Plastické operace mohou být věcí zákeřnou a s trochou neštěstí dokáží i z pohledného chlapíka, který chtěl trošičku poupravit nos, udělat Frankensteinovo monstrum druhé generace. To by však pořád nebyla vůbec žádná škoda v porovnání s tím, kdyby se naráz do trendu dostalo zmenšování dámského poprsí a každá druhá by mu ihned podlehla. Ačkoli to může znít po více než patnácti letech prožitých s ní téměř nemožně, jedna z legend herního průmyslu si vzala kampaň na podporu tohoto pravděpodobně nejnepříjemnějšího typu plastické operace na starost a velice rychle šla ostatním příkladem. A o koho že se jedná? Možná se vám nebude chtít, nicméně nakonec si bude nutné vybavit nejznámější archeoložku našich srdcí Laru Croft. Že by proti stovkám tisíc slintajících hráčů musela bojovat až tak brutálně je sice nespravedlivé, ale když už, tak ať si zaplatí těch plastických operací pořádnou hrst. Bude to však po odchodu z chirurgického sálu stále ta samá hrdinka co dříve?
Tím si nemůže být nikdo jistý, a tak se jí i její kampani rozhodli tvůrci věnovat kompletní restart série se vším všudy. Crystal Dynamics si něco podobného každopádně mohou po čtyřech vcelku úspěšných dílech série rozhodně dovolit. Otázkou však zůstává, zda si i nová Lara Croft udrží elán, s nímž k nám pravidelně přicházela dříve. Vývojáři se netají tím, že se nechtějí nechat omezovat a když bude třeba, zasáhnou do její osobnosti, jak to jen bude možné, přestože odkazy k původním titulům samozřejmě chybět nebudou. Vlastní dítě bychom jim po tomto výroku pravděpodobně do rukou nevložili, avšak v případě, že se zamyslíme nad tím, co v průběhu let vytvořili, rozhodně bychom se jim podobně náročnou prácičku, jako je remake série Tomb Raider, svěřit odhodlali. Bylo by to však moudré rozhodnutí? Pojďme se za pomoci dnešního preview podívat, nakolik bychom jej následně litovali.
Nový Tomb Raider mapuje úplné počátky hrdinky Lary Croft při výpravě za jejím vůbec prvním dobrodružstvím v roli archeoložky, jíž se ve skutečnosti ještě ani nestala. Při plavbě však loď dostihne bouře a zlomí ji v půli. Trosky jsou následně mořskými proudy odplaveny k jednomu z ostrovů Bermudského trojúhelníku. Jak se brzy ukáže, velká část posádky nehodu nepřežije, což však ani náhodou neplatí o Laře. Vzhledem k podmínkám, s nimiž se musí mladá a nezkušená dívka následně porvat, by však pro ni samou možná bylo lepší, kdyby to ani nepřežila. Celý její pobyt na ostrově totiž budou provázet hlad a žízeň, což jednomu na náladě nepřidá. Jak se však brzy ukáže, to jsou jen ty nejmenší problémy, s nimiž se na ostrově setká. Kromě toho ji zde pronásledují nenávistní domorodci a znepřátelení vojáci, kteří ji chtějí vidět za každou cenu mrtvou. Povede se ostrovu z křehké dívky ječící při zahlédnutí malé myšky ukovat legendární hrdinku, o níž si špitají i archeologické výstřelky starověkých národů, po nichž právě pátrá?
Lary se ujímáme v moment, kdy se ještě pachtí se studiem archeologie a pořádně ani nepoznala svět. Právě tato výprava je její první a v mnoha momentech hraní se nám pravděpodobně bude zdát, že i poslední. Jako dívka zhýčkaná mládím stráveným studiem na luxusních školách se ale už během několika dnů strávených ve zdejších nehostinných podmínkách tvářit nebude. Po celém těle jí přibydou jizvy, co chvíli bude mít zlomenou ruku a to, že zrovna nebude hekat bolestí, se stane doslova božím zázrakem. Na základě jejího nového vzhledu se ihned poté, co byla poprvé představena, vytvořily dva různé tábory. Jedni chtějí zpět drsnou krásku, o jejíchž košíčcích o velikosti DD snili celou pubertu, druzí zastávají názor, že díky tomu, že se z ní konečně stal relativně reálný charakter, je možné se plně vcítit do jejích pocitů a do posledního detailu si užít hry. Ačkoli to až tak snadné pravděpodobně nebude, nás nejspíše více oslovila druhá ze skupin, protože série oživení potřebovala a podobný zásah do série jej poskytne téměř stoprocentně.
Zatím jediný oznámeným charakterem mimo Laru je kapitán Conrad Roth, který měl sice na mále, ale nehodu přežil s menšími obtížemi také. Jedná se o vysloužilého mariňáka, který v průběhu života přesedlal na hledání pokladů, což nezkušené Laře rozhodně přijde vhod, protože je možné, že bez něj by první dny své výpravy ani nepřežila. V dnech následujících to pak bude právě on, kdo se z ní pokusí vychovat tvrdou, nebojácnou hrdinku, od níž má v moment lodní nehody skutečně velmi daleko. Jejich spolupráce se tak stane Lařiným základem celého jejího budoucího života, což Condarovi propůjčuje mnohem důležitější roli, než se prve zdálo. Sám však už na procházení ostrova a odhalování tajemství sílu nemá, a tak veškeré strasti se zdejšími nástrahami přírody i lidí čekají jenom na ni. Aby je však Lara překonala, bude to chtít mnohem více než jen trošičku cvičení a odpírání si sladkostí, jež jsou zde koneckonců i poměrně nedostatkovým zbožím.
Jedním ze záměrů studia bylo vtělit hráče přímo do Lary a toho, co prožívá. Ona sama je samozřejmě po ztroskotání emocionálně úplně na dně. Nemá rodinu, nemá přátele, nemá výdobytky moderní techniky, má jenom sebe a svoji schopnost přežít, která, přiznejme si, by v ten moment nezachránila ani lva před malým potkanem. Fyzicky to bohužel také není žádná sláva a autoři vám to chtějí dát sežrat. Ačkoli to může znít dosti podivně, první půlku hry bude Lara téměř konstantně hekat a po celou dobu bude na pokraji naprostého zhroucení. I to bude kouskem atmosféry tajemného ostrova, z nějž tamější lidožrouti udělali místo, na němž by podobné slečny v žádném případě neměly co dělat. K atmosféře o hustotě spáleného knedlíku však dopomůžou i okolnosti jako jsou právě jednotky snažící se Laru dostat. V jeden moment můžete přijít do své základny a zjistit, že ji vypálili. Můžete s tím ale něco udělat? Ne! Poradit si musíte, avšak že byste se jim mohli ze začátku hry čelem postavit, to by byla jistá sebevražda.
Remake série naštěstí nijak nemění žánr, jak tomu už v případě několika jemu podobných bylo. Opět se nám dostane vyrovnané akce smísené s logickými prvky, které se projeví především při řešení všemožných puzzle, jež se budou ve světě objevovat spolu s naším průchodem hrou. Menší změnou je každopádně to, že budou vyžadovat práci s elementy jako je oheň, vítr a voda, které při kombinaci s námi řešeným problémem vyústí v zajímavé řešení. Když se před nás kupříkladu postaví relativně složité zařízení, na jehož vrcholu je deska, kterou potřebujeme získat, není důvod se příliš obtěžovat. Stačí vzít pochodeň, k dané stavbě přijít, spálit ji na uhel a desku si vesele odnést. Na druhé straně mince pak máme onu akci, s níž souvisí především eventy založené na promačkávání kláves při soubojích zblízka nebo míření se svým ledově přesným lukem na delší vzdálenosti. K tomu se však teprve bude třeba dopracovat.
Jakožto trosečníku uvězněnému na ostrově se Laře samozřejmě nedostává její klasické výbavy v podobě dvou překrásně nablýskaných devítek, což by koneckonců ani příliš nesedělo vzhledem k tomu, že se do hry dostává v době, kdy její největší zbraní byly nůžky, které používala při vystřihování zápisků ve škole. Přežít ale musí, ať to stojí, co to stojí. Conrad jí proto pomůže vybavit se lukem, který zde plní jakousi funkci vaší hlavní zbraně, bez níž nejste nic. Vaším úplně prvním úlovkem však nebude nepřátelská lebka, již vaším šípem provrtáte skrz naskrz, hlad vás totiž dostihne dříve a srnka, která se před vás zcela náhodně dostane, bohužel nemá až takové štěstí, o jakém by snili její rodiče. Zabít vůbec prvního živého tvora v Lařině životě je pro ni jeden z nejobtížnějších okamžiků, do nějž nás chtějí tvůrci vtáhnout až po paty. Zde už možná jde o obyčejný popud k přežití, což ale neznamená, že by Lara nebyla dívkou zranitelnou a emocionální výbuch, ke kterému při tomto činu dojde, bude jen jedním z mnoha faktorů, jež se vás pokusí plně vtáhnout do děje.
Vaším záchytným bodem bude od počátku hry tábor, v němž se usídlíte. Bez něj by Lara nebyla prakticky ničím. Právě to je místem, kde stráví nejpernější chvilky a kde bude vylepšovat své zbraně díky materiálu získanému při cestách za dobrodružstvím. Hra má však ještě mnohem více RPG prvků, mezi nimiž vyčnívají speciální schopnosti Lary, které si bude postupem času zlepšovat až do bodu, kdy na sebe pohlédne a řekne si, že teď už skutečně nemá čeho se bát. Tyto bonusy zaznamenávají kupříkladu lepší míření, více zdraví či speciální útoky, proti nimž jsou nepřátelé prakticky bezbranní. Tomb Raider však nemá v plánu nabídnout hráčům pouze výtečnou hratelnost. Následuje ji totiž i velice pěkná grafika, do jejíhož pozadí bude hrát příjemný soundtrack a hekat utahaná Lara zmáhaná nástrahami světa, do něhož nesvévolně připlula.
Nový Tomb Raider je jednoznačně nejlépe vypadajícím remakem klasické série, jaký jsme dosud viděli. Zda se bude podobně jevit i po vydání zatím samozřejmě visí ve hvězdách, nicméně říci, že hra nevypadá působivě, by bylo prakticky nemožné. Hlavním prvkem, na němž bude celé snažení autorů záviset, je samozřejmě nová Lara, o níž jsou zatím názory dosti rozpolcené. Stejnou váhu však musíme přihrát ostrovu skýtajícím mnoho nebezpečí, před nimiž se dosud nezkušená archeoložka jen tak neuchrání. Zajímavým bonusem jsou pak puzzle založené na základních přírodních elementech čítajících oheň, vodu a samozřejmě vzduch. Nakolik se však tyto prvky předvedou po vydání, je zatím záhada, kterou ale po vydání na začátku března milerádi rozluštíme.
Serie Tomb Raider byla vždycka výborná. Na tento remake se těším , ale mam obavu zjedné věci a to z toho , že byla oznámena informace že tam má být multiplayer. Nemám páru jak to tam chtějí dát.
Série pravé Tomb Rider skončila s vynikajícím 4. dílem, pátý Chronicles byla neskutečná stupidita a novodobé série se už jen potácí ve stínu série původní :)
To abych kupoval novej stroj :D
Lara vypadá jako opravdový člověk a zasadit příběh na začátek její "kariéry" mi připadá jako velmi dobrý nápad..
jestli bude hra udělaná dobře "řemeslně", máme tady nejlepší Laru všech dob!
Omlouvám se, ale ještě jsem neviděl člověka co by si takhle vykloubil nohu jako na tom 2. středovém obrázku :D
Lara byla vždycky hadí žena a dokazovala že i nemožné je možné :D
Série mě nikdy nezaujala,a tímto dílem se to nezmění..
uz se tesim az to vyjde za 3 mesice :D
No vypadá to pěkně :-)
napisu to jak tady jeden clovicek napsal taky me nikdy serie tomb raider nebavil diky tem stupidnim hadankam atd ale tohle uz konecne vypada ze tam ty koko**y hadanky nebudou a ikdyz jo tak mozna min nevim clanek sem necetl soudim podle videa ale pro me to uz je akcni pecicka kterou bych klidne i zkusil a jestli tam jsou ty hadanky tak klidne lustil :D
nevypadá to vůbec špatně
Tohle jsem miloval na PS1 :D
5. Díl jsem nehral. Tak nemužu soudit , ale celkem souhlasim s tím že je slabý. Potácení ve stínu? no třeba ano , třeba ne.... to se uvidí :)
Měl jsem na mysli duševně víc jako člověk. Ta noha vypadá ale opravdu strašně :D
To už je jiní grafika než předchozí díl
Ou vypadá to na pěkný dobrodružství
Vypadá to fakt na luxusní zážitek ze hry! :)
Tak jako dobrá hra celkem zajímavá chválím
jestli to rozjedu, tak určo zahraju :))
Myslím ře vymenou hrdinky udelali tvurci dobre, takze uz nam zbyva jen doufat ze po roce cekani to konce v tom breznu vyjde :-D
Moc pěkný tak na to se těšim a ten multyplayer by nemusel být špatný ,docela jsem zvědavej.
A zase je tu.. uvzdechaná a uječená hrdinka Lara, kterou si buď musíte zamilovat, nebo ji nenávidět.. já jsem v té první skupině.. :-)
narozdíl od minulých dílů, kdy Lara Croft byla ta sexy ženská v minikraťasech a tílku, tak nyní to je takový začátečník..
Vypraví to příběh o tom, že Lařina kamarádka Sam chtěla nalézt ostrov své předkyně.. vládkyně Himiko
Lara se svými přátely ztroskotají na jistém ostrově ze kterého se ihned chtějí dostat.. jenže Lara je zraněná neumí nic, a tak se to časem bude muset učit a nalézt své přátelé...
Hratelnost této hry je skvělá, grafika taktéž, příběh mě mile překvapil.. hékání zůstalo.. zkrátka to splnilo mé očekávání.. :-)
Jelikož tato hra by mohla ještě něco vylazené např. že padáte ze skály a 5 m nad zemí se zachytíte cepínem.. :-D atd.. bych ji dal 9/10 bodů.. ;-)