Začněme ale od začátku a pojďme se podívat na to, co zatím víme o příběhu. Pokud jste hráli předchozí díl Zaklínače, určitě vám neunikl fakt, že za vraždami monarchů severních království nestála pouze čarodějnice Síle de Tansarville a její mocichtivé kolegyně, ale hlavně císař Nilfgaardu, který využil dané situace a objednal si vraždy nejvýznamnějších oponentů, kteří stáli v cestě jeho plánované invazi. Málokoho tedy asi překvapilo, že se na konci druhého Zaklínače dočkal animovaného filmečku, ve kterém hordy nilfgaardských vojáků zabírají severní území a připravují tak půdu pro nejnovější díl série.
Ačkoliv se Geralt vždy nějak zaplete do politiky, nikdy to nebylo jeho cílem a nejinak je tomu i v jeho nejnovějším dobrodružství. Z prozatím uveřejněných informací totiž vyplývá, že se bude hlavní dějová linka točit kolem nalezení jedné významné ženy, kterou se autoři zuby nehty snaží zahalit rouškou tajemství. Ačkoliv to nemůžeme oficiálně potvrdit, je nám celkem dobře jasné, že zmíněná dívka sehrála v Geraltově minulosti významnou roli a zároveň předpokládáme, že její nalezení pomůže k rozluštění záhady Divokého honu.
Jak už jsme zmínili v úvodu, herní svět nového Zaklínače je několikanásobně větší, než světy obou předchozích dílů dohromady a dělí se v zásadě na tři rozlehlé oblasti. Podle zatím dostupných informací by se mělo jednat o mrazivé severní krajiny, válkou zpustošenou oblast ve středu a také rozsáhlé oblasti na jihu. Naprostá většina uveřejněných gameplay videí z E3 a Gamesconu se ale zatím odehrávala pouze v bažinatých oblastech středu a nakonec bylo k vidění i největší město nového Zaklínače, Novigrad. Pokud ale budou všechny oblasti zpracovány se stejným smyslem pro detail, jako krajiny z výše zmíněných ukázek, tak se máme opravdu na co těšit.
Herní svět těchto rozměrů ovšem vyžaduje i nový způsob cestování a kromě „fast travelingu” se v této herní sérii poprvé dočkáme dopravních prostředků, jako je například kůň nebo loď. Z toho, co jsme zatím viděli to navíc vypadá, že Geralt může bojovat na koňském hřbetu a nejspíš se dočkáme i „miniher” v podobě závodů na koních. To ale pořád není vše, náš hrdina totiž od minulého dílu prošel potápěčským kurzem a nově tak může plavat a nedělá mu problém ani průzkum potopených vraků. Nevíme jak vás, ale nás tato novinka velice mile překvapila a jsme zvědaví, jak moc dokáží autoři tento element využít v praxi.
Souboje vždy hrály v Geraltově životě významnou roli a proto jsme velmi rádi, že nám autoři ukázali i soubojový systém, který od minule prošel drobnými změnami. Jako první zmíníme například fakt, že každé z pěti Geraltových kouzel má dvě podoby, mezi nimiž můžete přepínat podle vaší potřeby. V akci jsme zatím mohli vidět tři ze zmíněných kouzel, Aard, Igni a Quen. Aard lze například využít k omráčení, odzbrojení nebo odhození nepřátel a hráč má na výběr, zdali chce směr tohoto kouzla koncentrovat před sebe nebo naopak uhodit do země a vytvořit tak tlakovou vlnu do všech stran, čehož se dá efektivně využít v situacích, kdy je váš hrdina obklopen přesilou nepřátel.
Igni pak do jisté míry funguje jako Aard a dává vám možnost vytvořit před sebou magickou vlnu, která spraží vaše nepřátele, ale v tomto případě pomocí ohně. Alternativní mód tohoto kouzla naopak koncentruje veškerou magickou sílu do jednoho místa a Geralt si tak může vytvořit „plamenomet”, který pomalu ale jistě spaluje vaše oponenty, čehož využijete hlavně u jedinců se slabostí pro tento živel. Defenzivní kouzlo Quen jsme pak viděli pouze jednou, ale jeho úloha se od minule prakticky nezměnila a pořád platí, že je dobré se před každou potyčkou „obalit” tímto kouzlem, protože snižuje případný dopad nepřátelských útoků.
Yarden a Axii jsme v soubojích zatím bohužel neviděli, ale odhadujeme, že ačkoliv určitě doznají určitých vylepšení, jejich úloha zůstane prakticky nezměněná, tedy chytat nepřátele do pastí nebo na určitý čas ovládnout jejich mysl. Další věcí, která nás na soubojích v novém Zaklínači zaujala, je jeho vylepšený fyzikální engine nepřátel, díky kterému můžete své oponenty doslova „porcovat” na nejrůznější části. V praxi jsme tak například mohli vidět, kterak Geralt usekává hlavy, končetiny nebo dokonce půlí celá těla monster a ačkoliv na nás tato „novinka” zapůsobila poněkud sadistickým dojmem, do ponurejšího světa Zaklínače se náramně hodí.
To ale pořád není vše a další autory propagovanou novinkou je například fakt, že Geralt může v soubojích nově používat i miniaturní kuš. Je ale potřeba si uvědomit, že jakkoliv revolučně tato možnost může znít, samotnou hratelnost to od předchozího dílu příliš neodlišuje. Popravdě řečeno, nejedná se vlastně o nic jiného, než o silnější verzi házecích nožů z minulého dílu a v praxi to znamená, že váš hrdina může během soubojů bleskurychle vytáhnout tuto malou, ale zato smrtelnou zbraň a překvapit tak nic netušícího nepřítele. Hlavní výhodu tak vidíme spíš v možnosti volby manuálního zaměřování, čehož se dá velmi efektivně využít při potyčkách s létajícími nepřáteli.
Jednou z nejzajímavějších věcí na předchozích dílech Zaklínače byly bezpochyby jeho questy, které měly v naprosté většině případů dvě a více fází a to ani nemluvíme o jejich nejrůznějších zakončeních, které se odvíjely od vašich rozhodnutí. No a vzhledem k velikosti světa nejnovějšího Zaklínače máme poněkud obavy, zdali se autorům podaří zaplnit toto rozsáhlé území stejně zajímavými úkoly, jako minule. V uveřejněných gameplay videích jsme totiž zatím viděli pouze úkoly ve stylu „někam běž, něco tam udělej a dostaneš za to co potřebuješ”. Pevně ale věříme a doufáme v to, že pro nás mají autoři připraveny daleko komplexnější úkoly, které zatím nechtějí moc ukazovat, aby hráčům nezkazili překvapení.
Co se audiovizuálního zpracování týče, musíme autory pochválit za velice pěkně zpracovaný herní svět, skvělé animace a velmi příjemný soundtrack. Je sice pravda, že jsme zatím mohli vidět pouze malou část herního světa, ale i tak v nás zanechaly gameplay ukázky velmi pozitivní dojem a troufáme si tvrdit, že nejnovější díl Zaklínače má ambice stát se jednou z graficky nejdokonalejších her příštího roku. V podstatě jedinou obavu máme tedy z toho, jak si s tímto „next-gen” počinem poradí naše herní mašiny.
Shrnuto podtrženo, Witcher 3: Wild Hunt na nás prozatím působí jako jedna z nejnadějnějších a nejzajímavějších her příštího roku. Geraltovo nejnovější dobrodružství se totiž odehrává v několikanásobně větším světě, než jeho předchůdci a autoři navíc mohou využít zkušeností a ověřených konceptů z minulých dílů pro tvorbu tohoto ultimátního dobrodružství. Jedinou obavu tak máme z toho, zdali si tvůrci neukousli příliš velké sousto, protože zaplnit svět těchto rozměrů dostatečně zajímavým obsahem určitě nebude žádná legrace. I tak se ale na nejnovější díl Zaklínače moc těšíme a závěrem dodáme, že samotná hra by měla vyjít 24. února 2015 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Jsem rád, že vývojářům konečně došlo, že když hra bude krátká, tak se nejeden hráč nasere a to i přesto, že hra je to jinak výborná, byť plná bugů, viz níže.
Jen se obávám, že první hráči budou "obětními" beránky, od kterých se vývojáři dozvědí o všech nedostatcích a chybách, které posléze budou záplatovat v opravných patchích (netuším, jak se to správně skloňuje).
Už na té dvojce mě příšerně sralo neustálé padání hry, když jsem to hrál na Steamu a operačním systému OS X (prý se to ale dělo i u windowsů). Až později jsem se na internetu dočetl, že to padání způsobuje velké množství uložených pozic, které jsem musel průběžně promazávat a posléze ta hra už tolik nepadala.
A vzhledem k tomu, že nový Zaklínač má být třikrát tak delší než předchozí, tak se obávám, že podobných chyb tam bude též třikrát víc.
Hra plná bugů a popsal jsi jen jeden? Tak to mi přijde hodně směšný :) Navíc já hrál jak Zaklínače jedničku, tak i dvojku a nemůžu si téměř na nic stěžovat, protože oni si s tím vyhráli vždycky, aby vypustili kvalitní hru a nic tak hráčům nekazilo jejich zážitek. Dvojku jsem hrál dokonce od prvního dne co vyšla, protože jsem si ji požizoval ve sběratelský edici a nezaznamenal jsem žádnej pád nikdy. Takže se vůbec nebojím, že trojka by měla dopadnout nějak špatně a že první hráči budou obětní beránci.
Protože vyvojáři stále neumějí nebo nechtějí umět vytvářet STABILNÍ hry na operační systém OS X. Vždycky to na tento systém vydají jen tak mimochodem, ale nikoho už nezajímá, jak to vlastně šlape. A Zaklínač dvojka nebyla vyjímkou. A těch chyb v něm bylo více, ale poznamenal jsem jen tu nejpodstatnější - nestabilitu.
Ale jak jsem psal, na nestabilitu si lidé stěžovali i s windowsem.
v tom případě pokud chceš hrát, pořiď si windows? :-X .... to jsou problémy....
Já tam nezaznamenal teda nic hroznýho co se týká chyb :) no a na trojku si pořizuju PS4 a to nejen kvůli týhle hře. Nějak mě to hraní na PC nebaví a přijde mi, že konzole tomu dodávají daleko víc zábavnosti, protože ji můžeš vzít i někam na párty a tak :)
Však jistě, ale to nic nemění na to problému, že když vývojáři už své hry vytvářejí i pro OS X, tak očekávám, že hra bude odladěná, ale v drtivé většině to odfláknou a raději se stále soustředí na windows. Tak ať se na nějaký OS X rovnou vyserou, protože když to tam udělají fušersky, tak hráči, kteří na tom systému něco hrají, jsou akorát takovou neodladěnou hrou nasráni a okradeni o herní prožitek.
OS X taky není herní SW :D dejme tomu, že já na winech neměl problém jak s 1, tak s 2 sběratelkou den před vydáním, ale je pravda že na OS X jsem měl možnost hrát několik her a vždy byly odfláklé. Dnes si nevybereš je to boj mezi PC a konzolema tudíž OS X je zajímá ještě méně.
re 5:
taky bych si rád zahrál na konzoli akorát se mi za ní nechce dávat tolik peněz i když bych to kvůli zaklínači udělal. pravdou je že i ta hra by mě pak vyšla dráž :D vlastně ne to bych na PSko nekupoval další sběratelku.
co je OSX,MaC??
Jasně to s tebou souhlasím, že to odfláknu, protože to pro ně není tak důležitý jako se zaměřit na pc s woknama a konzole :)
Dvojku jsem dohrál několikrát a to téměř na všechny obtížnosti (chybí mi jen šílená, ale ta má stejně snazší souboje než temná) a nikdy mi ta hra nespadla, ani sem si nevšiml moc bugů (až na špatné překlady do češtiny a ne moc dobrý anglický dabing mi ta hra vyhovovala, stejně jsem ji napodruhé už hrál v polštině).
Já četl i knižní ságu, takže toto je pro mě nejočekávanější hra roku 2014/2015 (původně měla vyjít letos)