Ani nevím, kdo vlastně vymyslel dělení her podle žánrů. Hráčská komunita se pak logicky rozpadla na ty, kteří vyznávají jeden styl a na jiné kteří mají zase ty své. To samozřejmě nikomu neberu a řekl jsem to spíše na úvod. Zajímavou věcí je potom pozorovat tituly, kterým již jen jedna škatulka nestačí a to ne z toho důvodu, že by se autoři nějak spletli, ale protože to tak chtěli. Pokud se nepletu, tak myšlenkou zkombinovat FPS a RPG se již někdo zaobírá a není to až tak ukrutná novinka, jak by se mohlo zdát. Každopádně je to ale další pohled na vzniklou situaci a jiný přístup, který by mohl tento kombinovaný žánr ještě více oživit. Hry na hrdiny jsou proslavené hlavně tím, jak jsou do hloubky promyšlené, je zde dokonalé propojení s příběhem a pokud je hra dobře udělaná, vcucne vás to do jiného světa. Zrovna tak střílečky jsou zase velmi silné v akčnějších sekvencích a neustálým napětím.
Na první pohled vypadá kombinace těchto dvou jako holý nesmysl a mohlo by vás i napadnout, že z toho se nemůže povést nic dobrého. Jiného názoru jsou však tvůrci Precursoru, kteří si naopak myslí, že je zde hodně stříleček, ale nedají vám dostatek volnosti a naopak dobré RPG, ale v těch se povětšinou můžete pohybovat jen v pohádkových světech. Celkově se autoři opírají hlavně o to, že hry jsou fajn, ale jednotlivé žánry vytrhují věci z kontextu, kdy vy nemáte možnost ovlivňovat nic jiného, nežli to, co je vám dané dopředu. Tím se myslí kupříkladu u vesmírných simulací, že sice můžete sestřelit planetu, ale již není možné na ni přistát a zkoumat ji dál. Od tohoto bodu se chtějí odrazit a nám již tak je jasné, kudy půjdou a co chystají. Hra se vyvíjí dohromady pro PC a Xbox, ale nemusíte se bát, jelikož PC verze bude sice stejná, ale bude mít vlastní interface, což je jen dobře.
Celá záležitost pojede na in-house enginu zvaném Vital engine 3. Sami si ho dělají kvůli tomu, protože se snaží o co největší prostor, kde budete mít možnost jít kam se vám zlíbí. Samozřejmě bude podporovat většinu nových efektů, které známe odjinud. Předměty v tomto světě půjdou ničit, ale na to už jsme si nějak za poslední roky přivykli. Tato nabídka bude rozšířena o možnost zónového ničení, čímž se rozumí kupříkladu ustřelování věžiček apod. Koncept hry nadále počítá s tím, že půjde vyloženě o akci pro jednoho hráče, přičemž nějaké bonusy jako je multiplayer můžeme očekávat v následujících přídavcích. Rozdíl mezi klasickou FPS a touto kombinační hrou by se měl stírat ve chvíli, kdy potkáte první NPC. Těch zde bude opravdu požehnaně a samozřejmě zde nebudou jen tak pro nic, ale právě od nich se dozvíte, co a kde máte dělat. Během toho, kdy se budete věnovat plnění úkolů se vám budou načítat zkušenosti a přijdete si i na nějaké peníze.
Za utržené prachy si pak klasicky nakoupíte co se vám zlíbí, jako jsou zbraně, náboje, upgrady jednotlivých věcí, vozidla, léky, jídlo a jiné. Zkušenosti zde zase budou k tomu, abyste si vylepšili nějaké své schopnosti. Díky nim pak můžete být třebas déle pod vodou. Zní to sice nesmyslně, ale to asi jen do chvíle, kdy se dostanete k misi, kdy váš hlavní cíl leží na mořském dně a bez této schopnosti se k němu prostě nepotopíte. Příběh hry začíná tam, kde vy jako mladý pilot vystudujete vesmírnou akademii a vracíte se na svou domovskou planetu Goldin. Po cestě se dozvídá, že zatímco byl na jeho výcviku, tak se v galaxii udály podivně věci. Jak hlouběji a hlouběji zabředáte do toho, co se vlastně dělo, přichází úkol, který jste schopni splnit jen vy a pár dalších pilotů. Budete vyslání na výpravu, kdy je nutné zjistit, co ze tím vším je a pokusit se to vyřešit, čímž jak jinak – zachráníte lidstvo :). Postup jak toho dosáhnout je jasný. Létat od jedné planety k druhé, ptát se obyvatel jak se mají a co se stalo, což vás nakonec dovede až k samému jádru problému, který vyřešíte.
Ve hře najdete hlavní čtyři frakce lidských obyvatel. Amarns, Democratic Union, Empire a Pirates. V této hře se počítá s tím, že lidé jsou stále dominantou ve vesmíru a převažují. Nevím sice jak to je s naší technologickou zaostalostí možné, ale tady to tak je. Nepřátelské rasy jsou zde prezentovány jako primitivné národy, které ale mají i velmi vyspělé technologie. Autoři nám připravili rozličnou škálu obyvatel, proti kterým bude potřeba bojovat. Jednou to mohou být vojáci, jindy roboti a nebo nějaká chapadlovitá monstra. Velký výběr bude také mezi věcmi, které můžete řídit. Škála je od látajících mašin, mechů, trucků až po buggyny. Funguje zde také politický systém, takže pokud splníte úkol pro jednu stranu, může se vám stát, že si tím naštvete někoho jiného. Nebude zde ani žádná strana, na kterou byste si mohli ukázat a říct si, že to jsou ti špatní a proti těm je třeba bojovat.
Dynamičnost hry se bude podobat nejvíce HL2. Skripty na jednotlivé boje nebudou tak složité, ale to je také do značné míry dáno tím, že se budou odehrávat na otevřeném prostředí a kolikrát budete mít co dělat s hodně nepřáteli najednou. To ovšem neznamená, že můžeme očekávat dalšího Serious Sama. Asi nejvíce se hra dá přirovnat k Elder Scrolls hrané stylem Halo. Základních druhů zbraní je zde patnáct. K tomu si ale můžete přidat všechny možná vylepšení jako je zlepšení přesnosti, velikosti zásobníku, dostřelu atd. Jinou sortičkou zbraní jsou pak ty organické. Jsou jimi žijící potvory, které sami vykrmujete a oni vám to pak oplatí v podobě jedovatých plivanců. Na začátku hry také dostanete svou vlastní kosmickou loď, se kterou si budete opravdu moct dělat co chcete. Útočit půjde na všechny lodě, které potkáte, ale je také možnost bránit jiné. Některé mise budou také trochu o přemýšlení a ne jen o tom, koho sestřelit jako prvního. Na výběr z toho co ve hře půjde dělat máte – ničit, eskortovat lodě, hledat artefakty, hledat a ničit nepřátelská vozidla a nebo infiltrovat cizí základny.
Nemusíte se ale bát, že by zde nebylo na výběr nic jiného. Krom uvedeného je také možné hackovat počítače nebo prolamovat zámky. Všechny balíčky, krabice a objekty byste měli pozorně zkoumat, protože mohou obsahovat velmi zajímavé předměty. Většinu hry strávíte na površích planet, takže se neděste, že jde o další vesmírnou střílečku. Některé planety budou velmi podobné té, na které nyní dožíváte, jiné vám zase dají představu, co všechno může existovat a kdo tam může bydlet. Tato volnost se zatím jeví jako celkem příjemná a je jen otázkou kolik toho pro nás autoři nachystají. Pokud by to opravdu bylo tak, že bychom si mohli vybírat jen planety, které se nám budou líbit, nebylo by to vůbec k zahození, ale musel by jich zde být opravdu extrémní počet. Tomu také odpovídá počet questů, jenž na vás čekají, je jich na 250 kousků. Na to také autoři sázejí, na bohatost jejich světa, která by vás měla ohromit a bavit. Jak tomu bude ve skutečnosti se podíváme zhruba po konci letošních letních prázdnin.
pripomina mi to HL 2 :)
nemuselo by to byt spatne
Podle mě si tahle hra ukousla příliš velké sousto, které teď nedokáže pořádně spolknout. Jinými slovy, buď to bude pecka a nebo propadák. Já si vsázím na to druhý.
..zajímavej, ještě to dokázat provést. Btw. podobný bylo Deus Ex, jen menší měřítko a lineární hraní..
Pocitam ze minimum na tuhle hru bude ATHLON a taktu 2,0Ghz a 1GB RAM + Grafika bud ati X800 a vis nebo Nvidi 6800 a vis
Mě to přijde supr mám rád u hry volnost a možnost si prakticky dělat ,,co chci'' :).... jinak symbióza s nějakými těmy mazlíčky je taky docela zajímavej nápad:-P....
PS: může mi někdo vysvětlit co si představit pod pojmem: Škála je od látajících mašin ? :D
Nemuzu si pomoct, ale pusobi to na mne tak trochu "beckovym" dojmem...