Pokud se na tuto hru nejprve podíváme zvenčí komplexním pohledem, budeme muset uznat, že v Ubisoftu to mají všechno krásně vymyšlené. Jednotlivé fragmenty hry jsou koncipované tak, aby se nějakým způsobem dotýkaly reálného světa, ve kterém žijeme. Hry s takovouto kostrou jsou zpravidla velmi úspěšné a mezi lidmi oblíbené, jelikož je s čím se ztotožnit a hráče to baví. Nyní si to všechno pojďme postupně představit. Nejenže je vysoce pravděpodobné, že se stane něco podobného jako zde, ale i technologie použité ve hře jsou údajně již nyní ve vývoji a armáda by je chtěla v budoucnosti používat.
Aby toho nebylo málo, tak autoři zavedli zcela unikátní systém ovládání hry, jež zde v takovém měřítku ještě nikdy nebyl nasazen. Co se tedy pod křídly Toma Clancyho doopravdy skrývá? Za prvé jsou asi všichni zvyklí, že hry se jménem tohoto pána jsou většinou nějakým způsobem střílečky. Hrajete v nich za jednotlivce a nebo skupinku vojáků, se kterými procházíte nebezpečná území. Ne že by to tady nebyla tak docela pravda, ale jednoduše řečeno, jedná se o realtimovou strategii se vším, co byste od ní očekávali. EndWar se bude odehrávat v blízké budoucnosti, jak už to je v Tomově sériích zvykem. Hlavním střetem zájmu bude docházející ropa, dosti ožehavé a aktuální téma. Ve hře budou celkem tři strany, kdy každá bude mít své vlastní zájmy. Rozdělení je stejné jako u většiny her – Amerika, Rusko a Spojené evropské národy. Ostatně co jiného také očekávat, když právě tohle jsou jedni z nejdůležitějších frakcí na světě. U spojených národů se jedná o nově vzniklé spojenectví, jelikož asi všem dochází, že malé země nemají proti velmocím moc šanci. V průběhu hry si je vyzkoušíte jednu po druhé a zjistíte tak, že i když mají všechny v podstatě stejné jednotky, tak je stále možné mezi nimi najít výrazné prvky, kterými se budou lišit.
Taktika pro každou stranu bude jiná. Brutální sílu budou podporovat hlavně Rusové. Jejich velkou nevýhodou je ale snížená rychlost. Američané jsou pak soustředěni na skupinky, o které se velmi dobře starají a Spojené národy mají svou hlavní sílu v rychlost a lstivosti. Docela dobře by se to dalo přirovnat ke klasickému rozdělení lidé, orkové a elfové. Možná by neškodilo si trochu více nastínit, za koho to vlastně budeme hrát a nasát tak atmosféru. Začněme například Ruskem. Jejich hlavními jednotkami jsou speciálky Specnaz. O těchto jednotkách se říká, že jsou nejbrutálnějšími svého druhu na Zemi. Jejich rekruti mají hodně zkušeností z lokálních šarvátek a dokonce jdou i fámy, že jsou to veteráni, kteří viděli již tolik válečného násilí, že jsou naprosto izolování od reálného světa. Jsou taktéž známi svou schopností využívat veškeré dosažitelné zbraně a užíváním těžké zbroje a zbraní. Samozřejmě zde najdeme i odstřelovače, kteří jsou dobře vycvičeni.
Američané jsou dalšími v pořadí. Jejich jednotky pracují na trochu jiném principu a jsou hlavně proslulé svou organizovaností. Díky tomu není problém koordinovat pozemní útoky se vzdušnou podporou. Malé a rychlé skupinky, to je síla této frakce. Krom toho mají také ve svých řadách mechanizované stroje na zabíjení. Jako vždy se snaží být jedničkami v technologiích, například oproti Rusům, kteří stále používají mimo jiné i staré dobré Kalašnikovy. Spojenci jsou stranou, která se dala dohromady po válce v Saudské Arábii v roce 2016. Tento konflikt zalarmoval všechny státy kromě Irska a Anglie k tomu, aby utvořili silné společenství. Oproti ostatním mají velkou výhodu v tom, že se dokonale vyznají v městských prostředích a elektronice. Mají rychlejší vozidla a celkově si zakládají hlavně na rychlých úderech. A ještě jedna výhoda. Tyto jednotky nebudou používat klasickou ráži 5.56mm, ale 7mm. Tento přechod byl ustanoven unií před několika lety, než začal tento ropný konflikt, a klasické zbraně byly upraveny tak, aby pojaly tuto větší ráži. Inu, v roce 2020 to bude všechno vypadat jinak.
Pokud přemýšlíte o tom, proč se nevede válka nukleární, ale v podstatě klasická, kdy budete pobíhat s vojáčky, tak je to hlavně díky dokončenému projektu z roku 2014. V tomto roce byl dokončen jakýsi deštník proti raketám, který střeží celou planetu. Díky tomu se stále více vyplatí spoléhat na lidskou sílu a zbraně s menším rozsahem ničení. Samozřejmě zde budou i futuristické zbraně na orbitu naší planety, které si můžete přivolat ve chvílích nouze, ale hlavice jako takové zůstanou spát. Asi největší revolucí, která na nás v této hře čeká, je ovládání hlasem. Opravdu to zde bude nasazeno v takové míře, v jaké jsme to ještě neměli možnost zažít. Díky této věci budete mít daleko více prostoru pro přemýšlení o taktice jako takové a nebude třeba zabývat se tím, jak dobře nakliknout kterou skupinu vojáků. Nevím, jak moc to bude rozpoznávat vaši anglickou výslovnost (resp. český přízvuk) a do jaké míry bude systém tolerantní, ale doufejme, že s tím si autoři nějak pohrají a představí nám tak věc, jež nám pak bude v jiných strategiích hodně chybět. Opravdu to nebude jen tak nějaké jednoduché ovládání, ale jde o komplexní systém. Chcete třeba, aby se pátá, osmá a dvanáctá jednotka pustila do útoku, zatímco je ze vzduchu bude někdo krýt. Tak to prostě řeknete a stane se tak. Samozřejmě to je spíše určitá současná idea ze strany vývojářů, ne níž se nesmíme nechat úplně nalákat. My si přeci jen raději počkáme na finální verzi.
Na pilování hlasového ovládání budete mít spoustu času, možná až nekonečně mnoho. Záleží, z jakého úhlu se na to podíváte. Autoři jsou totiž velice chytří a pokryli všechny druhy hraní. Nejjednodušším a také asi nejlepším začátkem bude zahrát si hru pro jednoho hráče. Tady pochopíte, jak hra funguje, vypilujete své rozkazovací dovednosti a celkově se seznámíte se hrou. Díky postupnému dávkování si také osaháte jednu stranu po druhé a ujasní se vám výběr do budoucna, pro orgie ve více hráčích. Tady se dostává na řadu klasický multiplayer, kdy budete sami za sebe, nebo si můžete vybrat kooperativu. Jestliže by vám ani tohle nestačilo, tak na serverech poběží neustálá válka, která nikdy nekončí. Můžete si to představit tak, že pokud dostanete chuť si válčit, tak nemusíte shánět kamarády, kteří zrovna nemají čas, ale lze se připojit k online modifikaci této hry. V podstatě je to taková MMORTS. Ještě bych rád poznamenal ke hře jednoho hráče, že i zde bude možnost volby. Jednou strategií, kterou si můžete vybrat, je kontrola co největšího kusu území a tou druhou je naprosté vyhlazení nepřítele. Každému podle chuti.
Klasický fixní pohled na bitevní pole je již dávno pasé a tak se můžete těšit na plně 3D prostředí, kdy vám asi bude trochu trvat, než si ovládání kamery osaháte. Celkově by zde měly být tři druhy pohledu, to abyste se dokonale orientovali v této válce. První je komplexní, kdy vidíte celý svět. Druhý je již přímo na bitevní pole a ten poslední pak zpoza jednotlivých jednotek. Určitě víte, co se myslí tím, když se řekne fog of war. Je to vymezená hranice viditelnosti, za kterou už se prostě nepodíváte. To na nás čeká i tady, ale tak trochu jinak. Uvidíte jen to, co vaše jednotky. Můžete se přepínat do jednotlivých pohledů vašich mužů, ale dál prostě neuvidíte. Bohužel, kamera bude mít svá omezení a nebude možné s ní volně pohybovat. Díky hlasovému ovládání lze hru opravdu hrát skoro jen za pomoci tohoto nového prvku v RTS. Nebudete to jen o příkazech kdy má kdo kam jít, ale také o tom, kam se má přepnout kamera, které jednotky se mají seskupit atd.
Díky hnací síle Unreal Enginu III bude současně možné zobrazit na jednom bojišti více jak tisíc jednotek! O takovémto počtu se nám před několika lety ani nezdálo. Hra si samozřejmě také právem říká next-gen a o tom budou také HW nároky na plynulý chod této hry, zatím není nejmenších pochyb. Díky tomu, jak je tato strategie pojata, osloví asi i hráče, kteří k tomuto žánru dříve nějak moc netíhli. Nejedná se totiž o klasickou klikací strategii, ale o něco nového. Vydání hry je ohlášeno již na začátek tohoto roku, čímž by mohl být již příští měsíc. Upřímně, tentokrát se máme na co těšit a jméno Toma Clancyho bude zase známější než předtím.
Tak ak bude to hlasove rozkazovanie fungovat, tak to bude pecka...
A dobre sa na tom precvici anglina xD
Hra vypadá pěkně ale nebylo by na škodu kdyby okopírovaly system z cac generals(a chystaném Kanes Wrath) a mít možnost pod frakcí. Sic by to bylo kopčení ale co, aspon bude zábava...
Ten Trailer "Tom Clancy's EndWar - Ubidays 07 Trailer" je fakt husty :d
n1
knizky se ctou jednim dechem. Hral jsem stary Ghost Recon a sqele jsem se bavil. Rainbow six me ale nebralo.
peknej clanek.... :) n1
Me to moc nebere mam Crysis ale to je uplne neco jineho.
miluju takovy lidi co to nikdy nehrali ale rikaji, ze je to blbost
Lidi vy ste jak dementi co sem ...... nějaky střílečky když tohle je STRATEGIE? Pohopim(sis stěží) když se mluví o dílech Tom Clancy's, ale co tu probuh dělá Crysis?
tak mislym ze to bude dobra hra
Hra vypada velmy dobre a pekny clanek co dodat.
Sice Tom děla střílečky především... ale změna je život ne? :-) a hra vypada veli dobře
Další hra mých snů :D Presne tohle sem si odmala přal videt na monitru (televizi) :D
NA hrej.cz nebo na doupě.cz je že to vyjde jen na ps3 a x360!!!!! :-(
Tak nemají pravdu, hra vyjde i pro PC.
Skoda ze nedelaji film podobny te hre (film v grafice te hry) bylo by to super :)
kde to maš napsane??
například na zahraničním serveru gamespot
necital som clanok, o tejto hre co-to viem
urcite to bude zaujimava vec. Ma to vsak byt orientovane hlavne na hanie online. Kazdy hrac bude kontrolovat asi 3 jednotky alebo kolko, neviem presne. Ak je to v clanku, tak sry
to bude ta nejkrutejsi strategie !! uz se na ni mooc tesim, doufam ze kamerovej system bude jako ve World in Conflict a bude se moct na tu hru napichnout alespon 2 monitory stejne jako ve WiC !!!
btw : u tech rusu to neni Specnaz, ale > spetnaz <
jinak skvelej clanek
uz se tesim na 1ingame video
taky sem někde zaslech nebo dokonce mám takový dojem že to bylo v časopise NEXT že tato hra na PC nebude ale byl bych radši pro to aby byla zbožňuji hry od Tom Clancy's přál bych si abych se mýlil,dokažte mě to někdo rád bych si to zahrál i na PC,a taky nechápu ty maníky co sem tahají CRYSIS,když crysis je uplně jinej žánr ale je to pěkná a dobrá hrá
Vypadá to hustě ale asi už to bude chtít hodně výkonný gelezo. A jestli bude fungovat to ovládání hlasem, tak to bude absolutní pecka a jestli tam bude grafika jako na těch obrázcích, tak to bude pravděpodobně i strategie roku a možná i víc... Jenom nechápu toho blba, co tu srovnával tuto s Crysisem. Tohle je strategie, Crysis střílečka a to je k**va rozdíl.
bez komentare bude to stat za to!
TAK TOTO BUDE ESTE VICIA PECKA AKO WORLD IN CONFLICT TO URCITE ZATIM NEJ HRA JAKU SEM VIDEL V ROKU 2008.
TAK TOTO BUDE ESTE VICIA PECKA AKO WORLD IN CONFLICT TO URCITE ZATIM NEJ HRA JAKU SEM VIDEL V ROKU 2008.
Unreal 3 engine utahne az 1000 jednotek an bojisti, o tom se nam nikdy nezdalo, jenom ze treba v dnes uz dost starem cossacks bylo mozno mit i 8 tisic jednotek na mape a to nemluvim o tom ze na dnesnich pocitacich by tak limit mohl byt mohonasobne vyssi... doporucuji vyzkouset skvele propracvanou hru na steknem enginu : American Conquest, neuveritelne propracovana a realisticka RTS, co je na tom ze je to 2D, aspon mate lepsi prehled a kde jste naposledy videly ze kdyz chcete vycvivit bojovnika musite poslal rolnika do kasaren, tam vidite jak prochazi budovou, chvilku pobude v jedna mistnosti a pak zase vyleze ven..?? Ne jak ve W3 ze se trapne objevi pred budovou ...
SPECNAZ je spravny "preklad" navic i ty to mas blbe pokud budu brat eng oznceni pouzivane v nato SPETZNAZ/S
ke hre
proc rusove jsou ti pomali zrovna unich u kterych je uplatnovana taktika bleskove valky ti kteri shazovaly z letadla na padaku t-72 mi neprijde jako pomala armada
co se tyce technologii tak sou na tom stejne jako amici casto i napred a hlavne co se tyce prototipu momentalne znamich
to ze kazdy vojak nema GPS zrovna moc vada neni aspon kdyz mu dojdou batery tak je stale bojeschopny na 100%
m1a2 ma 62tun
t90 ma 46tun
po zhlednuti traileru
xm8 nebude zavedena do vyzbroje usa army rah66 projekt zastaven
ak74m je stejne schopna jako m4 nebo m16 a narozdil od nich je spolehlivý a uz se obcas objevuje an94
rah66 comanche
tj kakach ti leží tejden v bahně a střílí dál to je nejúžasnější zbraň oproti tehdejší M16 to byla pecka a M4ce se rovnat může taky dyť AK je taky pokud vim řazeno mezi lehké kulomety a hlavně ta údržba :D to je masakr
TAK TOHLE BUDE LEPSI URCITE JAKO WORLD IN CONFLICT.NA TOHLE SE MOC TESIM JAK SI STAHNUU :D
kalach je samopal varsavska smlouva a rusko "nezna" pojem utocna puska
ale je RPK a RPK74 a to uz je kalach s tezsi a delsi hlavni ktery je lechky kulomet
nechapu proc rusove jsou pomali prave naopak je meli udelat rychlimi,a jeste neco vyjde ta hra na pc uz mne nebavi jak nekdo rika ze ne nekdo ze jj tak co?
kdy to vyjde pleas!!!