Předně je důležité ujasnit si, jak to vlastně se hrou Tom Clancy: The Division (dále jen The Division) bude. Tvůrci hry (Ubisoft Massive) se ještě nedávno dušovali, že hra půjde hrát v režimu jednoho hráče (měl by mít svou kampaň), i když bude mít silné online a sociální prvky. Jenže hra jednoho hráče dostala zásadní trhliny na VGX, kde se hra již označovala zásadně jako online akční hra s RPG prvky. Jenže hra svým pojetím a sociálními prvky evokuje spíše MMO titul. Jak to teda rozlousknout? Jednoduše. Základy hry totiž stojí na klasické kooperaci hráčů, kteří mohou do hry vstoupit či z ní vystoupit v podstatě kdykoliv. Navíc v určitých lokacích se můžete utkat s ostatními hráči v Player vs. Player, ale Emond, jeden z vedoucích tohoto projektu, jde s vysvětlováním ještě dále, když dodává, že PvP hraje v této hře velmi důležitou roli. Rozhodnutí, které jako člen Divize uděláte, mohou městu pomoci nebo naopak ho uvrhnout ještě ve větší chaos. Navíc lidé, které v určitých oblastech potkáte, mohou být vašimi přáteli i nepřáteli, takže budete neustále činit rozhodnutí, která ovlivní svět kolem vás. Ubisoft Massive také počítá s velkou podporou klanů, kdy by v The Division neměl existovat limit na počet hráčů v jednotlivých klanech. Tudíž bych hru spíše označil jako akční MMORPG. Ovšem kdo nemá rád škatulkování (a se mezi tyto jedince počítám i já), může The Division označit jako akční online hru a hotovo. Píšu to tady proto, že jsem se zrovna před nedávnem s kamarádem nemohl shodnout na tom, jakým žánrem hra The Division vlastně je. Doufám, že jsem vám tímto rozborem nezamotal hlavu a dal vám jasnou odpověď. Hra má obsahovat samozřejmě i kvalitní příběh, na který částečně dohlížel i Tom Clancy a o něm bude právě teď řeč.
Příběh hry se odehrává v alternativní současnosti, když v roce 2001 Spojené státy podlehnou sofistikovanému bio-teroristickému útoku, který teroristé pojmenovali jako Temná zima. Teroristé využili poznání toho, jaký životní trend žijeme, jak se staráme o své soukromí a bezpečnost. Jednou věcí, která úspěšně vedla ke zhroucení systému, byla i nestabilní ekonomika jedné z nejmocnějších vlád světa – Spojených států amerických. Vytvořili jsme tak komplikovaný systém, že jsme postupem času přestali chápat, jak ho plně ovládat. S počátkem globalizace se svět začal stávat komplexím. Ovšem čím máte komplexnější systém, tím křehčí je jeho soudržnost. A když jedna, byť nepodstatná část tohoto systému přestane fungovat, celý komplexní systém se zhroutí jako domeček z karet. Teroristé využili nákupní síly Američanů, kdy jsou ochotni utratit za jediný den, na Černý pátek (který spadá vždy na 23. listopad), neuvěřitelný balík peněz. Jen v minulém roce to dělalo neuvěřitelných 90 miliard dolarů. A virus zmutované a rezistentní chřipky přežije na bankovce až 17 dní. Během pár dnů bylo nakaženo několik desítek miliónů lidí napříč spojenými státy. Nemocnice takovou kapacitou nedisponují, lidé nechodí do práce, neřídí bankovnictví, služby, inženýrské sítě nezásobují domácnosti surovinami. Jsou zřízeny karanténní oblasti a vyhlášen zákaz cestování, aby se zamezilo dalšímu šíření chřipky. Jenže už je pozdě. Díky nedostatku zaměstnanců ve všech důležitých sektorech se zastavil mezinárodní obchod a občany velkých měst decimoval nedostatek elektrické energie a pohonných hmot. Lidem hrozí hladomor a udělají vše proto, aby přežili. V roce 2007 podepsal prezident spojených státu Direktivu 51, která má za úkol do nejvíce postižených oblastí posílat stínové vládní agentury i tajné agenty, které mají za úkol nastolit pořádek a navést kolaps systému zpět do zajetých kolejí. A právě v tento okamžik se ke slovu dostávají hráči, kteří budou ulicemi New Yourku křižovat.
Jak už jsem zmínil někde na začátku preview, hráč bude hrát za jednoho z elitních agentů vládní Divize, která byla založena kvůli záchraně toho, co zbylo. Samozřejmě si můžete vzhled vašeho avatara důkladně upravit. Ocitnete se v ulicích pečlivě vymodelovaného New Yourku a díky novému opravdovému next-gen enginu Snowdrop (jak svůj nový interní grafický engine Ubisoft nazývá), který je opravdovou pastvou pro oči díky pokročilému nasvětlené scény, střídání dne a noci i proměnného počasí a vizuálních efektů, pocítíte pachuť chaosu a všudypřítomného zmaru. Díky novému enginu se dá řada překážek prostřelit, a tak si musíte dávat pozor na materiály, za kterými se schováváte – to samé samozřejmě platí i pro vaše nepřátele. Autoři hry také potvrdili, že interiéry a střechy budov budou velkou částí hratelnosti. Sice to neznamená, že se můžete podívat dovnitř každé budovy, ale máme počítat, že ze 70 % tomu tak bude. A jak mohou hráči v klanech spolupracovat? Například jeden hráč bude plnit funkci průzkumníka, kdy na mapě označí svým spoluhráčům pozici nepřátel. Po té může například další spoluhráč hrát návnadu a odlákat nepřátele na pozici, která zajistí ostatním spoluhráčům vpád do zad nepřátel a tím pádem i snadné vítězství.
Pořád tu mluvím o nepřátelích, ale zatím jsem je vám nepředstavil. I když USA zachvátila smrtící pandemie, nemusíte se bát, že by se na vás vyrojili miliony zombíků. V The Division budou nepřátele zastoupeni v podobě banditů a ozbrojených sil, které spolupracují se stínovou organizací zodpovědnou za rozšíření smrtícího viru. Ale tím nejzákeřnějším nepřítelem pro vás bude jiný klan skutečných lidí, se kterým můžete svést souboj například o tolik důležité zásoby jako je jídlo a pitná voda. V nedávném rozhovoru se tvůrci hry rozpovídali na toto téma a prozradili, že tyto zásoby budou sloužit primárně jako komodita. Prý také nebude platit, že byste bez potravin zemřeli – jenže tomuto hodlám oponovat. Jaký to má potom smysl tento systém do hry vůbec implementovat, když nebude plně využit jeho potenciál? Neříkám, že byste museli celou herní dobu shánět potraviny, ale například občas vypít pitnou vodu bez nějakých měřítek hladiny vody v těle by se mně tuze líbilo. Hra by vás na to upozornila například textem, a pokud byste tuto skutečnost nerespektovali, snížily by se vám třeba dočasně statistiky. Zanechme ale úvah a pojďme dále.
Jako v každé správné RPG hře i zde bude vaše postava levelovat, ale nebudou zde klasická povolání. Vše bude řešeno tak, že vlastnosti a zkušenosti vaší postavy budete tvarovat pomocí svých činů během hraní. Velmi důležitou složkou samotné hratelnosti bude získávání nové výbavy. Na začátku vaší poutě za záchranou světa dostanete zásoby zhruba na 72 hodin hraní a další si později budete muset obstarávat již sami. Z toho nám vyplívá jedna věc – The Division bude hra opravdu obřích rozměrů, když tvůrci počítají s tím, že ani po 72 hodinách hraní se hráč nebude nudit. Jasně, bude se jednat o perzistentní svět, kde budou neustále přibývat nové úkoly, výzvy a dobrodružství, ale co kampaň jednoho hráče? Na tu jsem opravdu zvědavý. The Division nabídne ještě jednu velmi zajímavou věc a tou je hraní skrze tablet. Na něm rozběhnete plnohodnotného herního klienta. Ten vám nabídne obsluhu drona – průzkumníka, díky kterému budete v reálném čase sledovat a zapojovat se do dění ve hře. Létající dron je sice hezká hračka, ale abyste se sním alespoň trošku jako hráči sžili, budete si ho moci vylepšovat a rozdělovat mu nabité zkušenosti. Dokonce může občas i zaútočit, léčit své spojence v řadách živých hráčů a samozřejmě odhalovat pozice nepřátel. Takže pozor na drony! Hra by měla vyjít na konci příštího roku pro PS4, Xbox One a PC. Tak se nechme překvapit, přátelé.
Doufám, že tahle hra splní to co od toho tvůrci očekávají a to je přístup komunity respektive to bude revoluce v multiplayeru kdy nikdo k nikomu nechová žádný respekt ve hře spíš potkáte nějaký dítě co vám začne kvůli blbostem nádavat že je vaše máma ku**a a tak dále.. Doufám v to nejlepší
bude mr*a
seems like a good game
tu chcíím
ale fákt já si nědělám srandu.
tak to je mazec
A kde? vzdyt tahle hra nemam s Tomem Clancym absolutne nic spolecneho. Jen jmeno. Ani se na ni nijak nepodilel. Hra ale vypada nadejne a moc se na ni tesim.
Nemám slov!!!
Brutal neskutočna hra
Musím říct že, ano, Tom Clancy zemřel, ale hry se podle něj dělají furt, a myslím že už to trochu i přehánějí, těch her je strašně moc, na to jak málo lidí to hraje.