Jdete si takhle po městě a najednou potkáte holku, která je oblečená do něčeho, co se evidentně nosilo před čtyřiceti lety. Je hezká, nevypadá jako sociální případ a vám chvilku vrtá hlavou, co to vlastně je za úkaz. Potom se plácnete do čela a dojde vám to, no jasně retro je tady a vždycky po nějaké době opět bude. To víte, jako bokovku píšu ještě do časopisu o módě a tak si říkám, proč to nevydat na Gameparku :). No, tak to se nebojte, nejenom že by mi to neprošlo, ale prostě ne. Takto divný úvod si vysloužila hra proto, jelikož je vskutku o tom samém a hned vám řeknu proč. Před nějakou dobou vyšel Tomb Raider Legend. Sklidil úspěch a tak autoři tohoto pokračování neváhají využít ještě nezaschlé slávy a honem rychle se vrhají do tvorby dalšího prsatého dílu s názvem TR Anniversary. K tomu, aby se dobře prodával a především pak hrál, je zapotřebí využít nově využité formulky, která bude právě o onom vracení se v čase. A to tady bude podáno jako navrácení se k prvním dobrodružstvím Lary, která kdy zažila.
A v tomto momentě můžete odhodit všechny obavy. Autoři jsou naštěstí natolik chytří, aby jim došlo, že k hernímu úspěchu nestačí jen předělat původní hru do nového grafického kabátku. Svou práci přirovnávají k tomu, jak vypadal nový film King Kong a ten starý. Také to bylo na základech staré klasiky, ale byly zde momenty, které si odnesete a také celkové pojetí bylo velmi osobité. Příběh nového dílu se bude v některých oblastech dotýkat dějové linie staršího vydání a pro vás to znamená poslání pro tajemnou relikvii, známou jako „scion”. Prapůvodní díl měl výtečnou hratelnost, ale jestli si to ještě pamatujete, tak příběh ke hraní vlastně ani nebyl potřeba. Toho se chtějí autoři vyvarovat a připravit pro nás hru, kdy nejenom že se vyřádíme na ovládání a nastrčených úskalích, ale také nás potáhne příběh, který ať chcete nebo ne, dělá dobré hry dobrými.
První level hry bude hodně podobný tomu, který jste již kdysi hráli. Vaším úkolem bude nasbírat součástky do starých hodin. V novém TR budete hledat jednotlivé díly ve spleti jeskyní, které budou propojeny spletí chodeb. Změnou bude, že součástky, které najdete, již nebudete věšet na přichystané osy, ale musejí zapadat do připravených děr, které se budou lišit svou velikostí. Sběr součástek se ale neobejde bez starých známých nepřátel, jako jsou vlci, netopýři a pár pravěkých potvor. Úsměv na tváři vám možná vykouzlí detaily, které autoři do hry pokradmu přidávají a je tomu tak dobře. Jedním z nich je starý dobrý inventář v jeho kruhové podobě, jak si jej jistě dobře pamatujeme, jiným připomenutím pak drobný zvuk, který se přehraje, když najdete nějakou skrytou lokaci. Těch zde rozhodně nebude málo, takže je se na co těšit. Dále je potom možné očekávat nějaké triky, které se Lara naučila v TR Legend. Konkrétněji je to zápasení, akčnost a „filmové chvilky“.
Sbírání součástek možná zní divně, ale je to zde kvůli tomu, abyste ve hře mohli postupovat dál. Vždycky, když seskládáte ten správný kousek, tak se vám otevřou jiné části jeskyní a vy můžete pokračovat. Pokud budete pilní, dostanete se časem do části hry, která by se asi nejlépe dala popsat jako údolí. No a v tento moment budete mít možnost seznámit se s pravěkou havětí, jenž vypadá jako velociraptoři. Tato část hry má být podle všeho připravena velmi decentně, tak aby vás nenudila a zároveň aby připomněla starou klasiku. Změny na samotné Laře budou také velmi patrné. Autoři se kvůli tomu, aby vypadala co nejpůvodněji, rozhodli ji trochu přizpůsobit původnímu vzhledu. To se samozřejmě netýká počtu polygonů na modelu postavy, ale hlavně pak tomu, jak se Lara učeše a co si vezme na sebe. Ano hurá, fetišisti si mohou vytáhnout ze skříně modrý „topík“ a kraťasy, stejně tak jako militaristi dvojici pistolí.
Samotný model postavy bude velmi detailní, takže bychom se neměli dočkat nepříjemných překvapení v podobě občasných hranatých částí těla apod. K tomu si můžeme připočítat dokonalé rozhýbání tohoto modelu, jehož pohyb bude velmi plynulý a přirozený. Podle slov lidí, kteří měli ke hře nejblíže, se autorům opravdu daří dosáhnout toho, abyste se cítili jako ve starém TR, s nádechem novoty a svěžesti, která vás bude příjemně inspirovat k dalšímu hraní. To, co zatím autoři ze hry ukázali, neobsahovalo žádné lidské protivníky, ale věřte tomu, animální podoba zla vám dá také docela zabrat. Hudba bude také citlivě dávkována. Pod tím si lze představit to, že v ten správný okamžik se přehraje ta správná skladba, aby podpořila vaši stoupající hladinu adrenalinu. Zvuky budou na nejvyšší technologické úrovni, asi jako je tomu dneska ve většině her, neboť s dnešními možnostmi je to spíše ostuda, nesehnat si zvukovou banku odpovídající realitě. Pokud bychom opět chtěli na chvíli srovnávat tento díl a ten původní, podle kterého hra bude, tak bychom se dobrali výsledku, že Anniversary nebude zdaleka tak tiché jako tomu bylo tehdy.
Ačkoliv se to zdá nemožné, tak prvotní myšlenka, že se někdo zase snaží vydělat na hře co to dá a seká jeden díl za druhým, je pryč. Je to díky tomu, že na hře je vidět, jak se jí autoři doopravdy věnují a mají za cíl udělat hru novou, ne jen další kopii staré klasiky. TR Legend sklidil poměrně velký úspěch a Crystal Dynamics jsou natolik chytří, že se nenechávají unést a oslepit slávou z tohoto kousku, ale makají na novém projektu se z cela jasným cílem, udělat další dobrou hru. Pokud se nad tím chvilku zamyslíme, tak ono je možná ještě těžší udělat hru na základech staré, než-li to vzít úplně od nuly. Lidé mají svá jistá očekávání, jak by to mělo vypadat a mají s čím porovnávat a co kritizovat. TR Anniversary přijde na trh jak pro PC, tak také pro PS2 a Play Station Portable. Stisk něžné Lařiny ruky pak očekávejte někdy během průběhu tohoto jara.
Uz se na tu hru tesim ^^
na tuto hru se těším, jelikož jsem hrál 1-3 díl. Na ty vlky na začítku, šípy v uličce kde musíte proběhnout a hlavně ty zatracený "kola" u vodopádu, to mě děsilo pěkně dlouho :D
sem zvedavy :) pamatuju si casy kdy sem hral tomb raider 1 na pentiu 90MHz :)))))
hnusnejsi grafiku sem snad jeste nevidel
vypada to stejne jako romb raider legend jenom z dinosaurama
sice ji je 16 ale bude mit z toho radost :D
Kromě dílu Angel of Darkness (mám ho doma) jsem hrál všechny, přitom díly 1-5 na PS one. Od pátýho dílu měla tahle série klesající tendenci která vyústila právě tim AoD. Legend byl špičkový co se týče grafiky (už PC), hratelnosti a příběhu, jenže ta hrací doba byla hodně krátká. Jestli se v tomhle dílu vrátim do starých časů prvního dílu, bude to něco neuvěřitelnýho :-) Dodnes si většinu z toho prvního dílu pamatuju, i když jsem ho pár let nehrál. Takový momenty se nezapomínaj
SUPER JEN JESTLI NAM TO POJEDE NA STARŠICH PC..................
už se těším,je to dávno co jsem jedničku hrál,dle mého názoru měla neopakovatelnou atmosféru,držela v hráči napětí vždy až do konce levelu....
Souhlasim s těma co se těší :) ja měl nejradši 1 a 3 :) na grafice mi nikdy moc nezáleželo ale když je hra hezká,je to lepčí :) pár těch screenů dokonce i poznávám :D
konečně zase prales a raptoři !!! jupííííí
sexy holka dost kus hned zítra jedu do prahy a koupim si ji (tu hru)
jn utíkej... tím nápisem coming spring 2007 se nenech zmást :))
grafika mi připadá jak z harryho pottera 1 :D:D:D
Trochu mi to připomíná Prince of Persia Warrior Within, akorát s bouchačkama - i ty hrazdy a komba jsou stejný :D
To je vtip že fakt bude další díl TR? No jestli není tak sem se pos*al páč miluju TR (hlavně Laru) :o))
Je tam blba grafika v ANGELS DARKNES byla lepsi!!!!!!!!!
.... mě osobně se nejvíc líbily první dva díly. Již vzpomínaná scénka s vlky byla, ... no bylo to geniální, revoluční, emotivní. Hra s velkým H. Takové hry se už nedělají ani dělat nebudou.
Důkazem budiž to že když vyšlo něco jako TR nebo Fallout, vydržela jejich sláva celé roky. Dnešní hry se 3 roky dobředu oznamují, s obrovskou slávou nastoupí na cénu a za 3 měsíce už o nich pomalu nenajdete ani starou recenzi. Je to samozřejmě taky tím, že scéna je už přeplněná a člověka už neohromí to že se na obrazovce pohybuje 3d postava, ale hlavně tím že mnohé hry nejsou takové jaké by mohly být.Dělají se pro masy s důrazem na konzolisty (samá automatika a zjednodušení, interface určený pro gamepad a obecně podivný systém), mají úžasnou grafiku, ale vykoupenou krátkou herní dobou.
Zpět k TR.... 3. díl měl ještě něco do sebe ale pak už to byla jen nastavovaná kaše určená primárně pro PS. Od 4 dílu to už prostě tak konzolově působilo. Nemám rád konzole. Kvůli gamepadu....
Ten poslední díl co vyšel, ani nevím jak se vlastně jmenuje, byl UBOHOST. Prostě vzali něco typu Prince of persia 3D z konzole a spářili to s Larou... Výsledkem byla nějaká konzol hopsačka s hnusným velkým červeným zaměřovačem v akčím módu aby ho člověk náhodou nepřehlíd. Nesnáším hry udělané v první řadě pro konzole a konvertované na pc. Smrdí gamepadem.... (viz. zprasení Oblivion)
Předpokládám že tohle dopadne stejně... hopsačka založená na tom aby hráč stiskl dané tlačítko (druhořadně klávesu) v okamžiku kdy mu to hra přikáže.
U TR mi gamepad ale nevadí. Ona Lara myš nějak nevyžadovala. Vadí mi všechno ostatní co mají společné konzolárny.
p.s. proti nové generaci konzolí bych nic neměl... pokud by už konežně zahodili gamepad a použili myš.
*************************************************
***********
Když už jednou Laru nechali umřít, měli ji nechat odpočívat v pokoji a né ji takhle prznit.
Konzolární nekrofílie je to...
Taky už nějak nemusím gamepady a konzolové ovládání pro retardy, ale myška je podle mě pro hry už taky přežitek. Měl jsem možnost vyzkoušet si Wiimote a podle mě je to periferie budoucnosti. Do TR by mě ale stejně neseděla, a ani manuální zaměřování do něj nepatří. Lara je přece takovej skiller, že nepřátele zaměřuje i s plně utaženym korzetem.
Auto-aim uměla vždycky, ale proč u toho musí být zaměřovač alá Virtua Cop?