Hned z úvodu by se slušelo říci, že Battleborn vytváří americké vývojářské studio Gearbox Software, které má zkušenosti s takovými legendárními tituly jako je Half-Life, Duke Nuke nebo Borderlands. Zdá se tedy, že autoři mají všechny předpoklady stvořit další veledílo. Skutečně se jim to ale podařilo? Naše odpověď, stejně jako následující popis celé hry, vychází pouze z dojmů ze stále vyvíjené hry. Vše je tedy třeba brát s vědomím, že se toho může do vydání ještě mnoho změnit.
Battleborn je složením dvou významných žánrů – MOBA a akce. Na první pohled tahle hra připomíná akční střílečku z první osoby. Hráči se pohybují po mapě, střílí po sobě nejrůznějšími zbraněmi a používají různé schopnosti, aby zvrátili průběh boje ve svůj prospěch. Po chvíli hráči dochází, že úkoly obou týmů jsou v podstatě totožné s leckterým MOBA konceptem. I zde se na obou stranách generují vojáci, kteří hrdinům pomáhají v boji. Samozřejmostí jsou různé typy věží, které lze na k tomu určených místech stavět i vylepšovat, a to až do třetí úrovně.
Kromě několika druhů bojových věží narazíme i na stavby zrychlující náš pohyb či věžičky, které nás léčí. Za jistý obnos si lze také zakoupit bojovníka navíc, tedy jakousi posilu. Abychom to vše ale vůbec uplatili, je třeba sbírat zlaté úlomky. Ty kromě toho, že vypadnou z poraženého nepřátelského hrdiny, samovolně rostou po mapě a to v různém množství. Čím větší kus zlata to je, tím pochopitelně víc vyděláme. Na vyznačených místech se přitom pravidelně objevují ty největší úlomky, do kterých je třeba nejdříve několikrát udeřit (či střelit), aby se rozpadly na menší kousky, jenž je možné posbírat.
Za zlaťáky je také možné aktivovat svůj speciální předmět, který jsme si před bojem zvolili. Tyhle itemy sbíráme postupným hraním a jedná se tak o jakousi trvalou výbavu, která je k dispozici napříč hrdiny. Jeho aktivací získáme například vyšší rychlost, lepší průstřel nepřátelskými štíty, případně více bonusů najednou. Co předmět, to jiný bonus. V boji ale nelze využít jakýkoliv předmět, který máme v inventáři. Už před bojem si totiž musíme vytvořit loadout, tedy jakousi konkrétní sadu předmětů, kde je jen omezený počet míst.
Hned z úvodu možná trochu překvapí více než solidní množství hrdinů, ze kterých si před bitvou lze vybírat. K dispozici jich totiž je kolem pětadvaceti, což rozhodně není málo. Zpočátku jich však máme k dispozici jen hrstku, což je skvělé hned ze dvou důvodů. Za prvé si hráč logicky prohlédne jen těch několik dostupných, takže není naprosto zahlcen zbytečně velkým množstvím možností. Za druhé je pak hráč motivován hráč stále dále, protože jak získává zkušenosti a nové úrovně, odemyká si tím i nové postavy. Je skvělé, že ačkoliv se nejedná o klasický MOBA ve stylu League of Legends, hrdinů je zde opravdu mnoho (v akčních hrách jich totiž bývá spíše méně).
Kromě toho, že každý hrdina vyniká svým mimořádným vzhledem, má také velmi specifickou zbraň. Jedna hrdinka tak hází malé nožíky, jiná střílí magické koule ze svých čtyř rukou a nad další se vznáší magická příšera, která bojuje za postavu. Tyto primární (případně sekundární) útoky jsou tak spojeny přímo s charakteristikou dané postavy a nelze je měnit. Nelze tak popadnout jiné zbraně, ale v tomto typu hry to zrovna vůbec nevadí.
Osvěžení hry přichází skrz tři speciální schopnosti pro každou postavu i skrz střídání celých hrdinů, z čehož má každý jinou roli. Někteří působí coby klasická podpora, která třeba léčí, jiní soupeře odstřelují pěkně z dálky a další na sebe vezmou klasickou roli tanku. Vraťme se ale ke schopnostem. Každý hrdina může hned od startu mise využívat své dvě specifické schopnosti, zatímco třetí dovednost (obvykle ta nejlepší) se odemkne až po dosažení pátého levelu postavy.
Jak je v MOBA zvykem, level postavy je na začátku každé hry dán na minimum a hráči jej svou interakcí musí teprve navýšit. S každým levelem zároveň získáme i skill point. Kdykoliv pak stačí otevřít nabídku, která vypadá jako DNA, při čemž s každým levelem si můžeme vybrat jedno ze dvou možných vylepšení. Některé volby nám vylepší pasivní statistiky jako je útok, štíty, rychlost přebíjení a podobně. Jiné se naopak zaměřují na zesílení našich schopností. Například si tak máme vybrat mezi rozšířením magického pole, jež schopností vyčarujeme, aby zraňovalo soupeře, a jeho delším trváním.
Přestože se Battleborn tváří spíše jako multiplayerová akce, překvapivě zábavná je i kampaň. Ne, že by zde byl, kdo ví jak silný příběh, ale kooperace několika hráčů a lineární mapy, kde je třeba probojovávat se skrz nejrůznější UI nepřátele stále vpřed, je jedním slovem – parádní. I zde sbíráme zlaté střepy, které utratíme třeba za vytvoření různých druhů létajících dronů. Při zabití spojence jej můžeme po časově omezenou dobu oživit. Pokud tak neučiníme, hráč se může oživit, ale odečte se tím život týmu a jakmile dojdou životy, další hráči se již nemohou respawnout.
Otevřená beta ukázala jen dva herní módy. V prvním bylo třeba zničit dva nepřátelské roboty, takže UI pomocníci zde byli pouhá podpora. Ve druhém módu naši vojáčci naopak hráli ústřední úlohu, protože je úkolem týmu doprovodit je do speciální brány, čímž se sami obětují a nám naskáčou body navíc. Tenhle mód nás v redakci bavil o trochu více, ale to je již dosti individuální. Oba módy nabízí perfektní dilema, zda bránit vlastní jednotky či zaútočit plnou silou vpřed. Ocenit je třeba i velmi pěknou kreslenou fantasy grafiku, která vylepšuje celkový zážitek ze hry. Velmi sympatické také je zřetelné a přehledné popsání všech schopností každého hrdiny v menu při vybírání hrdinů.
Opomineme-li rozdíl mezi pohledem z první a třetí osoby, má před sebou Battleborn velkého protivníka, kterým je Paragon (více zde). I ten se totiž zaměřuje na stejný koncept hry, má přibližně stejné datum vydání a obdobně silnou reklamní kampaň. Jsme tak sami zvědaví, která hra si po vydání utrhne větší kus herního trhu.
Battleborn v beta verzi působí jako velmi dobrá MOBA akce, která hráče motivuje k dalšímu hraní už jen svou grafikou a velkým počtem hrdinů. Pro mě osobně bylo největším překvapením propracovaný co-op, který mě bavil snad ještě více, než multi-player. Na druhé straně ze hry nevyzařuje pořádná jiskra, která je u každého velkého hitu zkrátka potřeba. Autoři ale mají ještě necelý měsíc na editaci hry. Plná verze pak vyjde pro PC, PlayStation 4 a Xbox One 3. května 2016.