Už je tomu několik let, co vyšla chválená a především monstrózně velkolepá realtime strategie Supreme Commander. Hlavní designér a majitel studia Gas Powered Games, Chris Taylor, znovu dokázal, že realtimovky rozhodně umí, a že jeho prvotina v tomto žánru – Total Annihilation – nebyla žádnou náhodou, ale jen předvojem ještě lepších počinů. Rovněž rychlá akční strategie Demigod nedávno zaujala a dokonce zaútočila na první příčky prodejních hitparád. Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských mašinkách. Supreme Commander 2 tak může jít směle vstříc technologickému trůnu a především zase pobavit hráče svým rozsahem, s nímž se nemůže měřit žádná jiná RTS. Zajímavostí je změna vydavatelského domu. Zatímco jedničku produkovalo THQ, na druhý díl si zajistil práva expandující japonský vydavatel Square Enix, jenž nedávno pohltil Eidos/SCi.
Ovšem kromě technologie se chce Chris Taylor se svým týmem více věnovat záležitostem okolo, které v prvním díle nebyly úplně do detailu promyšleny a propracovány. Přeci jen, první Supreme Commander místy působil až příliš odosobněně a anonymně. Hráč se jen těžko ponořoval do příběhu a ztotožňoval se s motivací jednotlivých frakcí. To by se mělo tentokrát změnit. Velký důraz tak bude kladen na děj motivující k dalšímu hraní. Každá mise by měla přinést něco nového a korespondovat i s příběhovými událostmi. Důležitou součástí mají být také hlubší charaktery.
Na prezentacích ukazoval Chris Taylor mapu zvanou Illuminate 5, která jakoby z oka vypadla jedné z arén známých z Demigodu. Především pak prostředím, které sestává z arény vznášející se nad osvětleným městem. Jedná se o kombinaci trojrozměrného a dvojrozměrného prostoru. Ostatně, nejde o jediný aspekt, který je podobný předchozí hře Gas Powered Games. Také grafický engine je shodný jako v Demigodu, což je poměrně překvapivé. Těžko si totiž představit dvě rozdílnější realtime strategie. Zatímco Demigod sázel na komornější, ale o to záživnější bitky, tak Supreme Commander 2 počítá se stovkami a tisícovkami jednotek, kde ztráta několika z nich nic neznamená. Možná, že Taylor tak trochu upustil od svých původních plánů, kdy měl být Supreme Commander 2 skutečně grafickým vrcholem. Nebo možná je tento engine tak flexibilní a kvalitní, že se na něm dá postavit hra tak graficky kvalitní, jak jen je výkonný počítač. Každopádně, tady nejde jen o grafiku, ale také síťový kód, jenž byl v počátcích provozování Demigodu docela problémem. Vývojáři to připouštějí a tvrdí, že mušky už vychytaly a multiplayerové partie Supreme Commander 2, jež jsou jedním z největších příslibů celého projektu, by neměly trpět nedokonalostí kódu. Ostatně, v případě tak masivní hry by to byl opravdu problém.
Hráči se mohou těšit opět na velice flexibilní přibližování a oddalování kamery, které nemá v jiných hrách obdobu. Od naprostých detailů, kdy si budete moci prohlédnout jednotky skutečně zblízka, se můžete vzdálit do takové míry, že na obrazovce uvidíte celou planetu a na ní jen symboly jednotek. Nicméně přechod mezi jednotlivými úrovněmi má být mnohem plynulejší než minule, stejně jako přeměna modelů jednotek v pouhé ikony a symboly. Právě na to si v případě prvního Supreme Commanderu řada hráčů stěžovala – že hra se nakonec hraje v úplně jiné podobě, než jak vypadá na obrázcích. Ale co se dá dělat, monstrózní šiky jednotek se dají jen těžko ovládat tehdy, když jich na obrazovce vidíte jen pár. Tohle je zkrátka strategie velkého měřítka. Každopádně, určité zlepšení a zkompaktnění by mělo nastat.
Co se týče jednotek, očekávejte mnohem menší míru jejich generičnosti. Ačkoliv i minule byly jednotlivé frakce odlišné a hrálo se za ně poněkud jinak, graficky ten rozdíl zase tak patrný nebyl. To se nyní změní. Ostatně, jedna ze stran konfliktu, Aeon, se přerodila v nové uskupení, které si říká The Illuminated. To znamená velmi výrazné přepracování. Jejich jednotky mají být výrazně organičtější než minule. A velkých designových změn doznají také dvě přetrvávající frakce, tedy UAF a Cybrané. A základě prezentací můžeme říct, že jejich vzezření je výraznější a specifičtější. Dále se rozevírajících nůžek se dočkáme i z hlediska hraní za všechny tři frakce.
Významným jmenovatelem Supreme Commander 2 je flexibilita. Pakliže jste hráli první díl, jistě víte, že počáteční jednotky se velmi záhy staly zbytečnými. Nakonec, to je věc, která má většina strategií společnou. Avšak ve dvojce by tomu mělo být jinak. Bude možné vylepšovat i ty úplně nejzákladnější jednotky, a to tak, aby se daly použít i v pozdějších fázích. Například jim přidáte protiletadlovou zbraň, prodloužíte dostřel apod. To vše bude možné na základě stromu schopností, který byl rovněž adaptován z Demigodu, kde s ním tvůrci udělali dobrou zkušenost. Samozřejmě bude ve formátu Supreme Commander 2 fungovat odlišně. Flexibilnější by měl být také ACU, tedy nejdůležitější jednotka ve hře, od níž se vše odvíjí, a která když je zjištěna, tak hra končí. Na ramena jí budete moct připevnit třeba artilerii, torpéda a spoustu dalšího. Ačkoliv celá řada jednotek vychází z prvního dílu, těšit se můžeme i na dostatečné množství nových. Nakonec, různé jednotky Supreme Commanderovi nikdy nescházely.
Rovněž ekonomika dozná renovací. Dvě základní suroviny – energie a masa – zůstávají zachovány. Avšak tentokrát bude možné objednat si jednotku či upgrade do řady jen tehdy, budete-li je mít čím zaplatit. Nikoliv tak, že si je naklikáte a jejich výroba začne automaticky tehdy, kdy na ně budete mít. Vypadá to sice jako detail, ovšem zejména pro multiplayer tak přibude mikromanagement a hráči se tak budou muset skutečně ohánět. Nově budete získávat zkušenosti na vývoj technologií také tím, že budete útočit a ničit nepřátelské jednotky. Tím chtějí autoři docílit toho, aby hráči více vylézali z ulity. Upgrady si sice můžete koupit i za jiné suroviny, ale mít je jako vedlejší produkt útočné strategie není vůbec špatné. Ušetřené zdroje se pak dají vždycky investovat jinam. Pokud jste si minule stěžovali na horší pathfinding (hledání cest k cíli jednotkami), vězte, že tvůrcům se také příliš nelíbil, ale nemohli s tím nic dělat. S velkým množství jednotek se totiž výrazně zvyšuje náročnost jen a pouze tohoto aspektu na procesor. Se současnými čtyřjádry by měl pathfinding fungovat už bezproblémově.
Gas Powered Games se rovněž soustředí na hutnější atmosféru. Ta prvnímu Supreme Commanderu přeci jen scházela. Proto se můžete těšit na mnohem atraktivnější a variabilnější prostředí. Autoři se chystají použít skutečně umělecky pěkné exteriéry. Přes všechno to, co Supreme Commander 2 hodlá nabídnout, by se hardwarová náročnost měla udržet v celkem rozumných hranicích. Na prezentacích běžela dokonce na tři roky starém počítači. Takový už se dnes dá sehnat poměrně levně. Velmi slibně zní rovněž zbrusu nová umělá inteligence, která se dokáže vašim akcím přizpůsobit už v průběhu jedné mise či úrovně.
Zdá se tedy, že tým kolem Chrise Taylora má ve vývoji Supreme Commander 2 jasno. Chce vytvořit titul přinejmenším tak komplexní jako byl první díl, ale zároveň přístupný i méně zkušeným hráčům. To nutně neznamená, že bude zjednodušen. Spíše více propracován a zatraktivněn. Nepůjde tak už jen o holé, byť vynikající bitvy, ale i o příběh a atmosféru, což si mainstreamový hráč žádá. Hra by měla vyjít v průběhu příštího roku, a to nejen na počítačích, ale i na Xboxu 360.
Pěkné a hra vypada opravdu slibně zajem bude 5*
Po návratu z hospody nemůže být nic lepšího, než si přečíst o druhém díle své oblíbené hry. Přítomnost příběhu mě velice těší a dost mě zajímá, jak to bude s mapami. Byl bych totiž velice nerad, kdyby se SupCom2 oproti jedničce změnil na arénovou RTS. Snad se to ještě nějak objasní. Jinak Supreme Commander - tentokrát myšleno jako jednotka - byl v prvním díle pro mě až přímo neužitečnou jednotkou. Bylo riskantní s ním útočit kvůli jeho zranitelnosti, kvůli jeho pomalosti s ním nebylo moc chytré ani prozkoumávat terén. Pokud tomu rozumím, má se to teď výrazně zlepšit, za což jsem rád. Konečně tu "nejmocnější zbraň galaxie" taky jednou budu moci použít :) Dobrou noc
zw by konecne zase jedna dobra strategie! tesim se jak malej
Hm Hm Zkusím
" Avšak tentokrát bude možné objednat si jednotku či upgrade do řady jen tehdy, budete-li je mít čím zaplatit. Nikoliv tak, že si je naklikáte a jejich výroba začne automaticky tehdy, kdy na ně budete mít. Vypadá to sice jako detail, ovšem zejména pro multiplayer tak přibude mikromanagement a hráči se tak budou muset skutečně ohánět"
Takze vybornou strategii opet menime na klikfest? Doba kdy automatizovane vyroby hrnuli nekonecne rady jednotke prevazenych automatizovanymi transporty do pohyblive prvni linie je fuc? Tak to dik, nechci! Zlaty Supcom: FA (nebyt debilnich Aeonskych AAgunshipek tak diamantovy FA :) )
To sem teda zvědavej
určitě si ji koupím
pěkne priew ae ta hra se mi něak nezdá :)
pekna hra
vypadá to jak velká plbost ale ten druhý by mohl být lepší ( díl )
urcite si zahraji!
jako jednicka
Vypada hratelne :)
Ze by me to nejak extra zaujalo....
v celku hra ujde
Jsem na to zvedavi...vypada v celku pekne...uvidime no :-D
fakt to vypadá pěkně. myslel sem, že to bude kravina, ale po shlédnutí těch videjek se mi to zalíbilo
Mno nevim toto neni zrovna muj styl asi se na takovyto typ her nikdy nedostanu ale jinak clanek je peknej .-)
skoda ze temhle typum hry nefandim
"Nikoliv tak, že si je naklikáte a jejich výroba začne automaticky tehdy, kdy na ně budete mít. Vypadá to sice jako detail, ovšem zejména pro multiplayer tak přibude mikromanagement a hráči se tak budou muset skutečně ohánět."
Tak to nebude. Jednotky si stále budete moci "naklikat" dopředu. Akorát samotná výroba začne teprve až když budou suroviny. (tohle opatření je mimochodem kvůli lidem, kteří stavěli experimentální jednotky na jednom mass extractoru apod. a nedokázali smysluplně balancovat input a output surovin a potom to dopadalo tak že nedokázali dokončit vůbec nic :-) ).
Jestli je to tedy tak jak pises, tak porad to znamena nekde zasadni zmenu, vem si vsechny vysi experimentalky, potazmo jejich cenu, ono naakumulovat dost skladist aby jsi pokryl kompltni cenu pri zacatku stavby by byl dost extrem, uz Monkeylorda takhle stavet z jednoho zatahu v rozumnem case (dokoncit do 18cti minut po zacatku hry za beznych podminek) bylo umeni (hive a expansive rush rulez :)). Nicmene nedokazu si predstavit, ze bych musel stavet tolik mass a hlavne energy storage abych pokryl stavbu Rippra, ci nedej boze Scathise. Takze bych rekl, ze tenhle system budovy a experimentalky prave mine, nebo to bude jeste uplne jinak.
neamm rad moc laserove zbrane , stare dobre naboje a krasne zvuky kulometnich hnizd
mě strategie moc neberou
Hmm mna ta hra monezaujala.. slaba grafika.. a este jak sledujem je to vesmirne tak ...davam 2
pekne udelany clanek
Ale není to můj styl
hmm to vypada dobre luxusne je to asi good hra
Kravina mno
twe nechapu lidi co davaji koment dobry a ani si to poradne neproctou
to slušně, možná to bude dobrá hra
tak na tento záner som dávno zanevrel,no ale TO TO je PeCkA ... ))) a to si aj potom zozeniem ... ))) pekný clánok 5/5 aj hra )))
nova technologie
nic moc teda ...tahle hra je takova divna
skríženie Red alert 2 so Star wars ale jinak je to fakt celkem hezký
vypadá to pěkně ale nic moc
skoda ze tomuhle typu hry nefandim
v pohodě hra
Vypada to dobre doufam ze to i tak dobre bude xD
nic moc teda
Popravdě řečeno mě to ze screenů nějak nenadchlo.
nevypada to špatně ale takovy hry me moc nebaví)
stary dobry Total Annihilation
mas to pekny palec nahoru :)
neoc jako Star wars co ?
čoveče ta hra vypada fakt dobře a taky mi připomíná command conquer asi si ji zapařím teda jestli nebude mít tak moc velký hw nároky
strategie co jsem kdy hrál, zbytečně vyhozených 19,- kč
199,- za 19,- bych žádnou gamesku nekoupil
pekne na hovn....
dobra parba ale je na prd ze to je z budoucnosti
nebo star wars ???!! :-D
vypadá to dobře.
První díl byl super jen doufám že se ty HW nároky trochu sníží
doufam ze to bude jeste lepsi nez jednicka protoze mne jednicka hodne bavila
stáhnu aspon jestli pide demo
tak to si musim sehnat
grafika hodně kvalitní ale bojím se aby to nebylo stjné jako ve většině strategií tzn co nejfřív udělat co nejvíc jednotek a pak to vrhnout na nepřítele bez jakého koliv taktizování-doufám že to bude vyřešeno podobně jako třeba ve warhammeru 40K protože tam bylo jednotek presně tolik aby ses mohl zajímat o každou z nich a mohl jsi s nimi krásně taktizovat
tady to vypadá jen na multi grafickou řezačku bez taktiky
snad se i povede jeho nástupce, tahle hra má velký herní potenciál moc se těšim ...
hrali ste nekdy total anihilation? nejlepsi strategie co sem kdy hral a taky je to od Chrise Taylora, taky pravda ze supreme commander 1 se moc nepovedla ale na dvojku se tesim jak to zlepsili nebo naopak zmrvili :)
je to taky nemastny neslany. Neni to moc přehledná hra
no vypada to zajimave:-) urco vyzkusam:-D
Tohle bude pecka :)
na videu na Youtube se mi video seká. Čím to je? Že by jim nestíhal komp? xD to snad ne... Nevíte?
i přes to že jsem milovník strategických her tak tady ta mi nesedí už prvni dil Supreme Commander byl takový divný..prostě není to dobrá hra ..ale článek pěkně vypracovaný dávám 5z5 :-)
Na tohle se tesim
bych tuto hru nevyskrtnul z meho denicku jako velmy velmy ale fakt velmy gooooood hra a uz se na ni velmy ale fakt ale fakt velmy desne nadrban https://www.gamepark.cz/img/smile/smile.gif
myslim si ze je mnohem lepsi stary dobry c&c
První díl byl sám o sobě skvělej a co teprve dvojka....moc se těším
Tak tohle mě nebere
Super uz se tesim az si to zahraju
me strategie bavej vzdy jenom chvili
teda vyzerá to velmo pekne.. ale neviem prečo ale trocha mi to pripomína ten star craft2... no čo ja viem aspoň mne ale to bude asi tým že v tejto dobe vychádzajú len "takéto" stratégie
No vypada huste ale me tyhle vesmirny (strategie) moc neberou.Strategie samy o sobe mam rad hlavne jsem si oblibil hru Age of Mythology.Ale rozhodne stoji za vyskouseni.
hmmm bude to fakt pekny
je to docela zajimva gamesa jednicka byla dobra a todle muze bejt taky
super hra
naroky nejsou moc velike a kvalita a inteligence PC presto vypadá velice dobře no tohle si zahraju:d
vyzera to dobre to budem musiet skusit
Tak tedy, podařilo se mu ze zajímavého konceptu strategie vytvořit klasickou tuctovku alá série C&C. Jestli to je jen nátlak distributora (Square Enix - pochybuju) nebo si myslí, že bez Tech-Levelů nebo právě nákupu jednotek "na dluh" má hra právo být dalším z následníků původního Total Anhillation... well, god help us all.
PS: Pro většinu místní populace, snažte se vyjadřovat pochopitelně. "To je z budoucnosti fuj" je sice výstižné ale zároveň také není nic jiného.
jako uz nejsem tak velkym zastancem strategii ale tahle vypada fakt moc lahodne :) jak pro me tak aj pro muj pc ten uz taky po ni slinta:)
TIBERIUM WARS! jednoznacne
viborna hra
No jak bych to řekl jednička byla supr ale nároky na PC byli opravdu na tu dobu ohromné a já si to mohl zahrát až těď a svojka jestli bude taková jako jednička tak si to asi nezahraju ale i tak to je dobrá hra best strategia a svojí rozlouhou bila i dosti kpnvenční. :-)
vypada to dobre
de to stale nahoru
vapada to krasne ale este aby to skousnul muj komp :-)
se tesim az to vyjde hned koupim ))
jako strategie přímo miluju a tato vypadá víc než dobře, určo ji seženu
podle me nejlepsi Scifi strategie sam mam prvni dil a moc pekne
také strategie nejsou pro mě
ale jina dobře o proti ostatním strategiím to jde
strategie nemusim, ale tahle vypadá hodně solidně
uvidime za zkousku nic nedam
nemam rad strategie :-P
vypadá to dost dobře, docela se mi líbí grafika, ale nevím jestli bych si to koupil
grafika o ničem jinak dobré
ta to hra mi připomíná star wars války klonů :-)
...ale tenhle typ her není moje gusto.... :) ale pekny clanek...
Znám Command & Conquer, nebo Red Alert, ale co je tohle?
Zajímavý nápad;)
tato hra je fail
jednička mě vůbec nebrala, tak nevím co tohle...
tak čekal jsem od toho vice ale zase nic takze tuto hru ani stahovat nebudu
uz se tesim
fantazy
Vypada to slusne
skoro stejný jak red alert , skusil bych jí
Trochu mi to připomína Starcraft a KKnD2 xD... jinak pekna hra, me tohle dost bere, takze si ji koupim ;)
uz aby bylo tohle :)
drsne
tenhle typ mě nebaví
asito neue ys takova parba jak se cekal no
naprosta blbost nehral bych to ani kdyby mi to nekdo dal zadaco
je to fain
mno...moc nic spis nic nez moc .-)
Mno jak to bude konkrétně implementovaný sám nevim, ale mluvil sem s pár lidma od GPG a alespon zatim to rozhodne neni udelany ve stylu napr. Starcraft. (asi to vypadá že si tady vymejšlim :-), ale je to opravdu tak. Na GPGnet mám nick TheArmCommander ... kdyžtak si o tom rád promluvim tam)
Taky je třeba mít na paměti, že tyhle záležitosti se budou ladit v průběhu BETA verze, takže nikdo, ani já, ani sami vývojáři natož pak redaktor GameParku, nemůže s jistotou říct jak taková věc bude fungovat ve finální verzi.
Nicmene se domnívám, že to bude vyřešeno elegantně nějakym kompromisem, neboť udělat z hry tohohle typu klikačku je skoro neproveditelný a nedalo by se to vůbec hrát.
tak to je dobre to si zahraju
3 je mnohem lepší a neni tak lehká
nevypadá špatně
to by mohlo byt dobry
čekal jsem to ze to bude lepší
dá se to
i kdyz ta grafika
dávam tomu 80 %
cekal sem víc
vypada to zajimave
nvm jak vy ,ale tady ten styl moc nemusim ...
pekna gameska celkem aji bych zahral
moc dobry
takyhle hry me moc nebo radsi simulator
...
a chci i dvojku
hra je to dobra a co myslite vy
ale ty videa celkem dost o nicem mohli by udelat neco lepsiho
Pěkné a hra vypada opravdu slibně zajem bude 5
Pěkné a hra vypada opravdu slibně zajem bude
nevypada to spatne
Budu muset stahnout :D
Brulni grafarnu i provedeni hry ...nice
Vypadá to dost slibně ......
Vypada to skvele ... Ale nevim ci skusim...
dos dobry se zda
hmmmmm.... dobry
a snad i dosti originální.. tohle vidím buď na pecku, nebo propadák.. no fandím první možnosti
něco jako star wars
da se:)
uz se na to tesim
moc se mi to líbí 100%
znam lepši hry
Tak tohle jeste neznam ?
Mám u sebe 1 Supreme Commandes, jsem fakt fanda, tesim se na to az si zahraju 2, ty screeny vypadaji fakt uzasne a myslim si ze clanek zasluhuje kladne hodnoceni!
jednička je dobrá ale dvojka se fakt povedla
Tak to je síla já mám doma 1 originál a hrajeme to s kámošama po netu.
ediné, co v téhle hře stojí za to, je demolování budov, které je už samo o sobě trochu smutnější v tom, že budovy jsou k demolici vyloženě určené a rozhodně nepůsobí dojmem, že by se hodily i na klasické "používání". Jinak je to samozřejmě oranžovější GTA. (gta nestojí za nic.).....
docela mi chyběj zmínky o multiplayerech na GP recenzovanejjch hrách..Kupř.necrovision,wolfenstein,tedkom Red Faction..Předce si nepořídím smažbu jenom pro singel..
Mohla by to být skvělá hra co se týče hratelnosti jediné čeho se bojím je aby neupadla do stereotypu ale vzhledem k ostatním recenzím to nepovažuji za zas tak velkou hrozbu, takže si to určitě zahraju
škoda,že vývojáři nemysleli na ty hráče,co dávaj přednost těm ZLÝM..bylo by paráda hrát za EDF a snažit se potlačit vzpouru,možná u multaku...
tohle bude pařbička:)
Jsem zvědavý jaký bude oproti prvnímu dílu
Vizera to dobre ale newim ci sa to oplati kupit.
je to fakt husty bavi me to protoze ja takovy hry miluju????????????
to bude zas propadak :D
tak to bych docela pářnul
grafiku to ma slusnou mozna to skusim
je to výborná hra, fakt super
dnes tu hru vydim poprví a moc mě nezaujala
ale nerozjedu to :-P
ale asi bych nestihal ovladat
prvni dil jsem hral porad ... takze jsem zvedavej na ten druhej .... vypada to pekne :)
(ale asi to uz nerozjedu :(
pěkná hra,ale to ovládání by mě teda zajímalo:-D
uvidíme
hry tohoto typu me vubec nepritahuji
zajimava hra;)
Zdá se tedy, že tým kolem Chrise Taylora má ve vývoji Supreme Commander 2 jasno. Chce vytvořit titul přinejmenším tak komplexní jako byl první díl, ale zároveň přístupný i méně zkušeným hráčům. To nutně neznamená, že bude zjednodušen. Spíše více propracován a zatraktivněn. Nepůjde tak už jen o holé, byť vynikající bitvy, ale i o příběh a atmosféru, což si mainstreamový hráč žádá. Hra by měla vyjít v průběhu příštího roku, a to nejen na počítačích, ale i na Xboxu 360.
Už je tomu několik let, co vyšla chválená a především monstrózně velkolepá realtime strategie Supreme Commander. Hlavní designér a majitel studia Gas Powered Games, Chris Taylor, znovu dokázal, že realtimovky rozhodně umí, a že jeho prvotina v tomto žánru – Total Annihilation – nebyla žádnou náhodou, ale jen předvojem ještě lepších počinů. Rovněž rychlá akční strategie Demigod nedávno zaujala a dokonce zaútočila na první příčky prodejních hitparád. Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských mašinkách. Supreme Commander 2 tak může jít směle vstříc technologickému trůnu a především zase pobavit hráče svým rozsahem, s nímž se nemůže měřit žádná jiná RTS. Zajímavostí je změna vydavatelského domu. Zatímco jedničku produkovalo THQ, na druhý díl si zajistil práva expandující japonský vydavatel Square Enix, jenž nedávno pohltil Eidos/SCi.
Ovšem kromě technologie se chce Chris Taylor se svým týmem více věnovat záležitostem okolo, které v prvním díle nebyly úplně do detailu promyšleny a propracovány. Přeci jen, první Supreme Commander místy působil až příliš odosobněně a anonymně. Hráč se jen těžko ponořoval do příběhu a ztotožňoval se s motivací jednotlivých frakcí. To by se mělo tentokrát změnit. Velký důraz tak bude kladen na děj motivující k dalšímu hraní. Každá mise by měla přinést něco nového a korespondovat i s příběhovými událostmi. Důležitou součástí mají být také hlubší charaktery.
Na prezentacích ukazoval Chris Taylor mapu zvanou Illuminate 5, která jakoby z oka vypadla jedné z arén známých z Demigodu. Především pak prostředím, které sestává z arény vznášející se nad osvětleným městem. Jedná se o kombinaci trojrozměrného a dvojrozměrného prostoru. Ostatně, nejde o jediný aspekt, který je podobný předchozí hře Gas Powered Games. Také grafický engine je shodný jako v Demigodu, což je poměrně překvapivé. Těžko si totiž představit dvě rozdílnější realtime strategie. Zatímco Demigod sázel na komornější, ale o to záživnější bitky, tak Supreme Commander 2 počítá se stovkami a tisícovkami jednotek, kde ztráta několika z nich nic neznamená. Možná, že Taylor tak trochu upustil od svých původních plánů, kdy měl být Supreme Commander 2 skutečně grafickým vrcholem. Nebo možná je tento engine tak flexibilní a kvalitní, že se na něm dá postavit hra tak graficky kvalitní, jak jen je výkonný počítač. Každopádně, tady nejde jen o grafiku, ale také síťový kód, jenž byl v počátcích provozování Demigodu docela problémem. Vývojáři to připouštějí a tvrdí, že mušky už vychytaly a multiplayerové partie Supreme Commander 2, jež jsou jedním z největších příslibů celého projektu, by neměly trpět nedokonalostí kódu. Ostatně, v případě tak masivní hry by to byl opravdu problém.
Hráči se mohou těšit opět na velice flexibilní přibližování a oddalování kamery, které nemá v jiných hrách obdobu. Od naprostých detailů, kdy si budete moci prohlédnout jednotky skutečně zblízka, se můžete vzdálit do takové míry, že na obrazovce uvidíte celou planetu a na ní jen symboly jednotek. Nicméně přechod mezi jednotlivými úrovněmi má být mnohem plynulejší než minule, stejně jako přeměna modelů jednotek v pouhé ikony a symboly. Právě na to si v případě prvního Supreme Commanderu řada hráčů stěžovala – že hra se nakonec hraje v úplně jiné podobě, než jak vypadá na obrázcích. Ale co se dá dělat, monstrózní šiky jednotek se dají jen těžko ovládat tehdy, když jich na obrazovce vidíte jen pár. Tohle je zkrátka strategie velkého měřítka. Každopádně, určité zlepšení a zkompaktnění by mělo nastat.
Co se týče jednotek, očekávejte mnohem menší míru jejich generičnosti. Ačkoliv i minule byly jednotlivé frakce odlišné a hrálo se za ně poněkud jinak, graficky ten rozdíl zase tak patrný nebyl. To se nyní změní. Ostatně, jedna ze stran konfliktu, Aeon, se přerodila v nové uskupení, které si říká The Illuminated. To znamená velmi výrazné přepracování. Jejich jednotky mají být výrazně organičtější než minule. A velkých designových změn doznají také dvě přetrvávající frakce, tedy UAF a Cybrané. A základě prezentací můžeme říct, že jejich vzezření je výraznější a specifičtější. Dále se rozevírajících nůžek se dočkáme i z hlediska hraní za všechny tři frakce.
Významným jmenovatelem Supreme Commander 2 je flexibilita. Pakliže jste hráli první díl, jistě víte, že počáteční jednotky se velmi záhy staly zbytečnými. Nakonec, to je věc, která má většina strategií společnou. Avšak ve dvojce by tomu mělo být jinak. Bude možné vylepšovat i ty úplně nejzákladnější jednotky, a to tak, aby se daly použít i v pozdějších fázích. Například jim přidáte protiletadlovou zbraň, prodloužíte dostřel apod. To vše bude možné na základě stromu schopností, který byl rovněž adaptován z Demigodu, kde s ním tvůrci udělali dobrou zkušenost. Samozřejmě bude ve formátu Supreme Commander 2 fungovat odlišně. Flexibilnější by měl být také ACU, tedy nejdůležitější jednotka ve hře, od níž se vše odvíjí, a která když je zjištěna, tak hra končí. Na ramena jí budete moct připevnit třeba artilerii, torpéda a spoustu dalšího. Ačkoliv celá řada jednotek vychází z prvního dílu, těšit se můžeme i na dostatečné množství nových. Nakonec, různé jednotky Supreme Commanderovi nikdy nescházely.
Rovněž ekonomika dozná renovací. Dvě základní suroviny – energie a masa – zůstávají zachovány. Avšak tentokrát bude možné objednat si jednotku či upgrade do řady jen tehdy, budete-li je mít čím zaplatit. Nikoliv tak, že si je naklikáte a jejich výroba začne automaticky tehdy, kdy na ně budete mít. Vypadá to sice jako detail, ovšem zejména pro multiplayer tak přibude mikromanagement a hráči se tak budou muset skutečně ohánět. Nově budete získávat zkušenosti na vývoj technologií také tím, že budete útočit a ničit nepřátelské jednotky. Tím chtějí autoři docílit toho, aby hráči více vylézali z ulity. Upgrady si sice můžete koupit i za jiné suroviny, ale mít je jako vedlejší produkt útočné strategie není vůbec špatné. Ušetřené zdroje se pak dají vždycky investovat jinam. Pokud jste si minule stěžovali na horší pathfinding (hledání cest k cíli jednotkami), vězte, že tvůrcům se také příliš nelíbil, ale nemohli s tím nic dělat. S velkým množství jednotek se totiž výrazně zvyšuje náročnost jen a pouze tohoto aspektu na procesor. Se současnými čtyřjádry by měl pathfinding fungovat už bezproblémově.
Gas Powered Games se rovněž soustředí na hutnější atmosféru. Ta prvnímu Supreme Commanderu přeci jen scházela. Proto se můžete těšit na mnohem atraktivnější a variabilnější prostředí. Autoři se chystají použít skutečně umělecky pěkné exteriéry. Přes všechno to, co Supreme Commander 2 hodlá nabídnout, by se hardwarová náročnost měla udržet v celkem rozumných hranicích. Na prezentacích běžela dokonce na tři roky starém počítači. Takový už se dnes dá sehnat poměrně levně. Velmi slibně zní rovněž zbrusu nová umělá inteligence, která se dokáže vašim akcím přizpůsobit už v průběhu jedné mise či úrovně.
Zdá se tedy, že tým kolem Chrise Taylora má ve vývoji Supreme Commander 2 jasno. Chce vytvořit titul přinejmenším tak komplexní jako byl první díl, ale zároveň přístupný i méně zkušeným hráčům. To nutně neznamená, že bude zjednodušen. Spíše více propracován a zatraktivněn. Nepůjde tak už jen o holé, byť vynikající bitvy, ale i o příběh a atmosféru, což si mainstreamový hráč žádá. Hra by měla vyjít v průběhu příštího roku, a to nejen na počítačích, ale i na Xboxu 360.
Už je tomu několik let, co vyšla chválená a především monstrózně velkolepá realtime strategie Supreme Commander. Hlavní designér a majitel studia Gas Powered Games, Chris Taylor, znovu dokázal, že realtimovky rozhodně umí, a že jeho prvotina v tomto žánru – Total Annihilation – nebyla žádnou náhodou, ale jen předvojem ještě lepších počinů. Rovněž rychlá akční strategie Demigod nedávno zaujala a dokonce zaútočila na první příčky prodejních hitparád. Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských mašinkách
tato hra mne nezaujala :D
no myslim si ze jsi na velkym omylu, podle me tohle propadak nebude ani nahodou!
hmm 1cka byla nuda. 2ka bude podle mne to samy. ...
vylepšovat i ty úplně nejzákladnější jednotky, a to tak, aby se daly použít i v pozdějších fázích. Například jim přidáte protiletadlovou
Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských
technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských mašinkách. Supreme Commander 2 tak může jít směle vstříc technologickému trůnu a především zase pobavit hráče svým
Už je tomu několik let, co vyšla chválená a především monstrózně velkolepá realtime strategie Supreme Commander. Hlavní designér a majitel studia Gas Powered Games, Chris Taylor, znovu dokázal, že realtimovky rozhodně umí, a že jeho prvotina v tomto žánru – Total Annihilation – nebyla žádnou náhodou, ale jen předvojem ještě lepších počinů. Rovněž rychlá akční strategie Demigod nedávno zaujala a dokonce zaútočila na první příčky prodejních hitparád. Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských mašinkách. Supreme Commander 2 tak může jít směle vstříc technologickému trůnu a především zase pobavit hráče svým rozsahem, s nímž se nemůže měřit žádná jiná RTS. Zajímavostí je změna vydavatelského domu. Zatímco jedničku produkovalo THQ, na druhý díl si zajistil práva expandující japonský vydavatel Square Enix, jenž nedávno pohltil Eidos/SCi.
že jeho prvotina v tomto žánru – Total Annihilation – nebyla žádnou náhodou, ale jen předvojem ještě lepších počinů. Rovněž rychlá akční strategie Demigod nedávno zaujala a dokonce zaútočila na první příčky prodejních hitparád. Taylor si ji ale vytvořil jen v mezidobí mezi prvním a druhým dílem Supreme Commander. O dvojce už se sice začalo hovořit před delší dobou, vlastně krátce po vydání prvního dílu, ovšem Chris Taylor následně veřejně oznámil, že tehdejší technologie, respektive míra jejich rozšířenosti, zatím nedovolují to, co si pro dvojku předsevzal. Doba ale pokročila a čtyřjádrové procesory a výkonné grafické karty dnes nejsou žádnou výjimkou a už vůbec ne v hráčských
jojojo jajaj nicnic moc moc super super
Ale myslim ze na stareho dobreho redalerta nema
pekny ale ja nejsem pro takavy typy her
Hra je sice hezká, ale má moc vysoké nárkoky....jinak paráááda
dobr ahra budu t ohrat
dobra hra
|Vypadá solidně už aby jsem to hrál
Hned ji budu kupovat na tu hru se těšim uš pul roku...Mam jedničku a i datadisk forged alliance....A je to fakt super hra :-)