Pokud jste četli článek Co nás čeká v roce 2014: MMO, jistě si pamatujete na Titanfall, který svou koncepci poněkud vyniká ze stereotypnosti dnešních akčních her. Ve zmíněném článku jsme vám slíbili samostatný preview a jelikož své sliby plníme, tady je. Abychom vám přiblížili oněch získaných 75 cen, můžeme si některé z nich vyjmenovat. Titanfall na E3 2013 vyhrál ceny: nejlepší online multiplayer hra, nejlepší originální hra, nejlepší konzolová hra, nejlepší PC hra, nejlepší akční hra… je to málo? Určitě ne!
Z jakési úcty k vývojářům, díky nimž má titul vůbec možnost nás pobavit, se sluší je krátce představit. Titanfall vyvíjí Studio Respawn Entertainment, což je sice oficiálně mladý vývojářský tým (vznikli roku 2010), jenže do počtu je nutno zahrnout i minulost zakladatelů, kterými jsou Vince Zampellaa a Jason West. Tahle dvojka nasbírala neocenitelné zkušenosti při vývoji série Call of Duty a nyní se je chystají zúročit v údajně naprosto novém typu a stylu akce z první osoby – ano, řeč je právě o Titanfall, jenž zastřešuje a vydává samotný Electronic Arts.
A teď k jádru věci. Titanfall je akcí z první osoby, jenž zprostředkovává neotřelý zážitek z daleké budoucnosti, kdy stroje již dalece nahrazují lidské, zranitelné vojáky. Jak udává oficiální zdroj, tady jde o boj tkáně a kovu, lidí a strojů, vojáků a kolosů. A proč se všude píše, že právě Titanfall je natolik odlišný? Jedním z důvodů je rychlost pohybu, která je místy neuvěřitelná. Vojáci zde nejenom rychle běhají po zemi, to je přece už dávno ohrané. V Titanfallu jednotky skáčou do obrovských výšek, běhají po zdech, odrážejí své skoky ode zdí a předvádí obdivuhodné sprinty. Vojáci zde nejsou kdovíjak silní a obrnění, zato rychlost jim mnohé slabiny vynahrazuje.
Titáni, chlouba hry, se dělí na několik typů s různými parametry a dovednostmi. Prvním titánem je atlas (obrázek vlevo), jenž je univerzálním, dobře pohyblivým kouskem. Disponuje 187% palební síly, možností krytí (což u titánů není běžné) a užitečný je takřka v každé situaci. Ogre je naopak těžkopádným, obrněným tankem. Když jde do tuhého a nepřítel má přesilu, Ogre je to jediné, co nám může zachránit kůži. Posledním je Stryder (obrázek vpravo), u kterého již od pohledu vidíme, že je zaměřen na rychlost a mobilnost. Jedná se o nejlehčího, nejhbitějšího a nejrychlejšího titána, navíc vybaveného akcelerací. Je tedy obtížné jej zasáhnout.
Titáni a lidé spolu svedou boj většinou na opuštěné planetě. Hráči si budou moci vybrat ze dvou frakcí – Interstellar Manufacturing Corporation (IMC) nebo domobranou. Přestože se v první řadě má jednat o online střílečku pro více hráčů, ve hře budou implementovány i zajímavé prvky hry pro jednoho hráče. Ty spočívají třeba v propracovaných videích před a po bitvě, kde je nám přesně vysvětleno, jaký smysl tahle bitva vlastně má. Boje budou probíhat vždy ve 12 lidech, na každé straně tedy po šesti. Aby hráči měli ve hře dostatek terčů, je do hry na obou stranách přidáno několik vojáků s umělou inteligencí. Oba týmy musí splnit různorodé úkoly, jenž se díky řadě módů budou lišit. Kdo splní vše jako první, vyhrává.
Vrhněme se přímo do akce, abychom získali trochu potřebné praxe. Nejdříve jsme nuceni zvolit si typ jednotky a místo na mapě, kde se narodíme. Neobjevíme se však přímo na místě, jak je tomu ve hrách (špatným) zvykem. Na potřebné místo se naopak dostaneme zcela realisticky skokem z letadla či vyskočením z přetlakové komory. Jakmile vezmeme zbraň do ruky a jsme konečně připraveni na akci, začne se odpočítávat časovač, po kterém následně můžeme seslat titána (spadne před nás přímo z nebe), do něhož naskočíme, abychom to soupeřům pěkně okořenili. Zabíjením nepřátel se však tento čas podstatně zkracuje. Titán je spolu s pilotem navíc po 30 sekund naprosto nezranitelný, což je solidní žolík do startu. Na druhé straně se však titán nemůže skrčit, krýt, skákat a celkově jsou poněkud pomalejší (nikoliv však radikálně).
Titáni mají navíc speciální schopnosti. Jelikož na ně mohou nepřátelští hráči skákat zezadu, titáni mohou vypustit elektrický dým, který je spolehlivě zažene. Špatný není ani speciální vír, navozující potíže s municí soupeřům. Jenže i klasičtí hráči mají své superschopnosti. Například díky „chytré pistoli” mohou střílet za roh. Jakmile je titán až moc poničen, piloti z něj mohou jednoduše vystoupit a pokračovat po svých. Titán však musí být zcela zničen, aby odpočítávání do vytvoření nového kusu mohlo začít nanovo. Nehrozí však, že by téměř zničení titáni zůstávali záměrně nehybní a nezničení soupeřem. Svého titána totiž můžeme ovládat na dálku, nemusíme být tedy nutně uvnitř. Můžeme mu dávat povely – aby nás třeba následoval, bránil nebo mu dát svobodu, aby si dělal, co si zamane.
Titanfall vychází již 13. března a to pouze na PC, Xbox 360 a Xbox One. Díky tomu se už objevilo mnoho vtipů o lidech, vlastnících PlayStation. Ti si však mohou užít zase jiné tituly. Předobjednávky již samozřejmě nějakou tu dobu běží a na oficiálních stránkách je cena stanovena na 60 euro (1650 korun) za běžnou edici. K dispozici nadále je sběratelská edice, zahrnující 18 palcovou (tedy téměř 46ti centimetrovou) ručně vyrobenou figurku, složenou z 300 částí. Dále 190 stránkovou knihu concept art. Exkluzivní obrovský schématický plakát. To zní určitě dobře a nejednoho hráče by to rozveselilo, ale cena 250 dolarů (5100 korun) je přece jenom kapku vysoká. Pokud chcete vidět Titenfall přímo v akci, doporučujeme zhlédnout některé ze zveřejněných videí ze hry, která sice nejsou kdoví, jak dlouhá, ale jako znázornění základních principů dostačují.
Titanfall dle dostupných informací vypadá zatraceně dobře a i kdyby vývojáři nesplnili vše, co slibují, teoreticky by se stále mělo jednat o nanejvýš zajímavý titul, možná i revoluční. Rychlá akce, titáni, pořádné zpracování a nervy drásající, napínavé přestřelky. To zní jako skvělý recept, otázkou pak ale je, zda Studio Respawn Entertainment tenhle titul i správně uvaří.
Tento žáner ma nikdy nejak špeciálne nebavil, akože možno to je celkom dobre spracované, ale proste nechytám sa.
MP 6vs6? To je teda terno.
Co bych dal za to keby konecne zase bola zivotnost vojaka po strete s nepriatelom dlhsia ako 3 sekundy.
Chcem tym povedat, kde su tie casy Quakeov a Unrealov, kde suboj hracov aj chvilku trval a nie ako teraz kto skor vystreli, prikradne sa alebo ma len lepsi ping zabije nepriatela .
V tejto hre by sa to naozaj dalo krasne znova ozivit, dlhsie a prepracovanejsie (a zabavne) suboje.
Naozaj som zvedavy ako to dopadne.
a co že to vyvíjí zampela s westem??se z teho mám snad posrat??až to vyjde,uvidíme
Podle mě to bude super... osobně už to mám předobjednaný a nemůžu se dočkat... na něco takového čekám už roky - bodový system jako Battlefield,nehorázně brutální bitky Titánů proti pěšákům a hlavně šílený tempo hry !!!
_k tomu MP 6v6 - mapy budou interaktivní a uzpůsobené k těmto soubojům - budou tam neutrální roboti a vojáci kteří budou střežit důležitá místa... navíc psali že testovali souboje ve více lidech a bylo to až moc... podle mě je to akorát
_já čekám na x360 verzi a trošku se bojím jejího zpracování (jelikož na nextgen a pc to vyvijí někdo jiný)
Další píčovina s minimální arénou a pokus mezi UT 2003 a CoD fast kill. Bude to propadák... A grafika jak z roku 2005, nic moc ...
Pokud to neposerou,tak to bude nejlepší hra roku 2014
sem zvedavý