Vznášedlo usedá přímo do jednoho z mnoha kráterů. „Myslím, že signál přichází z téhle budovy," křičí na nás pilot za zvuku motorů. Stroj dosedl tvrdě. Ale to není nic proti tomu, co vidíme kolem. Rozbombardované domy, hořící převrácená auta – celý ten chaos odpovídá právě skončené bitvě epických rozměrů. „Čapni ten kvér," dodává ještě pilot než s ulehčením odlétá zpět na základu. Ach ano, ta zbraň. Při vzpomínce na všechny ty akční hrdiny, kteří musí tahat batoh plný arzenálu, nás začíná bolet v kříži. Střílečka They od polských vývojářů Metropolis Software na to jde ale jinak. Dává hráči do ruky jedinou zbraň. Ale tu lze podle libosti vylepšovat a přestavovat – doslova.
They se odehrává v blízké budoucnosti roku 2012 v Londýně, který z ničeho nic napadli jacísi zabijáčtí roboti. Monstrózní plechové pixly jsou ale jen loutkami, za jejichž provázky tahají „Oni" (They), evidentně mimozemská síla, která má v plánu zlikvidovat celé lidstvo. Více se k příběhu autoři vyjadřovat nechtějí. A až do vydání se to nezmění. Metropolis pochopitelně nechce předčasně odhalovat jeden ze svých trumfů, vždyť sami zajímavý děj popisují jako mystický thriller tak trochu ve stylu Ztracených. Část napětí má být budována prostřednictvím pozvoleného odhalování plánů „They", stejně jako postupným odhalováním hlavních postav v kampani, který by měla průměrnému hráči zabrat nadprůměrných dvanáct hodin.
Na počátku každé úrovni si můžete v dopravním plavidle upravovat zbraň. S trochou nadsázky se to dá srovnat s garáží v Need for Speed. Kvér sestává ze dvou hlavní, jejichž vylepšováním a měněním určujete módy, respektive typy střelby. Například to mohou být granáty či samopal. Část zvaná generátor má na starosti muniční management a do takzvaného „gadget" slotu můžete přidat nejrůznější hodící se přídavky, například laserové zaměřování, noční vidění či stabilizátory. Ve skutečnosti nepotřebujete žádnou munici ve známé formě, ve všech módech střelby vystačíte pouze s proudem. Energetické, projektilové či plasmatické výstřely vyžadují odlišné dávky proudu, který však není problém vysát z poražených robotů, nebo si ho dostatek nabrat z po úrovni rozmístěných zásuvek.
Sestavení zbraně k obrazu svému ale není úplně jednoduché, protože do ní nemůžete nabalit vždy to, co vás napadne. Je třeba se vejít do jakéhosi ukazatele, který započítává všechny součástky, přičemž ty lepší pochopitelně zabírají více místa. Často se tak před misí budete rozhodovat, zda se vám bude hodit spíše granátomet, nebo odstřelovačka. Ale nemějte strach, že vyberete špatně a pak už to nebudete moct změnit. V úrovni by měly být hojně rozmístěna takzvaná upgradovací místa. K těm stačí doběhnout a několika kliky si zbraň přestavět. Tím se do hry dostane prakticky stejný efekt, jako je přepínání zbraní v jiných střílečkách. Pravda, v They to bude o něco zdlouhavější, na druhou stranu je tu výhoda v podobě široké variability, kterou v otázce zbraní nabízí jen naprosté minimum akci – možná žádná. Obzvlášť efektivní kombinace a nastavení si můžete uložit a dokonce je po síti měnit s ostatními hráči. Cílem není nic jiného než zbraň, která vám takříkajíc opravdu pasuje do ruky, která vám ve všem sedí a s níž se cítíte dobře. Vlhký to sen každého fandy stříleček.
Zbraně však nelze upravovat jen po jejich funkční stránce, nýbrž i vizuálně. Zkrátka je možné kvéry tvarovat tak, aby se vám také líbily. Buď si vyberete z četné nabídky interních razítek, log a barev, nebo si importujete vlastní. S těmi se pak můžete vrhnout i do onlinových bojů – vizuály zbraně vám ale nejprve musí schválit hoši z Metropolisu. Tím chtějí autoři zabránit tomu, aby se do hry dostávala nepovolená reklama či zakázané motivy. Možnosti úpravy půjdou totiž opravdu daleko. Kdo disponuje například 3DStudiem Max, může vytvářet vlastní polygonové modely a ty potom přilepit na základní model zbraně. Kvér tak může vypadat úplně jinak, a pokud projde kontrolou, můžete se s ním hrdě chlubit. To má posloužit především identifikaci hráče se svým výtvorem. Ale nabízí to zajímavé přísliby i klanům, které budou moci nastupovat třeba s uniformovanými zbraněmi.
Ale dost už s úpravami zbraní – jde sice o velice originální součást hry, rozhodně na ní They ale není postaven docela. I boj se jeví více než zajímavě. Sotva ujdeme pár kroků, už nás skenuje robotický dron, který je evidentně stejně šokován jako my a po chvíli se dá na útěk – zároveň však spouští alarm. Náhled jsme obklopeni divoce střílejícími roboty. Tyto plechové schránky však zrovna nepřekypují inteligencí, tedy až na základní útočné a obranné manévry. Jinak nemají prakticky žádnou taktiku. To se mění s tím, když se robotů ujmou „Oni", což se dá rozpoznat na levitujících spektrálních bytostech, jež se na železných kolosech drží. S nimi jsou nepřátelé okamžitě nebezpeční a dokáží hráče dokonce vyhnat z úkrytu. Pak je třeba dobře si rozmyslet, zda je lepší sestřelit ducha (to jde pouze plazmatickými střelami) a potýkat se dále s tupými, avšak silnými roboty, nebo to vzít opačně, tedy zničit robota a riskovat, že se mimozemšťan chopí jiného stroje. To vypadá na pohled nesmírně slibně!
Mezi střílecími pasážemi připravuje They hráčům hororové momenty, které by se mohly srovnávat například s těmi, jež jsme si tolik pochvalovali ve F.E.A.R. Například v jedné z povozničených budov potkáme hocha, který drží v rukou podivnou věc a vždycky na chvíli beze stopy zmizí, aby se objevil jinde. V tom začnou po zdích běhat stíny, celá místnost jako by se točila, v poslední chvíli zahlédnete podivnou bytost, kterak jde po lampě, ničí jí a dále už je jen tma. Se světelnými efekty si autoři chtějí vůbec hodně vyhrát. Hra bude podporovat DirectX 10 a partiklové efekty dělají z kouře a ohně opravdu realistické záležitosti. Otázkou je, zda to bude budit pozornost i za více jak rok, kdy by měl They vyjít.
Herně je každopádně They velikým příslibem. Těšíme se především na propracovaný, mystikou opředený příběh, možnost přesně si nastavit a nabarvit zbraň k obrazu svému a především napínavé přestřelky s roboty a astrálními mimozemšťany, které slibují obrovský adrenalin. To celé se bude odehrávat v apokalyptickém prostředí Londýna, jež by mělo dopadnout rozhodně lépe a variabilněji než v Hellgate: London.
prvni :)
druhy :)
ještě někdo se chce zapsat do dějin???
omg decko...
sem sesty a co ? :D
tak mam stastnu sedmu
lol komentare :D
.
mám kulatý číslo :)
sem 10 ty nevadi sem dobrej:D
teda jedenacty sem dobrej:D
XD rozhodne to ale nevypada spatne x)
proc zrovna ja 13? :-(
:-) na mne nemáte :-P
Ja to chtel akorat zkusit kdyz uz sem tu o pulnoci byl :D
takhle to nevypada spatne, ale to uz sem rikal mockrat, a pak z toho bylo jenom velky zklamani.
Uprava zbrani je opravdu velmi originalni prvek, tesim se na to, co z toho nakonec vyjde.
P.S. Ten, co má napsaný 15 to má blbě
no jak sem si to cetl, tak to zni moooc pekne, doufam ze doroka bude new PC:D pac ten muj starej pekcas to nerozchodi, ale sem na tuhle hru dost zvedavej
zajimavy
Stejne si myslim, ze to dopadne stejne, jako s kazdou FPS za posledni dobu, v recenzich se vzdycky pise, jak je originalni a dokonala a ze vsechno je tam modifikovatelny a muzete se hybat vsude ( Crysis ) a pak stejne nic nedodrzej, ani v Crysis se clovek nemoh hybat vsude a kazda hra pak spadne do pytle tuctovek
Mno o tom jsem četl v Doupěti, může to být zajímavé .. :P
doufám že to bude dobrý jak pray hm armored....
co mi to jen připomíná Prey ?
Hmmm opět se tu projevila GP demence dětiček, ale v tématu, trochu to připomína PREY a to i názvem, nj poláci aby neopakovali :D
Tuhle hru sleduji už od GC v Německu kde byla představena a věřím, že to bude vážně maso. Vždycky slibujou, že právě tahle nová superhra bude ta revoluční a přelomová, jenže tady bych tomu i věřil - těším se :-)
ty ufouni bo co to je mne to pripada ze to je z crysise jestli ste ho hrali
to ujde
Kopirujou od cryteku :P
tak tohle je fakt good příklad gp demence... jinak z tý hry by možná mohlo něco bejt
Pro ty, co tvrdí že hra je copy - na hře se dělalo ještě před vydáním Crysis, mimozemšťani sice moc v článku popsáni nejsou, ale ujišťuju vás, že jsou úplně jiní a s Prey to nemá společného už vůbec nic ...
.
naroky??'
33 ,moje nejoblibenjis cislo jooooooo sem 33 :PP
Omg, jsem tu pozde =)
ze ste ocislovani ???
Mohlo by to bejt zajmavy
číslo 35 má bejt 36
a koment je to hra na 2 veci
na p***
a na to jak znechutit z nudy mega nudu...
kecáte sračky ksichti vratte se do hrobu ,hra je v pohodě
'''jakoby Unreal III engine,,,
zajímavý potvory :-)
newiem xd