Ač by jeden mohl tvrdit, že se jedná o podobně reálnou skutečnost, jako že zítra Národní banku vykrade šedesátiletý transvestita v masce jezevce, drtivá většina známých osobností pocházejících z Polska jsou vědci. To Mikołaj Kopernik vytvořil jako první teorii, dle jejíchž předpokladů všechny objekty naší Sluneční soustavy obíhají kolem Slunce, a bez Marie Curie-Skłodowské a jejího manžela bychom byli radiací ozařováni bez toho, že bychom tušili, že vůbec nějaká radiace existuje a pouze bychom zaznamenávali její důsledky, až by se nám místo roztomilého kloučka narodilo trojhlavé štěňátko. Oceňovat však pouze tamější astrology, chemiky a fyziky by každopádně bylo krajně nezdvořilé vzhledem k tomu, kolika věcí dosáhli polští umělci nebo, pokud bychom zašli ještě dál, dokonce i tamní herní vývojáři. Kombinace obou ale v průběhu let také přinesla svoje ovoce! Tedy, alespoň jeden banán, jímž by byla série Zaklínač, jejíž třetí díl je právě v přípravě a my nahlížíme pod jeho pokličku v dnešním preview.
CD Projekt RED si pro oznámení tohoto dlouhou dobu diskutovaného kousku vytvářel velice pěknou cestičku tvořenou oznámením nové generace svého enginu. REDengine 3 by měl údajně nabízet nejrealističtější zážitek, jakého se hráči může v dnešní době dostat. Otevřeného prostředí kloubícího se s možnostmi volby, jež zásadně ovlivní další vývoj událostí, mají v současné době využívat hned dvě hry. CD Projekt si hezky začal tím, že první z nich je před nedávnem oznámený Cyberpunk 2077, zatímco druhou si ještě chvíli nechají pro sebe. Nakonec to ale neunesli a na povrch vyšlo, že se jedná o hru The Witcher 3: Wild Hunt, která se zároveň objeví no obálce březnového čísla známého amerického časopisu Game Informer. Vcelku očekávaně pak bude následovat i preview a obrázky ze hry, které představí, jak pěkně si autoři s enginem vyhráli. Na současných obrázcích ze třetího Zaklínače se ale musíme spokojit jen s druhou generací REDenginu, protože třetí ještě nedostala dost prostoru ani na vytvoření sebe sama. Samotná idea nového pokračování známé série ve vzduchu nicméně visí už dlouho, takže bychom se jí na zoubek mohli podívat mnohem blíže.
Autoři se rozhodli fáze příběhu Zaklínače 3 rozdělit do tří zcela odlišných rovin. Zatímco v dřívější době nás neustále pronásledovala hlavní příběhová linie, bez níž bychom se nemohli posunout dále, zde to v až takové míře neplatí. To koneckonců potvrzuje i hned první z rovin, která je určena pro Geraltovo zabijácké já. Zaklínači musí svoji práci dělat a musí ji dělat dobře, což je fakt, který tato rovina plně podpoří. V jejím případě se budeme volně pohybovat bez jakýchkoli omezení po herním světě a užívat si nečekaných překvapení, jaká nám tvůrci připraví, stejně jako nezávazných questů, které budeme plnit pro ohrožované občany, přičemž, ať už se před nás postaví jakékoli monstrum či úkol, budeme jej muset pokořit. Jak jsme se současné dozvěděli, takových úkolů je pro nás připravena hromada a i kdybychom ve hře nenašli jedinou další věc, vystačí nám její obsah na přibližně 100 hodin hraní. A to jsme ještě ani nestihli zmínit zbylé dvě roviny příběhu.
Druhá dějová linie nás zasvětí do skutečných poměrů, jaké v herním světě panují. Bez okolků před nás bude předhazována politická situace, intriky panovníků a snaha říše Nilfgaard expandovat do některých z našich provincií. Ani náhodou se nejedná o nutnost, nicméně pokud dané questy plnit nebudete, připravil pro vás CD Projekt velice neobvyklou odměnu. Každý váš úkon z této roviny dějové linie má svůj výsledek. Teorie akce a reakce zde plní svůj účel do posledního, takže pokud kupříkladu nepomůžete vesnici ohrožované bandity, může se stát, že až tam půjdete další den nakoupit, zjistíte, že je vyplněněná, což bude pouze zásluhou vaší lhostejnosti. Třetí z dějových linií je pravděpodobně nejpodstatnější. Jedná se o příběh Geraltovy ztracené lásky, hledání jeho přátel a užívání si romantické atmosféry za svitu měsíce. Po minulých dílech je však nutno dodat, že skutečně pouze romantické, od erotiky se tentokrát tvůci rozhodli odvrátit.
Jednou z největších změn v porovnání s prvními dvěma díly Zaklínače je samotný svět. Jistě si dobře vzpomínáte, že hra dosud byla vždy dělena na několik kapitol, po nichž jste se přesunovali v závislosti na postupu v příběhu. To už neplatí. CD Projekt se rozhodl přiblížit tvůrcům Skyrimu a nabízí hráčům plně otevřený svět, kdy máte od prvního momentu hry umožněn vstup do veškerých lokací. Monstra už každopádně nesílí spolu s vámi, takže si musíte uvědomit, že některá místa jsou určena pro váš level a v jiných vás nepřátelé zabijí i na ránu. Abyste si každopádně prošli celým světem, potrvá to. Vždyť jen přejít z jedné strany na druhou trvá na hřbetu koně 40 minut. Zdejší svět je přibližně o 20% větší než Skyrim a i obsahu si zřejmě dopřejeme poněkud více. Každé naše rozhodnutí se nicméně odrazí v dalším postupu, takže nikdy není od věci se porozhlédnout pořádně a neopomenout nic, než rychle projíždět hlavním příběhem, jen abyste to už měli za sebou.
Hra samozřejmě nabídne možnost rychlého cestování na místa, kde už jste byli, což je vzhledem k velikosti světa vcelku logický krok. Stejně tak by to totiž mohlo dopadnout jako frustrující cestování z místa na místo bez skutečného hraní a zápasení s nepřáteli, přičemž vzhledem k tomu, co dříve Geralt se svým zaklínačským mečem dokázal, by to byla škoda. Zajímavou novinkou je, že oproti dvaceti různým bojovým animacím v Zaklínači 2 se zde dočkáme více než stovky takových. Tvůrci však nechtějí pouhý sled momentek, takže půjde každý útok vykrýt a nic nebude trvat ani o sekundu déle, než by mělo. Geralt má k dispozici tři stromy schopností – alchymistické, magické a šermířské. K tomu je samozřejmě dodáván i nesmírně rozsáhlý počet větviček v případě každého ze stromů, takže levelování nabídne výzvu nejen v podobě možnosti navštívení silnějších nepřátel, ale také nutnosti se rozhodovat, kterému stromu získané body schopností poskytnete.
Samotné souboje budou nicméně probíhat stejně jako dříve. Za pomocí různých stylů se rozeběhnete proti všemožným typům nepřátel a od věci nebude ani tu a tam meč potřít jedem či zkusit něco úplně nového. Nemyslete si ale, že by se nepřátelé nechali jen tak pro nic za nic kopat do pozadí. Spolu s novým enginem byla vytvořena i úplně nová AI protivníků a na vás bude poradit si s jejich krytím se, uhýbáním a protiútoky. Je však určována i různými dalšími elementy. Pokud například zastihnete v dešti protivníka, který se jindy vody ani nedotkne, bude mnohem úskočnější a bude se vám s ním vypořádávat mnohem snáze než s protivníkem žijícím ve vodě. Počasí a další podobné efekty jsou zde navíc náhodně generovány, takže se hned tak nestane, že byste při boji s jedním protivíkem měli po ruce vždy úplně stejné podmínky. Dojde však i na střety s monumentálními bossy, kteří vám dají vždy pořádně zabrat do toho momentu, kdy narazíte na jejich slabé místo či objevíte taktiku, která je proti nim účinná jako žádná jiná.
Na oznámení Zaklínače 3 jsme čekali prakticky již od vydání druhého dílu a jsme rádi, že se s ním tvůrci rozhodli objevit tak brzy. Série si od dob prvního Zaklínače prošla mnoha změnami, každopádně takového skoku, jaký zažije při přechodu z druhého na třetí díl, jsme se zatím nedočkali nikdy. Otevřený svět, úplně jiné vyprávění příběhu a mnoho dalších novinek každopádně ucelí staré dobré prvky, jako jsou propracovaný soubojový systém a náš starý dobrý hrdina Geralt, takže se není vůbec čeho obávat. Na hře navíc opět dělá CD Projekt RED, kvůli čemuž se nebojíme o to, zda se bude jednat o dobrou hru, ale raději bychom se zeptali, na jak moc dobrou hru máme připravit své šedé buňky zbožňující propracovaná RPG, jakým Zaklínač 3 bezesporu bude.
Tak tohle bude bomba! Už se těším :)
vypadá to moc pěkně, ale Skyrim to podle mého nepřekoná.
doufám at se do hospod vrátí chlast...
Snad tam bude pár suprových sex scene jako vždy :D
BOze at uz je v kramech xD
Sand mi to noťas rozjede :-)
Vynikající hra to bude, ale doufám, že jí nebudu mít dohranou za jeden pitomej večer jako dvojku.
Co u tebe představuje jeden pitomej večer?za jeden pitomej večer hru ani nenainstaluješ,nesosneš všechny patche a neprojdeš ani všechny filmečky.chvástale jeden..
Všiml si toho někdo že to pojede na novém RPG enginu..?
Uvidíme jaké to bude.. dvojka byla celkem dobrá :) tak schválně jetli tvurci udělali další skvěly díl
Byl pro me celkem sklamanim oproti jednicce ktera mi prisla lepsi.Byla to dobra hra,ale ta delka nic moc,dohrano za obe strany se vsema vedlejsima.Prislo mi to proste jako nejakej prequel k trojice.Mohli to udelat delsi a v pribehu se mohlo stat vic.O to vic se tesim na trojiku a doufam,ze nezklame.
Hrál jsem dva předchozí díly, které byly vynikající po všech ohledech. Oproti konkurentům (zmiňovaný The Elder Scrolls, Dragon Age) má, ale jednu obrovskou vadu - svět. Málo otevřenosti pro hráče, kteří chtějí prozkoumávat a užívat si otevřenosti... Autoři se sice snaží doplňovat části hry s otevřenou oblastí, ale to prostě nestačí. Ve srovnání se The Elder Scrolls, kde naleznete úplně otevřený svět s hromadou úkolů, komplexností a absolutní návazností... Prostě hrušky a jabka. Přesto si tu hru určitě koupím, ne jen kvůli tomu abych mohl si úžívat grafické orgie, ale abych povraždil pár zrůdiček a docenil úžasný příběh... Tak tas stříbrný meč vlku, je čas lovu!!!
tahle hra vypada dobře :)
Jsem toho názoru že Skyrim měl hezčí a propracovanější svět než Zaklínač, ale příběhem se každý díl Zaklínače dostává na samý vrchol RPG světa a myslím že The Witcher 3 nás rozhodně nezklame :D
to je docela pefekt hra
BUde asi dost narocna na HWW :)
trochu mi to připomíná skyrim nebo zaklínávače ale už jak vidim tu postavu ... ne bude to jiný :D bum