FPS je žánr, ve kterém vychází spousta her. Pokud ale další kousek do tohoto chumlu ohlásí společnost NetDevil, je to trochu překvapující. Je tomu tak proto, jelikož zatím vydávali spíše online tituly a to ještě se zajímavou tématikou. Jednou z nich byla i MMORPG Auto Assault. Operation: Downtown Destruction je o něčem zcela jiném. Jak již název trapně napovídá, bude se hodně z toho odehrávat uprostřed města a velikou předností této hry bude naprosto revoluční možnost ničení okolního prostředí. Na časové ose se posuneme mírně doprava, konkrétně do roku 2029, kde to pro tuto hru všechno začalo. Dovolím si jen krátkou poznámku ohledně těchto „blížících“ se dat, které bývají často užívány ve hrách a filmech. Mnohdy si autoři neuvědomují, že tyto katastrofické scénáře jenž nám předkládají mají tu nevýhodu, že se jich dožijeme a když pak člověk vidí skutečnost, tak je to trochu úsměvné, nebo naopak smutné. Pokud by se měly technologie vyvíjet podle některých prognóz předhazovaných ve filmech, tak bychom byli dnes někde úplně jinde a to bohužel nejsme. Nicméně zpátky ke hře. V onom roce by to na světě mělo vypadat tak, že obchodní firmy se svém jádru již vlastně neexistují, ale stali se z nich napůl militantní organizace. Samozřejmě se jedná jen o ty největší a nejsilnější, ale možná tím hůř.
Polychem Oil a General Energy. To jsou názvy společností, jenž ve hře budou zmiňovány asi nejčastěji. Tyto dvě společnosti jsou obchodními giganty na současném trhu a mezi jejich obchodní zájmy patři samozřejmě i ropa. Z formálních obchodních jednání se ale potupně stává něco zcela jiného, jelikož ropa uprostřed Íránu je pro obě strany natolik zajímavá, že neváhají použít hrubé síly k získání těchto přírodních zdrojů. Bylo by ovšem chybou myslet si, že seberete partičku vojáků a poletíte se handrkovat o ropný vrt někam do pouště, kdepak. Ty největší potyčky proběhnou na Americké půdě, ve městě kde vy si to můžete sakra dobře užít. Koncept hry počítá s touto variantou konfliktu a podrobnější vysvětlení systému je takové, že půjde o zabírání jednotlivých částí města. Samozřejmě čím více budete mít svého vlastního území, tak tím větší vliv bude mít vaše společnost a pak už není tak těžké prosadit se i navenek města, do slibného Íránu. V tomto preview asi hodně uslyšíte o možnosti ničení jednotlivých částí města, ale to je hlavní devizou této hry a bude velmi zajímavá pozorovat jak se s tím autoři nakonec vypořádají. Samotné destrukce nebudou dopředu neanimované, protože by to v tomto měřítku asi ani nešlo. Každá budova tak bude padat podle nějakých fyzikálních zákonů a samozřejmě to samé to bude i jen s „poškozováním“.
Tyto možnosti co zničit a v jakou chvíli dávají hře nový strategický rozměr, protože touto cestou se samozřejmě dají také vytvářet překážky. Pokud vás někdo pronásleduje po schodišti, tak asi není nic jednoduššího, nežli ustřelit nějaké to schodišťové rameno a má smůlu. Hloupější bude, kdy jemu to dojde dřív a udělá vám to samé a vy nebudete moct utíkat dál :). Snad nejhorší informací ohledně tohoto titulu je fakt, že k jeho chodu BUDE nutná karta s PhysX čipem. Možná nyní uvažujete, že nemá cenu dál číst a na kartu kašlete. Pokud si ale uvědomíte jaké přednosti a možnosti tato varianta vaší HW sestavy bude nabízet, možná byste se mohli namlsat až do konce. Dalším obrovským lákadlem, než má na vás tento titul nachystané je Unreal Engine 3. Již to samo o sobě značí, že autoři se snaží o opravdu kvalitní kousek. Další věcí co stojí za zvážení je, kolik titulů bude podporovat tento čip v budoucnosti. Někde jsem četl, že je to považováno celkem za propadák, ale možná to je jen nepřítomností takových her, jako by právě mohl být tento titul. Inu, posuďte sami.
Pro autory je tato hra také výzvou, ostatně sami říkají, že to má být hlavně o tom, že jejich společnost se chce posunout někam dál a nabízet zase jiné, lepší hry. Testují si tedy, na jakou úroveň je možné dostat fyziku ve hrách. Dělají to tak proto, že chtějí zjistit, jak se změní strategie hraní lidí, kteří mají rádi FPS. Hra bude ZADARMO. Hm, divné? Ani ne, berme to tak, že se touto hrou chce prezentovat PhysX čip od Ageia a hned je to jasnější. Unreal Engine s ním již umí spolupracovat, takže ani výběr enginu nebyl náhodný. Dále autoři přiznávají, že tento projekt je odrazovým můstkem pro následující projekty, které by již měly být opět online a tím pádem v daleko masivnějším měřítku. Pro hru je zpracován kompletní příběh a pokud se nabízená varianta (ta zdarma) bude vydavatelům líbit, autoři do toho šlápnout a ihned přidají nějaké mise a potáhnou nás příběhem dále. Pokud je zadarmo, kolik bude mít misí? Mluví se o čtyřech až pěti misích, který bude obsahovat jak venkovní, tak vnitřní mise a představí vám tak systém destrukcí v nejlepším možném měřítku. Zbraně, kterými budete disponovat zatím nejsou přesně známé, ale nepůjde o nic nadpozemského. Přeci jen autoři mají zájem hlavně na tom, aby ničení konstrukcí ve hře probíhalo co nejrealističtěji.
Hlavní myšlenkou je tedy donutit vás k tomu, abyste začali myslet trošku jinak, globálněji. Copak u lidí, tak strach mít nikdo nemusí, horší to však již bude s umělou inteligencí. Aby se autoři vyhnuli nějakým trapnostem, vybavili umělé nepřátele ještě o něco vyšší mírou inteligence, nežli je tomu v originálním Unreal Enginu 3. Samozřejmě budou umět pracovat s prostředím, o což tady hlavně jde. Nemusíte se bát, že by si neuměli udělat cestu přes nějaké překážky, ostatně sami to znáte jak umělá inteligence ve hrách podvádí. Nutnost karty s PhysX čipem omlouvají autoři tím, že jenom tak je možné ubrat práci procesoru a procesoru na grafické kartě, které samozřejmě využijí jinde. Díky tomuto rozdělení sil je možné zakomponovat do hry vskutku reálnou fyziku a brát ji tak jako další herní element. Ostatní HW nároky budou velmi krvelačné a autoři to bez skrupulí přiznávají. V tomto projektu totiž nejde o to, ladit hru pro slabší sestavy, ale ukázat co dnešní technologie dokážou předvést. Na tomto projektu zatím pracuje devět lidí. Podle úspěchu se ale klidně může i rozrůst a pak to asi bude stát za to. Tato hra je prostě sázkou na to, že hráči budou chtít něco nového a neotřelého. Při dnešní ceně karty s PhysX čipem okolo 5000 Kč to ale není zase tak moc nereálné.
Je to svým způsobem velké rozhodnutí, jestli tuto hru přijmout nebo ne. Testeři, jenž mají za sebou nějaké ty hodiny nahrané v tomto podivném prostředí se shodují na jednom – ve hře se necítili „bezpečně“. Zní to divně, ale je to velmi blízko realitě, kdy si zrovna tak nemůžete být jisti tím, kdo po vás čím střelí. No, je to opravdu těžké, ale malou útěchou vám může být, že tento čip podporuje například i již vydaný Ghost Recon: Advanced Warfighter. Osobně si myslím, že se rozhodně vyplatí počkat na velké množství recenzí, jak tento počin dopadne. Pokud si povede dobře, dá se očekávat vlna dalších titulů, které tuto technologii začnou využívat naplno. Budoucnost PhysX je zatím tak trochu nejistá, ale vzpomínáte na začátky grafických akcelerátorů? Další nápovědou jestli kupovat nebo ne by mohla být informace, že společnost Epic (autoři Unreal Enginu) spolupracuje právě se společností Ageia, což také samo o sobě o něčem vypovídá. Vydání začátku hry by se mělo odehrát již v nejbližších týdnech, protože nyní je hra ve fázi pilování detailů.
vzdyt tma nidk oneni jenom nakej kokto z ustavu na kteryho se miri jinak zadny mrtvoli nic :D
obrázky jsou príma, ale právě kvůli fyzice bych uvítal nějaké to video:)
podle mne je physX mrtvy od te doby, co Intel ohlasil ze chip kompatibilni s timhle bude automaticky dodavat do Core2quad.
ono to physX nekdy zilo?:D
Ukradenej název hry :(
....ale na to co je na těch obrázcích by teda asi fakt nepotřebovali Unreal Engine 3.0, ten kdo dělal grafiku si fakt moc práce nedal...
;P
DAlsi hovadina kdyby udělaly gears of war bylu by to uplně squele
no na to, ze to delaj v 9-ti lidech tak docela cumim...
btw. a myslim si ze tohle PhysX docela pomuze...
na počitač myslim
Tak toje vostra p******* to budu raci hrat bulakny nez tohle
to vypada celkem dobre :o)
NEMÁM NÁZOR
znicitelne prostredi bylo jiz ve starickem red faction a te hre to moc nepomohlo stavet hru jenom na fyzice nebude asi to prave orechove, ale mozna se pletu :D
ako ta fotka vyzera ako mojej babicky kupelna