Není tomu ani rok, co na našich obrazovkách slavil ohromný úspěch The Elder Scrolls V: Skyrim, za kterým stojí Bethesda Game Studios. A to nejen na PC, ale vydařenou verzi si užili také majitelé Xbox 360 a Playstation 3. Všichni recenzenti a kritici jej okamžitě začali hodnotit těmi nejvyššími čísly a na Steamu se Skyrim pravidelně umisťuje v TOP 10 nehranějších her. A není divu, Skyrim byl jednoznačně nejlepším dílem slavné série a vyprodané zásoby tedy byly samozřejmostí.
A proč by mohl mít nejnovější díl s podtitulem Online podobný úspěch? Jak jsme se již zmínili v úvodu, onen online svět toho nabídne opravdu hodně. Děj se bude odehrávat v celém Tamrielu, takže si budeme moct projít Skyrim, Elseweyr, Morrowind a plno dalších míst včetně větších měst. Celý svět tedy bude neuvěřitelně velký a nabídne spoustu možností k prozkoumávání, hledání pokladů nebo i poklidnému sbírání rostlin a následnému craftění. Podle dostupných zpráv se ale ne každé území objeví ve své původní velikosti, protože by takový svět byl jednoduše až moc velký. Jakým způsobem se oblasti zmenší, však stále zůstává záhadou. Kvůli takové rozloze jsou samozřejmostí rychlé přesuny a dostat ze z bodu A do bodu B tak bude hračka.
Samotný příběh je pak zasazen o stovky let nazpět a tak se nic z událostí v Oblivionu či Skyrimu vlastně ještě nestalo. Díky tomu dobře poznáme kořeny všeho budoucího dění. Příběhová linie se točí kolem deadrického prince Molag Bal. Ten si chce jak jinak, než si podmanit celý Tamriel, což se obyvatelům moc nezamlouvá a tak je střet na světě. Zatímco se budou hráči shromažďovat, aby tuto pohádkovou zemi zachránili, budou se také pokoušet získat svou zaprodanou duši zpět. Ano, bohužel začíná příběh ne příliš moudrým zaprodáním naší duše, což nám způsobí řadu problémů.
Začíná se spekulovat o možnosti vlastnit nějakého mazlíčka, který nám bude dělat společnost v případě kamarádovy nepřítomnosti. Nic ale zatím není oficiálně potvrzené. Jisté již ale bohužel je, že nebudeme moct vlastnit žádné NPC ani dům. Šetření peněz na tu nejkrásnější vilu a zábavné vybavování pokojů tak končí. Dalším tak trochu zklamáním je úplná absence draků, kteří dokázali náš herní zážitek nejednou zpestřit.
Chybět nebudou ani již dobře známé spolky, jako například válečníci. Namísto questů však hráči budou zabíjet deadry, které se vždy objeví u jednotlivých meteorů. Tyhle šutry budou zcela náhodně padat na mapu a na hráči je tak musí nalézt a rovnou zničit. Ony deadry však není radno podceňovat a sami na ně zřejmě stačit nebudeme. S partou kamarádů to však nebude problém a odměnu za splnění úkolů dostane bez výjimky každý zúčastněný. Díky tomu odpadá otravné kradení si dropnutých věcí, které v mnohých MMORPG mezi hráči vytváří zbytečně nepřátelské prostředí.
Všichni hráči budou rozdělení do jedné ze tří frakcí. Na výběr bude z následujících. První z nich, Aldmeri Dominion pojme altmery, bosmery a khajity, druhá nazvaná Ebonheart zase Nordy, dunmery a argoniany a poslední Daggerfall bude domovem pro Bretony, Regguardy a orky. Všichni zmínění se spojí proti jedinému nepříteli – Impériu, které tvoří Tharnové. Škoda možná je, že není možnost zahrát si také za tuto zlou stranu.
A jak se budou lišit úkoly v online světě od těch ve známém single-playeru? Inu pojďme si jeden quest popsat. Ocitáme se ve velké bitvě proti vlkům, se kterými se válčí již od pradávna. Najednou se objevuje duch ženy, která nám vypráví o začátku celé války a přemluví nás, abychom si oblékli brnění jejího zesnulého muže. Jakmile to uděláme, jsme přesunuti do daleké minulosti. Přesně do chvíle, kdy tato válka začíná. Na zemi vidíme ležet onoho muže naší rádkyně a ihned mu podáváme pomocnou ruku. Král vlků zatím mizí někde v dáli a my se ho pochopitelně snažíme nalézt a zneškodnit. V případě úspěchu jsme pak právem obdivováni v místním městě a naše reputace připomíná žijící legendu.
Jako v každém správném MMORPG, i zde nalezneme kvalitní PvP systém. Odehrávat se tak budou velkolepé bitvy o hrady, doly ale i o menší objekty jako jsou třeba farmy. K tomu slouží mocné obléhací stroje a velikost bitvy se může vyšplhat až na sto versus sto hráčů.
Přijít nemůžeme ani o množství parádních skillů. Každá třída bude mít svůj jeden speciální sklil, který ji plně charakterizuje. Pokud si boji povedeme dobře a nabijeme tak speciální sílu, lze využít také jeden extra silný sklil, který na bojišti udělá pěknou paseku.
Ale teď pozor. Velkou změnou je samotný průběh boje. Ten totiž nebude probíhat v reálném čase, jak jsme očekávali. Naopak bude vše probíhat v kolech, ve kterých si vždy vybereme, co chceme udělat a jaký sklil k tomu použít. Tento tahový systém sice přidává více taktizování, ale poněkud ubírá na akci a spontánnosti. K vykonání většiny úkonů bude také potřeba stamina. Pokud tak budeme chtít provést útok, blokovat ránu nebo i odrazit kouzlo nepřítel, budeme muset mít nějakou tu staniminu v zásobě. V opačném případě z nás stává pouhopouhý pohyblivý terč, který brzy zahyne. Bez staminy totiž ani neutečeme.
The Elder Scrolls Online poběží na zcela jiném enginu, než předchozí díly. Konkrétně se jedná o Hero Engine, na který si Bethseda koupila licenci již dávno. Od té doby jej ale podstatným způsobem vylepšila a rozvinula. Na celé hře pracuje pět let starý vývojářský tým jménem Zenimax Online, který čítá na 250 členů. Jejich hlavním úkolem je od začátku právě TES Online.
Ačkoliv dostupných informací zatím není mnoho, už teď je nad slunce jasné, že se skutečně máme na co těšit. The Elder Scrolls Online bude směsicí předchozích dílů a to vše konečně kompletně online, takže si celý ten kouzelný a neuvěřitelně rozlehlý svět můžeme užít s přáteli. Kontroverzním tématem je v diskuzních fórech onen bojový systém, který může hru dosti změnit. Jak to vše ale dopadne, zjistíme až dle dalších informací. Datum vydání je naplánováno na rok 2013 jak pro PC, tak nově také pro MAC.
tak to je pecka
nevypadá to špatně.
Popravdě, kdybych psal článek já, tak bych napsal, že Skyrim je dobrý kvůli jednoduše dostupným módům díky službě Steam a vedlejším příběhem - takový Morrowind měl hlavní příběh daleko lepší, ale to sem nepatří.
Na TES Online se opravdu těším, těším se až sedneme s přáteli do kola s notebookama a pujdeme společně splnit pár úkolů, nalootit výbavu a k tomu budem poslouchat hlasitou hudbu a budeme dělat mnoho dalších věcí.
Jinak, chválím autora článku.
těším se..proč je nakonci videjka to logo hada s projektu eternity..?
Až moc velký je jako co? pokud vím tak WoW i s datáčama je myslím větší než celý TES svět :)
Tak jsem se těšil, než jsem se dočetl, že to bude tahovka ... nějak mě to sem nesedí.
O tom dost silně pochybuji,Skyrim je opravdu obrovský a k tomu si připočíst Morrowind,Oblivion a další a máš opravdu větší svět než WoW
Velice se těším :)
Zahraj si TES Daggerfall, pravděpodobně nejrozsáhlejší hru vůbec.. a pak to srovnávej s nějakým trapným WoWkem...
;P
Hm, od mládí jsem hrál všechny díly TES, takže na tohle se moc teším!
PvP 100vs100 na tahy! O nudu je postaráno.
Jsem velký fanoušek všech serii, taky držím pravidlo, každou z nich jsem si maximálně vychutnal a tudýž dohrál. Jestli toto bude stát za to, bude to jedna z mála her kterou si koupím :)
"Skyrim byl jednoznačně nejlepším dílem slavné série" - Jaj to mě opravdu rozesmálo, Oblivion je lepší a Morrowind je o HODNĚ lepší než tahle zjednodušená verze pro konzolový děcka.
Hrál jsem pouze Skyrim. V některých aspektech mě opravdu bavil a je to výborná hra. Ale třeba takový konec (vím, že někteří budou říkat, že hra pokračuje dále a nikdy nekončí) mě opravdu zklamal.. Zabil jsem dragona a nikde mě neuctívali, nikde ani zmíňka o tom.. A dostalo mě, že někteří ještě ke všemu mi po konci storyline říkali, jak toho draka asi zabiju.. :D Takže tohle bylo opravdu pro mě velký zklamání a jeden z důvodů, proč jsem to pak odinstaloval a už se k tomu nevrátil.. Kdyby ta hra brala v potaz, že si něco dokázal a ostatní ti za to zobali z ruky - ok, hraju dále a vychutnávám si to..
k tomu Online.. Nápad je to zajímavý a bude to (snad) dobré, ale nedokážu si !VŮBEC! představit, jak funguje tahové PvP v MMO :D
PS: Ještě jedna věc. Každá z TES her byla a je stále plná bugů. Nedokážu si představit moc, jak budou tyto bugy tolerovány také v MMO ;)
souhlas.. dalsi pokus o nakej trapnej klon.cela serie byla necim charakteristicka.prvni pohled, boj, grafika atd atd atd atd .ale takova splacana kravovina
Mno jako to si snad dělají srandu !!Na pvp 100 na 100 a dát systém tahu ,to snad vymyslel nějakej imbecil...sakra já si chci hru užít tím že tam naběhnu a chci někoho prostě sejmout v akci jako je to ve hře a né abych se dostal k hráči a pak namě vyskočí nejake tabulky ktere my budou nařizovat jak mám bojovat ...buď padne nepřítel nebo já ...proč musí takovýmhle nesmyslem kazit hru?!
ani bych se nedivil kdyby to bylo na tahy i pri kupovani :) jo neni nad Skyrim Online.. sice ma jeste mouchy ale porad lespi souboje,lepsi grafika, lepsi svet a ne porad ta decka grafika se skretem co tahne fialovo ruzovej 10m mec ,tady si aspon muzu delat co chci a ne si vybrat hunta a nemoc sahnout uz na nic jineho, jen co a ta trida
Vypadáto dobře, ale jen sem zvědavej na hratelnost.
husty
se... ale jak vidim tak to ma byt tahové rpg.. tak to kašlu.. škoda no.. si rač počkam na skyrim Online
Líbí se mi hry se žánry "středověku" ale nevím, jestli tahle hra bude mít i nějaký úspěch u více hráčů! :)
Presne tak pusobi clanek..Pri jeho cteni jsem malem usnul a uz vubec nemam chut si koupit tuhle hru. Protoze nez se vzbudim z totalniho unudeni po precteni clanku, tak TESO bude F2Play. Dokud autori MMO nebudou schopni nabidnou tneco vic, nebo neco jineho nez WOW, lidi zustanou u teto klsiky.
Neví někdo, kdy bude beta?
dalšia jedna z hier čo chcem vyskusať na live stream a podobne ;)
hral jsem oblivion a vubec me to nebavilo, za hru jsem potkal par monster a celkveo to stalo za hovno. To kdyby byl takovej Gothic to by byla jina :)
Tak to bude hodně velká pecka !
Super článek, jen tak dál ;)
Těším se až to vyjde
Když jsem si přečetl nadpis článku, představoval jsem si epickou MMO ve které budu moct uhýbat útokům, ve které se ukáže opravdový hráčův skill, žádné neustálé spamování kláves, a která nebude mít japonský loli nádech. Hodně mě mrzelo když jsem se dočetl k absenci draků, ale ne tak jako když jsem četl o tahovém soubojovém systému, protože když si tuto představu vybavím teď místo super-epické bitvy 100vs100 kde uhýbám před každou střelou a zbraní, přičemž se sám snažím někoho zabít (promiňte jestli se vám to zdá příliš násilně řečeno :D), si představuji šachový turnaj v domově důchodců o 200 lidech. Podle mě, a zdůrazňuji to mě, tohle není cesta k dokonalé online hře, která by vás mohla chytit a u které byste seděli a říkali si: "Až dodělám tohle už půjdu" a potom by jste se probudily z herního kómatu někde uprostřed noci a i tak si říkali že tahle hra je prostě boží.