Zajímavých MMORPG, které se připravují na letošní rok, je celá řádka, ostatně jsme je shrnuli v jednom z našich přehledových článků koncem loňského roku. Pokud jste tento článek četli, možná jste zaregistrovali i připravované akční MMORPG s názvem The Secret World, za kterým stojí nikdo menší než známý severský vývojář Ragnar Tornquist, který stál už za takovými peckami jako The Longest Journey, Anarchy Online nebo Dreamfall.
The Secret World se snaží vymanit z podobnosti s ostatními MMORPG především svým umístěním. Hra se bude odehrávat v moderním, současném, světě a také v reálných lokalitách, které jsou ale protkány vším nadpřirozeným nebo neověřeným, na co si jen vzpomeneme. Všude tedy můžeme narazit na stopy obrovských konspirací, antických nestvůr, egyptských legend, různých mýtů, prokletí, pověstí a pohádek, které si můžeme jen vybavit. S těmito nekalými živly bojují skupinky bojovníků se speciálními schopnostmi, mezi které se zařadí všichni hrající hráči a také vy.
Oproti jiným MMORPG nebudete mít na začátku hry jinou možnost volby než frakci, pod kterou se zařadíte. Žádná volba povolání, schopností ani ničeho jiného, jediné co si můžete vybrat je, zda zapadnete pod frakci Templářů, Iluminátů nebo Dragonů. Každá frakce má svoje speciální schopnosti a také příběh, který se ostatní dvě frakce nedoví. Pokud si tedy budete chtít udělat ucelený pohled na celý příběh, který bude hlavním tahounem hry, budete si muset zahrát za všechny tři. Pokud si zvolíte hru za Templáře, dostanete se do skupinky velmi starého společenství, které si neustále klade za cíl vládu nad světem nebo jeho částí, jde jim o to, aby události tekly podle jejich idejí a jako jediná frakce neskrývají své hlavní středisko v Londýně, které bude také údajně největší herní základnou, odkud se bude vyrážen na různé operace. I templáři jsou ale uvnitř trochu nejednotní a vzniká v rámci nich nová podfrakce s názvem Noví Templáři a právě tato rozštěpenost jim může postupem času uškodit.
Druhou frakcí jsou úhlavní nepřátelé Templářů, Ilumináti. Ti jsou také poměrně starou frakcí, ale byli vyštváni Templáři z Evropy a tak si udělali sídlo v severní Americe, přesněji v New Yorku. Vynikají propracovanou organizační strukturou a určitou akurátností, díky které se ale bojí používat neostestované výrobky a experimentální zbraně. Ilumináti operují v přísném utajení a znají moc informací, které neustále získávají a používají ve svůj prospěch. A poslední frakce, o které toho moc nevíme, jsou Dragons. Je to asijská frakce, sídlící v jihokorejském Soulu a zaměřující se na práci s duší a vnitřními schopnostmi člověka. Chovají se hodně neutrálně a čekají na svou příležitost k výpadu. Zvolená frakce se pro postavu již nedá změnit, ale můžete si založit jinou postavu v jiné frakci. Jak bude ale zajištěno, aby hráči hrající za jednu frakci, úmyslně druhou postavou neškodili jiným frakcím, nevíme. Každopádně hráči budou moci zakládat v rámci každé frakce své guildy, zde zvané cabals.
Celá hra bude hodně příběhově zaměřena, celý svět by se měl vyvíjet podle událostí, které budou nezávisle na sobě ovlivňovat všechny tři frakce a ač bude každá plnit svoje úkoly, budou společně pracovat na něčem větším, aniž by o tom věděli. Často se tak členové jednotlivých frakcí potkají ve stejných lokacích a aniž by věděli, co ten druhý dělá, budou plnit své úkoly a to i společně v jedné partě. Celý příběh a zdůvodnění toho, proč je svět protkán temnou mystikou, bude z počátku neznámý a měl by se odkrývat postupně hraním všech hráčů. Nicméně takových slibů jsme již slyšeli, takže si musíme počkat, zda si autoři nevzali trochu velké sousto. Hra vás nicméně bude tlačit k tomu, abyste se příběhu maximálně věnovali a neplnili úkoly automaticky jako v jiných hrách podobného typu. Z toho důvodu zde narazíme na omezení maximálně tří souběžně plněných úkolů a to ještě každý musí být jiného typu (příběhový, akční a vedlejší). O další zajímavé náplně příběhu se postará fakt, že ve hře nepůjde přímo zemřít. V nejhorším případě bude vaše postava omráčena, vaše duše se od těla oddělí a na chvíli se dostane do světa stínů, kde ale bude moci plnit různé úkoly živým nedostupné a navštěvovat zvláštní lokace. Některé úkoly prý dokonce budou tento stav vyžadovat a to zní hodně zajímavě. Postupně nás příběh zavede do různých, podle reality navržených, lokací po celém světě. Podíváme se tak do Londýna, New Yorku a Soulu, také do Egypta, Anglie a také snad několik tisíc let do minulosti. Každá lokalita by měla být velmi odlišná a plná rozličných úkolů a nepřátel.
Soubojový systém již nebude tak průkopnický a bojování bude ryze akční za použití široké plejády zbraní od mečů až po střelné zbraně a schopností, uhýbání a skrývání za překážky. Za zabíjení a plnění úkolů samozřejmě budete dostávat zkušenosti, ale jakmile se jejich zásobník naplní, získáte zkušenostní body a zkušenosti se počítají od nuly. Nikde se nebude zaznamenávat žádná úroveň, protože na ty se zde hrát nebude. Získané body si můžete rozdělit mezi tři stromy schopností (na blízko, na dálku a magie) dle vlastního uvážení a dokonce, pokud se vám později bude zdát, že jste je přidělili špatně, budete moci jejich rozdělení zcela předělat. Teoreticky by tak mělo jít postavu vyvíjet do nekonečna. Základem všeho budou souboje proti hlavním nestvůrám, bossům, na které se budou muset podnikat výpravy celých týmů nebo skupin a které budou mít vysokou obtížnost. Celá hra by ale údajně měla být přátelská také k vlkům samotářům a celá by měla jít hrát i jako single player hra, ale pak trochu postrádá smysl kupovat si MMORPG a nehrát s ostatními.
Prozatím jsme mluvili více měně jen o stylu hraní PvE, tedy proti příběhovému hraní proti příšerám, ale hra by měla nabízet také souboje živých hráčů proti sobě a to buď v malých soubojových arénách jako bude ta v hlavní centrále Templářů v Londýně, nebo v obřích lokacích, kde společně a proti sobě bude hrát až sto hráčů najednou. Tyto lokace se budou nacházet zřejmě v regionu Agertha. Jak přesně budou souboje fungovat, zda tyto souboje budou nějak posouvat příběh a podobně zatím nevíme, nicméně jak jsme již napsali, hra se má orientovat hlavně na příběh a věci kolem něj. U MMORPG hry nás bude zajímat především platební model, ale v době, kdy řada existujících her přechází na free-to-play systém, bude The Secred World vyžadovat klasické měsíční poplatky a nabídne také herní obchod s doplňky pro postavu a nějakou výbavou. Máme ale být ujištěni, že se nebudou prodávat takové předměty, aby umožnili „bohatějším” hráčům vyhrávat hru s jejich pomocí.
Technicky hra poběží na lehce upraveném enginu, který pohání i předchozí hlinovku tohoto týmu, Age of Conan. Tento engine je v dnešní době již trochu zastaralý, což je vidět i na některých okolních screenshotech, ale díky tomu by hra měla fungovat i na starších strojích.
The Secret World je ve vývoji již poměrně dlouho, ale nyní je definitivně ve finální části produkce a napevno stanovené datum vydání 24. dubna snad bude pravdivé. Předtím by snad měla být ještě fáze veřejné betaverze, do které je možné se stále registrovat, takže pokud si hru chcete před koupením vyzkoušet, měli byste mít možnost.
Dobrý potvory, tvůrci měli dobrou představivost, ale pokud by to bylo jako normální single bych to bral, ale jako MMO to určitě neprorazí !
zajimave :))
vypadá to velmi dobře
na F2P protože tak bohatej na P2P nejsem :P :D jinak se na tuhle hru těším od 1.traileru někdy v roce 2005(ne-li dříve)? :)
Zajímavé, podle mého názoru to má poměrně velký potenciál, obrázky a videa vypadají hezky, jen aby to pak nezapadlo..
....kolik to bude stát.
skutečně dobře, líbí se mi ten námět, jak bude svět rozdělen do 3 frakcí. Nebude to typický honění za levelama a nejlepšíma setama. Myslim si že to sice nebude hra s největším počtem online hráčů, ale i tak bude mít svojí silnou komunitu. Jenom škoda toho staršího enginu...
Teším sa :-) vyzrá to skvelo!
Tak ti tedy solidně neví kde z tý hry vytřískat prachy :D, ne že se budou platit měsíční poplatky, oni přidaj ještě itemy, který se dají za reálný prachy koupit :D, no nevím co víc by ještě mohli zpoplatnit tedy :D
ty poplatky, to je síla
asi bude dobra hra
Moc pěkný článek,hra vypadá fakt dobře.Ale jak jsem se dočetl že tam bude zase měsíční poplatek tam mě přešla nákupní horečka.Snad to nebude zase tolik ten poplatek už se těším až výjde.
Na tuhle hru se těším již dlouhou dobu :-) Doufám že mě nezklame :-)
vypadá to fakt dost dobře.
Nic moc chujárna asi
vypadá to dobře :D dávám 5/5
k dobre hre dobry clanek :))))
No konečně hra která nějak vypadá :)
pride me to vsecko na stejný brdo
Vypadá to zajímavě :-)
Muhehe HTC Ville na MWC 2012 - http://freebit.cz/htc-ville-prichazi-na-mwc-2012/
tak bohatej zas nejsem $ , já si počkááám :-D
jinak pěknej článek ;-)
Už jen s toho videa mám pocit všelijaký a rozhodně ne pozitivní
Kýčovitější zrůdičky sem etě neviděl :-D
Ale proč ne :)
:)
to sjou zvirata xD
mohla by to bejt zajima hra mozna ze ji zkusim :)
Trošku mě zklamala grafika, ale jinak je to prostředí uvěřitelný a není tam moc růžovoučké a modroučké jak třeba v Aionu. Dost se mi libí ten class system. Žádny lvly a sám si určuješ co z tebe bude. Jo to je budoucnost mmo. A jen tak okrajově tato hra se spouští v dubnu a v tu samou dobu ma launch i Tera a o te tu zatím nikdo nic nenapsal :( což je škoda.
dobry obrazky a hezkej clanek ale jak sem videl cenu te hry raci uz ji ani nechci :DD
no dobra hra
cekame dlouho a este chvili budem
To by mohlo být dost uspěšné. Možná bude problém, že zde budou 3 frakce, ale tvurci asi vědí co dělají. Hlavně to bude něco uplně jineho.
http://signup.leagueoflegends.com/?ref=4e71991da3770949012712
je nějaká dobrá cz/sk fan stránka k TSW?
Našel sem jen polský, anglický a francouszký
...nyní už jde jen o to, zda se máme děsit či těšit...osobně se na některé tituly těším, vypadají zajímavě a snad i hratelně :-))) *zm*
Tak funcom oznámil, že 19.června to spustí naplno.