo to by mohla byt dobra hra
jestli to bude tak dlouhe jak 1 toz to se na 2 vykaslu
"Ehm neni trapny,ze prirovnavate DA k Diablu ? ;)"
Je to trapné. Ale bohužel pro DA:P
"Skoro kazdy rpg ma neco kouzelnyho :)"
Jn, většina se odehrává ve fantasy a tak tam holt ty kouzla jsou:P
"Ja jsem se u DA nenudil ani chvili"
To prosím nikomu neberu. Neříkám, u čeho se máš bavit a u čeho ne. Jen se divím, že to lidem stačí. Viz právě Morrowind.. Jen mi vadí, že se všichni tak dobře bavíte u her, kde stačí jen často klikat na červeně označené potvůrky a já, který očekávám sandbox zážitek jako v Morrowindu se nudím.:/
" jiste ze treba Tes 3 u kteryho jsem nahral nespocet hodin bylo famozni ;) ale dalo se dohrat do 23 minut :) bylo to na youtube rekordni cas ;)"
A právě tohle častokrát značí skvělou hru. Hru, kterou si natahuješ sám, hru, kterou můžeš dávno dohrát. Hru, která tě baví i když ji znáš jako vlastní boty, hra, kde opravdu roleplayuješ, hraješ onen charakter a ne jen powerplayuješ. (bože, ty anglické termíny v češtině zní divně...)
Morrowind byl skvělý (ne tak Oblivion), netradiční prostředí, skvělá hudba atp. vytvořilo hlubokou atmosféru. A hlavně, NEMUSEl jsi sebou tahat bandu idiotů, kteří ti jen kazili atmosféru.
"Ale ja to hral podle svyho jako tes 4"
Lepší engine (upíři atp.) ale jde poznat, že vývojáři dali světu mnohem méně "lásky" a tu dali víc na pff, grafiku.
"Mount and Blade delali snad 4 lidi a stala se z toho AAA hra takze takle lidi si muzou delat mody takze parada proste pro fanousky :) a ne pro prachy,z tehle by si vetsi meli brat priklad .. nejaky dlc balicky za ktery se plati nikdo nestoji"
Jn, ale vem si, že to je Indie hra, která bude ještě spoustu let žít díky komunitě (podobně jako Europa Universalis atp), kde nové a nové módy budou přidávat další a další možnosti a oživovat hratelnost. A protože je to indie hra, nemusí živit hromadu managerů, poradců, ekonomů a všeljakých úředníků:P
Jo samo,ze DA neni unikat,ale neni spatny da se hrat dost hodin,ale chtel bych nejakou volnost :) to mi proste chybi ..
Zas co Tes chybelo byl zivot zdalo se mi,ze je to tak na pul mrtvy,ale asi to nahrazuji mody,ale moc jich neznam,aby to byl tak ozivily :) xx modu takze nektery to nahrazuji :)..:D ALe to bych chtel moc zas ne :)
Da je proste porad rovne obcas i zpet.No nic
Snad to spravi chut Gothic 4 Fable 3 :) MS 3
ale neni to tak úplně můj žánr.
taky bych dokazal tes3 dohrat za 23 mozno i driv s cheatama
Doufam ze bude stejne dobry jako jednicka neo lepsi .Jednicka byla super ale mohlo to byt delsi
jelikos sem velkej fanda RPG her a velky parmen uz sem dohral hafo RPG her tak uz se tesim az zase vyjdou dalsi Diablo 3 Gothic 4 Two worlds 2 atd
Ten trailer je nejvic drsnej skoda jen ze hry nevypadaji tak jak v traileru. Uz se tesim az hra vyjde.
1cka byla výborná a toto vypadá ještě lépe
asi jedna z mála her co si koupim
no tak tohle bude úúlet :)))
hry toholde typu miluju :D vypada to nice :D proste jednim slovem NICE! :)
1 byla nej ale tohle nevipadá tak dobre
Čekal sem víc
myslím že je to bude lepší než 1čka ae tak stojí za zahrátí podle mě to bude nejlepší rpg vůbec
celkem dobry...
chi tuto hru ale nechcesemi stahovat
Osobne si myslim ze DA:O bola skvela ale to uz sa neda povedat o jej datadisku Awakening ten bol ktratky a cast prvkov z Origins proste zmizla aj ked prostredie bolo celkom pritazlive stale ma to celkom znechutilo.
Co sa tyka DLC tie si myslim ze vseobecne sa nedaju porovnat s DLC pripravenymi pre ME2 ktoreho tvorcovia su tiez z stajne BioWare :)
V poslednej dobe sa BioWare dari ale nepaci sa mi ze sa snazia doslova naraz prist s niekolkymi titulmi to im v casoch priprav moze sposobit nemale problemy, ved jevseobecna znamost ze Mass Effect ma byt trilogia a tak isto aj v hre to mate neraz vyobrazene dalej oznamili DA2 ktora by mala vist niekedy na buduci rok a este pracuju na SW:TOR ktore chcu tiez uviest do obehu v buducom roku.
URČITE JI skusim,už se na ni tešim a mimochodem super članek dam ti za 5
polde videa na you to je psycho xD lool to se mi fakt libi :)
jednicku to myslim neprekona
GOOD HRA
jak jiz bylo receno v game page hra se pry bude zaobirat akci tak doufam ze se to nijak moc nezmeni od 1 dilu