Jen tak pro zajímavost – instalační balík má 8 GB a je doporučeno stáhnout ještě update. Testování alfa verze probíhalo od 12. 6. do 15. 6. a mohli se ji zúčastnit pouze vybraní jedinci, kteří dostali pozvánky. Na začátku mého testování mně byla nabídnuta možnost vybrat si jedno ze tří povolání – Titan, Hunter a Warlock. Titan disponuje obrovskou sílou, výdrží a strategickými vlastnostmi jako je mocný útok, který v okolí kolem vás zabije vše živé a dokáže vytvořit energetický štít, jež nepropustí žádný projektil či energetickou vlnu, aby ochránil vaše spojence. Hunter svým povoláním nejvíce připomíná klasického zloděje, který se plíží skryt před zraky nepřátel, aby jim mohl v rozhodujícím okamžiku zasadit mocnou a smrtící ránu, jenž je sprovodí ze světa živých. Hunter disponuje dvěma speciálními vlastnostmi – Gunslinger a Bladedancer. Pomocí Gunslingeru můžete nepřátelé okamžitě spálit na prach a Bladedancer umí to samé, jen s pomocí velkého meče. Posledním povoláním je Warlock, který umí ovládat vesmírné energie a manipulovat s nimi tak, aby mu pomáhaly v boji. Toto povolání také disponuje dvěma speciálními vlastnostmi. První speciální vlastností je Voidwalker, energetický firewall, který rozmetá nepřátele v místě dopadu na kusy. Druhou vlastností je Firesinger – dovolený doping, jenž Warlocka naplní energii a dočasně, avšak dramaticky, mu zvýší všechny jeho vlastnosti.
Po výběru povolání nesmí chybět samozřejmě u všech onlinovek nutná úprava vzhledu vašeho avatara. Po té vás ještě čeká výběr pohlaví a třídy a můžete se vrhnout na první misi, která se odehrává na zpustošené Zemi v krajině bývalého Ruska. Vybral jsem si Warlocka, protože v RPG hrách mám rád mágy a kouzelníky. Mé první kroky vedly k nedaleké základně. Po krajině poletovaly sněhové vločky a já se kochal přírodou, kterou oslňovalo denní světlo. Pomocník v podobě vznášejícího se jehlanu nad mou otevřenou dlaní mi ukazoval cíl mé cesty, kterým byl radioteleskop směřující někam do hlubin vesmíru. Jak jsem se přibližoval blíže k mému cíli, musel jsem se chopit zbraně, protože na mě útočili nepřátele v podobě NPC postav. Samozřejmě jsem potkal i živé hráče, kteří hráli stejnou mapu jako já a tudíž jsme si mohli zahrát v kooperaci. Uvnitř ruské stanice s radioteleskopem jsme narazili na silný odpor v podobě hnízda vetřelců a jednoho silného Mága, který celému hnízdu velel. Naštěstí se mé zdraví automaticky obnovuje díky nanorobotům, kteří mi proudí v těle. Po splněné misi mě čekal klasický sumář, kde jsem zjistil, že odehrání úvodní mise trvalo 45 minut, zabil jsem 86 nepřátel a získal dvě věci do mé výstroje.
Po splněné misi vás vždy čeká dostaveníčko na Orbitu, kde si vyberete další pole své působnosti. Můžete se odebrat do Toweru – posledního města na zpustošené Zemi. Tower slouží jako sociální hub pro všechny hráče, kteří jsou právě online. Takže schovejte zbraně, pánové a dámy, zde se bude jen slušně konverzovat, nakupovat nová běžná výzbroj a výstroj, odhalovat dávno zapomenutá technologie od skoro vyhynulé lidské civilizace, nakupovat a objevovat technologie od civilizace jménem Traveler a také trénovat nové dovednosti. V této lokaci byla k dispozici také vývěsní deska s dalšími výzvami. Jednalo se převážně o vypsané odměny za lov určitých monster, získání ranků při veřejných kláních a tak dále. Za tyto výzvy hráči alfa verze dostávali body do směřování vaší postavy. Ale z důvodu alfa verze hry, nemělo valný smysl se nějakým způsobem zabývat směřováním vaší postavy. Jde spíše o nástin věci budoucích. Za zmínku také stojí, že se v Toweru automaticky přepíná pohled z pohledu vlastních očí do pohledu z třetí osoby a na vaší postavě tak vynikne veškerá aktuální výbava.
Vývoj postavy byl udělán tak, že se vám po každém levelu odemkne nová základní vlastnost nebo dovednost, která vám může přidat nový útok či vylepšit některou z vašich vlastností. Další vylepšení vašich vlastností a dovedností získáte pouze jejich aktivním používáním. V misích ale i v PvE zónách jsem postupem času nacházel lepší výzbroj i výstroj, kterou si můžete i během mise v inventáři přehodit. Není problém vláčet s sebou několik druhů útočných pušek, raketometů, brokovnic a odstřelovacích pušek, protože všechna výbava je tvořena za nanočástic a replikátorů, takže se vám zbraně sestaví během chvilky přímo v rukách vašeho avatara. Nevím, jestli je to dovednost, která je určena jen postavám na vyšších levelech, ale po odemknutí osmé úrovně jsem náhle v inventáři objevil, že si mohu vylepšit svou hýčkanou útočnou pušku o několik nových vlastností jako je lepší útočná síla a laserový zaměřovač. Takže v plné hře Destiny jistě nepřijdeme o značné vylepšování své výbavy a snad i výstroje. V inventáři také naleznete suroviny, jež jste našli při své putování. Ty budou sloužit zřejmě k výrobě nových předmětů a opravu zbraní. Tato možnost hry ale v alfa verzi chyběla. Nedílnou součástí vašeho avatara je vznášedlo, které si může každý hráč během prozkoumávání přivolat teleportem ze své mateřské lodi, protože dané lokace jsou opravdu rozsáhlé a ani zde se nezapře jedna z vlastností, kterým se studio Bungie proslavilo v sérii Halo. Doufám, že se v plné verzi hry dočkáme i vylepšování vašeho antigravitačního kluzáku.
Další možnost v alfa verzi hry Destiny byla PvP zóna s názvem The Crucible pro 6 hráčů na každé straně – tedy celkově pro dvanáct hráčů. V té byl dostupný mód s názvem Control – tedy zajmout a držet na mapě 3 zóny po dobu nezbytnou k tomu, aby vlajka zářila barvou vašeho týmu. Vlastně jde o obdobu klasického multiplayerového módu Capture the flag. Pro toto testování byly poskytnuty dvě mapy. Jedna mapa se odehrávala v měsíční krajině a v druhé jsem opět zavítal do trosek vojenského zařízení někde v oblasti bývalého ruska. Musím uznat, že vývojáři z Bungie mají prostě multiplayerové bitvy v krvy, což jsme poznali již ze série Halo. I v Destiny mají PvP zóny vytříbený level-design, zbraně jsou vyvážené a bedny či otočné těžké kulomety rozmístěny tak, aby pomáhali, ale zbytečně neposkytovali výhodu.
Grafická stránka byla v alfa verzi hry na vysoké úrovni. V komentářích na jendom českém webu o hrách jsem četl, že grafika nedosahuje takové úrovně, jak nám byl presentován gameplay při oznámení hry na E3 2013 na konferenci Sony. Jenže opak je pravdou, grafická stránka hry přesně odpovídá tomu, co nám před rokem vývojáři z Bungie ukazovali. V alfa verzi hry je zvolena mapa bývalého Ruska, takže krajinou poletují sněhové vločky, lens-flare efekty vytvářejí pěkný dojem z celkového nasvícení scény a v Toweru se střídá denní doba. Na pohybu humanoidních postav jde vidět, že byl použit motion capture a z oblečení je zřejmé, že je do hry zakomponován engine fyziky látek. Jen kaluže vody by mohly vypadat lépe, ale musíme brát v potaz, že jde pořád jen o alfa verzi hry. Hudební doprovod je složen z epických skladeb legendárního Martina O’Donnella – dvorního skladatele série Halo. Takže o hudební složku hry se rozhodně nemusíme bát. Za sebe mohu rozhodně říct, že reálně uvažuji o koupi této hry, která vychází 9. září tohoto roku. Alfa verze mě opravdu namlsala a už jsem zvědav na betu, která by měla být spuštěna 17. července. Zůstaňte naladěni pro další nášup informací…
ale vydím to tak že to zas taková sláva nebude