Omšelé téma druhé světové války se dá nahlížet z mnoha úhlů. Tím nejpoužívanějším je prosté vržení hráče do jakés takés adaptace tehdejšího bojiště, vytvoření v něm pokud možno co nejméně patrný koridor a v jeho rámci spouštění skriptovaných sekvencí. Atmosféra zaručena, stejně jako skutečnost, že laik od sebe nerozezná Medal of Honor a Call of Duty. Tvůrcům se ale nelze divit, jakmile si vyberou příliš specifické, byť pro někoho lákavé téma, například fantasy (Dark Messiah of Might and Magic) nebo upíry (Vampire Bloodlines), skončí to většinou prodejním debaklem. Jsou ale vykukové, kteří dokáží spojit prodejní lákadlo v podobě největšího dějinného konfliktu s originálním námětem. Nesmysl? Ale jděte, přesně o to se pokouší talentované studio Spark Unlimited pod záštitou Codemasters, a zdá se, že nemá zrovna malé šance.
Turning Point: Fall of Liberty je tedy first person střílečkou, která se odehrává v alternativní minulosti. V té jméno Winstona Churchilla přestalo novinové stránky plnit tehdy, kdy tohoto velkého politika na počátku třicátých let skolil taxík. Že si tvůrci necucají z prstu, ale do jisté míry smysluplně variují dějiny, dokládá fakt, že Churchill byl taxíkem skutečně sražen, nehodu však přežil s trvalými následky a poté dovedl Velkou Británii k vítězství nad nacisty. Spark Unlimited si pohrávají s myšlenkou, co kdyby Winston pod koly vozu zahynul a Spojenci to bez něj tak docela nezvládli. Ba co dím, totálně zkrachovali. Turning Point již počítá s převálcovanou Evropou a začíná tedy ve chvílích nacistické invaze do USA. Ta je i předmětem traileru: můžeme vidět desítky německých zeppelinů, stíhaček a lodí, kterak se hemží kolem dosavadní bašty svobody.
V této nezáviděníhodné situaci je nám zcela osobně představen hlavní hrdina – dělník Dan Carson. Ten je podobně jako většina lidí překvapen, ale když se mu k vozu snese ďábelský nacista, neváhá s ním svést souboj, vyhrát a pustit se do nerovného boje, v němž mu bude oporou zformovaný odboj. Ten je posledním odporem, který se nacistům staví do cesty. Všechny ostatní obranné složky USA již kapitulovaly. Náš hrdina se navíc brzy ukáže jako hlavní hybná síla všech událostí – a především coby jejich ultimátní řešení, jak už to tak v akcích bývá. Za nápad tedy tvůrci dostávají velké plus, protože si jím otevřeli značné pole možností. Jednak to je prostředí: v jaké jiné hře uvidíte Spojené státy americké v takto pokořující úloze? Druhak to je prostor k využívání jak druhoválečné, tak modernější a prototypální techniky. Již z toho by měl vzniknout velmi chutný mix.
Tvůrci tvrdí, že si se svou alternativní historií doopravdy vyhráli. Nezměnili jen několik klíčových elementů, ale postarali se i o to, aby první učiněný zásah měl vliv na celý další průběh války. Vytvořili si tak plnohodnotné pozadí. Na otázku, zda ve hře budou vystupovat nějaké postavy známé z reálné historie, odpovídají negativně. Měli bychom se však dočkat archetypálních figurek, jež budou až nápadně podobné svým „vzorům“. Na této parketě by pak měl být rozehrán i humorný aspekt, který však rozhodně nedosáhne parodující roviny, nebo snad dokonce sebeschazující funkce. Klade si za cíl jen příjemně pobavit, přičemž historie znalí lidé se jistě pousmějí nejrůznějším narážkám.
Denacifikovat bychom měli především ulice a náměstí amerických měst, byť se dostaneme i do interiérů. Zatím padla pouze jména New Yorku a Washingtonu. Nezdá se, že by jich tvůrci plánovali více, zato tyto dvě metropole chtějí vzít pěkně z gruntu. Producent Dean Martinetti v tomto směru dodává, že mají spoustu dalších nápadů s dalšími městy, že si už nyní myslí na pokračování. Předpokladem je ale úspěch originálu.
Velice zajímavá je situace s technikou. I zde si autoři položili jasnou otázku: „co kdyby“. Co by asi tak Němci vynalezli a použili, kdyby válka neskončila tak, jak se to dnes učíme v dějepisu? Opět si necucali z prstu, ale pečlivě se probrali nyní již veřejnými archivy německé technologie a plánů za 2. světové války. Prý byli ohromeni, na co všechno si nacisti mysleli a co už dokonce dokázali dotáhnout do funkčního stádia – jen se tomu nikdy nedostalo uplatnění v boji. O konkrétních zbraních toho zatím příliš nepadlo, máme se však dozajista nač těšit. Podle slov tvůrců by Turning Point neměl být tak úplně frenetickou akcí jako třeba Call of Duty. Nepůjde jen o to běžet vpřed a pálit po všem, co se hýbe. Vtip je v tom, že vždy budete v oslabení, ať už se na mise vydáte osamoceni, nebo vás hra vybaví několikačlenným týmem parťáků (žádné rozkazy, budou se chovat autonomně). Hra tak bude spíše o napínavém postupu, o atmosféře, na druhou stranu se ale zase nebojte, že byste si nezastříleli. Dokonce by mělo být možné provádět vychytané pohyby, kdy zpoza rohu Němci například vytrhnete zbraň, v dalším okamžiku ho použijete jako živý štít a se štěkajícím samopalem se vydáte v ústrety jeho přátelům. To souvisí se skutečnostní, že v Turning Point narazíte na mnohem větší množství přímého boje, takříkajíc muže proti muži než v kterékoliv jiné válečné akci. Nepůjde však jen o mlácení pěstmi, ale i o řadu speciálních pohybů, využívajících prvky okolního prostředí.
V průběhu vašeho dobrodružství narazíte na desítky, možná stovky postav s podobným osudem. Zkrátka těch, kteří se rozhodli nevzdat se a bojovat s nerovným soupeřem. Ti by měli být stejně jako nepřátelé ovládáni pokročilou umělou inteligencí. Na některých místech se k vám přidají, aby vám pomohli s obzvlášť náročnými pasážemi, ale budou také umírat, případně se odpojovat a sledovat vlastní cíle. Respektive jediný cíl, který je záštitou pro všechny ostatní: přežít. Podle autorů bude ze hry ona atmosféra boje o přežití přímo sálat, ale samozřejmě se musíte pokusit i svrhnout nacistický režim.
Co se týče multiplayeru, vyjadřují se ve Sparku zatím velmi skromně. Připravují se pouhé dva tradiční módy: deathmatch a jeho týmová variace. Tvůrci čekají, zda se hra na trhu uchytí a podle toho prý zareagují. Do dobře fungujícího síťového komponentu by pak neměl být problém pravidelně přidávat nový obsah, jako jsou mapy či třeba nové módy. V dnešní době už to ale nejde bez činorodé komunity, takže i ortodoxní fanoušci dostanou vývojové nástroje, aby si mohli vytvořit vlastní obsahy.
Zbývá dodat, že hra poběží na moderním Unreal enginu 3, což jen podtrhuje velkolepé záměry autorů. V záplavě stříleček je stále těžší se prosadit. V případě Turning Point: Fall of Liberty se ale zdá, že by se to mohlo povést, a to i s prakticky neznámou značkou. Hratelnost se jeví zajímavě, stejně jako neotřelý námět. Jestliže se vše povede naprogramovat podle plánů, dočkáme se ještě do konce roku další solidní akce.
to ale kurňa nevypadá špateně :) že by další Cod ? xD
tak tuhle hru si stahnu :) 88 4ewer :)
1st... mno vypda to celkem zajimave.. ae ty lode nejaky se mi fatk nezdaj i kdyby to nemci teprve vynalejzali..
to vypada jako budoucnost a minulost dohromady:D
tak tato hra se my líbý škoda že vichází na podzim ale určitě si jí stáhnu:D
vypada to celkem drsne mozna okusim demo...pokud to na moji sunce rozjedu
akorat me prekvapilo ze kdyz sem videl co lyta ve vzduch a co maji za zbrane tak co ty auta potom:))
kupovali sa tanky znaciek Ferrari, Porsche, Skoda, Mercedes, Audi, atd. Tanky sa kupovali nie auta.
Vyzera to super, dobra myslienka, ze USA padne na kolena a kapituluje :)
Ten Zvuk z toho Videa je dost umelej :D
Jo opravdu to vypada dobre jak grafika tak prostredi i pribeh.Uvidime typuju na solidni akci.
No, zajimavy napad... ne ze by nejak originalni teda, pze tohle je sice mozna jedna z prvnich her o tom, ale urcite to napadlo uz kde koho.... ale bojim se zpracovani, bude to moc preumelkovane, ty technologie Nemcu, meli by to udelat vic podobne 2. svetove... a nedokazu si predstavit vyvrcholeni cele hry, to jako ubohej odboj v USA, znici okupacni vojska nacistu a tim padne cela treti Rise, po celem svete, ne? :) Ale jestli to bude koncit i tak vitezstvim nacistu, akorat ze si napr. hl. hrdina zachrani krk, tak v poho :)
to neni uplne originalni, freedom fighters je dost podobny - akorat ze usa dobyvaj rusaci a je to po 2 svetove valce (snad 1995)
LOL
Tak tuhle hru chci se mi libi
co je to za picarnu
vypada to jako budouci druha svetova valka a je to hodne nerealne me se to moc nezamlouva na COD to rozhodne nema
Vypada to ale na FPS Strilecku takze polovina si to nezahraje..
neak se jim to vidarilo-fakt hustýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý
vypada to dobre asi si to sezenu :)
taky si to stáhnu
docela se mi to líbý,rád to skusim :)
tu hru musim mít
fasistickej new york?
jak bila akorat misto nacku bili rusaci meli dat aj raci rusaki tam a rok 2050 a rusaci bi utocili na new york to bibila teprve hra
Námět hry mě připadá dobrý. Vůbec bych si uměl představit film na toto téma - např. kdyby Rusové nezvítězily....jak by se to vyvíjelo. Alespoň by si mnoho lidí uvědomilo, jak je dobrá porážka Nacistického Německa.
Ale provedení mě připadá nesmyslné. Například útočící vzducholodě. Ty by byly v mžiku zničený i po velice chabém protiútoku.
další alternativní svět poměrně dost podobnej Freedomfighters,nebo,alespon to ma tak nějak stejny tema,jenomže tam to byli rusáci:-D....jj,vypada to jinak dobře a pro smedis33.....ty trubko,tohle se s CoD=bléééééé...nemuže rovnat xD
na tuhle gamesu se tesim:)
TAK TO JE MAZEC :D TO BY SE NEMOHLO STAT :D A CO UTOK NA PRAHU :D:D:D:D
prada
Příběh je pěkný avšak je evidentní, že jen vzali Iron Storm(tam se protáhla 1.sv válka) a aplikovali to na 2.sv válku....
...
pekna picovina uz jenom to smichani budoucnosti s 2. svetovou
Myslim si ze to bude asi celkem dobra hra s tak trochu sci-fi pribehem v alternativni minulosti... ten screenshot se sochou svobody mi okamzite pripomel Red Alert II :) to byly casy... Jenom si nemyslim ze by Anglii polozila smrt Winstona Churchilla, udelal toho pro Anglii a potazmo pro celej svet hodne ale myslim ze by se nasla nejaka jina vudci osobnost ktera udela co je potreba.
K tomu útoku na Prahu taky nebylo moc daleko...
No to už si snad z nás někdo dělá prdel...
myslim ze je to zajimavej napad..akorat ty screeny vypadaj dost divne jak ze star wars spis
xD
Jako muj názor vypada to dost f klidu a kdybych to mel přirovnat k realitě tak nvm mno :-D xD
Ten trailer mi pripomina kombinaci Hitmana a Red alerta 2.
Ale skoda, ze to v ty hre nebude vypadat jako v tom traileru...:-(
Ten trailer mi pripomina kombinaci Hitmana a Red alerta 2.
Ale skoda, ze to v ty hre nebude vypadat jako v tom traileru...:-(
co je to za mrdku?:D
:D:D jinak to bude fakt vypadat jinak nez v tom traineru beztak:D
Vypadá to jako kreslenej seriál ty letadla ... no nevim trošku až moc kreslený mi to příjde :) ale nápad je to vybornej že Evropa padla a USA v tom zůstalo samotné to je fakt hustý ,,, nejspíš to zkusim ale prostě CoD Rulezz a 4ever ;)
zadruhe svetove a nadzvukove letadla sotva nakonci valki bili prvni triskače
melibitam dat rusi hodne a američani jak utoči na moskvu pokažde kdyš tam nejsu nemci tak sutam rusove zli jeto fakt demence hraliste red alert 2 a airstrong nebo tak neak seto menovalo bilo to za prvni svetovi kterase protahla as do 60 let kdibiste ti dve hri dali dohromady trochu upravili tak vam vide tohle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nauc se psat
Empire state building opřený jen o špičku ?? atd. Jinak námět je good. Ale hodně chyb......
SOGUNS
plusy
-unreal 3 to je dnes již pojem slibující super grafiku
-pravděpodobně filmový zážitek
-tak nějak jiný námět
mínusy
-podoba s resistenc s PS3
-HW nároky tak už začněte šetřit bude to chtít fakt dělo,na nějakým šrotu to nepude
-žeby začal čas kdy nás budou vývojáři krmit altenativní historyjí,jen aby ji časem nebylo moc
-scripty kam se podíváš
TŘEBA SE PLETU pařbě zdar WAST
trailer vypada graficky dobre,jinak je to nesmysl,pac stihacky typu aircraft a podobne vymyslely za A amici a za B v dobe,kdy by hitler ani teoreticky uz nezil.)..vypadata to spis jak propaganda fasismu!!
to vypada kurevsky dobre to stahnu :-)
hmm, mazec- az to vyjde, urco to zaparim :-P
Tesitse budu az to budu met doma nainstalovany a moct rict ze zaty prachchy to stalo! ! !Driv ne.Jinak jsem kopukal a rikam nevypadato spatne.Go.
doufam ze to bude stat za to
američani proudové letadla nevymysleli, po 2. světové z Německa zmizlo tolik prototypů, plánů a vědců.... že si to (že amíci vymysleli šecko co se dalo) každej myslí... omyl... němci byli oproti ostatním o 10 let dál... proudové stíhačky jim nedělali problém, a troufnul bych si tvrdit, že ty ze screenů jsou skoro stejné jak jejich německé prototypy...
Hra vypadá moc dobře.
Jinak oprava kolegy nademnou, proudové letadlo opravdu vymysleli němci a Messerschmit Me.262 nebyl jen pouhý prototyp, ale na konci války jich už pár skutečně létalo po tom, co vyměnili motory BMW za Jamo. (byl by to téměř neporazitelný stroj :-))
Bomba hra jenom by mně zajímalo z jaký doby to je
musim mít