Asi nejlepší metodou jak přitáhnout hráče je udělat hru se zajímavým příběhem. U stříleček je to sporné, ale tam kvalitní story přinejmenším potěší. Tentokrát je pro nás připravena zápletka, kterou jste možná již v různých verzích někde viděli, nicméně na kráse jí to neubírá. Budete hrát hlavního hrdinu, který pro tuto hru dostal jméno Michael Swift. Stane se vám nemilá věc, kterou je ztráta vaší jediné dcery, která je zároveň vzpomínkou na matku, jenž zemřela při jejím porodu. Zdrcení a demotivovaní ztrátou toho nejmilejšího, co jste kdy měli, se uchýlíte k podpisu zajímavého projektu, za kterým stojí americká vláda. Tento experiment spočívá v neověřených pokusech o cestování časem, pro který se nyní hledá vhodný lidský kandidát. S vaší hodností plukovníka není problém se k takovéto nabídce dostat nějak blíž, takže zdvihnete pero a upíšete se.
Jakožto výbavička vám bude svěřen Quantum Suit a Chronomicron. Obě tyto věci mají dohromady společné to, že za jejich pomoci jste pány času a máte tu moc přesouvat se časem dle vlastní potřeby. Vaším posláním je cesta do roku 1911, ve kterém máte vysadit sondu a pak se v poklidu vrátit. A tento moment, který měl dopadnout úplně rutinně a bez komplikací je právě tím, kdy se to celé zvrhne. Po vašem návratu již nenajdete stejný svět, jako jste opouštěli. Došlo k posunu mnoha událostí a následkem toho jste rázem nepřítelem státu, který toho ví příliš mnoho o pokusech a úspěších v cestování časem. Změnila se i vláda, jíž jste nyní přítěží a nový diktátor na vás pošle své pohůnky, aby vás dostali. No a na vás leží ta maličkost, abyste za pomoci vašich nadčasových schopností vrátili svět tam, kde byl.
Hra je koncipována především jako zábava pro jednoho člověka a tak se můžeme těšit na celkem třicet levelů, ve kterých budete nejenom běhat, ale také je možné používat vozidla, jenž budou ve hře odstavena. Stopování a přetáčení času není relativně nic nového, konkrétně jsme to mohli vidět už v Princi z Persie. Ale abychom to úplně neshodili ze stolu, tak nesmíme zapomenout na ten fakt, že se tato skvělá funkce bude dát používat i v multiplayeru. Tato část hry bude ostatně komplet dobře zpracována a naskytnou se nám tam široké možnosti nastavení. Hra jako taková začne tím, že vám představí věci, které budete používat a naučí vás s nimi zacházet. Tento přístup se osvědčil již v mnoha hrách a je báječný hlavně v tom, že potom máte možnost hrát opravdu naplno. Nitka příběhu vás začne lákat v laboratoři, kde se také proberete jakožto herní postava. V tento moment již budete umět ovládat čas, takže si zajisté vyzkoušíte jaké to je, zastavit čas, přijít k nepříteli a ustřelit mu jeho bezmocnou hlavu.
Manipulace s časem zde ale nebude jen pro vaši pohodlnost. Najdou se i mise a místa, kde vyloženě budete potřebovat zahýbat časem, abyste splnili nějaký úkol. Příkladem mohou být dvě věci, kde jedna z nich je zastavená voda, po které se dá chodit a plameny, které nepálí. Další možností, jak použít svoje schopnosti je proplížení se skrze svazky signalizačních laserových paprsků, kterými byste při normální rychlosti neměli šanci prokličkovat. Zrovna tak se tyto vlastnosti hodí ve chvílích, kdy potřebujete naskočit do rozjetého výtahu a nejste si tak úplně jisti, jestli na to máte při jeho normální rychlosti. Řešení hádanek jsou vždycky nasnadě, ale pokud budete chtít, můžete si zapnout chytrou nápovědu, jež vás pokaždé popožene tím správným směrem. Mimo to vám také poradí, jakou ze svých dovedností použít. Záleží tedy čistě na vás, jestli si od někoho necháte radit. S tímto také souvisí, že hra je nabízena ve třech možných úrovních složitosti.
Prostředí v této hře se dostalo zvláštní pozornosti, jelikož autoři razí názor, že hra, která vám nabídne něco na začátku a drží se toho až do konce, nemůže být zábavná. Ona to je vcelku pravda a je potěšující, že o tom takto někdo přemýšlí. Zároveň se autoři snažili udělat předkládané prostředí hodně rozmanitě a naplnit ho nápady, vše kvůli vaší zábavě. Ulice Washingtonu DC roku 1911 a nyní, to je dobrý příklad velmi rozdílného vzhledu, kaňony, zasněžené hory, laboratoře a továrny jsou pak jen příjemným doplňkem pro vaše hrátky. Jak budete postupovat hrou, tak bude přituhovat. Budete potkávat stále odolnější nepřátele, ale jako satisfakci vám hra nabídne mocnější zbraně na jejich eliminaci. Další z věcí, na kterou autoři mohou být pyšní, je herní mechanika, na kterou si nechali dostatek času a také to nyní patřičně prezentují v rozličných rozhovorech.
Hrátky s časem také dali hodně zabrat samotným autorům. Ono se to nezdá, ale když posunte čas, tak musíte přimět umělou inteligenci hry, aby rozpohybovala panáčky tím správným směrem. Nezáleží v tu chvíli na tom, jestli jsou již mrtví a nebo třebas nemají zbraň. Dalším úskalím je objevování postav ve hře. Pokud byste zjistili, že vedle v místnosti se líhnou nepřátelé, tak není nic jednoduššího, než-li si posunout čas a jít si tam počkat. Vypadalo by to strašně hloupě, proto autoři zvolili jinou, daleko chytřejší cestu. Postavy se budou objevovat v dostatečné vzdálenosti, takže vám vaše posunování v čase bude v tomto ohledu k ničemu. Zbraně ve hře nebudou realistickými modely z našeho světa. O to volnější ruku měli vývojáři při vymýšlení jejich funkcí. Příkladem je naváděná raketa. Vystřelí po vás a potom ji nepřítel navádí přesně tak, jak vy utíkáte. Co s tím? Zastavte čas. Potom máte možnost se schovat a nebo ji sestřelit. Pokud čas jen zpomalíte, máte možnost obrátit ji proti samotnému navigátorovi, protože ten neumí tak rychle hýbat páčkami :).
Zbraně budou klasického rozsahu jako jsou raketomety, granátomety, pušky a pistole. Nepřátelé se pak budou lišit hlavně podle účinnosti, odolnosti a rychlosti s jakou po vás budou toužit. Pokud se přesuneme do multiplayeru, tak tam asi nejlepší věcí bude opět manipulace s časem. Můžete toho využívat jako štítu i jako útočné zbraně. Jelikož by se to nedalo ovládat, kdyby každý hráč zpomaloval čas podle vlastní potřeby, přišli autoři s něčím lepším. Časové granáty. A jak jsem mluvil o dvojím použití, tak tady je důkaz, že jsem nekecal :). Jedna varianta je, že po hození granátu můžete očekávat zpomalení času všude v jeho dosahu. Tím je to jasně dané a vy můžete kosit nebožáky uvnitř této „koule“. Druhou možností jak ho použít je moment, kdy vás má někdo zaměřeného a vystřelí po vás. Hodíte granát před sebe a zpomalíte tak letící projektily. Bude to opravdu příjemná podívaná, když budete chycen uvnitř času a uvidíte, jak se k vaší hlavně pomaličku blíží malá smrt.
V multiplayeru také narazíte na speciální místnosti, kde bude již čas zpomalen dopředu. A když už jsme u těch map, tak by se slušelo zmínit, že to budou úplně jiné kousky, než po jakých budete běhat v singlu. Celkem jsou pro multiplayer připraveny tyto mody: King of Time (verze King of the Hill akorát s časem), deathmatch, team deathmatch, Stop the Machine (něco jako CTF, akorát budete hodně používat granáty na zpomalení času), Last Man Standing, team arena a jeden na jednoho. Celkem je zde dohromady sto šedesát modifikátorů, které si můžete nastavit podle vás. Je prima, že tato hra, která by měla vyjít koncem příštího měsíce, dala stejnou péči oběma typům zábavy, jak pro jednotlivce, tak pro více lidí.
Na konec, pokud chcete, můžete si TimeShift zkusit ve starší demoverzi.
Podle nových informací by se měl TimeShift objevit až během příštího roku ... info třeba na : http://www.shacknews.com/onearticle.x/43673 a ne jak autor píše v příštím měsíci
..to je fuk, posuneme čas a uvidíme. :D Vypadá zaujímavě..
bude pi*ovina
Dneska sou strilecky hodne o grafice a pak o hratelnosti no a tohle teda moc nevinika sem tam tam byl videt normal maping ale jinak rozliseni textur a geometricky detaily by klidne zapadly do minulyho roku originalita npc desna jedne robot s palici jak kybl zrejme se inspirovali krizakama a dalsi npc ve zbroji naramne pripominajici samuraiskou zbroj proste napad zadnej.
no fuj !
Bude to mrda bych rekl, jsem zvedavej na pretaceni casu :) graficky se na to da koukat bude to snad do pohody hra po dlouhe dobe
Ne že bych chtěl něco předjímat ale tohle je ztracenej případ....
nekde teda nevidim samuraiskou zbroj at se divam jak se divam
Grafika vypádá dobře ale ostatní se musí zkusit....ale podle mě další propadák.
No rikejte si co chcete ale ja myslim ze to bude celkem dobre ..... vydela jsem par videí a pripada mi to jako dobry napad .... kdyz po vas vystrely tak zastavite cas obehnete detailove vypracovanou kulku dobehnete k nepritely vezmete mu Weapon a pak ho zase zpustite ....podle videa to vypada mooc pekne ......
takze ja to tak zle nevidím Nicmene se tesim az to bude valit na mem PC
Než tohle - to raději piškvorky. Hroznej nesmysl. Když jsem to četl tak jsem si ještě říkal že by to nemuselo být špatný, ale jak sem si prohlidnul pár screenů - udělalo se mi špatně - fuj - humus.
SKOUSELI STE DEMO LAMY?? Urcite to nebude propadak, minimalne na urovni Prey to bude ... Skuste si demo lamy, ale treba na to 2GHz comp + ATI 9600 ako minimum ...
P.S. : DMNC
SKOUSELI STE DEMO LAMY?? Urcite to nebude propadak, minimalne na urovni Prey to bude ... Skuste si demo lamy, ale treba na to 2GHz comp + ATI 9600 ako minimum ...
P.S. : DMNC
Já bych to nezatracoval tak brzo. Jak Hony říkala, podle videí to vypadá fakt dost dobře, ikdyž ty screeny se mi moc nelíbí. Demo bylo dobrý, ale mohlo bejt lepší. Bude to celkem náročný, grafika ne nepodobná Prey a doufám, že nezklame. Byla by to škoda. A to, jak se dá využívat čas se mi moc líbí...
P.s.: God, protože dotyčnej hráč má godmode... 4 Khany - Uklidni se hochu, to že ti někdo protiřečí neznamená, že je lama, jen lama s vlastním názorem.
Pytomce posranej, buziku zhulenej.
P.S. >> DMNC
Každopádně na videích to může vypadat zajímavě, ale demo mě hluboce utvrdilo o kwalitách tohoto dílka.
...2D ??? PODLE TĚCH OBRÁZKŮ TO VYPADÁ JAK KDYBY TA POSTAVA DRŽELA STŘÍLEJÍCÍ OBRÁZEK :D
To phobos: mrkni na screen 10 vidis tu helmu?
To zpomalení a zastavení času je tam truchu zbytečné!!