Ve dnešní společnosti je člověk, který chce žít zároveň ve dvou světech, považován za blázna. Do jisté míry také záleží na interpretaci tohoto slovního spojení, takže když si to představíme jenom jako, nemělo by to být zase tak horké. Pod tímto názvem se v současné době vyvíjí zajímavá RPG. Jejího vydání bychom se měli sice dočkat až koncem tohoto roku, ale tomu bude dříve, nežli se stačíme rozkoukat. Bylo by dobré začít nástinem, o co ve hře půjde a teprve potom se podíváme na to, jak hra bude zpracována.
Před stovkami let se bůh války Aziraal zúčastnil mnoha bitev, mnoho jich vyhrál, až v jedné padl. Tento fakt hluboce zasáhl a také poznamenal hordy Orků, kteří bez svého vůdce byli více než bezradní. Dopadlo to tak, že po nějakém čase začali dokonce ustupovat z dobytých území. Místo pohřbení Aziraala bylo dlouhou dobu neznámé. Bylo tomu tak proto, protože ostatní božstva si nepřejí, aby to místo někdo našel. A pak se to stalo. Dwarfové křižovali krajinu a hledali nová místa, kde by se dalo kopat a těžit. Došli na neznámé místo, zasvěcené někomu, koho vůbec neznali. Počali tedy kopat a po nějakém čase objevili hrobku. Tuto skutečnost ihned zmerčili Orkové a všechno pak vzalo rychlý spád. Ti jsou zaslepeni vidinou jejich padlé slávy, která by se mohla navrátit, ostatní strany se bojí, k čemu by mohlo dojít. A ono nejde jen tak o něco, v sázce je existence světa, tak jak ho známe…
Celá hra by se dala podle vyjádření autorů specifikovat třemi slovy. Boj, příběh a svoboda. Bojová část hry je zde proto, jelikož se jedná o jednu z nejdůležitějších metod, jak řešit problémy a hlavně pak kvůli tomu, že to hráče nejvíce přitahuje. Příběh je stejně důležitý, jak asi již každý zjistil, a v neposlední řadě je zde ona svoboda, která vám dává volnou ruku v tom smyslu, jakým stylem hrajete hru. Nejde jen o to, že si budete moci dělat věci po svém, ale hlavně také o to, že to bude mít přímý vliv na děj ve hře. Z toho je jasné, že touto cestou lze svobodně rozhodovat o tom, jak hra bude pokračovat a nejenom se plazit podle nějaké šablony. Hra bude jednoduchá na použití a to hlavně díky tomu, že autoři razí filozofii, podle které je sice hezké, když hry mají komplikovaný interface, nicméně o tom to není. Interface hry tedy bude velmi přátelský a zábavný. Ono je to celkem logické, když máte zábavnou hru, tak je celkem škoda zabíjet ji něčím jako je klasický inventář a jiné nabídky. Autoři to pojali trochu jinak a na vás tak čeká příjemná změna oproti zažitým standardům. Two Worlds bude zasazena do temného prostředí, které je spíše vážné a dalo by se říct „dospělácké“. Nezbývá nežli doufat, že tento více ponurý styl sedne i mladším hráčům, protože příběh hry opravdu nemá co společného s nějakou pohádkou.
Vaším svěřencem pro tuto hru bude ostřílený žoldák. „Cože? My dostaneme již hotovou postavu?“ Ano, přesně tak, tento chlapík bude mít svou pestrou minulost a také již bude ledacos umět. Byla by škoda v tomto bodě na hru zanevřít, protože vám hned podám vysvětlení takto neobvyklého řešení. Vymytého hrdinu, který se v podstatě učí sekat mečem, vám dnes nabídne každá druhá hra. Možná přistoupíte na to, že to je trochu nudné. Naopak, postava, jenž má pestrou minulost a již prošla hodně bitvami, není tak tupá a vůbec to neznamená, že se již nemá co učit. Pokud se na to tedy začnete dívat z trochu jiného úhlu, přijdete na to, že to je velkým zpestřením a hru to velmi obohatí. Samotný příběh hry pak bude v hojném množství podáván přímo dialogy ve hře. Dojde však i na takové situace, že budete posunuti směrem dál pomocí nějakého toho videa. Další bombou je fakt, že cokoliv někde plácnete v rozhovoru, tak není věcí, která by něco změnila na běhu hry. Kdepak, to teprve musíte jít a něco udělat, aby se události pohnuly dopředu. Tahle hra nebude o kecání, ale o dělání. A také hodně o atmosféře. Na tom pracují autoři již od počátku tohoto projektu a výsledkem bude to, že i po dohrání hry vám v paměti zůstanou nějaká místa tak živě, jako byste zde opravdu byli ;).
Vaši postavu budete moci naučit jakoukoliv dovednost, na kterou ve hře narazíte. Nebudou zde žádné škatulky, do kterých byste se museli rvát a tím pádem máte volné ruce při volbě toho, co byste se chtěli naučit. Systém, jak zde budete přicházet k novým věcem, je také více než zajímavý. Nebude to klasický postup, při kterém si našetříte potřebné bodíky a potom jdete do nějaké školy pro mágy nebo jiné. Kdepak, to by bylo moc jednoduché. V této hře je způsob získávání nových dovedností nastaven tak, že vy se musíte před těmito školami natolik zviditelnit, že ony sami vás budou chtít své kousky naučit. Jde také o důvěru, kterou ve vás musejí mít, aby vám byli ochotni předat své zkušenosti. Do některých společenství jako jsou nekromanceři bude opravdu těžké se dostat. Řešením bude postupné sledování jejich kroků, potom zasvěcení a nakonec vám možná prozradí něco ze svých tajemství. Trošku jiný přístup bude v multiplayeru. Ten je více akčně zaměřený a díky tomu zde bude systém povolání. Celkem bude na výběr z deseti druhů povolání a to jen kvůli těm, kteří by nechtěli čekat nějakou dobu a svou postavu si vyvíjet. Mějte však na paměti, že to je opravdu jen pro hru více hráčů. Pokud by se tento prvek objevil i pro singla, byla by to tak trochu vražda hry. Nebude tomu tak a vy se můžete těšit na kompletní piplání vašeho svěřence.
Díky tomu, že hra je hodně bojově orientovaná, jsou vaše vlastnosti rozděleny do dvou částí. Jedna z nich je statistická a druhá potom dovedností. Statistickou částí je myšlena ta, kde se udává vaše odolnost, zdraví a kupříkladu síla. Dovednosti jsou asi srozumitelné, na jakém principu budou fungovat. Na čím vyšším levelu je budete mít, tím budou účinnější. Přestože bude bojování ve hře zábavné a velmi svižné, tak tento titul má daleko k tomu, aby se podobal klasickým mlátičkám. Základní údery budou prováděny automaticky, tím je myšleno to, že pouze ukážete na cíl a žoldák přijde a zpracuje příslušnou oběť. Pokud budete stát o nějaké specialitky, je již nutné to obsloužit ručně. Nebudou zde žádná komba v pravém slova smyslu, totiž jako za sebou jdoucí sled přesných úderů. Oproti tomu je zde možnost kombinovat všelijaké dovednosti, které ve finále dávají asi ještě silnější kombinace. Bohužel ani ty nejlepší možné kombinace nebudou někdy dost na to, abyste porazili opravdu silné soupeře. V těchto případech nezbude nežli vytasit nějakou sviňárničku a nastražit past nebo si pomoci přírodou a okolím. V tomto bude hra hodně pestrá a je jen na vás, jak si se situacemi poradíte. Z magie zde budou tři hlavní směry kouzel. Obranná, útočná a léčivá. Abyste mohli použít kouzlo, potřebujete k tomu magic points a jednu magickou kartu. A zde je další zajímavý systém. V klasických RPG to je tak, že si škudlíte body a ty rozdělujete na jednotlivá kouzla, která vám tak sílí. Dejme tomu, že se vám jedno líbí nejvíce a vy si z něj uděláte opravdu zabijáckou záležitost. No a pak přijde situace, kdy to nebude to pravé kouzlo a vy jste nahraní. Proto je to tady zařízeno tak, že máte magické karty, které si v případě potřeby pouze vyměníte a můžete fungovat dál.
Stejně tak tomu je i v případě, že chcete kouzla kombinovat. Není nic jednoduššího než pohrát si s vícero kartami najednou. Zbraně a brnění budou samozřejmě ovlivňovat vaše schopnosti. V tomto ohledu to bude stejné jako v jiných hrách tohoto žánru, budete prostě chtít mít to nejlepší. Pestrost těchto věci je tak veliká, že podle slov autorů je prakticky nemožné najít ve hře dvě identické věci. Upgrady zbraní jsou také unikátní, stejně jako kouzla. Pokud dáte dohromady dvě zbraně stejné kvality a třídy, dostanete zbraň novou, lepší. Takto upravenými zbraněmi bude možné porcovat více něž stovku potvor, přítomných ve hře. A pozor, nejsou dělané jen jako kráčející experience pointy, ale mají své důvody, proč vám jdou po krku. Mnoho jich také potkáte v postranních misích, které budou zajímavé hlavně svou náplní, jež se bude odlišovat. Půjdou jaksi více do hloubky věcí, podíváte se na problematiku z jiných úhlů nebo dostanete kousek zajímavé informace. Principy svobody ve hře také zasahují do vašich rozhodnutí a ta vám budou předvedena v co nejkratším možném čase. Zapomněli jste zavřít bránu do města? Fajn, přijede část armády, která je poblíž, vypálí část města a zase zdrhne. A vy jste za to zodpovědní.
Technologie, na které hra poběží, budou přejaty ze hry Earth 2160. Nicméně skoro všechny moduly byly přepsány pro lepší efektivitu. Všechno bude vyleštěné a vypadat tak jak se patří na hru konce roku 2006. Hory budou generované podle opravdických geologických algoritmů, jeskyně budou vypadat jako jeskyně a déšť jako déšť. Slova autorů znějí trochu vychloubačně, ale prý v současnosti je velmi obtížné nalézt hru, jejíž grafika by byla vypiplanější. Uvidíme, jak to nakonec dopadne a co autoři předvedou. Zůstaňte naladěni, určitě se na tuto hru do konce roku podíváme.
1ST
na některých místech mi to připomíná WoW .) ale jinak goog grafika
for #1: kdybys aspoň napsal něco k tý hře...
jojo vypadá to docela good :)
#2 me takove ptakoviny nezajimaji a stejne si ty clanky ani nectu prolouskam screeny a to je vsechno, ta grafika vypada pekne ale ty prvni 2 screemny vypadaji fakt npc, to pozadi vypada jako z tekkena :D
Podle me dobrej aprilovej zertik :D:D:D
Tak to teda Wowu sa nevirovna ....wow je asi n aj mmorpg
tahle hra vypadá celkem dobře !!
mmorpg rulezz
já ty screeny někde viděl...
Hra vypadá pěkně, z článku vyplývá, že má asi i docela nápad. Ale jednu chybku bych vytknul. Zejména v grafice se hra evidetně snaží být hodně realistická (a imho se to celkem daří), ale když se podiváte na screenshot 6, běží tam rytíř se štíem, avšak beze zbraně. To by mi ani nepřišlo tak divný, ale kde tu zbraň má? U pasu ne, přes záda mu jílec meče taky nekouká... takže pokud ji cestou neztratil, tak ji hra prostě nezobrazuje, když ji nemá v ruce... Celkem škoda, nemyslíte? Všecko bude vypiplaný (slovy autorů) a vlasdtní postava bude takhle oholená... A náročnost grafiky bych do toho netahal, tohle už jí moc nezvýší, pže imho bude vysoká tak jako tak. Takze kazdej druhej kdo to bude chtit zkusit bude muset nejdriv upgradeovat... :)
Tohle asi nerozjedu na me grafarne 440:D
hh.. jj presne.. jen screeny :DD celej clanek sem cetl naposledy na gz o hdrku :DD
vypada to nahodou dost slusne a slibujou pribeh ktery neni linearni ... konecne me zas (doufam)neco fakt chytne jak fallout
vivat mnorpg
Kdyz se zacinalo s HDR vsechny hry mely vsude bloom efekt jak krava a myslely jsi kdo vi jak nejsou realisticky (napriklad Guildwars,Warrior within) ale postupem casu se to zlepsovalo az na realnou hranici a navic se zacaly pridavat dalsi HDR technologie (Half life2 ten uz vypadal dost realne) a najednou tu mame tenhle sunt kterej se znovu vraci o 2roky zpet a vsechny tyhle technologie prehani,ano ma modely a textury dost detailni na dnesni dobu ale jinak nerealistickej brak v kterym vsechno vypada jak z umely hmoty,chlupy se lesknou jak kdyby byly z kovu a stinovani nekterych modelu vubec neodpovida scene.
A to se jeste vsadim ze autori dali prednost grafice pred pribehem.
..apríl joke, tak dobrý. A co takhle recenzi na Oblivion? (jednu bych moh napsat, ale asi by nebyla objektivní.. ta hra je prostě super)
aj ta grafika, pekny materialy. doufam ze to nebude jak s oblivionem, kde kvalita grafiky neodpovida videim ktery jsme meli moznost shlednout par mesicu pred vydanim
ty obrazky maj 900 KB ?? >:O
hele a kdy to vyjde prosím troch přesněji!!!!!ale jináč se moc těším hned jak bude tady v Čechách tak si ji koupím.
Graficky k sežrání,hlavně pak ty stromy a kytky (poslední obrázek) .. to bude slideshow jak prase ;)
;P
Tak to jsem pak zvedavej jestli to spustim jak koukam na ty obrazky tak si myslim ze to me nepujde kraficky to je na urovni hned jak vjde ta hra tak okamzite si ji jedu koupit :)