Musím uznat, že Sony se se svou starou známou konzolí PlayStation 4 loučí opravdu se ctí. V průběhu let jsme dostali několik exkluzivních her, mezi které patří například Bloodborne, který se brzy chystá také na PC, či Dreams, což je spíše umělecké dílo, které rozvine vaší fantazii a kreativitu. Nedávno vyšla pecka o zombících s názvem The Last of Us Part II. Ta je sice poněkud kontroverzní a panuje na ní mnoho rozdílných názorů, ale nás uchvátila a odnesla si absolutní hodnocení. A další hodně dobře vypadající titul pouze pro PS4 je na cestě a dorazí již brzy. Jedná se o samurajskou akční hru Ghost of Tsushima.
Hru vyvíjí Sucker Punch Productions, přední vývojáři spolupracující se Sony, kteří mají za sebou například herní sérii Infamous. Nyní tedy exkluzivně pro PlayStation 4 vyvíjí samurajskou pecku s názvem Ghost of Tsushima. Tu, představili prvně v říjnu roku 2017 na akci Paris Games Week a od té doby jsme se leccos dozvěděli.
Hra se odehrává v roce 1274 v Japonsku na ostrově příhodně nazvaném Tsushima, podle kterého dostala hra i svoje jméno. Tento ostrov je pod náporem dobyvačných mongolů a poslední, kdo jim stojí v cestě je skupina samurajů. Jedním z nich bude i postava, za kterou si zahrajeme. Jmenuje se Jin Sakai a je jeden z posledních svého druhu. To mu ovšem nebrání, nadělat v mongolských řadách pěknou paseku a možná i zvrátit výsledky války. Aby je ale dokázal porazit, musí mít pořádný výcvik a ten mu zaručili jeho mentoři, když ho vytrénovali na samuraje. Samurajové, jak známo, bojují s rozmyslem a naučenými styly a tak bude třeba na každého nepřítele použít různé útoky, vykrývat jejich údery, ale často taky postupovat maximálně tichým a obezřetným postupem.
Bohužel o hlavním hrdinovi ještě nevíme zdaleka vše a proto jsme odkázáni pouze na střípečky. Víme ale, že jeho hlavním protivníkem bude mongolský generál Khotun Khan, který vede mongolská vojska do boje a nemá slitování s nikým.
Celá hra se bude odehrávat na obrovské otevřené mapě, která nabídne různorodá prostředí a různé úkoly. Seznámíte se s holými pláněmi, vysokými horami či skrytými vesničkami. Můžete ze sebe udělat maratonského běžce a běžet po svých, ale na to, abyste po mapě cestovali rychle spíše využijete koně, případně lano s hákem, který byste měli postupně ve hře dostat.
Sucker Punch nám přesto dal minimum informací. Na klipu, který jsme viděli není jisté, jestli na mapě uvidíme nějaký kompas, který nám bude ukládat směr. Černobílá mapa vypadá pěkně a orientace pomocí květiny, kterou hodíte do vzduchu je skvělá. Tato mechanika byla ve hře pojmenována Guiding Wind a provede se po zmáčknutí určitého tlačítka a na obrazovku skutečně přidá naznačení se směrem kam jít – ale jen na krátkou chvíli.
Svého hrdinu budete postupně trénovat a na volbě různých schopností bude záviset, jakým způsobem budete bojovat a vůbec se pohybovat. O možnostech zatím moc nevíme, ale předpokládáme, že se budou týkat speciálních útoků a soubojů. Víme také, že hlavní hrdina bude mít místo ukazatele zdraví také ukazatel odhodlání, který se bude nabíjet pomocí útoků a dalších aktivit ve hře, a který budete moci použít jak pro některé speciální pohyby, tak pro případné léčení zraněného hrdiny.
Vylepšování se také bude týkat samurajského oblečení, které bude plně upravitelné. Bude možné upravit, zda chcete brnění spíše pro tiché plížení, nebo do ostré bitevní vřavy. K tomu se budou hodit suroviny, které budou po ostrově rozesety a budete je moci sbírat. Samotná vylepšení jsou samozřejmě ta největší tajemství, které si autoři schovávají na poslední chvíli.
Celou hru bude možné hrát v angličtině, ale i v japonštině a pro nás je zajímavé, že bude kompletně počeštěna titulky, což ji může přivést daleko většímu publiku. Jak si samotná hra povede, se dozvíme už 17. července.