I když hra spadá pod křídla Ubisoftu, na starosti ji mají vývojáři z Reflection – slavné série Driver. Na tyto hry rád vzpomínám – především na první díl, kde jste napřed museli složit zkoušku řidičského umění, aby chtěl zločinecký syndikát zaměstnat. A zkouška to nebyla lehká. Ale bavme se o The Crew. Toto preview je z části založeno na dojmech z betatestu, který byl pro PC spuštěn 21. července a z části na informacích, které se dají běžně dohledat na internetu. The Crew bude hrou, v které se prolíná hra jednoho hráče s multiplayerem. To znamená, že se můžete nerušeně projíždět kterýmkoliv státem a po přijetí výzvy od jiného živého hráče se dostanete ihned k multiplayerovým závodům a výzvám. A když píši o tom, že v The Crew budou všechny státy USA, samozřejmě zde najdete i všechny pamětihodnosti a významná místa. Vývojáři hojně spolupracují s Google Earth, a tak by mapy přírodních lokací, jednotlivých států, měst či a další zástavby měly vypadat jako ve skutečnosti. Hlavní premisou celé hry bude otevřený svět s neuvěřitelnou rozlohou, v němž si užijete jízdu jak na asfaltovém povrchu či šotolině, tak po travnatých pláních nebo prašných údolích Grand Canonu.
Ubisoft si Spojené státy Americké při maximálním oddálení mapy rozdělil dle svého, a tak mapa světa bude tvořena Západním pobřežím se zvýrazněným Los Angeles, Skalnatými státy, které opanovává Las Vegas, Jihem, jenž má jako hlavní bod město Miami, Středozápadem, v kterém najdete věhlasné Chicago a v posledním rozdělení mapy najdete Východní pobřeží, kterému vévodí New York (mimochodem New York bude středobodem další chystané ambiciózní MMO hry od Ubisoftu – The Division). Samozřejmě na mapě při dostatečném přiblížení najdete i ostatní města USA jako Detroit, Dallas, Salt Lake City, San Francisco a další. Ubisoft ale zašel tak daleko, že pokud si přiblížíte mapu na minimální vzdálenost, uvidíte po ulicích jezdit auta, fungovat semafory a vše je dokonce vyvedeno v detailní grafice. Na kterémkoliv místě mapy si můžete umístit Waypoint a v plné hře použít i Fast Travel funkci – o té ale zatím nemáme dostatek informací. Po světě se budete pohybovat pouze pomocí dopravních prostředků, ale hra obsahuje i příběhové sekvence, v kterých uvidíte svého avatara, jak obhlíží například nově objevené auto, o které si musí zazávodit a daný závod vyhrát, aby jej získal. Teď jen otázka, zda si svého avatara můžete vytvořit. Co je ale stoprocentní, je trvalé připojení k internetu. Bez trvalého připojení si hru prostě nezahrajete. V The Crew bude z velké části založeno na multiplayeru, takže se můžete spojit s kamarády a hrát s nimi, ale nemusíte, pokud chcete hrát na vlastní pěst. Jenže ve světě této závodní hry se pořád něco děje – vznikají nové události, můžete potkat spoustu živých hráčů a když nebudete u konzole či PC, můžete být skrze tablet či chytrý telefon v neustále v kontaktu se světem hry The Crew. Tak nějak vysvětlil nutnost trvalého připojení k internetu generální ředitel Ubisoftu Alain Corre. I když musíte být připojeni, dá se celá hra hrát v režimu jednoho hráče, protože živé spoluhráče nahradí umělá inteligence a podle dostupných informací by vám hra pro jednoho hráče (tedy ta příběhová část) měla vydržet alespoň na 20 hodin čistého času. Navíc hra neobsahuje žádné nahrávací obrazovky a nebude zde ani možnost zapauzování hry z důvodu perzistentního světa.
Pokud se budete chtít přesunout k nějaké události, jako závod či výzva živých hráčů, dobře vám k tomu poslouží Waypoint. Při přepnutí zpět do hry se směrovač ukáže v podobě spojité modré čáry, která se vine několik metrů nad krajinou. Samozřejmě vše vidíte i na minimapě, která je umístěná v pravém rohu obrazovky. A jak to bude s délkou jednotlivých závodů? Některé (například slalom mezi kužely) budou trvat přibližně pár minut. V The Crew ale najdete i závody, které mohou trvat mnohem déle. Například závod od východního k západnímu pobřeží po hlavních silnicích by měl trvat hodinu a půl, pokud si ale tento závod budete chtít zajet s off-roadem, výsledný čas se prodlouží o další hodinu. Jenže to pořád není vše. Pro závodní maniaky totiž Ubisoft Reflections chystá závod, který se pojede po celém obvodu Spojených států amerických a zabere vám více jak čtyři hodiny čistého času! A to je už na pořádnou koncentraci, abyste do cíle dojeli jako první. A pokud se něco pokazí, můžete si každý závod či výzvu zopakovat, ale chtěl bych vidět toho maniaka, který pojede dvakrát za sebou čtyř hodinový závod.
S čím se dá ale až maniakálně vyhrát, je masivní úprava vašich plechových miláčků. Jenže napřed si budete muset nějaké to auto pořídit a to se dá provést u lokálních překupníků a prodejců aut. V nabídce byste tak měli naleznout auta vhodné na silnici, do terénu, na okruhy a další speciální typy vozidel. Před koupí vozidla budete moci absolvovat testovací jízdu či spustit tak zvaný Demo mode, v kterém si auto prohlédnete ze všech úhlů, budete moci pootevírat dveře či stáhnout okénka. Až se dostanete do autodílny, můžete si upravit převodovku, motor, zakoupit lepší turbo či vetší nádrž na tekutý dusík pro lepší akceleraci. To samozřejmě není vše, ve hře se bude moci upravovat mnohem více částí. Navíc si budete moci za obdržené zkušenostní body zakoupit perky, které vám odemknou nějaké speciální dovednosti. Hra bude bohužel obsahovat i mikrotransakce, kdy si budete za reálné peníze zakoupit dražší díly pro vylepšení aut či samotná auta. Bohužel nevíme, jak hodlá Ubisoft Reflections zamezit pay to win scénářům, když si budou moci hráči, kteří nemají dostatek času na to, aby si vše poctivě odemkly hraním hry, zakoupit i výkonnější auta.
Po grafické stránce je to s The Crew už o něco horší. Sice mají vývojáři ještě necelé čtyři měsíce na to, aby na grafice světa a fyzice aut zapracovali, ale obávám se, že především jízdní model je již finální. Co mě také hodně vadilo, byl kolizní model vegetace, která se pod nárazníky auta ani nezatřepala a prostě jste například keřem projeli, jako by se nechumelilo. Také poškození vozidel u této arkádové hry by mohlo být daleko propracovanější. Co jsem zatím viděl, jde přirovnat pouze k odřenému laku, občasným pomačkaným plechům a pavučině na čelním skle. Pokud to napálíte do protijedoucího auta ve vyšší rychlosti, spustí se efektní ukázka bouračky, ale za vteřinu jste opět na trati a můžete vesele pokračovat dále v netknutém vozidle. I samotná fyzika aut se chová divně, protože auto na silnicích klouže, jako by jelo po blátě a hůře se ovládá. Prozatím to přisuzuji nehotové hře – zkoušel jsem betu, takže se může do vydání hry ještě leccos změnit a musím se přiznat, že se za změnu jízdního modelu i modlím. Ve hře se střídá den s nocí a snad bude dostupné i dynamické počasí, které v jsem betě nenašel. Ale pojďme k audiu hry. Není nic lepšího, než si při závodění pustit nějakou nadupanou hudbu a proto by mělo být k dispozici v plné hře několik rádiových stanic, rozdělených dle hudebních žánrů. Každou písničku, která se vám bude líbit, si budete moci uzamknout pro opakování. Budete si také moci zvolit náhodný výběr přehrávaných skladeb.
Takže jak shrnout dojmy z bety s dostupnými informacemi? Na The Crew se rozhodně těším, ale budu k ní přistupovat s opatrností. Jízdní model společně s poškozením vozidel a kolizním modelem by potřebovaly ještě nutné úpravy, ale je na tvůrcích hry a hlavně na samostatných hráčích, jak budou formulovat odezvu na oficiálních fórech z právě probíhající bety. Nicméně, pokud vše dopadne dobře, The Crew vyjde 13. 11. 2014 a myslím si, že půjde o ojedinělý závodní zážitek.
Ubisoft je nejlepší herní vývojářské studio, autor článku je vtipálek. ;D
Posledni dobre hry od UBI byla serie Prince of Persia. Od te doby bida a sed, stereotyp, ktery bije do oci, az cloveka prestane bavit hrat.
asi vám ještě nedošlo, že každýho baví a každýmu se líbí něco jinýho... a kvůli tomu, že zrovna VÁM se něco nelíbí to neznamená, že to něco není dobrý...achjo...
Docela nuda