Lidstvo je opět v ohrožení. Invaze klanu Červené Legie se snaží ovládnout celý vesmír a lidé bojující za svobodu se rozutekli do všech koutů. Je tedy nejvyšší čas sjednotit všechny síly a postavit se invazi na odpor. V našich snahách nám pomohou legendární hrdinové, kteří se s nepřáteli opravdu nemazlí. Frakce Vanguard nám nabídne tři špičkové válečníky, při čemž každý z nich je nejlepším ze své třídy. Cayde-6 za huntery, Zavala za titány a Ikora za Warlocky.
Třídy
Umím si představit, že většina hráčů očekávala více než pouhé tři třídy. Je to i můj případ. Nakonec však na výběr přece jen máme pouze ze tří civilizací, které jsme ostatně již zmínili výše. Každá třída je samozřejmě něčím charakteristická, něčím jiná a především unikátní. Jednu ze tříd si musíte vybrat ještě dřív, než začnete kteroukoliv misi.
Stanete-li se hunterem, stanete se rychlým a smrtícím bojovníkem. To od vás však zároveň vyžaduje precizní a poměrně rychlé bojové zákroky, protože odolnost nemáte závratnou. Chopíte-li se role titána, budete v podstatě klasickým tankem s velkou výdrží, těžkým kulometem a možností každou chvíli vytvořit energetickou zeď chránící vás i vaše spojence. Warlock zase využívá prastarou silnou magii a tak například zvládne vytvořit kruh jež léčí všechny spojence. Hráč po nabití může využít dva až tři aktivní skilly. Každá třída má samozřejmě své vlastní kousky. Za zhruba deset minut se vám nabije superschopnost (kterou si mimochodem lze změnit), jež po spuštění dokáže rozhodnout výsledek boje. Na můj vkus je superschopnost až příliš silná, ale vývojáři tyto věci samozřejmě stále ještě ladí. Velká škoda také je, že před zvolením určité třídy je hráči (zatím) nabídnuta jen jedna věta popisu.
Čtveřice módů
Betaverze hráči nabídla hned čtyři rozdílné módy. První a dle nás i nejvíce zajímavou, je samotná kampaň. Ta sleduje příběhovou linii za záchranu vesmíru, a tak neustále potkáváme různé postavy a hrdiny, jež stále vyvádí nějaký šílené kousky. Vůbec nejvíce na mě v kampani zapůsobilo neuvěřitelné prostředí, kvůli kterému jsem měl chuť přestat střílet a jen si prohlížet ty neuvěřitelné scenérie i jejich nasvícení. Hráč se přitom neustále někam přesouvá a nikdy nevrací, takže je obdivuhodné, jak detailně autoři mise propracovali. Na cestě potkáme i řadu všelijakých vesmírných potvor, které však pouze zpestřují boje s Červenou Legií. Ta na nás vytáhne hned několik jednotek, avšak právě u této armády jsem očekával více typů. Jelikož jde ale o betu nic definitivně nevytýkejme. Dvěma misemi kampaně, které zaberou asi 20 až 30 minut, je překvapivě nutné projít pokaždé, když si vytvoříte novou postavu. A jelikož jsme chtěli zkusit všechny třídy, museli jsme vše projít třikrát (což není kdo ví jaká zábava).
Druhý módem je PvE co-op, což je v podstatě mise kampaně, kterou však hrajeme s dalšími dvěma živými hráči po boku. Stejně jako v kampani, i zde je vyjma závěrečného boje s bossem (video zde) překvapivé, jak jsou protivníci slabí. Jednotky nepřátelské rasy přitom vypadají jako masivní nosorožci, kteří jsou pětkrát objemnější než my. Proto vypadá trochu zvláštně, když tihle obrnění obři ihned padnou po dvou ranách z pistolky. Gameplay z celé PvE mise najdete níže.
Řada hráčů se jistě zaměří na PvP. Beta pro tyto hráče připravila hned dva herní módy. V jednom se tým čtyř hráčů snaží dostat na jedno z předem určených míst (mohou si tedy vybrat) a položit zde bombu. Druhý stejně početný tým je musí buďto všechny eliminovat a případně spuštěnou bombu zastavit. Po každém kole se role mění. Taky vám tenhle mód připomíná Counter-Strike? Pokud zemřete, v daném kole jste sice mrtví, ale zároveň se stanete levitující koulí energie. Spojenec vás pak může za pár vteřin oživit.
Druhý herní PvP mód proti sobě taktéž poslal 4 a 4 hráče. Tentokrát však bylo cílem obsadit co nejvíce ze tří základen a udržet je co nejdéle. Čím víc základen máme obsazených, tím více bodů aktuálně získáváme. Respawn byl automaticky během pár k vteřin a díky velmi malé mapě byly boje poměrně intenzivní. Na zdech se po několika minutách odemykali supersilné zbroje, které samozřejmě velmi pomohou. Také v PvP bylo možné využívat aktivní skilly.
Zajímavý je proces připojování a vstupu do hry. Nejdřív vidíme létat svou stíhačku, po čemž se připojí další stíhačky značící další hráče. Následně celá letka letí k určité planetě kde všichni vyskáčou. Pak už jen vidíme jak z výšky letíme na danou planetu a mise může začít. Celkově to vcelku dobře vykresluje pozadí boje a není vše už jen o tom z ničeho nic se objevit na planetě a roboticky bojovat.
Někdy jsem měl problémy spustit melee hit, který byl uložen na písmeno „X“. To samozřejmě není místo, které by člověk bleskurychle našel v momentě, když vám dojde zásobník a nepřítel se rozprostírá na délku paže. Jinak má hráč k dispozici tři zbraně, z čehož jedna je supersilná a tak do ní nenajdeme příliš mnoho munice. Možná vás také překvapí, že hra v síle zbraně příliš nerozlišuje mezi dlouhými a krátkými zbraněmi (tzn. pistolkami). Pistolky mi dokonce přišly o něco silnější.
K dalšímu hraní má motivovat chtíč. Můžeme totiž získat odměny v podobě nových zbraní či vybavení. V betě se začínalo na levelu 20 a ve všech slotech jsme již měli epické vybavení. I když jsme zde získali další kousky, byly opět epické a zhruba stejně silné. Měli jsme tak zřejmě od začátku to nej. V plné hře však zajisté pojedeme hezky od začátku a před námi se tak rozprostře možnost získat lepší přilbu, rukavice, brnění hrudi a obrněné kalhoty. Těžko říct, zda se toho dočkáme i v plné verzi, ale zajímavá možnost byla kdykoliv se zastavit (hra se však nezastavila) a v menu si změnit zbraně či vybavení, po čemž jsme okamžitě mohli nové kousky využívat.
Destiny 2 v betě ukázalo naprostou vizuální špičku herní scény, avšak (zatím) prostředí zaujalo především v kampani a co-opu, ne už tolik v PvP mapách. Kampaň a PvE ostatně zaujalo i solidní hratelností, což ovlivnilo mnoho zajímavých nepřátel, solidní variabilnost lokalit i perfektní bitva s jedním z bossů. Naopak PvP nás spíše zklamalo a zavánělo velkou stereotypností a celkově ničím novým pod sluncem. Uvidíme ale, jak hra zapůsobí po vydání 6. září na PlayStationu 4, Xboxu One a 24. října na PC.
Jooo taky jsem hrál betu (btw díky za info o otevření). Obsahu nebylo moc no, ale jinak mě to celkem bavilo
dostal sem key ke grafice,v říjnu uvidím...