Od vydání závodní hry The Crew uběhly již čtyři roky a přiznejme si to rovnou, mnoho z nás na ni už zapomnělo. Její největší předností byla otevřená mapa celých Spojených států, která v menším měřítku obsahovala víceméně všechna velká města a zeměpisné zajímavosti Ameriky. Ambicióznost titulu nakonec nebyla naplněna a hra sbírala jen lehce nadprůměrná hodnocení. Mohlo za to zejména potřebné grindování nebo využití mikrotransakcí pro nákup lepších vozidel, kterých byl stejně vcelku omezený počet. Navíc se jednalo zejména o multiplayerový titul, a pokud se hráč nechtěl stát členem některé crew, měl v závodech, kde jelo více členů z jiné crew, velkou nevýhodu. Ubisoft dokonce celý první díl jako pokus o jeho oživení nabídl po omezenou dobu zdarma k příležitosti svých třicátých narozenin, ale ani to klesající počet hráčů nezastavilo. Do druhého dílu bylo tak potřeba vnést více než jen pár inovací.
Vývojáři z Ivory Tower s nadcházejícím druhým dílem udělali za jedničkou tlustou čáru. A hned s první novinkou je vidět, že pozorně poslouchali názory hráčů. Místo rozlehlejší mapy, která by přicházela jako první nasnadě, je to právě vozový park, který je mnohem rozšířenější, než jsme čekali. Zapomeňme na stovky aut jako například v Grand Turismo. Naopak si vyzkoušíme i další dopravní prostředky. Závody se totiž nyní dělí do tří kategorií – na zemi, na vodě a ve vzduchu. Tvůrci si jistě vzali inspiraci z multiplayerových závodů v GTA V, jelikož koncept závodu je víceméně stejný. Nejenže budeme závodit jednou na vodě, podruhé ve vzduchu, ale bude potřeba střídat vozítka i během závodu. Stiskem jediného tlačítka totiž lze přepínat mezi dopravními prostředky přesně podle toho, které se právě hodí nejvíce.
Oproti realistickému prvnímu dílu tak tvůrci sází na trochu šílený efekt, který ale po pár závodech přejde pod kůži a stojí na něm celé pole zábavy v The Crew 2. S únikem od reality jde také do pozadí příběh. Žádný útěk před FBI, žádná práce v utajení nebo mrtvý bratr, kterého je potřeba pomstít. Náš hlavní hrdina je prostě řidič/kapitán/pilot, který chce být nejlepší za volantem/na palubě/v kokpitu na celém území Spojených států. Ano, stále budeme jezdit po mapě Ameriky, která je ve hře pojmenovaná Motornation. Ta bude kompletně přepracovaná pro využití rozšířeného vozového parku. Její plocha bude mít úctyhodných dva tisíce čtverečních mil a přesun z jedné strany mapy na druhou lze v průměru zvládnout autem za čtyřicet minut. Do toho připočítejte změny dne a noci a různorodé počasí, které má silný dopad na hratelnost. Už jste zkoušeli pilotovat letadlo za větrné noci, nebo plout s lodí ve vlnách?
Ani samotné automobilové závody nebyly ušetřeny jistým změnám. The Crew 2 je jasně závodní hrou s arkádovým stylem řízení, což lze poznat hned v první zatáčce, do které téměř není potřeba brzdit a s trochou zručnosti se dá projet kontrolovaným smykem. Města jsou nově vymodelovaná včetně střech pro lety letadlem nad nimi, ale také pro závody samotných aut. Ano, během závodu stačí jedna rampa a další dvě minuty až do cíle budeme jezdit přes střechy mrakodrapů a přeskakovat z jednoho na druhý. Oproti například jasné arkádovce Need For Speed nechybí pohled zpoza volantu u všech typů vozítek, i když takový pohled během letu s několika obraty ve sportovním letounu potrápí nejeden žaludek.
A u závodu po zemi ještě na chvíli zůstaneme. Již v přídavku pro původní hru s názvem Wild Run se představily motorky a monster trucky a k nim další typy závodů. V The Crew 2 samozřejmě motorky a další alternativní vehikly budou již v základní hře. Závody budou rozděleny do čtyř kategorií: silniční závody, profi závody, free-style a off-road. Hra nás ani nebude nutit hrát rovnoměrně každou třídu zvlášť. Pokud milujeme off-road, můžeme klidně devadesát procent času strávit projížděním zabahněných zatáček. Body jsou pak připočítány do jednoho stromu s vylepšeními. Nikdy nás tak hra nebude tlačit teď udělat pět závodů s člunem, než nás pustí zpět do letadla. Problémové grindování včetně možných mikrotransakcí z prvního dílu zůstává. Některé závody jsou tak omezené minimálním počtem levelů, které musíme mít, abychom jej mohli spustit. Buď tedy projedeme pár závodů dokola a nasbíráme zkušeností body, nebo si nějakou tu korunu připlatíme.
Z grafického hlediska je vidět jasný posun k arkádovému stylu. Města i venkovy svítí kýčovitě všemi barvami jak na prvního máje, což oproti zašedlému prvnímu dílu sice působí jako pěst na oko, ale rozhodně se hodí k novému stylu hraní. I samotný herní engine je nutně poupravený. Vzhledem k rychlosti, se kterou lze přelétat mapu v letounech, není vidět doskakování objektů a dohlednost je i za jasného dne velmi vysoká. I co se týče detailů, působí města mnohem živěji se všudypřítomnými semafory a odlesky v loužích. Stejně tak samotná voda prošla vizuálním zlepšením, což vzhledem k její nízké kvalitě v prvním díle a nově závodům na ní bylo opravdu potřeba.
Multiplayerová složka samozřejmě zůstává stejně jako možnost vyzvání kohokoli v naší blízkosti. V praxi to znamená, že je možné vyzvat i hráče, který právě proletěl na námi. V rámci vteřin je tak náš hrdina přesunut do letounu. Vše působí rychle a čistě, bez nahrávacích obrazovek a potvrzovacích oken. Stejně tak lze přepínat mezi samotnými typy dopravních prostředků. Pokud samozřejmě přepneme uprostřed zátoky z člunu na automobil, respawnujeme se na nejbližší silnici. Pokud ale stejný trik uděláme z letounu ve výšce půl kilometru nad zemí, čeká nás několik vteřin plachtění, než dopadneme na zem a můžeme pokračovat v jízdě. Přesně tento styl je možné využívat v členitém terénu. Například při najetí na rampu můžeme ve skoku přepnout rovnou na letoun, popoletět pár desítek metrů nad vodní hladinu a přepnout na člun. Ruku v ruce s tímto systémem je samozřejmě nulový model destrukce. S autem, které spadlo z půlkilometrové výšky, se až na pár jisker nestane vůbec nic, ale ve výsledku to zapadá do odlehčené arkády, kterou se The Crew 2 snaží být.
Ve všech vozidlech je možné přepínat radiové stanice, kterých je momentálně oznámeno devět. Na své si přijdou milovníci rocku, elektronické hudby, country i hip hopu. Samozřejmostí jsou licencované vozy, letadla i čluny. Svezeme se jak v Pagani nebo v Porsche, vyzkoušíme člun Jaguar Vector, nebo se proletíme v akrobatickém letounu Zivko Edge 540.
The Crew se od svého čtyři roky staršího brášky velmi liší. Realističnost nahradil arkádový styl, rozšířil se vozový park o čluny a letouny. Na druhou stranu nezmizely otravné mikrotransakce a potřebné grindování. Jestli tento otevřený jízdní model dokáže žít delší dobu než první, zjistíme již 29. června, kdy vychází pro PC, PS4 a XBOX ONE.