V posledních letech se s onlinovými hrami doslova roztrhl pytel a pro každou další je čím dál těžší prorazit a získat si nové hráče.Velké zkušenosti s tím má muž, který stojí na pozadí této hry – Brad McQuaid. Je to člověk, který pomohl na svět jedné z ikon MMORPG, hře Everquest. A právě ten samý člověk stojí za rodící se velkou nadějí. Vanguard, jak je hra nazvána, má velké šance prorazit a získat si početnou hráčskou základnu. Představte si překrásný svět plný míst, kde se dá obchodovat, trénovat, plnit úkoly a cestovat s karavanami napříč velkou zemí. Že jste to četli již stokrát u různých onlinových her ? Pojďme se tedy podívat co Vanguard nabídne oproti jiným.
Klíčové vlastnosti
- Objevování dobrodružství skrz dva kontinenty
- 19 klasických fantasy ras, jako jsou trpaslíci, barbaři, elfové …
- 15 zajímavých profesí jako je Paladin, Ranger, Kouzelník, Bard …
- Speciální kooperační útoky s využitím prostředí, silné finální útoky
- Unikátní kouzla po získání unikátních předmětů
- Získávání materiálů a používání skillů jako je kovářství, alchemie nebo stavění lodí
- Cestování na koňském hřbetě, cestování s karavanou nebo utvoření vlastní skupiny a plavby lodí do vzdálených končin
- Stavění vlastních domků a jejich vybavování
Hra poběží na notně modifikovaném Unreal Enginu verze 2.5, který bude doplněn o věcí jako je bump mapping a kompletně nová streamovací technologie. Ve hraní nebudete nijak omezováni, nebude existovat hloubkový ani výškový limit, budete proto moci navštěvovat mořské hlubiny a zasněžené vršky hor. Ve hře bude zakomponován 72 minutový denní/noční režim jako v Everquestu, ovšem s patřičnými vylepšeními jako je déšť, sněžení nebo simulované různě rozsáhlé bouřky.
Celá technologie hry ovšem není jen vylepšený Unreal Engine. Další z použitých technologií je SpeedTree pro vytvoření dynamického prostředí (vřele doporučuji oficiální stránky, kde jsou krásné ukázky). Tato prostředí budou inspirována arabskou, perskou, egyptskou, májskou a aztéckou kulturou jako doplnění středověké Evropy.
Vzhledem k tomuto výčtu bude ve hře na výběr mnoho postav z různých ras, mělo by jich být celkem 19. Kromě velkých rozdílů v rasách bude možné si hodně personalizovat obličej. To je věc, na kterou se v mnoha MMORPG zapomíná a je dobře, že v Sigil si toho všimli. Budete si moci vybrat ze široké palety typů kůží a barev očí. Celý systém nastavení obličeje v mnohém připomíná podobný ze hry Sims 2. Můžete vypadat libovolně mladě či staře a je nepravděpodobné, že by se ve hře potkali dva nachlup stejní avataři.
Herní systém by měl být snadný a přístupný pro každého. Po počátečním pobíhaní kolem základní vesnice a plnění základních úkolů můžete vyběhnout do širého okolí zabít nějakou tu potvoru či se skupinkou stejně smýšlejících jedinců provětrat nějakou zatuchlou kobku plnou havěti. Po zvýšení levelu získáte přístup k lepším výbavám a budete moci vyrazit do náročnějších lokací se silnějšími příšerami. Jako v mnoha MMORPG i v této funguje systém papírové panenky a vy si v inventáři můžete jednotlivé kusy výbavy přetahovat na daná místa těla. Přece nemůžete vykročit do podzemí nazí, že … Abyste nemuseli tahat všechnu tu váhu jako je brnění a zbraně na svých zádech, bude k dispozici široká paleta koníků s různou nosností.
Kromě koníka bude dalším vaším nerozlučným spojencem Váš deníček, kam se budou ukládat informace co, kde a s kým jste dělali a co jste kde komu slíbili.
Svět se neskládá z instančních zón a nemůžete mít určité příšery jen pro sebe, na druhou stranu ale questové potvory budou označeny a bez příslušné zadané mise nebude možná interakce s danou příšerou. Současně pokud nebudete v partě, bude se vypadnuvší poklad a zkušenosti přidělovat tomu kdo způsobí nejvíce škody na dané potvoře. Ve skupině se potom dělí různými způsoby. Buď způsobem „kdo najde ten bere“, nebo vše bude získávat jeden člověk, který se bude dělit s ostatními.
Až se pořádně natrénujete a budete mít prostředků, že nebudete vědět co s nimi, můžete si postavit domeček na libovolném místě, či si koupit dům přímo ve městě. Tyto domy budete moci dále pronajímat či prodávat. Zajímavou věcí je seznam patřící ke každému domu, kde si můžete nastavit kdo smí dovnitř a kdo ne. Další možností bude zakoupit či si postavit vlastní loď a plavit se s ní po světě za neznámými místy plnými potvor z hlubin. Pro high level hráče se připravuje i možnost létat.
Tyto dopravní prostředky se budou hodit, protože mapa je největší jaká byla kdy Unreal Enginem vymodelována. Všechny modely jsou předrenderované a to, co hráč zrovna nebude moci vidět, bude průhledné. Design Vanguardu bude sice více konvenční než například World of Warcraft, ale stále si zachovává fantasy estetický vzhled. Budete schopní na první pohled rozeznat lidské, elfské a trpasličí oblasti a města. Měli byste mít možnost obrovského rozhledu do krajiny, což ve spojení s možností vylézt kamkoliv ukáže krásu celého světa naplno.
Jediná věc, o které se neví takřka nic, je obchodování.
A co autoři v považují za hlavní rozdíly mezi „obyčejnou MMORPG“ a Vanguardem ?
Typická MMORPG:
Většinou není možnost rozpoznat, jaký typ útoku na vás může přijít od protivníka a jak bude silný.
Vanguard:
Bude obsahovat „Perception Skill“, který umožní vycítit informace o útoku a včas varovat svou skupinu.
Typická MMORPG:
Musíte si zvolit, čemu se v danou chvíli budete věnovat. Boji, nebo podpoře svých spolubojovníků ? (například léčení)
Vanguard:
Schopnost „Dual targets“ vám umožní současně bojovat a například léčit, takže neztrácíte v boji drahocený čas přepínáním mezi různými činnostmi.
Typická MMORPG:
Vaše osobní skilly nezískávají žádné party bonusy.
Vanguard:
Speciální útoky „Synergistic Combat“ jsou jakási komba, kdy jeden ze členů party začne svým speciálním útokem a dva až tři kolegové na něj naváží svými. Takový útok bude daleko silnější než jaký dokáže jedinec sám vytvořit.
Typická MMORPG:
Na váš útok může mít vliv pozice vzhledem k protivníkovi, ale ne vzhledem k celé partě.
Vanguard:
Se svojí partou můžete využít vzájemné rozestavení k získání lepší pozice a zvýšení vašeho útoku a výsledným škodám.
Typická MMORPG:
Spolupráce mezi bojovými a nebojovými profesemi končí maximálně u zakoupení meče u stavitele.
Vanguard:
Tu a tam bude potřeba řemeslo i hluboko v podzemí nebo naopak budete muset sebou vzít diplomata, aby vám šikovnou řečí „vykecal“ cestu dále.
Typická MMORPG:
Pokud se odhlásíte ze hry a vaše parta pokračuje dále, jste po opětovném přihlášení úplně jinde než kam vaše parta mezitím došla.
Vanguard:
Po připojení vašeho avatara do karavany vaší party cestujete s nimi i když nejste ve hře. Po přihlášení do hry se objevíte v základně, která je nejblíže místu kde právě přebývají vaši.
Typická MMORPG:
Speciální „dopravní prostředky“ jako jsou například koně nejsou k dispozici pro low-level hráče.
Vanguard:
Hráč bude mít možnost získat koně již velmi záhy a ušetřit si tak hodiny cestováním pěšky po světě. Dále bude možné koupit si loď a cestovat, ať už sám nebo v partě za vzdálenými dobrodružstvími.
Typická MMORPG:
Malá možnost personalizovat si svého avatara do požadovaného vzhledu.
Vanguard:
Možnost výběru z devatenácti klasických fantasy ras jako jsou například trpaslíci, barbaři, několik druhů elfů a exotické lidsko-zvířecí kombinace zajistí spolu s velkou možností modifikace obličejové části, že váš avatar bude skutečně unikátní.
Hra nemá zatím oficiální datum vydání, měla by však vyjít do konce tohoto roku. Plánuje se spuštění jak PvP tak PvE serverů.
Vanguard prozatím vypadá velmi slibně a pokud se nestane něco zásadního, jistě si najde velmi početnou skupinu hráčů.
Zdroje: IGN, vanguardsoh.com
KONECNE PORADNA HRA:DDDD
mě už by to jen kvuli grafice nejelo :P
jinak ta grafika vypada docela good..ale zajimalo by me jak to bude vypadat kdyz bude treba sto lidi u sebe bojovat:D
Akorat jsem zvedavej jak to pak bude v realu..pac zname microsoft:))ale vypada to opravdu moooooc hezky...akorat strach z grafiky:)
... vzdycky rikam, ze na grafice nezalezi, ale kdyz vidim toho typka u majaku (obrazek 14), tak mi pada brada.
Btw: Trochu vam nesedej obrazky k miniaturam.
Opravil jsem to, dekuji, Drobna chybka
.. že snad Ultima Online našla důstojného nástupce,který strčí do kapsy všechno co zrovna na poli MMORPG existuje.
Doufám, že bude něco jako měsíc zdarma pro nalákání novejch hráčů, protože tohle bych snad jako jediný (pokud to bude tak jak řikaj) byl ochoten platit.
;P
si představím akci 100 na 100 tak to nechcu vidět jak to pojede....
jeto dobre ta grafika je super jenom bych chtel vedet tu hratelnost jinak set oida
Ze by to porazilo moje L2 .) musi se to platit ??? Nebo Microsoft to da za dacko jako vsechno do dneska ? .))
uz aby to vyslo :)
I kdyby to WoW porazilo, tak je to docela jedno. V tý době bude mít Blizzard tolik peněz, že si bude moct dovolit zprojektovat ix dalších her. :)
Celkově to sice vypadá docela pěkně, dost podobně ako L2. (že by unreal engine? :p) Ale preferuju vlastní test než žvásty autorů. Do té doby mně nic nepřesvědčí, že by to mělo být lepší než WoW popřípadě UO. Ba že by to mělo být lepší i než L2. (a to nemám hack'n'slash typy hodně v lásce) :)
Graficky to bude asi dost propracovany takze se urcite ty co vyznavaji PvE muzou lehce ponorit do deje a nechat se unaset fantazi svetem .Ti co vyznavaji spise PvP tak si mylsim ze bezkonkurencni veci co je vubec je EVE-online a to asi jen tak neco neprekona.Staci se mrknout na statistiky a je jasne ze je to kral PvP.Proste wow a podobny pro me blbiny jsou fajn ale jen pro snilky a tohle uroc nebude jiny .
Ta má kozy co?
100% bude mit mesicni poplatky :))
a GW je GW :)
Přesně to jsem chtěl napsat. Byl to taky jedinej důvod proč jsem na ten odkaz kliknul. :D
..VY ALE MĚ SE TO MOC LÍBÍ, ČETL JSEM O TOM NA AMERICKEJCH STRÁNKÁCH A MOHLO BY TO BEJT DO JAKO ŽE COOL :D
zatim to jede na UE 2.5 pred vydanim to maj preklopit na UE 3.0
nekolik screenu ze hry - BETA !! silne neoptimalizovana !
http://stormer.ji.cz/1.jpg az 7.jpg
:)))) Nojo ty vědi jak nalákat lidi na hru :))
nadherna grafika. ale rek bych z to bude "tuctova mmorpg" :> ae vypada hezky
snad to konecne prevalcuje WoW nebo L2 ale doufam ze to nebude placeny mesicne...nejlepsi by to bylo jako guidl wars...zaplat litra a rhaj si jak chces
neco mezi l2 a WoW ale s trochou vic polygonu a kvalitnejsima texturama...tohle vypada fakt hodne slibne *THUMBS UP*
Kristepane to sou asi ty nejmin zajimavy screeny co sem kdy v zivote videl ! Vubec nevim proc je tady lidem cpes, kdyz ani vetsina nefunguje!
BTW hip hip hurey for lineage2 / fuck off DKT
Takhle to vypada dobre, ale jak bude hratelnost a jestli to utahne prumerny komp
pochybuju ze to bude zadarmo. Bill je prece chudak...
no vypada to vazne dobre, jen tak dal
...
jak můžete být takový dementi... každej si přece hraje to co chce ne ? a né WOW JE DA BEST todle jsou fakt názory puberťáků.... hrajte to co chcete hrát a to co vás baví a nikomu nic nevnucujte...
RPG docela ujde :)