„Jsi si opravdu jistý, že to chceš udělat? Víš, jaké následky to pak bude mít? ” Tyto a další otázky si budete pokládat v chystané novince od autorů Life is Strange a Remember me, kde musíte čelit mnoha morálním výzvám a rozhodování, zda se vydat na cestu dobra či zla. Volba, koho necháte žít a kdo naopak zemře, bude čistě jen a jen na vás a osud tak budete držet ve svých rukou.
Ústřední postavou hry je chirurg, vynikající vojenský lékař a odborník na transfuzi krve Jonathan Reid, který byl po návratu z první světové války do Londýna nedobrovolně přeměněn v upíra a těžko se s tímto údělem sžívá. Zdejší obyvatelé se zotavují z válečných hrůz, které museli prožít, a do toho se v ulicích začala šířit smrtící nemoc. Jonathan se na jedné straně snaží pomoc své rodné zemi, zachraňovat nemocné a hledat lék na španělskou chřipku, ale zároveň se musí vypořádávat s vlastními otázkami týkající se jeho nové identity i s patologickou chutí na lidskou krev.
Životodárná krev hraje ve hře významnou roli. Vysáváním lidí získáváte sice zkušenosti pro vylepšení schopností vaší postavy, zároveň však zabitím postavy měníte okolní svět, celkový vzhled města a uzavíráte si tak cestu k plnění některých úkolů. Pokud například obětujete obchodníka, ceny ve čtvrti vzrostou, protože ubude konkurence. Jestliže pro změnu obětujete obchodníkovu ženu, může se obchodník po její smrti rozhodnout opustit město. Pokud osamělé jednotlivce v uličkách, je možné, že budou chodit příště po skupinkách. Každá postava má svůj charakter, příběh, zájmy, přátele a nepřátele a každé zabití je spojené i s psychologickým dopadem na hráče. Budete si například muset vyslechnout myšlenkové pochody postavy před smrtí, vypořádat se s truchlícími sirotky, smrtí svobodné matky nebo válečného veterána a přemýšlet o následcích svých činů. Fungovat by měl také systém karmy, kdy budete získávat body zatracení za zabití člověka. Přílišným vražděním se tedy může stát, že jednotlivé čtvrti padnou, oblast zchátrá a zůstanou tu pouze monstra a upíři. Nebudou zde žádné postavy, které by vám daly vedlejší úkol nebo něco prodaly. Zároveň se vám za každým rozhodnutím hra ukládá a nebudete tedy moci svoje rozhodnutí změnit. K vlastnímu uložení bude sloužit pouze jedna pozice a hru bude možné dohrát i bez toho, abyste zabili jediného člověka. Už nyní se tedy můžete pomalu rozmýšlet, zda raději zvolit cestu vraždění a nabývání zkušeností, nebo výzvy a dobrého morálního uspokojení.
Kromě boje se sebou samotným a smrtící chřipkou budete muset čelit i dalším nepřátelům, jako jsou lovci upírů, nemrtví, ghúlové a další nadpřirozené bytosti. Upíři mají svojí vlastní hierarchii, sám Jonathan patří do starobylého aristokratického řádu Ekonů, jenž stojí na vrcholu tohoto žebříčku. Tito upíři vypadají jako lidé a jejich silnou stránkou jsou myšlenkové triky a přesvědčování lidí. Další rasou jsou Vulkodové, obrovští upíří podobní vlkodlakům. Nejnižší formou upíra jsou ne příliš inteligentní kanibalističtí Skalové, kteří žijí v podzemních chodbách a kanálech. Nejsou sice tak silní jako třeba Vulkodové, ale zase se vyskytují ve větších počtech, takže je určitě také nemůžeme podceňovat a je lepší se na ně dobře vyzbrojit.
Jonathan je díky svému postižení silnější než obyčejný člověk, ale přesto bude potřeba hlídat tři základní ukazatele, které jsou k boji potřeba – život, stamina a krev. Jako obranu může používat pěstní souboj, různé zbraně na blízko i střední vzdálenosti, jednoruční i obouruční zbraně, ale i nadpřirozené upírské schopnosti. Zbraně i střelivo budou často improvizované a jejich součásti lze nalézt při průzkumu města nebo i v čerstvých tělech obětí. Ze zbraní budete moci použít například pistoli s nožem, pušku, meč, kopí nebo například chirurgickou pilu. Umožněny budou také speciální pohyby, například úskok, kdy se Jonathan na chvíli promění v jakýsi temný přízrak, teleportace, rychlý útok, vysávání krve na dálku, rentgenové vidění nebo ovlivňování lidí. Každý člověk bude mít předem danou číselnou hodnotu duševní odolnosti, pokud jí snížíte pomocí odhalených „nápověd” o každém člověku, může ho Jonathan přimět k tomu, aby mu něco prozradil anebo vykonával jeho rozkazy, čímž nakonec tohoto nebohého jedince dovede do nějakého tichého koutku, kde si na něm může v klidu pošmáknout. Všechny tyto a mnohé další schopnosti si budete moci odemykat a vylepšovat ve zkušenostním stromu postavy.
Vampyr se odehrává pouze v noci, kdy se bude Jonathan procházet ponurými deštivými londýnskými ulicemi čpějícími špínou a chudobou a hledat odpovědi na svoje otázky, kdo ho proměnil a proč. Postupem času začnete zjišťovat, že nic není náhoda a že hlavní hrdina nebyl zvolen pro přeměnu jen tak. Součástí herního světa budou čtyři londýnské čtvrti. Whitechapel je chudinská čtvrť plná přistěhovalců. East End Dock je nebezpečně vyhlížející se místo, ve kterém se to hemží gangy a kriminálníky. West End je naopak čtvrť zbohatlíků, kam španělská chřipka zatím tolik nepronikla. Pembroke Hospital je Jonathanovo útočiště a místo, kde vykonává svojí lékařskou praxi nebo zbavuje umírající pacienty utrpení. Každá z těchto čtvrtí bude něčím specifická a bude v ní žít odlišná skupina lidí, které můžete vidět v okolí hovořit, nebo se věnovat nějaké činnosti a mít tak šanci si díky jedné ze schopností prohlédnout čistotu jejich krve nebo od nich převzít nějaký ten úkol. Vývojáři se při tvorbě londýnských čtvrtí inspirovali pozdní středověkou gotikou a skutečnou historií. Navštívili místa, kde se má hra odehrávat a strávili hodně času například studováním detailů o zdejším životě a stylu oblékání. Atmosféru čtvrtí bude také dobře dokreslovat skvěle navržená industriální hudba v podání nástrojů jako violoncello, která bude spoluvytvářet nezapomenutelný emotivní zážitek.
Tvůrci z vývojářského studia Dontnod Entertainment přináší historicky věrné upírské RPG z 20. století. Stejně jako v Life is Strange a Remember me se zaměřili na propojení hráče s herním světem a psychologii postav. Vampyr bude odhadem trvat 20 hodin herního času a z harddisku odhryzne 20 GB. Brousit drápky si na něj můžeme už 5. června na PC, Playstation 4 a Xbox One.
Jestli bude aspon z polovic dobrý jak Masquerade:Bloodlines,neni problem:)