Bojovkám na osobních počítačích pšenka nikdy příliš nekvetla. Mnozí to vysvětlovali různou mentalitou PC hráčů a konzolistů. Podle této logiky jsou majitelé konzolí mladí a impulzívní, hledají akci, nikoli sofistikované složitosti. Zato lidé hrající na PC jsou prý jaksi mentálně vyspělejší, nebojí se věnovat svůj čas bádání nad komplikovaným herním systémem, aby si o to víc vychutnali pařební seanci. Jestliže „PCčkáře“ přirovnáme ke vznešené šlechtě, konzolisté jsou jen obyčejní plebejci, kteří si své hry ani nedokážou pořádně opirátit… Ehm. Opusťme stupidní demagogii – v dnešním případě vedenou z pohledu zarytého PC hráče – a vraťme se ke konstatování prostého faktu, že si už nevzpomínáme, kdy naposledy se nám na počítači poštěstilo dát někomu na kokos v pořádné bojovce. Podle všeho se ale začíná blýskat na lepší časy: Capcom se rozhodl vydat čtvrtý díl série Street Fighter nejen na PS3 a X360, ale – světe, div se – i na PC.
SF 4 ohlašuje návrat ke kořenům, konkrétně ke druhému dílu, který byl vydán v neuvěřitelných šesti edicích. Mnohé údery i složitá komba jsou přejaty od staršího bratříčka, pamětníci dokonce zaznamenají i podobnosti v ovládání (provádění komb apod.). Pokud byste se z nějakého nepochopitelného důvodu zajímali o dějové pozadí chystané mlátičky, pak vězte, že hra se odehrává asi rok po konci SF 2 a předchází událostem z trojky. Ke slovu se opět dostane organizace Shandaloo a vypuknou boje… Pro každou z hratelných postav je přichystáno několik filmečků, které vás provedou jejich osudem, vysvětlí jejich motivaci probíjet se od jednoho protivníka k druhému, aby se na konci arcade módu střetli s nabušeným bossem jménem Seth. Protože předchozí díly jsou starší než mnozí hráči, teprve nyní se série přesouvá do prostorové grafiky. Jedná se však (naštěstí) o pseudo-3D, kdy prostředí je sice plně 3D, ale bojuje se v 2D plánu, jak bývá dobrým zvykem bojovek. Grafika připomíná cel-shaded hry, všechno má tak trochu komiksový nádech. Barvy jsou roztomile rozjásané a nešetří se efekty – nový SF prostě vypadá stylově a v pohybu je opravdu impresivní.
Automatová verze čtvrtého Pouličního bojovníka (hm, Street Fighter zní o lépe, o dost lépe) se v Japonsku hraje už od konce července, domácí verze od svého coin-op bratříčka přebírá herní systém a přidává několik hratelných postav navíc. Především si vyzkoušíte “boss charaktery“ Setha a Goukena, oproti automatovce na vás čeká i několik starých známých. Mezi nimi uvidíte například copatou agentku Cammy, která se svou muskulaturou tak trochu vymyká běžnému chápání pojmu „něžné pohlaví“, či Fei-Longa, jenž se nápadně podobá Bruci Leemu. Kromě nich se v připravovaném titulu – v čele s Kenem a Ryuem – ukáže i celé osazenstvo z dvojky a přibude čtveřice úplně nových charakterů. Z nich nás nejvíce zaujal korpulentní Američan Rufus, který se světu snaží dokázat, že Amíci nejsou jen banda tupých hamburgerožroutů. Rufus, přestože na to vůbec nevypadá, se dokáže pozoruhodně rychle pohybovat a rozdávat nepříjemně silné rány.
A jak se to vlastně bude hrát? V zásadě půjde o důsledné využívání takzvaných Focus Attacks. Focus Attack (FA) je bojová taktika sestávající ze dvou částí. Jedná se vlastně o účinnou obranu proti soupeřovu útoku, která plynule přechází v ničivý protiútok, jehož síla závisí především na precizním načasování stisku tlačítek. Podaří-li se vám to v ten správný okamžik, oponent se na chviličku zhroutí a je úplně bezbranný, čehož lze využít k rychlejší eliminaci. S fair play to sice nemá nic společného, ale to bude trápit snad jen zapřísáhlé gentlemany: vždyť na ulici hraje fair play leda člověk, který to nemá v hlavě úplně v pořádku. Co je ale FA nejzajímavější, je především jeho variabilita. Focus Attacks lze totiž libovolně kombinovat se standardními bojovými technikami, FA můžete bez penalizace kdykoli přerušit a přejít do normálního útoku (anebo do komba), vyhovuje-li to lépe vaší momentální taktice. A naopak: lze přerušit kombo, z něj přejít do FA, odtud pak opět do komba… Útoky můžete tímto způsobem extrémně řetězit – a z protivníka vyrazíte duši, než se naděje. Využívání FA ale naštěstí není samospásné, musíte se naučit číst pohyby soupeře a předvídat jeho další kroky, jinak pohoříte.
Nyní si řekněme něco o Super a Ultra kombech. Na Super komba si ještě možná pamatujete z dvojky: bušením do soupeře nabíjíte speciální ukazatel energie. Jakmile získáte dost energie, můžete spustit ničivou sérii úderů, která je pro každý charakter unikátní. Netřeba říkat, že dobře provedené Super kombo vašeho oponenta vůbec, ale vůbec nepotěší. Ještě zajímavější je však úplná novinka, tzv. Ultra komba. Pro aktivaci je opět třeba naplnit zvláštní ukazatel („Revenge Gauge“), tentokrát však není třeba rozdávat rány, nýbrž naopak: ukazatel se plní s každou utrženou ranou! Ano, čím víc budete dostávat do těla, tím dříve dostanete k dispozici devastující smršť pohybů a kdo ví, třeba ještě dokážete zvrátit misky vah ve svůj prospěch…
Capcom pro svůj titul připravuje i online podporu a multiplayer. Bude možné stahovat nové arény či rozmanité oblečky pro každou z postav – půjde vlastně jen o kosmetické doplňky, nebude se jednat o nic, co by nějak mohlo ovlivnit vybalancování hry. Otázkou zůstává, zda v Capcomu poskytnou rozšiřitelný obsah úplně zdarma nebo zda každý z doplňků zpoplatní. Mikroplatby jsou v současnosti velmi populární, a manažeři Capcomu se zdráhají zvěsti o platbách potvrdit nebo vyvrátit. A tak bychom se vůbec nedivili, kdyby platila druhá zmiňovaná možnost. Každý dolar se hodí – to vám potvrdí deset z deseti distributorů her. To je konstatování, nezazlíváme jim to.
Nový SF vejde do distribuce posledním únorovým dnem příštího roku. Jak moc se těšíme? To záleží na úhlu pohledu. Podíváme-li se na věc očima PC hráčů, sbíhají se nám sliny a hoříme nedočkavostí, protože na této platformě konečně vyjde pořádná bojovka. Od Capcomu se jedná o zajímavý tah, tato společnost totiž hodlá na počítače přinést titul, který nemá jediného konkurenta stojícího za řeč. Napjatě očekáváme, zda se Capcomu podaří na na PC trhu ustavit monopol, z nějž by mohl ještě dlouho těžit, nebo zda se naplno ukáže, že čistě konzolový žánr patří na konzole – a nikam jinam. Z pohledu konzolistů představuje SF4 zajímavý kousek, který představuje alternativu ke konkurenci typu Tekken či Soul Calibur. Ať tak či onak, rádi dáme SF 4 příležitost vysloužit si naše hodnocení v recenzi.
NOOOOOOO....TAK MYSLIM, ZE LEGENDA SE VRATILA!!!!!!
Kuaa fix ... nejlepší bojovka kterou sem kdy hrál... Tedy je tady samozřejmě ještě MK3, který má své kvality někde jinde... Ale nejvíce se mi líbí že v této hře dokážete absolutně dokonale vyřadit protivníka jedním combo hitem :o)) To sem miloval v MK3 když po 3 sec. od zahájení kola cinko oponentu "danger" :o)) Jinak perfektní bojovka pro dva hráče na jednom PC, staré dobré časy se vracejí... Doufám, že někdy někdo opět vytáhne a renovuje ONE MUST FALL = kdo zná pochopí :o))
To jo klasika jse vrací jako vždy
neco jako teken
New Mortal Kmbat ne?:-D
no teda tak to je sila:-D ty kouzla se mi tam hodne libi ale mohli si vic pohrat s grafikou
Nevim jestly to tam je napsani, ale kdy asi tak vyjde na pc?
u tehle her staci mlatit do klavesnice
to si pamatuju, jak sem to hrál za mlada na automatu ((:
tak tohle je ubohá hra!
muže to bejt odvaz:D
to jsou jak ps
tak tohleto je gooood
Dobře tuhle hru jsem miloval a vidim že asi zase začnu:D
omg tk tohle je pekne trapna hra
Vypadá to jako omalovánky!!!
No je to teda malo kreslene :D
klasika je zpět
Co to tam ta opička dělá ? :-o :D, vlevo dolejc
SF je série akční bojové hry, která je z většiny titulů 2D. Proč bychom měli chtít SF ve 3D. SF tím ztrácí své kouzlo jak v krásných animacích tak v ultrarychlém tempu hry.
SF IV se mi nelíbí, jak grafikou tak chybou která kdysi štvala hráče tekkenu a tou je pauza při zasazení úderu protihráči. (Chvíli se prostě nic neděje)
(Jinak mé doporučení jiné alternativy - sežeňte si SNK vs Capcom !)
to je tak velka kravina ze nvm komu se to nelibi
ale podle mě kdyby jenom udělala funčního tekkena na PC třeba 3,4,5,6 tak by to bylo lepší než tohle tohle je jak Japonska hra klasická ,
pro 2 :D
mi připadá jako lepší hra
Toto je hra na odreagování. Kdysi jsme ji pařili na poutích na automatech jak blbí.
Může to bejt fajn. Ale není nad Cod4 nebo lineage2 :-)
styl her ja moc nepreferuju
Takove nudne kreslene hry jeste delaji?to bych rovnou hodil do kose kdybych to od nekoho dostal
kdo zvas to zahazuje kvuli grafice, tak jste pekne ubohy
Tak s tímhle díru do světa určitě neudělají, možná tak před deseti léty
lepsí je teken jestli to znáte
aspon nejaka bojovka na PC.....................................................
Doufám že to nebude zklamání ale naopak to opět pozvedne kultovní hru Street Fighter ...
Aspoň tak to vypadá
OMG nanic hra
mno neni to spatny
:-D nic jiniho se neda rict
to i trosku pripomina tekken :-D
jen dalsi kravinka pro duchodce a maly deti
JEDINĚ SOULCALIBUR 2 A SNAD I 4
Známá hra řada legendární série prsotě best
nemusí to být špatný ,ale tekken je prostě nejlepší :D
Nic moc
jak to muze nekdo vydat tuhle kreslenou dementni hru no omg
vypadá to zajímavě,ale podle mě to bude nuda:(
Toto bude super pařba!!!už se na to těšim
To musi byt kravina :P
Tak vypadá to celkem dobře ale nwm no ... asi to hrát nebudu :)
no comment
myslim ze je to kravina pro male deti...to uz tekken je lepsi :)
Lepší je Tekken 6
super efekty takze to jde
pecka hra