Většina strategií se zabývá již velmi provařenými tématy. Povětšinou se pak jedná o druhou světovou válku, invazi mimozemských civilizací na zemi či dokonce kompletně smyšlené sci-fi světy. To samozřejmě není vůbec na škodu a danému žánru to nijak neškodí. Problém nastává ve chvíli, kdy se jako vývojáři rozhodnete udělat nějakou hru a hledáte koncept, který by ještě nebyl použit, což je logicky od každé další vydané hry těžší a těžší. Již podle názvu se dá tušit, jakým směrem se bude ubírat tato konkrétní hra a s tím souvisí i sousloví „studená válka“, které je vám všem dobře známo. Švédští Massive Entertainment si tak berou za své úvahy, ve kterých dobře nabroušený rudý srp společně s kladivem nikdy neprohrály. Nyní dostaly chuť na ještě větší sousto a stojí tak před branami národa, který by za demokracii i zemřel. Pro nás to bude znamenat možnost vyzkoušet si, jaké by to bylo, kdyby se tyto dvě velmoci střetly v plné síle.
Jestli vám také vrtá hlavou, co jste jen od těchto lidí již hráli, tak bych si dovolil napovědět, že se asi jednalo o tituly Ground Control, které jsou nejznámějšími kousky od Massive Entertainment. Tam si autoři osm let užívali vesmírných zákoutí a nyní došli k rozhodnutí, že je třeba zkusit i něco jiného. Přístup ke hráči se také odráží v tom, proč byla vybrána právě současná doba. Je tomu tak kvůli tomu, aby se hráč cítil vtažen do hry již od okamžiku, kdy ji spustí. Je to celkem logické, že každý se cítí lépe se zbraněmi našeho současného světa, nežli s plasmovými výmysly či kopím. Navíc to je jediný neohraný příběh, který ze všech útoků středního východu a příběhů z blízké budoucnosti nádherně vyčnívá. V osmdesátých letech také US společně s USSR oplývaly výtečnou výzbrojí a novými vynálezy. Tak je autoři prostě vzali a pohráli si s nimi.
Důvěryhodnost hry je mimo jiné zajištěna přizváním Larryho Bonda, který píše o studené válce a armádách supervelmocí. Samozřejmostí jsou pak přesné dobové prvky, které jsou zpracovány do nejmenších detailů. Pro hru jsou připraveny tři strany, za jejichž politiku budete válčit. Dvě jsou již nyní naprosto jasné, jde o zmiňované Rusy a Američany, třetí strana je zatím předmětem jednání a tedy i utajení. Půjde ale opět o reálnou nabídku. Pokud byste hodně šťourali v přesnostech hry, možná byste narazili na malinké odchylky oproti historii. Zde je ale třeba poznamenat, že tato oběť je zde kvůli lepší hratelnosti. Pod vaše velení budou spadat jednotky všemožných typů a jen na vás pak bude, jak vhodně je zkombinujete.
Singleplayer zatím není nijak dopodrobna popisovaný, nicméně již nyní se ví, že půjde o příběh oficíra, který se probojovává skrze nepřátelská území a postupně poráží nepřítele. Piluje se také to, aby nešlo jen o sled za sebou jdoucích misí, kdy budete lineárně hnáni kupředu bitvu po bitvě. Tato nuda rozhodně není Massive Entertainment vlastní a nebudou ji do hry cpát. Hlavní náplní hry pak bude ta část, ve které se budete porovnávat s vašimi kamarády. Nebudou zde žádné roztahané začátky jako v jiných strategiích, kde teprve po dvaceti minutách těžení a stavění můžete začít podnikat něco zajímavého. Každý hráč tak bude mít stejný počet prostředků pro začátek. Potom si vyberete jednu ze čtyř možných divizí, za kterou budete chtít hrát a můžete začít. Infantry, support, armor nebo air, všechno podle vás.
Přestože je hra prezentována jako strategie, půjde spíše o nepřetržitou akci ve stylu Battlefield 2, čehož důkazem je i zkušenost, kdy otrlí FPS hráči museli uznat, že je testování hry bavilo. Podle toho, jaké jednotky si vyberete, tak tím směrem budete rozhazovat vaše peníze. Je-li vaší volbou pěchota, zajisté uvítáte možnost přikoupení odstřelovačů, naopak když přijmete za svůj vzdušný prostor, rádi utratíte peníze za těžké helikoptéry. Po nákupu vašich prvních jednotek je rozmístíte na startovní pozice a může to začít. Vy a spřátelené jednotky budete bojovat o území té druhé strany, přičemž úspěšnost bude také viditelná na zabraných kontrolních bodech. Specialitkou této hry potom jsou nukleární zbraně. Pokud je dobře nasměrujete, můžete vyhladit protivníkovy jednotky takovým způsobem, že v podstatě dohrál. Atomovka je sice vidět, když na vás padá, ale to již většinou bývá příliš pozdě na nějakou reakci. Abych ještě upřesnil vracení bodů zpět pro vaše užití, tak tento systém bude fungovat i na jednotlivých jednotkách. Pokud přijdete o tank, který vás stál nějaký obnos, tak tento obnos se vám po jeho zničení začne opět pomalu přičítat na konto.
Pověstný atomový hřib je pak vidět po celé herní ploše a tedy i ti, kteří jím nejsou přímo zasaženi budou vědět, co se děje. Možná si myslíte, že pokud na vás někdo hodí atomovku, je s vámi konec. To samozřejmě platí v našem světě kde žijeme, ale ve světě WiC tomu tak není. Naopak. Ono se po vyhlazení vašich jednotek stane, že se vám doplní zdroje a prostředky, se kterými jste začínali hru. dalo by se to tedy přirovnat k dobrovolné smrti, kterou leckdy volíme v FPS, když chceme změnit povolání jedince. Zrovna tak tomu bude zde, kdy po smrti můžete zkusit zase něco jiného. Hlasový přenos bude zajištěn voice over IP a také zde budou filtry, díky nimž máte možnost si nastavit, kdo vás uslyší a kdo ne. Zatím byl představen pouze jeden mod pro multiplayer tug of war, kde jde o to, zabrat co nejvíce kontrolních bodů, ale samozřejmě je jich slíbeno daleko více. K tomuto titulu se zajisté ještě vrátíme, ono na to budete mít celkem dost času, přesněji až do příštího jara.
esi to bude tak dobry jako to vypada, tak do toho du
no už dlouho na toto téma v takové podobě nic nevyslo, docela jse na to těším
GC bylo fajn, ten system doplnovani jednotek mi vyhovoval, takze pokud to bude podobne budu jenom red :) . jen se bojim, ze tak peknou grafiku moje sunka uz neutahne.....:(
sem to stahnul z RAPIDSHARE.DE ^^ pred hodne dlouhou dobu, mam to uz skoro dohrany
vypada to good
Vypadá to sakra dobře ;)
hmm vyjde to příští jaro a ty už to máš?Tak si tu alfu nebo možná i betu uží ty moulo
fakt to vypada skvěle doufam že to nebude jako generals i když ten se EA taky dost povedl
tohle bude good
niceeeeeeeeeeee
... to ve me vyvolalo vzpominky na ground control 2. vzhledem k tomu, co je napsano v preview, by se to GC2 mohlo podobat i v hernim stylu, ktery nenechal hrace ani na chvili oddechnout... proste super!! :o)
recenze good, tak do toho určitě du!
mam z toho 2 videa a jedno z nich je tak nak in-game ale nevim moc pocitacu to neutahne.. muj asi jo ale ne na high jako hraju ostatni...
Docela me naladili uz starsi novinky o tehle hre a ted konecne nejakej blizsi info... docela se tesim... akorat HW naroky asi nebudou nejmensi... a teda moc strategicky to nevypada podle screenu... :)
Hearts of Iron po multiplayeru rulezz
Docela mě zaskočili, to vypadá naprosto epesně, otázka je jak to bude s hratelností, i když jak koukam na ty screeny, tak to bude docela řežba;-)
Hm.. vypada toi pekne ale jestli to je strategie tak s emi to nelibi :-(
Ty si taky dobrej ara, přečti si článek a potom nebudeš psát nesmysly ;)
celkem bych ty HoI zkusil,ale mam jen dvojku
Ono je to prakticky to samý, jen má dvojka pár úprav ;)
to já vim,ale pokud hrajou první díl,těžko si zahraju když mam druhej,proto to píšu...já hrál i jedničku a dvojka mi přijde lepší,někdy bych jí po netu zkusil,ale nemam s kym no
doufam ze to bude neco jako CoD2 a v multaku
!!!!!!!!!!!!!!! :-)
bomba tahle hra fakt super
výborná hra , škoda že jsem si ji opatřil až nyní