Jedna z nejlepších věcí jaká může být – podaří se vám vymyslet nějaký zajímavý svět, dáte mu vlastní pravidla a to všechno hlavě díky tomu, že vás to baví. Postupně se vám do něj chytají neustále noví a noví hráči, kteří jsou zde proto, proč vás bavilo tento svět tvořit. Baví je to. Když už jednou máte takovou věc, najde se spousta jiných lidí, kteří by se na ní také rádi živili. Řeknete si proč vlastně ne a začnete jim prodávat licence na jednotlivé kousky vašeho díla, aby z něj mohli udělat například počítačovou hru. Po úspěchu Warhammeru 40,000: Dawn of War se muselo stát, co se stalo. Byl vyhlášen hon na koupi další licence – aby znovu ožili bojiště a tisíce krvechtivých jednotek, tak budou moci znovu vyrazit na svou krátkou pouť. Vítězem je tentokrát firma Namco a pro online svět se vám bude na monitoru objevovat pro změnu firma Mythic. Namco si na „špinavou“ práci, tedy samotný vývoj hry, najalo společnost Blafl Hole, která má na svědomí kupříkladu Armies of Exigo.
Potemnělý svět Warhammeru má ve své podstatě několik stránek, přičemž ale v základu jde vždy o to samé. Velmi hrubě rozděleno: jsou zde dvě části této hry, jedna je fantasy a druhá 40K. Rozdíl je asi patrný na první pohled a kořeny pro obojí jsou – lidé versus někdo. V Mark of Chaos na nás čeká daleko více jednotek na bojišti, nežli v přetechnizovaném světě Dawn of War. Abychom měli nějakou představu, jak asi budou bitvy rozsáhlé a jak budou zhruba probíhat, není od věci představit si hru Rome: Total War. Ve fantasy části Warhammeru je opravdu z čeho vybírat, pokud se snažíte zvolit pár základních ras pro celou hru. Každá z nich bude mít svou historii, své silné a naopak slabé stránky. Volbou pro tuto hru jsou čtyři rozdílné tábory, každý zastoupen jednou z ikon fantasy světa. Mrkněme na ně…
The Empire
Poslední přeživší frakce lidské rasy. Muži patřící na tuto stranu jsou houževnatí a to hlavně díky letitým bojům, které z nich vychovaly opravdu zdatné válečníky. Meče, nablýskaná brnění a střelecké jednotky. Hrubá to kostra válečnického schématu této strany. Za pomocí kanónů a pušek se dají krásně snižovat stavy nepřátelských jednotek, ještě než dojde k finálnímu střetu. Kavalerie je pak schopna poradit si s křídly nepřátel a s velkou efektivitou je rozšlapat na padrť. Jednotky hrdinů budou velmi silné a o to více, dáte-li jim k ruce batalion mužů. Takto vedené oddíly pak budou mít bonusy na morálku a sílu. Stejně jako budou mít hrdinové posilující vlastnosti, budou oplývat i záškodnickými triky, které naopak shodí morálku nepřátel. Do této skupinky by se dal počítat meteorit, který když dopadne do cizáckých řad, způsobí ohromnou paniku a četná zranění.
Chaos
Přirozený nepřítel zbytku lidí. Jsou to padlí lidé, kteří byli vybráni pochybnými božstvy, aby pro ně sloužili. Pokud se rozhodnete hrát za ně, můžete se těšit na jejich pozvolné evoluční kroky, které budou viditelné během misí. Pokud bychom to měli popsat nějak neoficiálně, dá se čekat, že zde budou probíhat transformace do ještě hnusnějších a nebezpečnějších jednotek, nežli se kterými budete začínat. Jednotky chaosu jsou služebníci smrti a beznaděje, což se opravdu bude odrážet v jejich stylu a samozřejmě i vzhledu.
High Elves
Ti jsou zde prezentováni tak, že přicházejí proto, aby se spojili s Empire ve válce proti nenáviděnému Chaosu. V jisté fázi hry potom bude na vás, jestli se budete chtít spojit s Empire a jít tak v jejich šlépějích nebo si razit svou vlastní cestu jako hrdí Elfové. Tato rasa je zároveň jednou z největších záhad chystané hry, neboť jsou sice k vidění jejich jednotky na statických screenshotech, nicméně v nějaké herní ukázce je ještě nikdo neměl šanci spatřit.
Skaven
Krysí lidé, pokrytí srstí, zubatí a v základu otravná stvoření. Je jich hrozně moc a nebude jim dělat problém vás přečíslit. To neznačí brzký konec vašich jednotek, ale pravdou zůstává, že se budou muset sakra otáčet, aby pokosily všechna tato stvoření. Trik z vaší strany bude v tom, že Skaven jsou sice velmi početní, ale jsou nebojácní jen pokud jim nezačnete klestit jejich řady. Jakmile jednou zjistí, že se jejich skupinka zmenšuje, začnou panikařit a budou mít tendence k útěku. Klasické jednotky jsou slabší a méně nebezpečné, nežli základní jednotky Empiru. Pak jsou zde krysí obři :), kteří jsou několikrát větší nežli urostlý chlap a z těch už nějaký ten respekt půjde.
Dogs of War
Pod tímto názvem jsou prezentovány žoldácké jednotky, kterými si budete doplňovat svoje armády. Orkové a Goblini jsou zde pro „zlou“ stranu, zatímco Dwarfové jsou zde přichystaní pro vznešenější frakce. Každý z těchto doplňků přinese na bojiště své specialitky, ale hlavně jsou zde tyto jednotky, aby hra byla jaksi barevnější a netočili jste zde pořád dokola tři základní druhy jednotek. Celkem bude ve hře přístupno jedenáct ras.
Vaše strategické myšlení bude potřeba nejen při bojích samotných, ale také při výběru území, která se chystáte napadnout. Bude to přeci jen cesta, kterou se vám budou zlepšovat vaše jednotky. Kupříkladu, pokud se rozhodnete útočit na mapě, kde jsou koně, vaše jednotky pak budou schopny využívat těchto zvířat a stejné to bude i s jinými technologiemi. K tomu by se ještě slušelo zmínit, že některé mise budou opravdu stěžejní, které budete muset projít, aby se hra hnula dopředu, zatímco na vás bude, kolik si jich chcete zahrát mezitím. Zákeřnost je v tom, že pokud budete líní a něco si troufnete vynechat, tak váš nepřítel tak rozhodně neučiní a vy můžete přijít o svá těžce dobytá území. Strategická mapa, na které si budete vybírat území, je již sice hotová, ale nyní prochází úpravou, protože autorům se zdála být až příliš realistická a málo fantasy, takže se piluje vzhled.
Black Hole se opravdu snaží, aby hra vypadala hodně fantasy. Svědčí o tom volba barev, vzhled prostředí, veliký kontrast mezi čistými lidskými jednotkami a zkažeností na straně zla. Aby to na nás mělo ještě větší dopad, jsou k tomu přidány úchvatné efekty, které vám vezmou zbytky dechu. Prostředí hry je podle všeho velmi dobře propracované a nemusí se za nic stydět, vše vypadá, jak vypadat má :). Stejně jako starší sci-fi brácha, tak i tento kousek začne videem. Video bude stejně krvavé a nabité jako to v Dawn of War. Zde půjde o svár mezi Chaosem a Empirem. Pokud jsem uváděl jako příklad Rome: Total War, měl bych ještě uvést na pravou míru to, že počet jednotek v této hře nebude tak extrémní, ale je omezen na tisíc kousků na bojišti.
Pokud se ještě na chvilku vrátíme k hrdinům, tak těm budete moci dát jakýkoliv druh zbraně. Multiplayer pak bude velikou součástí hry, to jste si již jistě ověřili v Dawn of War. je to také díky tomu, že stejně jako se dá čas zabíjet barvením figurek pro stolní předlohu, tak i zde je editor, ve kterém si můžete piplat své virtuální armády. Bude zde nabídka Skirmishe a to buď pro 2×2, 3×3, 4×4 a nebo 1×1 hráčů. Průběh jednotlivých bitev se bude dát nahrát, takže nejunikátnější bitvy budete moci sledovat po jejich stažení na internetu. Single by vám měl vydržet na zhruba 40 herních hodin a pak jsou zde přislíbeny kampaně online, které se budou odehrávat na mapách pro multiplayer a vy si je tak užijete s kamarády.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že hra je již skoro hotova, opak je pravdou. Jde zde ještě hodně práce a to zejména na animacích a inteligenci. Dřív jak v září hru nespatříme, ale dozajista si o ní povíme ještě více po letošním E3.
docela me to bavilo a spis sem se tesil na pokracovani... tohle mi z obrazku az moc pripomina lotra...
Mrtvých .. .)
to je tim,že je to fantasy který nemá s W40K nic společnýho...navíc první Warhammer vyšel vo dost dřív než LOTR,takže bych podobnost s nim vůbec nezmiňoval
uz se tesim, zase trochu zmena
teda ty SS vubec nevypadaj spatne!!!
tak toto teda beru..ty ss vaÿpadaji opravdu kvalitne..pekne propracovana hra..ted jaka bude hratelnost
je napadlo udělat něco ze starého dobrého Warhammeru... jako ne, že bych proti w40k něco měl, ale moc ho nemusím... já radši mečíky a kouzlíčka... takže: těším se, i když by mohli spíš vytvořit něaké RPG....
už aby to tu bylo...
nice !!!
to ze warhammer pripomina nejruznejsi fantasy hry je tim ze se vetsina z nich warhammerem inspiruje, stolni hra je stara pres 20 let.... libi se mi ze se cela hra toci kolem Cisarstvi (sam za ne hraju :) akorat bych tam dal misto skavenu spis orky.... nebo bych tam dal skaveny i orky.... kazdopadne se mi uz klepou prsty
já myslel podobnost grafiky... a hratelnost těžko bude zázračně odlišná... moc nápadů, který ještě někde nebyli už není... asi tak...
I když strategie moc nemusim,tak tohle se mi zdá good;)
autor preview se nejak nezminoval o hrdinech, tak nevim, jestli tam budou nebo ne, ale celkem rad bych mel pod palcem Gotreka a Felixe nebo treba Sedyho Vestce za Skaveny :-)
No jako uz se tesim, 40k me moc nebral protoze strilet po sobe je nuda;)
Skvelej napad snad to bude stejne chytlavy a zabavny jako stolni predloha!
Jednotky hrdinů budou velmi silné a o to více, dáte-li jim k ruce batalion mužů. Takto vedené oddíly pak budou mít bonusy na morálku a sílu. Stejně jako budou mít hrdinové posilující vlastnosti, budou oplývat i záškodnickými triky, které naopak shodí morálku nepřátel.
////
přijde ti, že se nezmínil?
Vypadá to hodně dobře
tak tohle musim mit. miluji tu hru a ty panacky!
tohle jsem paril doprucuji
akorát nějaký video by to vhtěšlo