Sérii The Sims vám určitě nemusím dlouze představovat. Baví nás už od pěkně kulatého roku 2000 (našeho letopočtu). 6. květen 2013 přál tomu, aby byl konečně oficiálně oznámen vývoj nového, nyní již čtvrtého pokračování této celosvětově slavné a uznávané série. Hru vytváří vývojářské studio The Sims Stuidio ve spolupráci s Maxis a vydavatelem Electronic Arts, ale bohužel stále mlží o datu vydání. Dosud se pouze ví, že to bude druhá polovina roku 2014.
Popišme si hru hezky chronologicky, jak hráč ve skutečnosti hrou postupuje. Nejdříve přichází na řadu tvorba postav. Ta se nyní skládá z 18ti editovatelných položek, což sice nezní kdovíjak wow, ale stačí to na to, aby každý simík získal nejen vlastní styl chůze, ale především jedinečnou osobnost a chování. Tím nejdůležitějším prvkem je tady však jednoduchost, s jakou lze celá postava tvarovat. Zapomeňte na spoustu řádků a složitých posuvníků. Tady jednoduše chytnete simíka na místě, které chcete upravit a táhnutím myši provedete změnu. Nemusíte tak kontrolovat kurzor myši napravo a sledovat měnícího se simíka nalevo. Nyní je vše na jednom místě pěkně pohromadě.
Vytvořený simík samozřejmě musí i někde bydlet. Stejná jednoduchost, s jakou se potýkáme u tvoření postav, geniálně provází i stavbu domů. Už žádné dlouhé, složité a někdy až nudné budování. Tady prostě chytneme roh zdi a jen posuneme myš jinam. Vše se automaticky dotvoří. A co když nám dojde, že ten někdo v obýváku pravidelně ruší naše spící simíky ve vedlejším pokoji? Nic složitého, vezmeme celý pokoj i s nábytkem uvnitř a přetáhneme na druhou stranu domu či klidně i do jiného patra. Případně jej můžeme i libovolně natočit, takže pokoj bude přesně tak, jak si jej přesně představujeme. Posouvat lze ale i celý dům, takže nemusíme vše stavět od začátku, když chceme dům trochu blíž silnice. Budování je zkrátka uživatelsky přívětivé.
Nově si můžeme postavit i různé typy základů a to hned ve třech výškách. Vertikální různorodost potká i pokoje a tak není žádný problém udělat strop v jednom pokoji vyšší, než jak na tom jsou pokoje ostatní. Chtěli bychom krásný plot, jenž by nám všichni sousedi záviděli? Není problém, nastavíme si jeho zaoblenost a jedním kliknutím změníme třeba i celý jeho vzhled. Můžeme si tak prohlížet, jak náš dům vypadá s různými typy ohrad, aniž bychom museli stavět každý z nich znovu. Stejně tak získáme více možností u stavby střechy. Nyní střechu budeme tvarovat po místech a na různě ji můžeme i nádherně zdobit. Je libo speciální lišty či jiné ozdoby? Výsledný design je s předchozími The Sims nesrovnatelný. Jednolité hromadné úpravy již nikdy více!
Revolučního systému se dočkalo taktéž nakupování nábytku. To už nebude bezduše natlačeno do strohých a nudných tabulek. Kdepak. The Sims 4 umístil nábytek do skvěle vypadajících katalogů, kde spolu jednotlivé kusy barevně ladí a my si tak nemusíme dělat starosti s designem pokojů. Můžeme třeba koupit i celý pokoj. U nábytku je taktéž popsáno, jaké nálady bude zřejmě způsobovat, takže to máme popsáno i psychologicky.
Prostředí máme už vybudované a tak nezbývá, než simíky pustit domů. Noví obyvatelé vyniknou hned v několika rovinách. Díky technologii SmartSim jsou (jak už anglický název napovídá) daleko inteligentnější. Například tak dokážou provádět více věcí zároveň, takže zatímco sledují televizi, mohou cvičit třeba jógu. Snad ještě důležitější úlohu ale budou hrát emoce, které jsou naprosto klíčové. Propletené totiž jsou se vším ostatním. Emoce ovlivňují chování našich simíků a tak logicky smutná či rozzlobená postavička nebude mít chuť jít na hlučnou party či flirtovat s atraktivními protějšky. Nemůžeme však chápat emoce jako pouze a jen negativní. Mohou totiž vést i k nepředvídatelným velkým objevům a činům. Co když třeba ve špatné náladě namalujeme později slavný obraz?
Správně odhadujete, že emoce nefungují pouze jednostranně. Prakticky vše, včetně prostředí, nálady ostatních simíků nebo nedávné historie působí zase na emoce. A tak pořád dokola. Danou emoci vždy uvidíme na spodní straně obrazovky, takže ji nemusíme odhadovat z výrazů a chování. Pozměněny byly i vztahy simíků, u kterých teď vždy uvidíme dvě kolonky. První ukazuje, jak velké kamarádství zde existuje a druhá pak zobrazí hodnotu lásky. A tak vznikají nejrůznější city, emoce a situace.
Simíci si toho navíc mnohem více pamatují. Konečně tak nereagují čistě útržkovitě, ale vše se navzájem ovlivňuje. Pokud se tatínek pohádá s maminkou, zřejmě nebudou mít ani po pár minutkách náladu povídat si se zbytkem rodiny. Přepracován byl i systém přání. Za splnění určitých úkolů získáme odměny, ať už to jsou jen achievementy či odemykání nových předmětů. Vcelku zřejmý je větší důraz na hratelnost, nežli na reálnost a uvěřitelnost. The Sims chce být stále bláznivým, překvapujícím a tak není žádný zázrak mít na zahradě třeba funkční raketoplán či jinou šílenost.
Grafická stránka byla pozvednuta na nový level. Narazíme také na více denních dob, takže si okolí prohlédneme za všech podmínek. Tedy téměř za všech. Počasí, stejně jako mazlíčci budou obsahem až dalších datadisků a v původní hře na ně pravděpodobně nenarazíme. Základní koncepce je tvořena pro jednoho hráče. V komunitě ale bude možné sdílet hráči vytvořený obsah. Nový The Sims nebude naštěstí vyžadovat neustále připojení k internetu, což zajisté nejeden hráč ocení. I tentokrát bude hra kompletně v českém jazyce a stoprocentně vyjde na Windows. Otazník ale stále visí nad OS X, o kterém se nejdříve mluvilo, že podporován bude, ale na oficiálních stránkách zodpovídají vývojáři otázku platforem pouze podporou PC.
The Sims 4 přinese několik novinek, ale rozhodně nemá tendenci nějak přelomově měnit základní koncepci hry. Vzhledem k dřívějším úspěchům zřejmě nemá ani moc důvod. Simíci budou chytřejší, živější a plní emocí, ale stále spíše zábavní, nežli věrohodnou kopii reality. Jednoduchost v ovládání je dle mého názoru inovativním a správným směrem, stejně jako dobře vymyšlený katalog s nábytkem. Přijdou autoři před vydáním ještě s dalšími novinkami nebo je to už vše? Čas ukáže a my vás samozřejmě budeme informovat o všem důležitém.
Homofobní zemi vadí, že je možné si v ní vytvořit postavu gaye nebo lesby, se kterou posléze navazujete homosexuální vztahy.
Proto hra, která má v Evropě přístupnost od dvanácti let, bude mít v Rusku přístupnost od osmnácti let. Ještě, že existuje ten warez, i když v Rusku.... kdo ví. :-P
A koho tady zajímá RUSKO ? :D :D ..
...když máš tu potřebu vyjádřit se ke komentáři, který tě vlastně vůbec nezajímá. Logika na hlavu. :-P
Moudrý čtenář by si z toho komentáře vzal tu hlavní myšlenku, která jest: HRÁČ SI KROMĚ HETEROSEXUÁLNÍ POSTAVIČKY MŮŽE VYTVOŘIT I HOMOSEXUÁLNĚ ORIENTOVANOU, což je sdělení, které autorův článek nepřináší, čili rozšiřuji informace o hře.
Já nevim ale sbalil s holkou holku můžeš už i v Simících 3? Jinak neboj díky islámů budeme moci zachvíli mít 10 žen, ty bít a zneužívat děti...to bude teprve krásná demokratická zábava pro nás chlapy.
PS: Místo čtyřky by stačilo kdyby opravili trojku. Patřím lidem , který mají už od rok starého patche problémy s mohutnými záseky a 15 minutovým načítáním hry, lépe řečeno od té doby nehratelné!!!!
Dítě se potřebovalo vyjádřit, že smashi .)
...Steve
Tohle je recenze? Že jsem si nevšiml teda závěrečnýho hodnocení. Ono to bude asi i tím, že to ještě nevyšlo že. Radši přemejšlej než vypustíš takovej kvák do světa.
...trojúhelníku? :-P
Od tý doby co jsem to hrál se to hodně zvedlo koukám ! :D
Vyzera to byt super