Psal se květen 1992 a v kancelářích po celém světě náhle prudce poklesla produktivita práce. Ne, burza na Wall Street nezkrachovala, to jen jakási pochybná firmička s freudovským názvem id Software vydala hru Wolfenstein 3D. Diskety putovaly z ruky do ruky – a tisíce lidí ve svých klimatizovaných kanclech ukazovaly Führerovi, zač je toho loket. Wolf 3D položil základy zbrusu novému žánru a umožnil svým tvůrcům vozit se v drahých sporťácích. A protože dobří holubi mají tendenci neustále se vracet, dnes vám rádi představíme nejnovější dobrodružství agenta Blazkowitze.
Přestože prostý název „Wolfenstein“ evokuje pokus o návrat ke kořenům, nejedná se o pouhý remake hitu z počátku devadesátých let. Nový Wolf navazuje na Return to Castle Wolfenstein a přináší s sebou hnilobný pach sil nadpřirozena. Ano, ano, skopčáci si znovu začnou zahrávat s okultními silami. I přes fiasko Himmlerova programu übersoldatů, které měl vést nemrtvý král Heinrich I., se Führerovi stoupenci nevzdávají a nehodlají složit zbraně. Německým vědcům se totiž podaří objevit tzv. Černé slunce (Black Sun), což je nevyčerpatelný zdroj energie. Tato energie by mohla zvrátit misky válečných vah, jež se v roce 1943 už pomalu začínaly klonit ve prospěch spojeneckých sil. Černé slunce se ale nachází v dimenzi The Shroud (česky “Kryt”) a tu – jak už to tak bývá – obývají astrální bytosti a… Zkraťme to: prostě zlým Němčourům se do rukou zase dostane ultimátní zbraň, přičemž pouze jediný člověk dokáže plány Hitlerových posluhovačů zmařit. Tím je samozřejmě William Joseph Blazkowitz, veterán bojů druhé světové války a držitel medaile cti, kterého nikdo neosloví jinak než jako „BJ“.
Kromě poněkud nevýrazného grafického kabátku, o němž si podrobněji povíme později, zaujme nový Wolfenstein i odvrhnutím starých principů. Zatímco předchozí díly série byly především o lineárním procházení sevřených chodeb a úzkých koridorů, kde za každým rohem číhal nepřítel, nejnovější díl se snaží dát hráčům nezvyklou míru volnosti. Většina hybných událostí se má odehrávat ve fiktivním městě kdesi v srdci Třetí říše. Sem se infiltruje i BJ, aby ve službách tajné agentury OSA podnikl pátrání po Černém slunci.
Město je sice obsazeno po zuby ozbrojenými příslušníky wehrmachtu, existují zde ale i povstalecké buňky, jejichž členové občas Blazkowitzovi pomohou v boji. BJ je ale vlk samotář a raději se spoléhá jen sám na sebe: nás tedy bude čekat převážně sólová jízda, na to jsme však už zvyklí a přesně tak to u Wolfensteina máme rádi. Poměrně velká část prostředí bude zpřístupněna už od počátku, a tak se vyplatí prozkoumat každé zákoutí co nejdříve. Stejně jako v minulých dílech totiž při troše snahy naleznete mnoho tajných míst s ukrytými poklady. Tentokrát odměnou za hledání nebude jen dobrý pocit a příjemně vyhlížející statistiky na konci mise: za cenné artefakty vám některá NPC poskytnou nedostatkovou munici, silnější zbraně nebo lepší dovednosti. V pozdějších fázích hry už průchod některými lokacemi nebude tak snadný, protože vliv dimenze The Shroud se začne projevovat i v reálném světě.
Většinu situací, do nichž dostanete, lze vyřešit několika způsoby. Životem kypící město nabízí spoustu cest, jak dosáhnout svého cíle. Hlídanou budovu můžete infiltrovat střešním oknem, skrz smrdutou stoku, anebo se dovnitř prostě prostřílíte. Jak je libo. Horké hlavy se asi užijí víc legrace, ale tichošlápci se na druhou stranu zase lépe dostanou k místům s poklady. Přestože většinu doby strávíte ve městečku v srdci Německa, kde splníte spoustu povinných i nepovinných misí, často se podíváte i jinam. Nejzajímavěji zní možnost podle libosti přecházet do Krytu, kde při troše štěstí získáte paranormální zbraně a dovednosti (ano, BJ získá nadpřirozené schopnosti). Ovšem ani zlotřilí Germáni nezůstanou pozadu, s tím, jak začnou přicházet podstatě Černého slunce na kloub, se dramaticky zvýší i jejich bojová síla (a tedy i odhodlání sprovodit Blazkowitze z povrchu zemského).
The Shroud si nepředstavujte jako dimenzi zcela odlišnou od té naší (tou byl např. Xen v Half-Life), jedná se totiž o pokřivenou verzi naší reality. V Krytu trošičku jinak funguje herní fyzika (mimochodem, o tu se stará Havok) a okolí halí závoje zelenkavé mlhy, jinak se ale budete cítit téměř jako doma. BJ se v jiné sféře existence dokáže pohybovat rychleji a snáze překonává některé překážky, což mu umožní dosáhnout míst, kam by se za normálních okolností jinak nedostal. Nepřátele zde obklopuje zvýrazňující zelenkavá aura, což mu dává větší šanci je zasáhnout. A hlavně: právě v alternativním světě dokáže BJ v plné míře využívat své zvláštní schopnosti.
Zatím jedinou blížeji specifikovanou nadpřirozenou dovedností je zpomalování času. Okolí se jemně rozmázne, nepřátelé „zamrznou“, aby se s nimi BJ mohl snáze vypořádat. Nebýt drobného detailu, že bullet-time využíval už Neo, Max Payne, „Point Man“ (F.E.A.R.), bezejmenný mariňák z Resurrection of Evil a hromada dalších herních postav, jistě bychom na tomto místě bychom pěli ódy na originalitu a invenci vývojářů. No, doufejme alespoň, že Raveni mají v zásobě i zajímavější kousky, protože The Mire (rozuměj bullet-time) je už opravdu hodně okoukanou záležitostí. Ze zbraňového arzenálu si vyzkoušíte jak klasické bouchačky, které zná a miluje každý náruživý hráč WW II stříleček, tak i produkty práce nacistických vědců (např. částicový kanón, s nímž usmažíte i dobře schované nepřátele). A samozřejmě platí, že ty nejlepší kousky získáte z těl čerstvě zabitých protivníků.
Co se multiplayeru týče, jsou vývojáři prozatím dost skoupí na slovo. Online klání ale prý nabídnou zážitek srovnatelný s bitvami v datadisku Enemy Territory. Využívání alternativní reality i v multiplayeru prý posune online řežby na úplně jinou úroveň. Prý. Snad Raveni nezklamou očekávaní do nich vkládaná. Co ale naše očekávání mírně zklamalo už teď, je grafika. Wolfenstein poběží na id Tech enginu verze 4 („Doom 3 engine“, chcete-li) a srovnání např. s Rage (id Tech 5) vyznívá ve Wolfův neprospěch. Současná vizuální stránka nikoho neohromí – a jen těžko lze předpokládat, že se Ravenům ze zastaralého enginu podaří vymáčknout víc. Ne že by grafika neodpovídala dnešnímu standardu, ale nikomu z ní čelist nespadne.
Pochybujeme, že tehdy, ve vzdálené minulosti roku 1992, měl John Carmack a spol. tušení, jak moc jejich Wolfenstein 3D ovlivní herní scénu. Nejnovější přírůstek do série nehodlá redefinovat žánr stříleček, přesto by se – i přes slabší grafckou prezentaci – mohlo jednat o parádní hru, kráčející ve šlépějích skvělého RtCW. Uvidíme. Nový Wolfenstein přebírá moderní trendy (např. automatická regenerace hitpointů), snad si ale zachová svou jedinečnost a netradiční pojetí 2. světové války. Hra vyjde zároveň pro PC, PS3 a X360. Na otázku kdy tahle paranormální střílečka vyjde, odpověděl v jednom interview zástupce Ravenu lakonickým „When It´s done.“ My tipujeme, že do stavu “done” se hra dostane někdy v druhé polovině příštího roku.
Tak po přečtení tohoto článku jsem mírně zklamán... Čekal jsem holt víc, než jen "průměrnou" střílečku na doom 3 enginu... Snad to raveni nezvorají, mají za sebou už docela hustý portfolio skvělích her, např Star Trek: Elite Force II...
Čekám, co se z toho nakonec vyvine...
A zase se resi jen grafika,to jste vsichni uplne padly na hlavu nebo co?Nejdriv brecite ja ta hra nevypada na dnesni dobu dobre a kdyz pak dostanete neco co skvele vypada,tak brecite,ze je to moc narocne...Jak u blbejch,fakt...Wolfik vypada dobre,snad bude podobny RtCW...
Ten engine je na dnesni dobu zastaraly, nefakha v nem ani directx, navic, id software iz ma vyvinutej idtech5, takze nechapu posun zpet k idtech4... I kdyz to mozna udelali proto, ze si od idtech4 slibovali tu samou popularitu mezi vyvojari, jakou mel engine qiiia... Na idtech4 mas tak maximalne prey a quake iv coz sou hry v rezii id software... a v dobe, kdy te pc co je schopny rozjet crysis na plny detaily bez sekani stoji jen asi okolo 10-15ti tisic, bych nerekl ze se najdou lidi, co sou schopni brecet kvuli tomu ze jim to nejde... Navic me jde o hratelnost, a to ten engine ani zdaleka neumoznuje... Navic chci videt, ty otevrene lokace... Pokud nejak zasadne ten engine neprekopou, tak uvidis sam, ze ta hra bude naprostej propadak a ostuda id software... (Jeste se mi nechce rikat kral je mrtev, at zije kral, ale mam k tomu dost naslapnuto) Mnohem vic se tesim na rage...
chci rict dx10...
Nejak nechapu to ze tenhle engine nezvladne dobrou hratelnost????To je asi jako by jsi napsal,ze na tuhle pasku nejde nahrat dobry film...Cili nesmysl,i na ënginu dooma 3 jde udelat vyborne hratelna hra,viz sam doom 3,kterej byl super...Na id tech 4 bezi snad jeste quake wars,ale podivej se na tebou zminovany engine q3,ktery pohanel naprosto uzasne hry nejmene pet let...Pokud bud id tech 4 poradne modifikovana,tak hra muze vypadat i dnes velmi dobre...Sam si protirecis,nadavas na starej engine a pak meles ze ti jde o hratelnost...A to s tim,ze starej engine neumi dobrou hratelnost je stupidni hlaska roku,vyhral jsi prvni misto v ankete nesmysl roku a cenu si prevezmi v libovolne popelnici...
..ty kecy o DirectX 10 mě dostaly. :) ID soft nikdy nedělá hry pro DirectX, neb narozdíl od ostatních vývojářů ještě maj něco v hlavě.. (a nebo prostě nemaj rádi Microsoft:)
Jen se divim, že nepoužili nějakej svuj novější engine, ale což, tenhle taky ujde a ještě se z něj něco vyždímat dá. Ostatně, jde o to, aby se to dobře hrálo. :) Na Crysis se hezky kouká, ale jako hra to za moc nestojí.. budu radši, když to bude naopak, obzvlášť když je to Wolfenstein.
JJ, snad by to mělo jet na stejném (mírně modifikovaném) enginu jako jede Quake wars a ten se celkem povedl.
Fan site ETQW.CZ
no ja nwm ked tu kazdemu ide o grafiku tak vy si potom moc nezahrate...
ID Software je podla mna jedna t najlepsich firiem na svete a to ze Raveni pouzivili engin z doom 3 tak to asi preto,lebo aj v doome boli vselijake nadprirodzene bitosti tak ja nwm keby to malo mat grafiku ako rage tak by moc nezarobili by ste hovorili ze to neni originalne na Wolfika sa moc tesim a dufam ze tu rozchodi moje pc :(
s nekrosem a saladinem,radsi pribeh nez grafika,ikdyz nechci konsticky na obrazovce,ale rozumite mi,je mi celkem jedno na jakej enginu to pojede,at to jede treba na enginu CoD1 kdyz ho upravy...
ta hra vypadá suprově :) je to dost velký pokrok...jen doufám, že mi pojede xDxDxD
dobrej masakr
omg co furt vsichni resite grafiku? ja treba takovyhle hry nerozjedu, vemte si CS 1.6 grafika jak za 18. stoleti ale hrajou to miliony lidi, WoW a jeste taky je tu hafo MMORPG jako drift city, B.O.T.S , 2moons silkroad atd mno proste vemte v potaz ze ne vechny hry s dobrou grafikou vas budou bavit, lol, kdysy sme hrali maria ne televiznich hrach a nikomu ta grafika nevadila, a nebo v dosu sme hrali SR 2, Pac mana a dalsi
kompy nebyly udelany jak Xboxy a jiny konzole, nesrali byzme se s grafikama Ramkama, atd. sice by elektra zkrachovaly ale...... my by sme si hráli :)
V roce 92 mě zaujal Wolf nééé tím, jakou měl grafiku, ale jak se dobře hrál, měl skvělej editor!!! A hlavně to byla zábava v 3D, což se opravdu nevidělo jen tak... Takže mě o grafiku ani tak moc nejde v této hře, ale aby to byla dobrá akce a hlavně aby se to dobře hrálo...
Zda se mi nebo si autor koupil pc za 50k?:) a ted ho zere ze je to zbytecne?:) Nebo je prilis mlady a nepamatuje si klasiku?:) a nekterym zda se ze jde jen o tu grafiku:( si bezte radeji pustit televizi:)
Naprosty souhlas s temi kterym jde o hratelnost..... Hry od ID byly vzdy vyjmecne.... a plati pro ne trosku odlisna pravidla hodnoceni(dle meho nazoru) Napr. DOOM III bohuzel zbytecne odvrhovana hra(bohuzel ji uskodilo to ze vysla najednou s Halfikem, a to ze se od ni cekali neskutecne veci a kde byla "DVOUhlavňovka"?........)
ID Software nedělali Quaka 4.
Tak za prví, Engine Dooma 3 je možná starej ale pořád vypadá velice dobře a do kapsy strčí i některý dnešní hry, jak po stránce optimalizace tak po stránce hratelnosti. Za druhý, nechápu proč neustále lidi řešej grafiku jak dementi. Crysis má taky výbornou grafiku ale nemá to podstatný,HRATELNOST! Proč myslíte že se pořád hrajou hry jako je Counter-Strike,Starcraft,Diablo,Operace Flashpoint.....(takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho) PROTOŽE MAJÍ HRATELNOST!!! Tak už se proberte a přestaňte plácat píčoviny.
Vyvojari herř delaji hry pro nas a nechapu proc si stezujete kdyz se vam to nelibi tak si delejte hry sami !!!!!!!!!
za 5 krasa a ta grafika no comment!...
Sem z vedav co se z toho vyklube...wolfík me vzdycky bavil doufam zhe nesklame ani tenhle:)
píšeš pěkně a dobré články, ale dnes si neodpustím kritiku.
PÍŠEŠ:
Nebýt drobného detailu, že bullet-time využíval už Neo, Max Payne, „Point Man“ (F.E.A.R.), bezejmenný mariňák z Resurrection of Evil a hromada dalších herních postav, jistě bychom na tomto místě bychom pěli ódy na originalitu a invenci vývojářů. No, doufejme alespoň, že Raveni mají v zásobě i zajímavější kousky, protože The Mire (rozuměj bullet-time) je už opravdu hodně okoukanou záležitostí.
Zde Ti musím odporovat a zavrhnou další tvoření takových to laciných nepravd, bludů a mýtů okolo vývojářů.Jistě je snadné křičet nebo napsat za to a to můžou vývojáři.
Zeptám se k čemu Ti bude vlastní vývojářská invence, když Ti vydavatel řekne chci tan mít např. bullet time a bude se to menovat třeba "baal time", my (vydavatel) platíme a financujeme tenhle projekt a Ty bud poslechni nebo se seber a padej, jiný to tam za Tebe bez řečí dá !
Tvorba her je krutý byznys ne nějaký dětský hrátky na pískovišti.
Jistě je to líbivé, populární a svádí to psát pododné " cool " větičky do článků a jsi autor kterého si velmi vážím a o to víc mě to u Tebe mrzí.
Možná si neuvědomuješ, ale srháváš tím ostatní k podobným projevům, jež bohužel často pramení jen z nevědomosti.
Pokud chceš a máš zájem můžem si o tom více pohovořit přes ICQ mé č. 383512950.
Wast
to zas bude hra alaa rambo style ..
Ahoj,
uznávám, že jsem se nechal strhnout k rádoby "cool" větě. :)
Jasně, uznávám, že vývojáři si nemohou moc vyskakovat. Když nějaký manažer řekne: "Bude tam bullet-time", tak tam ten bullet-time prostě BUDE. Myslím si ale, že by byla hloupost považovat tvůrce her za otroky, kteří jen plní přání "těch nahoře". Tj. producent, který se o bullet-timu zmiňoval v jednom interview (zkusím vyhrabat link), mohl taky podotknout, že tu "kromě bullet-timu, který - pravda - už jste mohli vidět i jinde, jsme zařadili i ... (doplňte si popis nějaké převratné schopnosti)"
Psal jsem to narychlo, snad jsem se ale vyjádřil srozumitelně :) A abych nezapomněl: díky za pochvalu: slova chvály vždycky potěší.
A k té grafice: Jistě grafika není všechno, ale Wolf prostě nenabízí vrcholné vizuální zpracování - a bylo to třeba to zmínit. Nikdo netvrdí, že kvůli ne-úplně-ohromující grafice to bude špatná hra.
nevim kdo by brecel kvuli HW narokum ... Crysis Dx10 Full details 35 FPS je u me normalka... a myslim ze u hoodne lidi taky protoze sehnat PC na ketrym se ti Crysis rozjede jde v klidu kdyz tomu trochu rozumis
Mimochodom tí ktorý túto hru odsudzujete :) ...Ak sa vám nepáči,NEHRAJTE TO.Hru niekdo spravil :) a kvôli vám pár ludí ju celú meniť nebude.Ak má dobrý dej a hratelnosť,grafika vám bude druhoradá.Také hry ako:Operation flashpoint,Mafia ale i bývalý Wolfenstain sa niekde hrávali,hráva,a bude hrávať ďalej ikeď nemajú GOOOD grafiku :)
Grafika není zdaleka to nejpodstatnější, co se od hry vyžaduje, vezmeme například Call of Duty 1 vs Call of Duty 2, co se týče grafiky, má druhý díl této hry určitě navrh, ale hratelnost si první díl krásně vezme do kapsy, tudíž, grafika je to vedlejší, důležitá je vždy hratelnost ...
gogo openGL ! :)
tak toe mrsk
hrál jsem jedničku a bavila mě
Jak němcům nakopu prdel :-D
Fakt, kazdej tu mele jen o grafice. A co takovej dej treba? Kdyz bude mit hra skvelou, realnou grafiku a dej cele hry bude stat za prd tak se vam to asi bude libit protoze je to "realny". Tupci. Me je uplne jedno jak ta hra vypada. Jen co vyjde na trh tak ji ozkousim, uvidime a pokud me chytne dej, na grafiku koukat nebudu. I tak je to dost velke krok dopredu, kdyz si srovnam In-game videa RtCW a tohoto noveho dilu. Co trochu uznani? Zase jen plna huba kecu...
Nemaám rád hry z různejma příšerama atd...Cod2 zatim....cekam na cod5 :)
to bude blbost
muj nazor je, ze dobra hra by mela splnovat oboje - tudiz pomerne/hodne dobrou grafuku s velmi dobrou hratelnosti (viz CoD 4, kde byl pouzity starsi engine, grafika vypada stejne velmi dobre a hratelnost je velice velice velice dobra)
To me poser na koule a vylizej to
tak plno lidí souhlasí se mnou ohledně grafiky a hratelnosti :P hry se přece nedělaj kvůli grafice ale na to aby se hrály ne? když si chcete užít grafiku tak si zajděte do galerie
A jak si prisel nato,ze CoD1 ma lepsi pribeh nez CoD2?Me se treba zrvona vic libi 2,ptz 1 mi pride takova,no,jsou tam mise vice mene o tom,ze se stretne skupinka 5 ti vojaku se skupinkou 10 protivniku a vyhrajem to jdeme dal,krom te velke ruske mise to je cela hra,CoD2 uz to rozmazava vic,to se me libi...Jinak jak jsem uz rekl zastavam tvuj nazor na grafiku,neni to zcela vsechno,pribeh je hlavni...
Cod1 nehral ale ja spise hraju CoD2 po netu ;) ale dik za upozorneni treba nekdy cod 1 vyzkousim :)
MP u COD 2 je opravdový propadák ...
Cod 2
Hral sem staryho Wolfenstaina (ne toho 3D) ale tohle je bomba !!!
Jako na grafiku se koukaj jen Ti co čekaj něco ve stylu God of War atd. U Wolfensteina byla vždy na prvním místě hratelnost a kvůli tomu že to nemá nejmodernejší grafiku, ktera by predcila to trapny Crysis se vetsina priznivcu nebude koukat jinam, ale ihned internet pohlti multak novyho wolfika.
lol...ale vipada to dobre
vypada to dobre, jako doom3 engine se mi libil a stale neni nejhorsi, doufam, ze to bude aspon trosku dobry tak jako RTCW, protoze ten me na svoji dobu dost nadchl
ID software je velmi good a takisto aj Raveni nezalezi na grafike ale na hratelnosti a celkovom dojme tej hry a myslim ze tu u IDu a Ravenov je to na prvom mieste.
grafiku to ma jak cod2 a vsechny wolfensteini staly za hovno... sracka...
hratelnost je samozrejme dulezita (viz. mafia) ,ale kdyz nema nova hra peknej vzhled tak si ji nikdo nekoupi a kazdej se na ni vysere!!! A naky kkotiny co tu placas ,ze cod1 ma lepsi hratelnost nez cod2 - proc hraje cod2 vic lidi nez cod1 ?? protoze ma lepsi grafiku a zadny koskaty sracky dneska nikdo hrat nebude... tohle bude naprosto prumerna hra ,koupi si ji akorat fandove minulych titulu ,nikdo novy ne ,protoze ho ta hra nicim neokouzli ;-) zahada vyresena
vy kokutci zjebani kdyz nevite jak wolfenstein vypada tk si ho zahrajte ja doporucuju Enemy territory god gameska neserte me ze je to kravina kdyz ste to jeste nehrali kurva
ty lidi co rikaji ze to je klravina a tak jezisii tak si to nechte pro sebe nemusite to sem psat
wolf to je ta nej hra praded vsech strilecek na to jak je starej je i castle dost dobrej a co et taky parba doufam ze to neskonej tvurci protoze wolf je vazne best
jako předešly díl
co sem cpete Cod2 nema to s tim nic spolecneho a us ked sme u neho ET je 100x lepsi MP ako vsetky Cod dohromady
starej dobrej Return to Castle Wolfenstein,nejlepší byly ty mise v katakkombách tam to byl mazec....
je divny ze CoD2 po MP je propadak jak si psal, ale me se nezda protoze ze vsech 3 COd na PC je hranej na Gp nejvic, fakt si ses jistej ze je to propadak? na CoD 2 je prumerne online 770 hracu na CoD 1 240 a na Cod 4 asi 250 takze newim newim.....
nechapu proc poalu vsichni nadavaji na crysis ? Zda se mi to nebo je to jenom poza(jakoze to ma nej grafiku tak to hned bude bez hratelnosti), protoze ta hra podle me vubec spatna neni a navic ma skvelou grafiku. Jinak tim nevyvracim to ze hry by se meli hrat a grafika kope az druhou ligu ;-) doufam ze ste me pochopili
podle mě tu nejvíc hrajou CoD2, protože nemusíš mít originál...
je super hra.... nadavaji na ni jenom proto ,ze to na tech svych kraksnách nespustej a slintaj ,kdyz o ni nekdo mluvi! jenom zavidi tem co to hrajou ze maji dobry pc....
Nackove,Thor Steinar,to ja raaad!
znam vo kotel lepsi hry nez vlfik napr. Cod,Cs,Nfs,atd. ale driv me tato hra kotel bavila ale to sem ete neznal CoD2
Hral by sem to jen jako singl player jinak ne
dobre to vypada ...
jj starej dobrej wolf
tam zas cpou naky lasery a pod...return to castle W by byl mnohem lepsi kdyby pulka hry nebyla o rubani zombiku...
TOHLE JE MILIONKRAT LEPSI NEZ RETURN TO CASTLE WOLFENSTEIN...TA GRAFIKA JE UPLNE PROMAKANA, JAK JE TAM TEN ZABER, KDYZ MA TEN VOJAK TU MP40, TO JE SUPER UDELANE :)...UPLNE PECKA HRA...KVULI NI SI SNAD KOUPIM AJI NOVY POCITAC :-d
Kdo nehral Return the castle alespon 3x az do sameho konce... ten to nemuze pochopit... Wolfenstein je srdcova zalezitost :-* moc se tesim
teším sa na tu hru xD
gamesky s nima jsou best stejne
Celkem bych si to zahral :) dyby byl cas :-/
to bude nářez
vypada to dobre ale stejne to hrat nebudu ;)
nahodou je to uplne nejlepsi hra, fakt good
Kdyby ses zajímal o dějiny svých nepřátel ( nebo přátel...to je pak tvoje blbost 8D ) ...tak bys zjistil že ten mrňavej žiďáček s jedním varletem a blbym knírkem (ano správně Hitler) byl ke konci války tak zoufalý že opravdu nechal zformovat jednotku zvanou Paranormal Division SS která poprvé operovala v Tibetu (divný co?? ale je to fakt) a teď si představ že by se jeho snažení podařilo....tzn oživení starogermánských armád, atd....
proto tam cpou právě ty tvoje zombíky....je to zábavný pojetí alternatývy (i když trochu fantastické) jak MOHLA válka probíhat kdyby se to tomu malíři pokojů podařilo :D:D tolik k náckům a jejim chorejm mozkům a pamatujte.....Dej si bacha fašisto....spojenci jdou na jisto!
Hra vypadá dost drsně :-) To bude pařba.
Snad už brzy zapařím ;)